Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie doet er aan Doggy dancing?

Moderator: moderatorteam

Mark-fryslan
Zeer actief

Wie doet er aan Doggy dancing?

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Hoi allemaal,

Na enige radio stilte meld ik mij weer eens aan. Drukke periode gehad maar nu ook weer wat meer tijd voor ontspanning!

http://www.zippyvideos.com/8645628785162996/travolta/

Ik kreeg dit toegezonden en was erg onder de indruk. Ik wist dat het bestond maar heb me er nooit zo in verdiept. Wie doet deze tak van sport met zijn hond? Ik vind het erg knap allemaal. En de hond heeft er echt plezier in, dat spreekt me nog het meeste aan.

Het lijkt me echt heel leuk om te gaan doen eigenlijk.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik doe het met Floor :cheer: Ze vindt het prachtig :ok: En ik vind het ook erg leuk omdat je nooit klaar bent, er zijn altijd wel dingen die je weer kunt leren :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Mark-fryslan
Zeer actief

Lysette schreef:Ik doe het met Floor :cheer: Ze vindt het prachtig :ok: En ik vind het ook erg leuk omdat je nooit klaar bent, er zijn altijd wel dingen die je weer kunt leren :wink:
Ja dat lijkt mij ook het leuke, En je kan het gewoon altijd en overal even snel oefenen zonder hulpmiddelen. Voor gek staan ben ik toch al wel gewend...

Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik heb een keer een wedstrijd meegedaan met Keizer en wil dit jaar eens een poging doen met Baloe. die heeft alleen de vervelende gewoonte om weg te lopen als ze geen zin meer heeft :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hoi Mark, leuk weer eens wat van je te horen.
Met Belle heb ik een workshop doggy dancing gedaan. Was heel erg leuk en Belle vond het ook leuk. Met Catootje heb ik dezelfde oefeningetjes ook gedaan. Hoewel niet alles even goed te doen is met een grote hond, vond ik het toch heel erg leuk. Jammer genoeg heb ik bij ons in de buurt nog nergens een cursus kunnen vinden. Wel ga ik nu met Catootje een cursus clicker fun doen, waarbij ook doggy dance oefeningen aan de orde komen (naast wat behendigheid en gehoorzaamheid).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Mark-fryslan
Zeer actief

Belle schreef:Hoi Mark, leuk weer eens wat van je te horen.
Met Belle heb ik een workshop doggy dancing gedaan. Was heel erg leuk en Belle vond het ook leuk. Met Catootje heb ik dezelfde oefeningetjes ook gedaan. Hoewel niet alles even goed te doen is met een grote hond, vond ik het toch heel erg leuk. Jammer genoeg heb ik bij ons in de buurt nog nergens een cursus kunnen vinden. Wel ga ik nu met Catootje een cursus clicker fun doen, waarbij ook doggy dance oefeningen aan de orde komen (naast wat behendigheid en gehoorzaamheid).
Ik heb een leuke website met veel info gevonden:

http://www.k9-freestylers.com/

Ik zie dat mijn held Martin Gaus er ook een boek over heeft geschreven. Dat wist ik niet eens. Ga hier zeker wat mee doen! Echt leuk.

Groetjes Mark

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Het is echt heel goed thuis te doen :ok: Ik heb alles van internet en de hondenmanieren gehaald voor ik mijn eerste wedstrijd liep. Later ben ik ook wat workshops gaan doen, wat erg leuk was :ok: :ok:

Belle
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Belle schreef:Hoi Mark, leuk weer eens wat van je te horen.
Ik heb een leuke website met veel info gevonden:

http://www.k9-freestylers.com/

Ik zie dat mijn held Martin Gaus er ook een boek over heeft geschreven. Dat wist ik niet eens. Ga hier zeker wat mee doen! Echt leuk.

Groetjes Mark
Jammer genoeg lukt het me niet om de filmpjes op de site te bekijken.

