Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond en peuters

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eline* schreef:Het is toch een kwestie van tijdig anticiperen. Ik snap eigenlijk niet zo heel erg goed wat voor soort oplossing je verwacht. iedere hond heeft zo wel zijn tiks en tijdig inspelen op de situatie is soms de enige manier om gedoe te voorkomen. Zoals Jan Sien niet gezellig langs een groep andere honden me kan nemen zonder extra hard te werken of aan te lijnen, zo kan ik Nelson niet los meenemen in een gebied waar wild zit en zo zal jij Mizou bij het zien van kleine kindjes dus tijdig even moeten vastknippen en afleiden met iets leuks/lekkers om haar weer even duidelijk te maken dat jij leuker bent. :wink:
Ja en nee. Ik vind: wel tijdig aanlijnen (voor Mizou de peuter gezien heeft), vervolgens Mizou attent maken op de peuter en er samen gezellig op af. Ik heb dat er bij Jack echt ingeramd, dat we *samen* op interessante dingen afgaan, en bij Jack heeft dat prima gewerkt.

Bij een enthousiaste jonge hond kan je volgens mij op je kop gaan staan, maar je bent gewoon niet leuker dan een peuter of een konijnenspoor of een dierenwinkel waar ze koekies uitdelen. :19:

Dus ik zou samen eropaf, en dan tot vervelens toe trainen van zitten en koekje en hoera in de gloria als ze zich rustig laat aaien door een peuter.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hanneke2 schreef:Ja en nee. Ik vind: wel tijdig aanlijnen (voor Mizou de peuter gezien heeft), vervolgens Mizou attent maken op de peuter en er samen gezellig op af. Ik heb dat er bij Jack echt ingeramd, dat we *samen* op interessante dingen afgaan, en bij Jack heeft dat prima gewerkt.

Bij een enthousiaste jonge hond kan je volgens mij op je kop gaan staan, maar je bent gewoon niet leuker dan een peuter of een konijnenspoor of een dierenwinkel waar ze koekies uitdelen. :19:

Dus ik zou samen eropaf, en dan tot vervelens toe trainen van zitten en koekje en hoera in de gloria als ze zich rustig laat aaien door een peuter.
Nou, ik ben misschien niet leuker dan een konijn, maar van een peuter valt best te winnen. Een hond zich leren gedragen bij peuters is een ander stuk training als willen dat de hond gewoon meeloopt omdat je niet bij elke peuter een half uur wilt gaan staan.
Mizou is sociaal en blij, ze moet alleen nog leren luisteren en dat doe je niet door peuters nog leuker te gaan maken, maar juist door ze om te buigen naar een redelijk neutrale prikkel omdat jij leuker bent.
Ik wil mezelf centraal hebben in de wereld van mijn honden en niets anders. Dan voorkom je problemen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eline* schreef:
Hanneke2 schreef:Ja en nee. Ik vind: wel tijdig aanlijnen (voor Mizou de peuter gezien heeft), vervolgens Mizou attent maken op de peuter en er samen gezellig op af. Ik heb dat er bij Jack echt ingeramd, dat we *samen* op interessante dingen afgaan, en bij Jack heeft dat prima gewerkt.

Nou, ik ben misschien niet leuker dan een konijn, maar van een peuter valt best te winnen. Een hond zich leren gedragen bij peuters is een ander stuk training als willen dat de hond gewoon meeloopt omdat je niet bij elke peuter een half uur wilt gaan staan.
Mizou is sociaal en blij, ze moet alleen nog leren luisteren en dat doe je niet door peuters nog leuker te gaan maken, maar juist door ze om te buigen naar een redelijk neutrale prikkel omdat jij leuker bent.
Ik wil mezelf centraal hebben in de wereld van mijn honden en niets anders. Dan voorkom je problemen. :wink:
Ik volg je helemaal, maar desondanks werkt het bijvoorbeeld met Jack gewoon veel beter om in de dierenwinkel enthousiast samen de konijntjes te gaan besnuffelen dan om daar helemaal perfecterig negerend langs te lopen. Jack weet dat we ook naar de konijntjes gaan, dus ik wordt niet door de winkel gesleurd. Jack weet dat we samen naar leuke vreemde katten lopen, dus hij hoeft niet in de riem te gaan hangen, en zelfs als er mensen brood staan te gooien naar de eendjes kijkt hij tegenwoordig even of ik wel mee kom. Ik kan niet op tegen brood en konijntjes, ik zou het ook niet gezond vinden als een podenco zoiets laat schieten en braaf mee zou lopen. Ik snap best dat voor andere honden andere methodes beter zijn, maar voor mijn ziekelijk nieuwsgierige stel honden is meegaan in het enthousiasme volgens mij gewoon de beste oplossing.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hanneke2 schreef:Ik volg je helemaal, maar desondanks werkt het bijvoorbeeld met Jack gewoon veel beter om in de dierenwinkel enthousiast samen de konijntjes te gaan besnuffelen dan om daar helemaal perfecterig negerend langs te lopen. Jack weet dat we ook naar de konijntjes gaan, dus ik wordt niet door de winkel gesleurd. Jack weet dat we samen naar leuke vreemde katten lopen, dus hij hoeft niet in de riem te gaan hangen, en zelfs als er mensen brood staan te gooien naar de eendjes kijkt hij tegenwoordig even of ik wel mee kom. Ik kan niet op tegen brood en konijntjes, ik zou het ook niet gezond vinden als een podenco zoiets laat schieten en braaf mee zou lopen. Ik snap best dat voor andere honden andere methodes beter zijn, maar voor mijn ziekelijk nieuwsgierige stel honden is meegaan in het enthousiasme volgens mij gewoon de beste oplossing.
Ik denk ook dat de oplossing bij je moet passen. Ik heb geen zin om naar katten toe te lopen want Nelson vreet ze op en konijntjes snuffelen bij de dierenwinkel is denk ik ook niet zo'n goed idee! :mrgreen:
Ik wil dus gewoon dat ze meelopen, klaar. Ze zijn met mij op stap en ik niet met hun. En tuurlijk doen we dingen die hun leuk vinden, maar ik vind het dus niet fijn als ze overal op af willen. En nieuwsgierigheid kun je ook voeden, indammen of ergens anders op richten. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door mister »

