Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gecastreerd en toch?
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gecastreerd en toch?
Kaya is dus begin november vorig jaar gecastreerd, maar ze vertoont op het moment eigenlijk alle gedragstekenen van haar loopsheid.
Het is nu de aanloopperiode naar wanneer ze normaal gesproken loops zou moeten worden en ze is niet te genieten: ze is intolerant tov andere honden en gestressed/hyper. Eigenlijk exact zo'n gedragsverandering als dat ze had als ze loops moest worden.
Is het mogelijk dat ook bij een gecastreerde teef de 'geestelijke' loopsheid doorgaat?
Het is nu de aanloopperiode naar wanneer ze normaal gesproken loops zou moeten worden en ze is niet te genieten: ze is intolerant tov andere honden en gestressed/hyper. Eigenlijk exact zo'n gedragsverandering als dat ze had als ze loops moest worden.
Is het mogelijk dat ook bij een gecastreerde teef de 'geestelijke' loopsheid doorgaat?
- Zoie
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ze had eind december loops moeten worden en nu dus weer half juni/eind juni. Het zou nu dus de 'aanloop' zijn waarbij ze normaal gesproken niet te genieten was.Inge O schreef:hier is nog eens ergens een topic over geweest, heb er toen ook overal info over zitten opzoeken, maar niks over gevonden.
hoezo zou ze nu moeten loops worden, dan is het toch wel heel erg laat tov. haar normale cyclus?
zeker dat haar niks anders dwars kan zitten?
Ik weet niet wat ze heeft
Ineens eigenlijk begon dat afgelopen week.
Gisteren was mijn moeder er en die merkte op dat ze eigenlijk exact zo is als dat ze normaal gesproken loops had moeten worden.
Vandaar mijn vraag of dat mogelijk is..... anders moet ik denken aan toch een gevolg van de castratie, alhoewel ik dat ook niet begrijp want ze was er juist enorm van opgeknapt. Het is nu 8 maanden later.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik herken het van oude Balou. Zij is gecastreerd toen ze 7 jaar was en ook na castratie was merkbaar wanneer ze anders loops was geworden. Huidproblemen, rijerigheid en haar pups verzorgen deed ze in die periode. Allemaal in behoorlijk afgezwakte vorm, maar merkbaar. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jidde
Nanni heeft dat waarschijnlijk ook gehad, Helemaal zeker weet i kdat natuurlijk niet, ik heb haar gestereliseerd gekregen. Toen ik haar een paar weken had, sloeg haar gedrag opeens om. ik kwam toen een dh fokker tegen en die zei dat het normaal kan zijn, omdat ze nu weer ongeveer loops zou moeten worden. En dat kan wel kloppen. 2 maanden dracht, 2 maanden pups en het begon ongeveer na 4-6 weken nadat ik haar kreeg.
- Enya
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Soms nemen andere hormonen of klieren die daarvoor verantwoordelijk zijn een functie over, een levend wezen zit inderdaad ongelofelijk ingewikkeld in elkaar en er is zeker veel wat we niet weten.Inge O schreef:nee, een (zo laat optredend) gevolg van de castratie zou ik nóg vreemder vinden - dat het aansturende hypofysehormoon nog een bepaalde (cyclische) uitwerking zou hebben zou ik dan ergens nog logischer vinden.Stang schreef:Vandaar mijn vraag of dat mogelijk is..... anders moet ik denken aan toch een gevolg van de castratie, alhoewel ik dat ook niet begrijp want ze was er juist enorm van opgeknapt. Het is nu 8 maanden later.
blijft natuurlijk dat er nog ontzettend veel is wat we niét weten, dus wanneer kan je iets uitsluiten?
het is iig geen frequent voorkomend iets, en áls het met fsh (hormoon) zou te maken hebben, zou het toch maar kortdurend mogen zijn, hopelijk.
Die "schijnloopsheid"heb ik toch al vaker gezien bij gecastreerde teefjes, dus ik denk dat het zeker kan.Ik wil echter ook altijd het naadje van de kous weten maar dat lukt me niet altijd
-
Marja
- Zeer actief
Volgens mij was ik datInge O schreef:hier is nog eens ergens een topic over geweest, heb er toen ook overal info over zitten opzoeken, maar niks over gevonden.
hoezo zou ze nu moeten loops worden, dan is het toch wel heel erg laat tov. haar normale cyclus?
zeker dat haar niks anders dwars kan zitten?
Zara heeft dat ook gehad maar na een jaar (na de castratie) nergens last meer van
Iemand zei me toen dat het een tijd kan duren voor de hormonen weer op orde zijn, maar of dat waar is
groetjes Marja Zara en Stapper