Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Neurootje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

Neurootje

Ongelezen bericht door Baily »

Balou dus..............pffff.

Het wordt steeds erger, ik zie het gebeuren, en kan het niet stoppen. Ze blaft heel veel. Wel heel kort, want ze is direct stil als ik het zeg. Maar als ik opsta uit een stoel blaft ze, als de bel gaat, als ik de trap af kom, als ze denkt dat we gaan spelen, als ik met een van de andere honden speel, in de auto, in het bos als ik niet snel genoeg gooi.Enzovoort enz.

Ik ga bewust al heel rustig met haar om. Reageer niet als ze de bal expres onder de kast gooit omdat ze denkt dat ik hem dan ga pakken. reageer ook niet als ze de hele tijd de bal voor mijn voeten legt, omdat ik dan wel eens per ongeluk er tegen aan zou kunnen schoppen.

We spelen alleen op mijn initiatief, zodat ze weet dat ze niet hoeft te zeuren. Dat doet ze dan ook niet, maar ze houdt me dus de hele tijd in de gaten. In afwachting van..........Ze is , op dat blaffen na hartstikke lief, maar ze zit de hele tijd in spanning zeg maar.

Ze is de hele dag aan het wachten op activiteiten. Wordt ook nooit moe.Na een uur apporteren, is ze nog fris en fruitig. :roll: Zwemmen vind ze leuk, doet ze ook al elke dag. Maar vermoeiend is het niet. Alleen maar lopen vindt ze niks aan.

Verstopspelletjes vindt ze prachtig, opdrachtjes uitvoeren ook. Zou het nog uitmaken als ik een cursus met haar ga doen, of zou nog meer activiteiten niks uitmaken maar moet ik het anders aanpakken.?

Het is een beetje bordercollie achtig karaktertje.
Baily

Dank je......... :mrgreen:

Ik train verder niet met haar. Wel apporteert ze elke dag minimaal een uur, loopt anderhalf uur los, zwemt, en ik doe verstopspelletjes met de bal.

Trainen zou ze denk ik wel heel leuk vinden, ze leert heel snel, en doet zulke dingen graag.

Het is meer dat ik zelf niet zo'n cursusmens ben. :mrgreen:

Ik vond het tot nu toe prima dat ze zo gericht was op mij, want ik hou wel van dat soort karakters bij een hond, maar ik merk dat ze nu gewoon te veel spanning heeft, al wacht ze netjes en is de enige uiting het blaffen op van alles en nog wat. Voor mij is dat geen probleem, want ik heb haar ook zo stil in huis. Maar ik vind het vervelend voor haar dat ze zo zit te wachten en dat het eigenlijk nooit genoeg is.

En ik word er eerlijk gezegd ook een beetje moe van, want ik heb de hele tijd het gevoel dat ik haar te kort doe.

Speuren zou ik eigenlijk niet weten of dat iets voor haar zou zijn. Ik denk dat we toch maar in gaan schrijven in ieder geval voor een gehoorzaamheidscursus ofzo, om mee te beginnen. Baat het niet dan schaad het niet. :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zet haar eens op de bachremedie's. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ja, zelf trainen zou inderdaad ook een goede optie zijn. Punt is als ik met haar naar gehoorzaamheidstraining ga, dat ze dus never nooit ""af". doet. :N:

En dat moet toch wel volgens mij als je verder wilt met die trainingen. Ik krijg het dus niet voor elkaar om haar te laten liggen op commando, en ze is verder zo braaf, dat wil je niet weten.

Ik heb het de rest wel kunnen leren, dus daar ligt het niet aan, anders ging ik nog aan mezelf twijfelen. :wink:

Plus dat ik vreselijke examenstress heb, echt heel erg. Dus daarom vind ik een cursus ook zo eng. Dus zelf trainen is wel een goed plan. Alleen ik dacht dat ze aan allen nieuwe indrukken van zo'n cursus met andere honden ook wel weer wat zou hebben misschien. Plus dat flyball een optie zou zijn.

