Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom ;-(

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Een van mijn vorige honden (de bloedhond) begon ook al te piepen zodra hij mijn eerste voetstap naast het bed hoorde. Ik sjeesde dan ook in de kleren en naar beneden om haar meteen uit te laten. Omdat ik hier geen zin meer in had bij deze honden, heb ik hier inderdaad bewust op getraind, door toen ze eenmaal zindelijk waren de tijd dat ik ging lopen langzaam steeds wat meer uit te stellen. Nu moet ik ze vaak nog wakker maken als ik beneden kom. Rob moet vaak al om 4.30u. de deur uit, en daar worden ze niet eens wakker van.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb beide honden ook bewust zo getraind dat ik 's morgens eerst een kop thee en een snee brood kan eten eer ik me aankleed en met ze uit ga;Bente moet ik vaak genoeg ook dán nog van bed plukken.
Nu zijn ze daardoor net zo lang lui als ik het ben :mrgreen: en da's héél prettig :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mijn honden mogen in de tuin poepen en plassen.
Plassen doen ze altijd de eerste keer in de tuin, en poepen doet puck altijd in de tuin. Ook al gaan we uren wandelen.
Ze poept alleen op haar eigen plee, net als wij.... :wink:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ha! Ik heb zooo'n geluk met mijn honden lees ik alwel weer. :mrgreen:
Die maffen gewoon echt rustig door totdat ik mijn bed uitkom. En dan blijven ze daarna nog liggen ook totdat ik naar beneden ga.

Ik heb geeeeen idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb, ik heb er nooit voor getraind ofzo. Want Keizer moest in het begin ook gewoon plassen als ik net mijn bed uit was. Maar dat is er helemaal uit en hij houd het nou rustig op. Het is er gewoon ingesleten ofzo. :denken:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Ik denk dat elke hond ook gewoon in aanleg verschilt. Daarbij kun je tot op zekere hoogte dingen aanleren, afhankelijk van hoe open de hond daarvoor staat.

Terra was heel snel zindelijk, geeft altijd netjes en duidelijk aan wanneer ze moet, en zal het ook ophouden tot we buiten zijn, ookal duurt dat bij wijze van spreken uren. Ze past haar slaappatroon ook aan ons aan, en als we uitslapen dan blijft ze ook liggen (tenzij ze wakker is, en zin heeft om te etteren, dan zijn wij ook wakker van haar gespring en gedoe haha).

Joep daarentegen, is -helaas- nog steeds niet helemaal zindelijk te noemen. Thuis in principe wel, als de routine 'normaal' is, maar er hoeft maar het minste of geringste te gebeuren om het wankele evenwicht te verstoren. Wanneer we op visite zijn of het uitlaatschema komt in de war, of wanneer hij meer heeft gegeten of gedronken dan normaal, dan piest en poept hij zo van zich af. En hij geeft niets aan, hij drentelt soms wat maar verder zien of horen we het niet aankomen.

Ik kan 's ochtends in principe prima nog wachten met uitlaten, maar als het te lang duurt, dan piest Joep wel in de kamer. Nou ja denk ik dan, er zijn ergere dingen, ik heb het inmiddels wel wat losgelaten want het is nou eenmaal zo. En veel dingen hebben bij hem tijd nodig dus wie weet over een paar jaar heeft hij het gewoon door!? :19:
biancadebruijn
Actief

Ongelezen bericht door biancadebruijn »

Zodra ik wakker ben kleed ik me aan en laat ik de honden uit anders plast Kayleigh binnen als het haar te lang duurt.Door de weeks is dat om 6.15 en in het weekend tussen 9 en 10.Ik kan zelfs mijn haar niet eens doen dus zet ik mijn baseballpet op.Ik maak mij hier niet zo druk om.Mijn boterham en koffie pak ik daarna wel. :wink:
Afbeelding

Kayleigh & Dusty
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Sita kan het nu ook heel lang ophouden. Doordeweeks laat Jeroen haar rond 6.00 uur uit en dan heeft hij zich al helemaal gewassen en geschoren... Om 8.00 uur gaat ze dan nog een keertje met mij naar buiten. In het weekend loop ik meestal tussen 9.00 en 10.00 uur buiten en als ik terugkom is de senseo opgewarmd :ok: . Trek dan gewoon snel wat aan en kleed me na het uitlaten weer om.

Ikzelf vind het zielig om na een lange nacht haar dan ook nog te laten wachten totdat ik een keer klaar ben.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Als wij 's morgens wakker worden ga ik eerst zelf naar beneden, dan haal ik Vegas zijn voer uit de koelkast en daarna ga ik tandenpoetsen etc.

Als ik helemaal klaar ben haal ik Vegas uit bed en eenmaal beneden gaat hij eerst eten voordat hij zijn plas in de tuin doet. Hij heeft eigenlijk nooit hoge nood maar zodra ik met hem beneden kom doe ik de deur open zodat hij de tuin in kan.

In het weekend duurt het wat langer want dan ga ik met hem wandelen als we uit bed komen. Ik ga me dan eerst aankleden, zijn eten klaar zetten en dan gaan we pas naar buiten. Ik zet de deur vaak wel open maar hij plast pas als we op weg zijn.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Reini schreef:Als wij 's morgens wakker worden ga ik eerst zelf naar beneden, dan haal ik Vegas zijn voer uit de koelkast en daarna ga ik tandenpoetsen etc.