Heb je weer een hond Mark?
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Mark-fryslan
Zeer actief

Belle schreef:Heb je weer een hond Mark?
Hoi Belle,

Nee nog steeds niet. Het begint nu echt wel te kriebelen. Maar ja joh als je nog zo druk met het klussen bent dan is het niet handig om een (vreemde) hond om je heen te hebben.

Malou vond het altijd prachtig, lekker samen klussen. Weet nog dat ik steeds een kort stukje lat kwijt was wat ik gebruikte als maatlat. Op een gegeven moment zag ik vanuit mijn oog hoek nog net een staart de hoek om flitsen. Ik erachter aan. En ja hoor daar lag Malou met haar verzameling maatlatjes op haar laatste aanwinst te kauwen.

Maar goed ik ben er alwel over aan het nadenken. Geen idee wat voor soort hond. Ik heb nog steeds het idee dat er vanzelf iets voobij komt wat past. Ik heb mijn vrijwillgers werk ook weer opgepakt dus daar hoop ik een beetje op. Van de week zag ik nog een prachtige berghond in een asiel zitten trouwens. Toen was mijn reactie ook "ophalen dat beest!" Nou ja geen impulsieve dingen doen natuurlijk. '

Denk na de vakantie dat ik er echt serieus weer mee bezig ga. Ben er nu ook wel aan toe.

Groetjes Mark

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik moet er niet aan denken :N:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Doggy Dance, zelf vind ik het erg leuk om te doen en mijn hond gelukkig ook!
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

Als ik kijk naar die honden op die site, die krijgen na elke oefening een snoepje. Maar die hond van de eerste link die doet het allemaal zonder één snoepje. Leuk om te zien hoor, lijkt mij ook heel leuk om te doen.
Liefs Esther

Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

clausipaus schreef:Ik heb een keer een wedstrijd meegedaan met Keizer en wil dit jaar eens een poging doen met Baloe. die heeft alleen de vervelende gewoonte om weg te lopen als ze geen zin meer heeft :mrgreen:

:smile: Ik zie het helemaal voor me.... :smile:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Déesse kan een paar oefeningetjes en vind het heerlijk. ik vind het ook ontspannend om te doen, zo tussen de 'zware' oefeningen (IPO kan best zwaar zijn voor de hond) door. ze fleurt er helemaal bij op, de mensen vinden het leuk om naar te kijken, ik vind het leuk om te doen... dus ja, wat mij te binnen schiet, dat leer ik haar aan. en lukt het niet, dan vind ik wel iets anders :mrgreen:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik heb (tegelijk met Marjolein en Belle) een workshop doggy dance van een weekend gevolgd en dat vonden Baloe en ik zo leuk, dat we in september een cursus van 17 weken gaan volgen. :cheer:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

baloe2004 schreef:Ik heb (tegelijk met Marjolein en Belle) een workshop doggy dance van een weekend gevolgd en dat vonden Baloe en ik zo leuk, dat we in september een cursus van 17 weken gaan volgen. :cheer:
Ik ga ook in september een cursus doen :ok: Toevallig ook bij KC Gooi- en eemland?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sita
Zeer actief

http://www.mak-clan.be/downloads/chaplin6.wmv

Dit kan Sita ook na de beginnerscursus :smile:

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

baloe2004 schreef:Ik heb (tegelijk met Marjolein en Belle) een workshop doggy dance van een weekend gevolgd en dat vonden Baloe en ik zo leuk, dat we in september een cursus van 17 weken gaan volgen. :cheer:
Ik was ook mee met dit weekend en ik ga, net als Nina, de cursus volgen bij de KC :cheer:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef: Ik ga ook in september een cursus doen :ok: Toevallig ook bij KC Gooi- en eemland?
Ja! In de groep waar Reini ook in zit. Kom je bij ons in de groep?
Leuk man, hebben we een forum-dansclubje, kunnen we line-dancen. :cheer:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Sita
Zeer actief

baloe2004 schreef:
Sita schreef: Ik ga ook in september een cursus doen :ok: Toevallig ook bij KC Gooi- en eemland?
Wij oftewel jeroen gaat de beginnerscursus doen, die wordt voor jullie cursus gegeven. Maar ik kom zeker kijken :ok:

Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ik wil sowieso al terug naar 't gooi, maar nu helemaal.
Veel plezier jullie! maar dat zal vast wel lukken.
Sita
Zeer actief

Belle schreef:Ik wil sowieso al terug naar 't gooi, maar nu helemaal.
Nijmegen is ook leuk.. Heb twee jaar in Wijchen gewoond. :ok:

Afbeelding
Belle
Zeer actief

Sita schreef:
Maar wij hebben geen doggy dance.

Bovendien vind ik Nijmegen helemaal niet zo leuk
Sita
Zeer actief

Belle schreef:
Sita schreef:
Maar wij hebben geen doggy dance.

Bovendien vind ik Nijmegen helemaal niet zo leuk
Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet meer terug zou willen...

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Sita schreef:
baloe2004 schreef:
Wij oftewel jeroen gaat de beginnerscursus doen, die wordt voor jullie cursus gegeven. Maar ik kom zeker kijken :ok:
Jeroen heeft geen zin, dus ik ga nu met Sita doggy dancen, heb me net aangemeld als gezinslid :mrgreen:

Afbeelding
Flodder
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Flodder »

Wow, super die filmpjes!

Maar moet je met zo'n cursus niet 1. een super slimme hond hebben en 2. hier al op jonge leeftijd aan beginnen?? Anders lukt dat toch niet meerr??
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Flodder schreef:Maar moet je met zo'n cursus niet 1. een super slimme hond hebben en 2. hier al op jonge leeftijd aan beginnen?? Anders lukt dat toch niet meerr??
Nee hoor, in principe kun je een volwassen hond ook van alles leren, alleen als hij door ouderdom wat stram is kan het lichamelijk wat moeilijker worden. Het is in feite natuurlijk niet anders dan het aanleren van oefeningen bij de gehoorzaamheid, dus veel slimmer hoeft je hond er niet voor te zijn. die van mij is in elk geval niet bijster intelligent :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
CodeyCartouche
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door CodeyCartouche »

Ik wil het heel graag leren met Cartouche, maar we mogen niet naar de hondenschool en ik zou niet weten hoe ik het thuis moet aanleren :jank:

Iemand?? :mrgreen:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Gewoon beginnen :wink: Beginnen met een makkelijke oefening, bijvoorbeeld rondje om je heen lopen. En dan ga je steeds verder uitbreiden :ok:

Mark-fryslan
Zeer actief

CodeyCartouche schreef:Ik wil het heel graag leren met Cartouche, maar we mogen niet naar de hondenschool en ik zou niet weten hoe ik het thuis moet aanleren :jank:

Iemand?? :mrgreen:
De truc is vaak dat je een hand gebruikt als target (vaak de vijsvinger en de middelvinger). De hond moet dan met zijn neus je hand aanraken. Doet hij dat dan beloon je dat. Daarna ga je langzaam je hand van de neus af bewegen totdat je hond een stap naar voren zet en weer je hand aanraakt. Jackpot erin en ophouden voor die dag.

Zo bouw je het heel langzaam op totdat je hond je hand goed blijft volgen. Stapje voor stapje en vooral niet te snel willen. Dan krijg je alleen maar frustratie. Nu kun je jouw hond heel makkelijk achter je langs dirigeren, tussen je benen door , rondjes laten draaien, laten staan, naar zit enz enz.

Let maar eens goed op de filmpjes. Je ziet de honden vaak de handen volgen. Heel subtiel. Handen op de heupen en de heupen links en rechts indraaien. De hond blijft de hand volgen.

Uren trainen! Maar wel heel leuk als het lukt.

Groetjes Mark

Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”