Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boerboel
Moderator: moderatorteam
-
BiG_G
- Actief
- Contacteer:
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dat is ook zeker duidelijk uit je verhaal!BiG_G schreef:Het zijn eigenlijk nog 'oerhonden'. Dat extreme trekt zeker erg aan.
Maar nogmaals:
Ik weet niet of we een Boerboel kopen.
Maar door deze thread fascineert het me waarom mensen voor een ras kiezen zoals dit. Overigens zonder waardeoordeel naar het ras toe want als ik ergens een zwak voor heb zijn het wel rassen die nog heel dicht bij hun specifieke taak staan.
Een wakende boerboel met een kilometers groot land moet práchtig zijn
En dat is meteen wat ik als grootste maco zie aan de boerboel (en vergelijkbare rassen) het is bijna niet te doen om ze hun taak uit te kunnen laten voeren. Zou een hond daar dan gelukkig mee zijn?
Nogmaals, niet zo zeer bedoeld als kritiek op mensen die een boerboel hebben, wel bedoeld als vraag naar de kenners in dit topic.
- little-wolf
- Zeer actief
hoeveel honden zijn er nog die hun taak uitvoeren?amelie schreef:Dat is ook zeker duidelijk uit je verhaal!BiG_G schreef:Het zijn eigenlijk nog 'oerhonden'. Dat extreme trekt zeker erg aan.
Maar nogmaals:
Maar door deze thread fascineert het me waarom mensen voor een ras kiezen zoals dit. Overigens zonder waardeoordeel naar het ras toe want als ik ergens een zwak voor heb zijn het wel rassen die nog heel dicht bij hun specifieke taak staan.
En dat is meteen wat ik als grootste maco zie aan de boerboel (en vergelijkbare rassen) het is bijna niet te doen om ze hun taak uit te kunnen laten voeren. Zou een hond daar dan gelukkig mee zijn?
Nogmaals, niet zo zeer bedoeld als kritiek op mensen die een boerboel hebben, wel bedoeld als vraag naar de kenners in dit topic.
ik neem aan dat jij je tekkel ook niet in holen laat lopen.
ok, tis wel een verschil omdat de bb nog dichtbij zn taak staat. maar ooit stond de tekkel en allerlei andere rassen dat ook.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oorspronkelijke taak uit kunnen voeren, of oorspronkelijke taak uitvoeren, daar zit wel een verschil in.little-wolf schreef:hoeveel honden zijn er nog die hun taak uitvoeren?amelie schreef:Dat is ook zeker duidelijk uit je verhaal!BiG_G schreef:Het zijn eigenlijk nog 'oerhonden'. Dat extreme trekt zeker erg aan.
Maar nogmaals:
ok, tis wel een verschil omdat de bb nog dichtbij zn taak staat. maar ooit stond de tekkel en allerlei andere rassen dat ook.
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
Tuurlijk zit daar een verschil in... maar een Boerboel kan ook zijn taak hier uitvoeren, als hij maar een groot terrein heeft om te bewaken...
En waarom ik gekozen heb voor de Boerboel..... ze zijn nog puur... en dan ik over een hoop rassen niet zeggen.... maar ik ben ook gevallen op hun uitstraling en macht die ze uitstralen...
bijv. geef een voorbeeld he..
Bordeauxdog vind ik ook mooi... maar eigenlijk te veel hanglip en vel
Cano Corso... iets te smal naar mijn mening
Amerikaanse bulldog ... vind het hele mooie honden maar ze hebben vaak een te korte snuit.. ( vind ik )
Tosa Inu... heb ik me verder niet zo in verdiept , maar deze zijn kwa karakter ook goed te vergelijken met de BB
Presa... vind ik wel mooi maar niet helemaal mijn type
Dogo argentino.. super mooie honden kwa bouw.. maar ik hou niet zo van witte honden...
Al deze honden die ik boven opnoemde hebben ook op mijn lijstje gestaan hoor , maar idere keer miste ik toch iets aan deze rassen
zo kan ik nog wel ff doorgaan.. het was het bij mij iedere keer weer net niet... en toen liep er iemand in het dorp bij mij met een BB....toen had ik echt wwwwooowww dit is het !
Dus me eigen verdiept enzo.. en nu heb ik een Boerboel in huis.
En waarom ik gekozen heb voor de Boerboel..... ze zijn nog puur... en dan ik over een hoop rassen niet zeggen.... maar ik ben ook gevallen op hun uitstraling en macht die ze uitstralen...
bijv. geef een voorbeeld he..
