Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Euuhmm

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Euuhmm

Ongelezen bericht door pooh »

Ik liep vanochtend met Ameno heerlijk te wandelen in het bos. Geen kip te bekennen want iedereen zit bij Pinkpop.

Komt er opeens achter een boom vandaan een man die zo voor me het pad opspringt.
Ameno liep een meter of 15 achter me, maar ze was er als de kippen bij. Ging een meter voor me staan, haren recht op de rug en vreselijk diep blaffen en grommen naar de man op het pad.

De man stamelde wat en rende weg, Ameno bleef staan net zolang totdat de man uit het zicht verdwenen was.

De rest van de wandeling heeft Ameno gewoon ontspannen bij me gelopen, met een balletje gespeeld en nog wat gespeeld met een golden die we tegen kwamen.

Ik heb niet ingegrepen en heb ook geen idee wat de bedoeling van de man was, maar ik geloof niet dat hij de weg wilde vragen.
Maar is dit correct waaks gedrag van Ameno of gaat dit te ver en had ik moeten ingrijpen?
Zoie
Zeer actief

Re: Euuhmm

Ongelezen bericht door Zoie »

pooh schreef:IkMaar is dit correct waaks gedrag van Ameno of gaat dit te ver en had ik moeten ingrijpen?
Zolang hij er niet direkt opklapt, en je kunt desgewenst ingrijpen, is het wel correct, denk ik, in zo'n situatie. Of je het wenselijk vindt, is aan jezelf denk ik.

Hoe dan ook, de man had vast niks goeds in de zin, dus misschien maar goed dat hij zo gereageerd heeft.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tja, ik vind het netjes.... die man springt ineens tevoorschijn.
Ameno vloog hem niet aan, maar bleef netjes staan totdat de man weg was.
Dus ik vind het prima zo, wel ervan uitgaande dat de man dus niet veel goeds in de zin had en Ameno dit waarschijnlijk feilloos aangevoeld heeft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pooh
Zeer actief

Tja wenselijk...ja en nee.
Ze klapte er niet op en toen ik haar bij me riep stond ze ook meteen naast me. Ik moet bekennen dat ik me wel veilig voelde zo met een grommende enge hedder voor me :oeps: , aan de andere kant mag ze natuurlijk niet zo gaan reageren als de buurman even een praatje komt maken. :wink:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

als zij dit bij andere mensen niet doet zou ik me er niet zo druk om maken,hij is hem niet gelijk na de nek gevlogen, en ik denk dat dit voor de desbetreffende persoon een goede waarschuwing was van tot hier en niet verder, ik hoop dat in zo n situatie mijn honden dit ook voor me zouden doen, want het klinkt inderdaad niet alsof die man de weg wou vragen :wink:
Laatst gewijzigd door peggy en vinnie op 05 jun 2006 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ze zal prima aangevoeld hebben waar het om ging. Wees haar maar dankbaar! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pooh
Zeer actief

Overigens denk ik echt dat de man niet veel goeds van plan was, anders hoef je niet weg te rennen, toch?

En het baasje van de hond waar ze mee gespeeld heeft, daar deed ze heel normaal tegen. Eerst terughoudend en na een tijdje gewoon bedelen om een koekje. Dus het was niet zo dat opeens raar begon te doen tegen vreemde mannen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

nee hoor ze heeft de situatie prima ingeschat :wink:

een dikke knuffel voor ameno :ok: :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Inge O schreef:ik vind dit zelfs uitermate wenselijk gedrag, al helemaal de manier waarop :ok: .

stel, die man was écht vervelend gaan doen, en ameno had er rustig een liedje bij staan fluiten, of erger, was weggerend, had je dat wenselijk gedrag gevonden?
Nee, maar zo had ik haar wel ingeschat. Normaal is het geen held :mrgreen:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

pooh schreef:
Inge O schreef:ik vind dit zelfs uitermate wenselijk gedrag, al helemaal de manier waarop :ok: .

