Martijn schreef:Je moet een beetje oppassen met het aanraden van een chemische castratie hoor.ranetje schreef:Dat ligt volgens mij ook aan het karakter van de hond.zepenko schreef:Een ietwat late reactie, maar goed.Eline* schreef:Castratie doet een reu wel degelijk zakken in de rangorde. Hij is geen volwaardige concurent meer.
Dat zou dus betekenen dat alle gecastreerde reuen helemaal onderaan in de rangorde komen, onder alle intacte reuen?
Hier in het park loopt een gecastreerde reu die net niet de hoogste in rang is onder de honden. Maar laagste in rang? Nou nee, zou ik niet zeggen![]()
Als je twijfelt over de invloed van castratie kan je ook eerst een chemische castratie laten uitvoeren (injectie dus). De invloed daarvan duurt 6 weken tot 3 maanden. (het is niet helemaal te vergelijken, maar komt wel in de buurt).
Als dat geen enkel effect heeft, hoef je van een echte castratie niet veel te verwachten.
Nettie
Dapper is daar echt maandenlang ontzettend naar van geweest.
Is niet iets wat je zomaar even doet om te kijken.
Ik zou hem waarschijnlijk eerder operatief laten castreren dan nog een keer die meuk er in.
Nettie