De mensen die mee waren met de wandeling is het niet onopgemerkt gebleven dat hij erg op mij gericht is; Als hij mij even kwijt was, was hij in lichte! paniek.
Uiteraard heeft hij wel genoten en niet met zijn staart tussen zijn benen gelopen
Wat zou ik er eraan kunnen doen om Q weer Q te laten zijn; onbevangen, speels, vertrouwen in zijn omgeving?
Kan zijn huidige gedrag ook te maken hebben met het leven wat hij met Ludo heeft geleid? Ludo was de baas en zag (op het laatst) iedere kans schoon om Q te grijpen. Q vocht wél terug totdat ze beiden te uitgeput waren hielden ze op. Q heeft van pup-afaan tot dik 2,5 jarige leeftijd met Ludo samen geleefd.
We zijn nu een half jaar verder en Q heeft thuis zijn draai weer gevonden. Toch laat hij af en toe deemoedplasjes terwijl hij door ons nooit fysiek of streng is gestraft.
(Even een voorbeeld: Q ligt te piepen van pijn op de bank. Ik weet dat ik dan niet bij hem hoef te komen. Ik hurk en roep hem naar mij toe. Hij komt maar vlak voordat hij bij mij is laat hij een plasje; de arme)
Al met al is het nog een heel verhaal geworden
Hoop dat jullie er wijs uitkomen haha