Bordeauxdog vind ik ook mooi... maar eigenlijk te veel hanglip en vel
Cano Corso... iets te smal naar mijn mening
Amerikaanse bulldog ... vind het hele mooie honden maar ze hebben vaak een te korte snuit.. ( vind ik )
Tosa Inu... heb ik me verder niet zo in verdiept , maar deze zijn kwa karakter ook goed te vergelijken met de BB
Presa... vind ik wel mooi maar niet helemaal mijn type
Dogo argentino.. super mooie honden kwa bouw.. maar ik hou niet zo van witte honden...
Al deze honden die ik boven opnoemde hebben ook op mijn lijstje gestaan hoor , maar idere keer miste ik toch iets aan deze rassen
zo kan ik nog wel ff doorgaan.. het was het bij mij iedere keer weer net niet... en toen liep er iemand in het dorp bij mij met een BB....toen had ik echt wwwwooowww dit is het !
Dus me eigen verdiept enzo.. en nu heb ik een Boerboel in huis.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Dus? Een teckel hoef je je in een bos met konijnen nog niet los te laten, want dan gaat hij zijn "taak" lekker uitvoeren. Je geeft precies aan waar het probleem zit. De oorspronkelijke taak van een BB kan niet samen met een overvolle maatschappij. Als je met je teckel midden op een konijnenberg gaat wonen heb je ook een klein probleempje.little-wolf schreef:hoeveel honden zijn er nog die hun taak uitvoeren?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- amelie
- Zeer actief
Nee, maar ik kan er wel van genieten als ik Saar driftig naar muizen zie graven in het bos.little-wolf schreef: hoeveel honden zijn er nog die hun taak uitvoeren?
Daarnaast heb ik wel een probleem als Saar per ongeluk haar teckelgenen in werking zet en een konijn pakt, maar niet zo'n groot probleem als de eigenaar van de boerboel die het buurjongetje uit zijn tuin wil jagen.
Er zit echter wel een verschil tussen een boerboel, die eigenlijk nog niet zo lang als "huishond" gefokt wordt en een teckel die dat al generaties lang is.
Sterker nog, de teckel die vroeger voor de jacht gebrukt werd was meer een gezelschapsdier dan de boerboel bedoeld is.
Waarmee is absoluut niet wil zeggen dat het geen geweldige vriendelijke hodnen kúnnen zijn naar hun eigenaar, maar wel dat er een duidelijk verschil is in dichter bij het oorspronkelijke doel staan.
Wie weet zijn er over heel wat generaties boerboels die een stuk afgezwakt zijn in hun drang naar waken. Wie weet...
- monica
- Zeer actief
Elina... inderdaad een Boerboel hoort absoluut niet thuis in een stad !
en al zou ik een fokker zijn van dit ras.. dan zouden deze mensen van mij geen pup krijgen... dit kan gewoon niet en dit is vragen om gezeik..
Tuurlijk zijn er ook andere honden die dicht bij hun oorspronkelijke taak staan.. maar als je net me lijstje doorgelezn heb kan je zien op wat voor soort type honden ik val..
Ik val niet op langharige honden of draadhaar.. of honden die klein zijn..ze spreken mij gewoon niet aan..
Ieder heeft zo zijn eigen smaak kwa honden...
en al zou ik een fokker zijn van dit ras.. dan zouden deze mensen van mij geen pup krijgen... dit kan gewoon niet en dit is vragen om gezeik..
Waarom is een Boerboel dan zo puur?
Er zijn veel rassen die nog dicht bij hun oorspronkelijke taak staan.
Tuurlijk zijn er ook andere honden die dicht bij hun oorspronkelijke taak staan.. maar als je net me lijstje doorgelezn heb kan je zien op wat voor soort type honden ik val..
Ik val niet op langharige honden of draadhaar.. of honden die klein zijn..ze spreken mij gewoon niet aan..
Ieder heeft zo zijn eigen smaak kwa honden...
- Annelies
- Zeer actief
Ik denk dat iedereen zelf moet kunnen bepalen welk ras bij hem of haar past, rekening houdend met eigen vermogens en dus hetgeen je te bieden hebt; daar pas je je keuzes op aan als je werkelijk om honden geeft, om je gezin en het leven wat je leidt... Alleen dan kan je keuze de juiste zijn...of het nu om een Tekkel, een Boerboel of wat dan ook gaat...
Ik moet bij het enthousiaste verhaal van TS even denken aan de eerste keer dat ik naar een circus ging en met open mond naar een trapeze-mevrouw heb zitten kijken die de meest waanzinnige acties liet zien, zwaaiend aan een paar touwtjes....Ik verliet de circustent met een hevig opgewonden en lyrisch gevoel: ik MOEST en ZOU dat later ook gaan doen als ik groot was....machtig mooi...!! En nu zit ik hier achter mijn bureau...