Ik denk dat als een hardleerse onbenullige lompe en uit de kluiten gewassen dog het kan leren die niet echt snel van begrip is dat je het elke hond kunt leren!!!

Mister is ook helemaal gek van kinderen hoe kleiner hoe liever. Als hij kinderen ziet ga ik NOOIT spastisch doen van NEE HIER FOEI laat ik achterwege hond schrikt nog belangrijker moeder en kind schrikt ook helemaal niet gunstig. Zeg gewoon duidelijk zit en blijf dat kindeje heeft niks lekkers voor jou. Loop er dan rustig naar toe en mister blijft netjes zitten. kindje kan rustig voorbij lopen (wel onder hevige verliefde blikken van mister maar.... oké)

Mister is helemaal stapeldol op kinderen en met zijn 70 kg verbaast het me elke keer weer hoe hij kinderen als porselijn behandeld.
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Eline* schreef:Het is toch een kwestie van tijdig anticiperen. Ik snap eigenlijk niet zo heel erg goed wat voor soort oplossing je verwacht. iedere hond heeft zo wel zijn tiks en tijdig inspelen op de situatie is soms de enige manier om gedoe te voorkomen. Zoals Jan Sien niet gezellig langs een groep andere honden me kan nemen zonder extra hard te werken of aan te lijnen, zo kan ik Nelson niet los meenemen in een gebied waar wild zit en zo zal jij Mizou bij het zien van kleine kindjes dus tijdig even moeten vastknippen en afleiden met iets leuks/lekkers om haar weer even duidelijk te maken dat jij leuker bent. :wink:
Een oplossing sjah, ik maak me er gewoon druk om.
Het is ook mijn eigen eerste hond, dat maakt me waarschijnlijk wat onzekerder?

Maar goed ze lijkt sinds gisteren loops te zijn geworden?
Ik zie wat bloedverlies maar haar vulva is verder niet echt gezwollen vind ik. Zag gisteren wat bloeddruppels op de vloer en ik dacht nog, dat ze haar pootjes had bezeerd, maar ik kon niets ontdekken. Verder houdt ze het voornamelijk zelf schoon.

Ik reageer wat laat, maar de voeding van mijn pc was stuk.
pepim
Zeer actief

starfleet schreef: Kijk isssss. is voor leuk imo. Buffy die luistert ook wel eens niet, maar als het uit de tenen komt dan komt ze wel ook al was ze het heel niet van plan. En als ze niet zou te stoppen zijn dan gooi ik er "En nou hier godvergloeiende kokende nakende in". Ze mag best wel weten dat het menens is zo eens in het jaar. Als je dat met Mizou doet gaat ze dan nog door? Dat werkt niet elke dag, maar (heel spaarzaam gebruikt) bijvoorbeeld voor peuters of poep wel.

Even oefenen voor de spiegel :-)

Anne
Ja daar heb je een punt inderdaad, dat ga ik oefenen. Ze zit nu voorlopig vanwege haar loopsheid aan de lijn.

Ik was wat sjaggerijnig, sorry iedereen, alsof ik zelf loops was geworden. Zal de tips even verder doorspitten.
pepim
Zeer actief

Eline* schreef:Het is toch een kwestie van tijdig anticiperen.
Dit is ook heel erg waar, maar ik heb geen goed overzicht vanwege de begroeing en dan zou het fout kunnen gaan. Tuurlijk wil ik haar aanlijnen dat doe ik uiteraard ook. Dit is me één keer gebeurd en een tig tijd terug met een ouder kind (11) maar dat was een ander verhaal.

Ik begrijp de obsessie van Mizou niet.
Zelfde kindje op een fietsje met zijwieltjes maakt ze niets van ...
Nou ja genoeg tijd om te oefenen en nogmaals bedankt voor het meedenken.

En ze zou ook rustiger kunnen worden na haar loopsheid las ik ergens?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”