Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maat Vari Kennel herder

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

caelybliss
Vaste gebruiker

Maat Vari Kennel herder

Ongelezen bericht door caelybliss »

Ik heb een vraagje, ik heb de exacte maten nodig van een Vari Kennel geschikt voor een volwassen witte herder teef. De kennel moet dusdanig groot zijn dat de hond zich er in kan draaien en liggen, maar teveel ruimte mag niet (voor in het vliegtuig!!!!). Ik moet de maat doorgeven aan de vliegmaatschappij, maar wij hebben die dingen zelf niet, hopelijk iemand van jullie met een hond maat herder wel zodat ik de maat weet :wink:

Alvast bedankt!
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

varikennel nr. 5 wordt veelal voor vliegvervoer van herders gebruikt (mechelaars in ieder geval)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

de xl kennel wordt gebruikt voor herders

zit helaas op de verkeerde pc anders kon ik je siteadres geven van apport hondensport, daar staan de maten erbij als je die nodig hebt.
caelybliss
Vaste gebruiker

Ja, en het gewicht is ook relevant. De hond weegt 31 kilo en ik moet dus het gewicht van de kennel weten om het totaalgewicht te kunnen doorgeven.

Bedankt voor jullie snelle reacties, apport hondensport ken ik wel, zal eens even gaan spieken :ok: :wink:
speurneus carola

hoi, gewicht is ca. 13 kilo
caelybliss
Vaste gebruiker

Zo hé, dat is behoorlijk zwaar :wink:

Ik hoor ook dat 91cm lang groot genoeg zou zijn...is dat zo, voor een witte herder teef van 31 kilo en 61,5 cm hoog :wink: ?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

caelybliss schreef:Zo hé, dat is behoorlijk zwaar :wink:

Ik hoor ook dat 91cm lang groot genoeg zou zijn...is dat zo, voor een witte herder teef van 31 kilo en 61,5 cm hoog :wink: ?
dat is een 4.. die zou mij te klein zijn en mijn honden zijn niet eens zo groot als de jouwe... ik zou voor de 5 gaan, 1.02 meter lang
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
caelybliss
Vaste gebruiker

Ik ga als het even meezit morgen of overmorgen even passen of de 91 idd te klein is. Iemand hier in de buurt heeft er eentje staan. Anders bestel ik er denk ik eentje bij witjesverzendhuis. Een XL voor 135 euro, lijkt me een redelijke prijs en een extra bench komt hier altijd wel van pas :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

caelybliss schreef:Ik ga als het even meezit morgen of overmorgen even passen of de 91 idd te klein is. Iemand hier in de buurt heeft er eentje staan. Anders bestel ik er denk ik eentje bij witjesverzendhuis. Een XL voor 135 euro, lijkt me een redelijke prijs en een extra bench komt hier altijd wel van pas :wink:
let wel op dat hij geschikt is voor vliegvervoer, niet alle kunstof kennels zijn toegestaan. Bij mijn weten in ieder geval de Varikennel en Skykennel sowieso
Afbeelding
caelybliss
Vaste gebruiker

malinois schreef:
caelybliss schreef:Ik ga als het even meezit morgen of overmorgen even passen of de 91 idd te klein is. Iemand hier in de buurt heeft er eentje staan. Anders bestel ik er denk ik eentje bij witjesverzendhuis. Een XL voor 135 euro, lijkt me een redelijke prijs en een extra bench komt hier altijd wel van pas :wink:
let wel op dat hij geschikt is voor vliegvervoer, niet alle kunstof kennels zijn toegestaan. Bij mijn weten in ieder geval de Varikennel en Skykennel sowieso
Die bij Witjes is een Vari Kennel :ok:
Dus dat is sowieso goed. De andere is te klein denk ik, gaan we morgen even naartoe om te passen zodat we het in elk geval zeker weten.
Ik weet idd dat niet alle kennels vliegtuigvervoer geschikt zijn, bij de meeste merken die geschikt zijn, staat het er netjes bij.
caelybliss
Vaste gebruiker

We hebben 'gepast' en ze heeft idd een XL nodig. Die had ze toevallig ook nog staan en daar kon de hond keurig in liggen en zich in draaien. Dus dat is duidelijk :ok:
speurneus carola

let welop, witjes verkocht mij ook zogenaamde varikennels, maar dat waren ze mooi niet, ten eerste kwamen er 3 van de 4 al kapot aan omdat de postbode de doos niet uit de auto kreeg, moest een beetje trekken en duwen, en dit kunststof was zo star, dat het daar niet tegen kon. binnen een paar dagen had ik wel weer nw. maar gelijk de dag erna stoote ik met stofzuigen niet eens hard tegen een kennel aal, die bijna geheel versplinterde aan de voorkant.

een stoot van een hond die er tegen aan liep deed de rest.

ga wel voor de echte vari kennel.

trouwens de maten van die harde kunststof zijn trouwens ook net ff anders.
caelybliss
Vaste gebruiker

speurneus carola schreef:let welop, witjes verkocht mij ook zogenaamde varikennels, maar dat waren ze mooi niet, ten eerste kwamen er 3 van de 4 al kapot aan omdat de postbode de doos niet uit de auto kreeg, moest een beetje trekken en duwen, en dit kunststof was zo star, dat het daar niet tegen kon. binnen een paar dagen had ik wel weer nw. maar gelijk de dag erna stoote ik met stofzuigen niet eens hard tegen een kennel aal, die bijna geheel versplinterde aan de voorkant.

een stoot van een hond die er tegen aan liep deed de rest.

ga wel voor de echte vari kennel.

trouwens de maten van die harde kunststof zijn trouwens ook net ff anders.
De fokker waar ik geweest ben had de echte Vari Kennels en daar nemen we er eentje (de XL) van over. Maar bedankt voor de waarschuwing! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”