stel, die man was écht vervelend gaan doen, en ameno had er rustig een liedje bij staan fluiten, of erger, was weggerend, had je dat wenselijk gedrag gevonden?
Nee, maar zo had ik haar wel ingeschat. Normaal is het geen held :mrgreen:
en dat is precies zoals ik over amos denk :wink:
ik heb geen idee wat hij in deze situatie zou doen :19:
en hoop het ook niet te weten te komen :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als ijnhonden zo zouden reageren zou ik mn handjes dichtknijpen :ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zaterdagavond liep ik met Nanni en mijn 2 nichtjes in het bos. Voor ons kwam een jongere gozer vanaf de camping lopen in het a'dam bos. Hij liep een beetje raar vond ik. En dat vond nanni ook :N:
Nanni liep er al sluipend op hem af en wilde naar hem toe en dan doet ze ff snel in de handen happen. Normaal loopt ze alle mensen voorbij, maar blijkbaar vond ze hem verdacht. Ik heb der maar snel geroepen, voordat ze wel een hap zou doen :eek: Ze bleef hem ook in de gaten houden.
Alle andere mensen konden wel normaal voorbij lopen
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

pooh schreef:Ik liep vanochtend met Ameno heerlijk te wandelen in het bos. Geen kip te bekennen want iedereen zit bij Pinkpop.

Komt er opeens achter een boom vandaan een man die zo voor me het pad opspringt.
Ameno liep een meter of 15 achter me, maar ze was er als de kippen bij. Ging een meter voor me staan, haren recht op de rug en vreselijk diep blaffen en grommen naar de man op het pad.

De man stamelde wat en rende weg, Ameno bleef staan net zolang totdat de man uit het zicht verdwenen was.

De rest van de wandeling heeft Ameno gewoon ontspannen bij me gelopen, met een balletje gespeeld en nog wat gespeeld met een golden die we tegen kwamen.

Ik heb niet ingegrepen en heb ook geen idee wat de bedoeling van de man was, maar ik geloof niet dat hij de weg wilde vragen.
Maar is dit correct waaks gedrag van Ameno of gaat dit te ver en had ik moeten ingrijpen?
Het verschilt natuurlijk van hond tot hond, maar mijn honden, en vooral Jack, laat ik in zo'n geval lekker blaffen en grommen. Ik kom ook wel eens zondags vroeg mannen zonder hond tegen in het park, en als Jack en Lilo dat voor geen meter vertrouwen en hysterisch gaan blaffen krijgen ze van mij lekker een aai en een frolicje. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind het prima en normaal gedrag voor een witte herder. Je schrok vast zelf ook, dat pikt de hond ook nog eens op.

Anne
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

pooh schreef:Ik heb niet ingegrepen en heb ook geen idee wat de bedoeling van de man was, maar ik geloof niet dat hij de weg wilde vragen.
joh! hahaha! :smile: bij het idee al krijg ik plaatsvervangend op m'n bureaustoeltje acuut de slappe lach. :mrgreen:

ik denk dat rare mannetjes op vreemde plekken heel goed van wel heel ongemakkelijk escalerende activiteiten, waar je later wellicht niet met een glimlach op je gezicht aan terug moet denken, af te houden zijn door een hond die heel duidelijk 'wegwezen!' uitstraalt zonder de rare meneer in kwestie meteen aan te vliegen.

ameno had van mij een extra frolicje gehad. nadat ik me de tranen van het lachen uit de ogen heb gewreven. de slappe lach krijgen c.q. iemand keihard uitlachen werkt overigens ook heel goed. slaan rare mannetjes ook van op de vlucht. maar dat terzijde.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik hoop dat mijn honden in zo'n situatie net zo zullen reageren. Wat een kanjer is Ameno! :ok:
biancadebruijn
Actief

Ongelezen bericht door biancadebruijn »

Dusty heeft mij ook een keer verdedigd toen iemand mij bedreigde.Ik corrigeer zoiets niet,ik ben juist dankbaar dat ze het deed. :ok:
Afbeelding

Kayleigh & Dusty
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Die wist gerust wel wat die man van plan was hoor, super reactie toch :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
olgaw37
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door olgaw37 »

pooh schreef:Tja wenselijk...ja en nee.
Ze klapte er niet op en toen ik haar bij me riep stond ze ook meteen naast me. Ik moet bekennen dat ik me wel veilig voelde zo met een grommende enge hedder voor me :oeps: , aan de andere kant mag ze natuurlijk niet zo gaan reageren als de buurman even een praatje komt maken. :wink:
Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn hoor. Mijn retriever Does is een allemansvriend. Maar toen ik de honden een keer 's avonds de laatste ronde uitliet ging ze enorm te keer tegen een man die zich nogal verdacht gedroeg. Later hoorde ik dat die man bij iemand naar binnen had staan gluren. De man wist niet hoe snel hij weg moest lopen.
Ze heeft dit gedrag ook nog eens vertoond toen ik van de training naar huis liep langs het park. Ik zag niemand, maar zij blijkbaar wel.
Ik roep haar op zo'n moment wel bij me en beloon haar. Ze voelen volgens mij prima het verschil aan hoor.
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

Afbeelding
In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”