Ik moet bij het enthousiaste verhaal van TS even denken aan de eerste keer dat ik naar een circus ging en met open mond naar een trapeze-mevrouw heb zitten kijken die de meest waanzinnige acties liet zien, zwaaiend aan een paar touwtjes....Ik verliet de circustent met een hevig opgewonden en lyrisch gevoel: ik MOEST en ZOU dat later ook gaan doen als ik groot was....machtig mooi...!! En nu zit ik hier achter mijn bureau...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
BiG_G
- Actief
- Contacteer:
Nou, een km's grootland, dan heb je er niet 1 maar veel meeramelie schreef: Een wakende boerboel met een kilometers groot land moet práchtig zijn
Het hele verhaal van de "negatieve kant" van de BB is juist hetgeen waar die voor gefokt wordt. De fokkers zijn bezig om het extreem uitvallen e.d. er een beetje uit te fokken (voorzover ik het heb begrepen dan). Zo is het zelfs dat deze eigenschap niet getolereerd word door de BB gemeenschap zelf. Je moet dan ook niet vergeten dat er pas 25 jaar gefokt wordt op rastechniesche kenmerken. Uiterlijk is dan ook ondergeschikt. Ja, ze hebben richlijnen, maar hun karakter is absoluut van het belangrijkste (wat in mijn ogen ook zou moeten zijn, om het even welk ras).
Door pupie testen te doen zie je snel welke hond wat voor karakter heeft en hoe die zich (hoogstwaarschijnlijk) zal ontplooien. Op die manier zou je uiteindelijk kunnen bepalen welke BB geschikt is om in een rijtjeswoning te stoppen. Feit blijft dat je de uitkomst nooit met 100% zekerheid kan vertellen, want hoe gaat het baasje met de opvoeding om? (Wat verstaat het baasje onder 'consequent'?)
Er zijn zowiezo veel meer rassen die zeer dicht bij de natuur staan, ofwel als 'oerhond' gezien worden. De tibetaanse mastiff is er ook 1.
Ondanks dat ze iets meer 'gedomesticeerd' (schrijf ik het goed?
De vraag mbt hun oorspronkelijke taken:
Er zijn rassen waar dit juist nog in stant wordt gehouden: Neem als voorbeeld de Newfoundlander. Een hond die van oorsprong uit Canada komt (Jawel, Newfoundland) en gefokt is door de vissers. Helpen netten naar binnen te trekken en als er man over board was, was het meestal dat de hond ook overboard ging... Om z'n baasje te redden natuurlijk!
Dus tegenwoordig hebben we 'Waterwerk' waar baasjes met hun honden een dagje kunnen klieren in het water
Voor de ene hond geld dat je dit rustig kan stimuleren, voor de andere geld dat je dit moet onderdrukken (Boerboel?)
@Monica: Het uiterlijk van een hond speelt bij mij een ondergeschikte rol.
Het enige uiterlijke kenmerk voor 'mijn' hond is dat ie groot moet zijn. Jack 'frutsels' zoals iemand mij laatst vertelde, is niets voor mij.
Ik heb liever een hond die zo sterk is dat ie me als ik statisch sta te zijn mij gewoon voortrekt.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik heb niet veel op met dat soort trendsMartijn schreef:Boerboels als huisdier is een redelijk nieuw fenomeen.Marie-Josée schreef:Waarom is een Boerboel dan zo puur?
Er zijn veel rassen die nog dicht bij hun oorspronkelijke taak staan.
Straks is het "in"om met een cheetah door de stad te lopen.Ik zou best een cheetah willen trouwens........
Maar dan moet ik ook met klotsende oksels (hoe kòm je erop
Gisteren hebben Tomas en een andere hond al geprobeerd hun respectievelijke bazen met fiets en al over straat te sleuren om elkaar aan te vliegen.Baas van de andere hond is hevig bloedend afgevoerd naar het ziekenhuis.En die had nog maar een bordercollie te houden.Als het een boerboel was geweest hadden de honden elkaar in elk geval bereikt :N:
- monica
- Zeer actief
Fout niet bij de Boerboel.Door pupie testen te doen zie je snel welke hond wat voor karakter heeft en hoe die zich (hoogstwaarschijnlijk) zal ontplooien.
Op die manier zou je uiteindelijk kunnen bepalen welke BB geschikt is om in een rijtjeswoning te stoppen.
Geen enkele Boerboel hoort in een rijtjes huis thuis ! of een flat of wat dan ook.
Opvoeding is belangrijk.. en consequent zijn ook.. maar helaas kan je het gedrag van de BB hier niet mee sturen...Feit blijft dat je de uitkomst nooit met 100% zekerheid kan vertellen, want hoe gaat het baasje met de opvoeding om? (Wat verstaat het baasje onder 'consequent'?)