Maar dan moet ik me dus eerst over mijn examenstress zien te zetten. :N:
Baily

Eline* schreef:Zet haar eens op de bachremedie's. :wink:
Dat vind ik een heel goed idee. Ik ga die site even opzoeken. :ok:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Baily schreef:
Je mag me er over pbben als je vragen hebt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Eline* schreef:
Baily schreef:
Je mag me er over pbben als je vragen hebt. :wink:
Bedankt Eline. :ok:
Baily

Inge O schreef:
Baily schreef: Alleen ik dacht dat ze aan allen nieuwe indrukken van zo'n cursus met andere honden ook wel weer wat zou hebben misschien.
dat is nog maar zeer de vraag bij een aktieve hond, het kan ook omgekeerd werken, dat ze er helemaal van doorflipt.

ik train hier thuis regelmatig kort met het zestal (apart natuurlijk), en dat doe ik echt ook alleen maar om hun te plezieren, niet omwille van het nut van de oefeningen. ze zijn er gek op, en staan echt voor de deur hun beurt af te wachten :wink: .
Ja, zo'n type is Balou ook wel. Ze mag wel eens als enige mee naar de voordeur als ik open doe, en dan moet ze gaan zitten en blijven zitten totdat ik zeg dat ze "vrij"heeft.

Dat vindt ze geweldig, gewoon een simpel iets, en ze voert het uit alsof haar leven er van af hangt. :mrgreen:

Ja, cursus zou inderdaad ook nog teveel indrukken kunnen geven, ze is ook niet zo gek op andere honden trouwens.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Als je al een cursus gaat doen zou ik niet gehoorzaamheid, maar eerder iets als behendigheid gaan doen. Volgens mij vind zo'n slimme werklustige hond als Balou gehoorzaamheid sneller saai, dan behendigheid.

Het lijk mij overigens heel vervelend om zo'n hond in huis te hebben, ik zou gek worden van het geblaf en me inderdaad ook ewl schuldig voelen dat ik mijn hond (voor mijn gevoel) te kort zou doen.
Sterkte dus met het probleem, want ik weet verder ook niet echt een oplossing.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Pfffff, ik heb hier dus ook zo'n geval, maar dan zonder blaffen en godzijdank niet dagelijks :N: :wink:
Kaya heeft ook exact van die buien als jij beschrijft, zoals bv vandaag. We zijn net 1,5 uur weggeweest en hier thuis blijft ze bezig. Ik negeer haar compleet, maar ze blijft met alles aan komen sjouwen en me constant aankijken 'kom op vrouwtje spelennnn'. Zodra ik ga zitten, legt ze wat op mijn schoot, ik gooi het in de vuilnisbak, ze kijkt 1 seconde sip en komt dan weer met het volgende :boos:
Ik weet dat als ik het volhou, dat ze dan na een tijdje (uurtje of 1,5) wel weer rustig wordt, maar mijn god wat word ik er soms doodmoe van :jank:

Aandacht, aandacht, aandacht..... het lijkt wel haar voeding :19:

Hoe drukker ze is geweest, hoe erger het is. Dan slaat ze door zeg maar.
De 'truc' hier is om totale rust te creeëren (bv zelf ook te gaan liggen), maar ja.... :roll: soms wil een mens ook gewoon even iets doen zonder starende ogen, een hijgende bek en gedreutel om je heen toch?

Gelukkig is het hier niet dagelijks (wel op dit moment, en ik zit ondertussen bijna tegen het plafond :N: :mrgreen: ).

Rust creeëren is het enige wat ik kan zeggen eigenlijk :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Mm, ja, zo zou je het inderdaad ook kunnen zien natuurlijk :idea:
Mijn (bescheiden) ervaring is echter dat gewoon gehoorzaamheid weer te saai is, tenminste op de hondenscholen waar ik heb geinformeerd gaven ze dat vaak aan.

Hmm.. blijft een lastig probleem.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Speuren is geestelijk wel vermoeiend dus misschien is dat toch ook wel een optie (eventueel gewoon thuis)
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Baily

Bedankt voor het meedenken. :wink: Ik ga haar in ieder geval op Bach zetten. En verder zelf wat met haar trainen en kijken hoe dat gaat.

Ik weet niet goed hoe dat gaat met speuren enzo, en hoe dat aangeleerd moet worden. Dus dat ga ik ook even opzoeken op internet of ik daar wat over kan vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”