het wordt idd tijd dat je dat ding gaat halenpasja85 schreef:er gaat niemand hier uit de buurt mee??
chit. ik had ook wel heel graag mee gewilt maar heb geen rijbewijs.
Moet 'm toch maar eens gaan halen

Moderator: moderatorteam
Ik voelde het ook niet als een aanval hoor...maar wilde het even toelichten...johan schreef:Ik bedoelde er verder niks mee, alleen dat ik ook nog geen echte negatieve ervaring heb met "vreemde" honden.mercedes2803 schreef:Ik ben normaal ook niet zo van het geanalyseer..
Maar dat komt omdat ik niet mee ga met grote wandelingen![]()
Bedenk dat dit mijn eerste grote wandeling met Rimpel wordt....![]()
Mijn ervaringen met andere honden zijn al wat griezelig...en de combinatie van een compleet loslopende groep honden en 1 aan-de-lijn-vastzittende Sharpei (die toch een bepaald uiterlijk heeft) geeft voor mij toch wel wat spanning...
Maar wat ik al zei ...zolang er geen hond bovenop hem klapt komt alles goed
Mijn ervaring met de Shar-Pei's bij mij in de buurt is ook redelijk positief. Volgens mij maakt het uiterlijk voor een andere hond totaal niets uit. Het enige wat ik wel merk is dat honden soms reageren op de typische geluiden die ze maken.![]()
Verder ken ik de voorgeschiedenis van jou en je hond niet. Is er een reden voor dat hij niet los kan/mag?
Ik vind het niet raar dat iemand even informeert, zeker als je een hond hebt die niet met elke hond samen kan. Mij maakt het niet uit omdat Bram heel makkelijk is.johan schreef:Wij willen ook wel mee, (ik en twee hondjes), maar ik heb even het topic doorgelezen en vraag me af of dat nog "past"?![]()
Ik lees hier van alles over hoe allerlei honden op elkaar reageren, en hele analyses van gedragingen van de verschillende honden. Ik hou me daar normaal nooit zo mee bezig, en het gaat altijd gewoon goed.
Volgens mij geven loslopende honden in een groep zelden problemen, de honden die elkaar "liggen" zoeken elkaar vanzelf op, en de rest ontwijkt elkaar wel.
Ik heb zelf een Tervuerense herderteefje dat erg actief is. Die zoekt tijdens elke wandeling een soortgelijke hond op en die zie je dan alleen nog maar regelmatig voorbij stuiven.
Mijn Schotse herderreu sjokt meestal alleen wat rond en doet zijn eigen "ding".
Mocht ik nog meegaan, klopt de vertrektijd uit de openingspost nog? En waar is er afgesproken, misschien een straatnaam op postcode of zo?
Jouw lijstje op pag. 1 klopt?Zoek stok! schreef:O dat zou leuk zijn, ik ben heel benieuwd naar hem!Eline* schreef:Ik kom met Kiki. En ik ga even zoeken wie er allemaal nog meer komen om te bedenken of Nel ook mee gaat!
Ja, is bijgewerkt. Heel veel mensen op misschien dus.Eline* schreef:Jouw lijstje op pag. 1 klopt?Zoek stok! schreef:O dat zou leuk zijn, ik ben heel benieuwd naar hem!Eline* schreef:Ik kom met Kiki. En ik ga even zoeken wie er allemaal nog meer komen om te bedenken of Nel ook mee gaat!
Ik zou het in ieder geval leuk vinden!Eline* schreef:Nou, ik moet even zien dan nog. Ik kan hem wel meenemen en eventueel aanlijnen als hij wat te opgewonden raakt, maar dat loopt weer minder fijn. Aan de andere kant gun ik het hem zo, want hij vindt het zo leuk.
Ik wacht nog even af.
Nou lekker is dat. Ik wil ook een tweede hond om te gaan piekeren. Nu hoor ik er helemaal niet bijmiekmiek schreef:Ik twijfel overigens of ik alleen met Tommie zal komen, of dat Femke ook meegaat. Vorige keer was het toch wel erg zwaar voor haar dat mulle zand. Misschien dat ik haar in de auto laat en dat ze wel gezellig naderhand even kan snuffelen maar niet meewandeld....dat weet ik nog niet.
Totaal nutteloos deze info trouwens....maar zat zo een beetje te piekeren.
Ik woon in Bunnik. Ik neem Marloes al mee, maar als we het redden met 5 honden en 3 mensen in de auto, kan ik jou ook meenemen vanaf station Bunnik. De hondjes van Marloes kunnen allemaal voorin bij Marloes en dan houden we jou en 2 honden (alleen die kleine toch?) over voor achterin. Ik heb een speciaal kleed achterin, maar die kan ik er wel gedeeltelijk uithalen.pasja85 schreef:maar ik weet niet wie waar allemaal woont en met wie ik eventueel mee zou kunnen
Hmmm, ik pik Lyset dan al op van het station, maar neem je Pasja ook mee dan? Weet je ik zit een beetje met het probleem dat mijn hondjes niet bepaald lief zijn als ze met meerdere honden in een auto zitten, de hondjes van Lyset die kennen ze door en door, maar stel dat pasja meegaat, dat wordt moord en doodslag.pasja85 schreef:maar ik weet niet wie waar allemaal woont en met wie ik eventueel mee zou kunnen
Waarschuw je hem wel even dat Joelo ook komt? :N:Eline* schreef:Nou, ik moet even zien dan nog. Ik kan hem wel meenemen en eventueel aanlijnen als hij wat te opgewonden raakt, maar dat loopt weer minder fijn. Aan de andere kant gun ik het hem zo, want hij vindt het zo leuk.
Ik wacht nog even af.
Kiki kreeg acuut de krampen toen ik zei dat Joelo meekwam!baloe2004 schreef:Waarschuw je hem wel even dat Joelo ook komt? :N:Eline* schreef:Nou, ik moet even zien dan nog. Ik kan hem wel meenemen en eventueel aanlijnen als hij wat te opgewonden raakt, maar dat loopt weer minder fijn. Aan de andere kant gun ik het hem zo, want hij vindt het zo leuk.
Ik wacht nog even af.
Kan Nellie zijn oordoppen meenemen...
jammer.LongFields schreef:Ik had heeeeeeeel graag ook (met Nozem) meegewandeld, maar doordat ik de hele week overdag thuis ben geweest vanwege Odin zijn ingreep en het uit elkaar houden van Sjefke en hem moet ik dit weekend wat uurtjes in gaan halen op mijn werk, en is zaterdag dus helaas geen optie.
Ik houd het gewoon in de gaten en misschien kan ik een volgende keer wel mee.
Het lijkt me een leuke groep mensen en honden zo, ik had er dus echt graag bij willen zijn.