Als ik helemaal klaar ben haal ik Vegas uit bed en eenmaal beneden gaat hij eerst eten voordat hij zijn plas in de tuin doet. Hij heeft eigenlijk nooit hoge nood maar zodra ik met hem beneden kom doe ik de deur open zodat hij de tuin in kan.

In het weekend duurt het wat langer want dan ga ik met hem wandelen als we uit bed komen. Ik ga me dan eerst aankleden, zijn eten klaar zetten en dan gaan we pas naar buiten. Ik zet de deur vaak wel open maar hij plast pas als we op weg zijn.
Grote grutten Reini..Hahahahahahah !
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Reini
Zeer actief

Eline* schreef:
Reini schreef:Als wij 's morgens wakker worden ga ik eerst zelf naar beneden, dan haal ik Vegas zijn voer uit de koelkast en daarna ga ik tandenpoetsen etc.

:oeps: Tja, Vegas moet uit bed worden gehaald 's morgens :19:

Hij mag zelf de trap niet af dus ik til hem naar beneden. Daar gaat nog een heel ritueel aan vooraf want Vegasje wurmt zich dan helemaal strak op het bed zodat ik hem niet op kan tillen, dan ga ik op hem mopperen dat het nu écht tijd is om eruit te gaan :klaar: . Vervolgens gaat hij door de slaapkamer heenrennen en moet ik hem zien te vangen :smile2:

Wat een ochtendritueel eigenlijk :N: :smile:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Reini schreef:
Eline* schreef:

:oeps: Tja, Vegas moet uit bed worden gehaald 's morgens :19:

Hij mag zelf de trap niet af dus ik til hem naar beneden. Daar gaat nog een heel ritueel aan vooraf want Vegasje wurmt zich dan helemaal strak op het bed zodat ik hem niet op kan tillen, dan ga ik op hem mopperen dat het nu écht tijd is om eruit te gaan :klaar: . Vervolgens gaat hij door de slaapkamer heenrennen en moet ik hem zien te vangen :smile2:

Wat een ochtendritueel eigenlijk :N: :smile:
je tilt m :eek: hoe zwaar weegt Vegas eigenlijk :mrgreen:
ik heb al moeite met Macho tillen,die krijg ik niet eens meer de trap opgetild :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Reini
Zeer actief

linda schreef: je tilt m :eek: hoe zwaar weegt Vegas eigenlijk :mrgreen:
ik heb al moeite met Macho tillen,die krijg ik niet eens meer de trap opgetild :mrgreen:
Té zwaar :mrgreen: Volgens mij weegt hij ongeveer 27 kilo :wink: Hij is amper meer te tillen maar de trap is open dus ik durf hem niet zelf te laten lopen. We hebben een systeem ontwikkeld waardoor het mogelijk is hem op te tillen.. ik ga gehurkt zitten en pak met mijn rechterarm zijn voorpoten, die til ik in de lucht, dan geef ik hem een kontje en zet Vegas zich met zijn achterpoten af aan mijn benen en zo til ik hem de lucht in :mrgreen: Dan is het even volhouden en zijn we boven, of beneden :ok:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Macho weegt ietsje zwaarder :oeps: toen ie 27 kilo woog kon ik m ook nog tillen :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier slapen ze gewoon uit. Net als nu zit ik nog even achter de computer te pielen en dan ligt Floor nog op bed te maffen en Benno in zijn mandje voor het raam :mrgreen: Dadelijk nog even douchen en dan moet ik ze echt roepen anders komen ze niet eens. Kijkt Floor me altijd heel vuil aan :mrgreen: Maar het is gewoon zo gegroeid zo :denken:

Anders kun je nog altijd dit nemen he: http://www.dogsbest.nl/
:smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Door de weeks staan ze om half zeven buiten, in het weekend heel wisselend eerst een poeprondje en daarna bekijken we waar we heen gaan om even lekker uit te waaien en waar ze kunnen rennen. :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Lysette schreef:Anders kun je nog altijd dit nemen he: http://www.dogsbest.nl/
:smile:
Nog niet zo'n gek idee, als iedereen zo'n toilet had waren we meteen af van de poepoverlast in de steden :mrgreen:
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Wolf kan in principe 10 uur overbruggen 's nachts. (lijkt echt wel of hij een horloge heeft)
Dus zeker als we hem wat later uitlaten 's avonds kunnen we langer slapen in het weekend. En ik eet altijd eerst even snel voordat ik naar buiten ga.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tsja, hier zijn ze er gewoon aan gewend geraakt dat het baasje eerst even koffie drinkt , tenzij ik me erg verslapen heb, en ze er echt wel even uit mogen. Moet wel zeggen dat het een tijdje heeft geduurd voordat sien zindelijk was.

Misschien helpt het om een half uur eerder dan normaal op te staan, dan koffie drinken, dan op de normale tijd uit laten, en dan de tijd steeds verschuiven. Op die manier raken ze eraan gewend dat de baas eerst koffie drinkt.
Laatst gewijzigd door Zoie op 02 jun 2006 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Hier nog een zeer makkelijk hondje.We hebben geen vaste uitlaat tijden en soms lopen vroeg buiten soms pas tegen de middag(meestal die avond ervoor wel laat uit geweest dan).En dan ligt hij daarvoor gewoon te snurken.Hij geeft het wel duidelijk aan als hij uit moet en heeft maar een keer een plasje binnen gedaan als pup,voor de rest nooit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”