- little-wolf
- Zeer actief
dus? nou dus dat de bb die hier in nl gefokt worden, niet meer zo zeer op t waken geselcteerd worden.Eline* schreef:Dus? Een teckel hoef je je in een bos met konijnen nog niet los te laten, want dan gaat hij zijn "taak" lekker uitvoeren. Je geeft precies aan waar het probleem zit. De oorspronkelijke taak van een BB kan niet samen met een overvolle maatschappij. Als je met je teckel midden op een konijnenberg gaat wonen heb je ook een klein probleempje.little-wolf schreef:hoeveel honden zijn er nog die hun taak uitvoeren?
- little-wolf
- Zeer actief
ja dit bedoelde ik ook zoamelie schreef:Nee, maar ik kan er wel van genieten als ik Saar driftig naar muizen zie graven in het bos.little-wolf schreef: hoeveel honden zijn er nog die hun taak uitvoeren?
ok, tis wel een verschil omdat de bb nog dichtbij zn taak staat. maar ooit stond de tekkel en allerlei andere rassen dat ook.![]()
Daarnaast heb ik wel een probleem als Saar per ongeluk haar teckelgenen in werking zet en een konijn pakt, maar niet zo'n groot probleem als de eigenaar van de boerboel die het buurjongetje uit zijn tuin wil jagen.
Er zit echter wel een verschil tussen een boerboel, die eigenlijk nog niet zo lang als "huishond" gefokt wordt en een teckel die dat al generaties lang is.
Sterker nog, de teckel die vroeger voor de jacht gebrukt werd was meer een gezelschapsdier dan de boerboel bedoeld is.
Waarmee is absoluut niet wil zeggen dat het geen geweldige vriendelijke hodnen kúnnen zijn naar hun eigenaar, maar wel dat er een duidelijk verschil is in dichter bij het oorspronkelijke doel staan.
Wie weet zijn er over heel wat generaties boerboels die een stuk afgezwakt zijn in hun drang naar waken. Wie weet...
die kans zit erin.
we kunnen alleen maar hopen dat het wijze mensen zijn die graag een bb willen
- monica
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- monica
- Zeer actief
Yep.. en daarom zijn we vaak best vel op het forum ....
en blijven we doorvragen waarom de Boerboel...
Kijk maar bijv. op marktplaats , de Boerboelclub, ze worden met bosjes aangeboden voor herplaatsing en ze zijn allemaal zo rond de 2 jaar.. en 9 van de 10 keer vanwege het karakter .
Kijk ik zeg het eerlijk.. ik heb een scheet van een BB thuis zitten, hij kan alleen niet met andere reuen overweg... maar dit heb je met zoveel rassen niet alleen de BB.
Kijk maar bijv. op marktplaats , de Boerboelclub, ze worden met bosjes aangeboden voor herplaatsing en ze zijn allemaal zo rond de 2 jaar.. en 9 van de 10 keer vanwege het karakter .
Kijk ik zeg het eerlijk.. ik heb een scheet van een BB thuis zitten, hij kan alleen niet met andere reuen overweg... maar dit heb je met zoveel rassen niet alleen de BB.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik stap nu ook het liefst in de auto met het spul en zoek een plek op waar ik ongestoord kan lopen zonder al te veel te moeten opletten of er geen hond aankomt. En gelukkig heb ik hier kansen genoeg om die plekken op te zoeken. En dan heb ik totaal nog géén BB.
Wat mij aantrekt aan het ras is hoe ze zijn. Karakter, uitstraling. Gewoon, een machtige hond.
En nogmaals. Ik ben héél blij dat er in ons vorige huis nooit geen BB is gekomen, had niet goed gegaan, veel te klein allemaal.
Als het aan mij lag was het wél gebeurt, Leon wilde liever een 2e rott, ook prima
Vind het ook super fout dat een fokker zomaar aan iedereen een BB meegeeft, kán gewoon niet!
Ik heb op het BB veel geleerd door te lezen, te lezen en nog meer te lezen. Alle kanten van de BB proberen te leren kennen. En bij jezelf nagaan of je de mogelijkheid hebt om een BB een plaats te kunnen geven waar het mogelijk is, waar het goed gaat als hij/zij wat minder 'gezellig' is. En dan nog weet ik nog maar een klein beetje.
Maar nu.... ooit.... misschien?......
Wat mij aantrekt aan het ras is hoe ze zijn. Karakter, uitstraling. Gewoon, een machtige hond.
En nogmaals. Ik ben héél blij dat er in ons vorige huis nooit geen BB is gekomen, had niet goed gegaan, veel te klein allemaal.
Als het aan mij lag was het wél gebeurt, Leon wilde liever een 2e rott, ook prima
Ik heb op het BB veel geleerd door te lezen, te lezen en nog meer te lezen. Alle kanten van de BB proberen te leren kennen. En bij jezelf nagaan of je de mogelijkheid hebt om een BB een plaats te kunnen geven waar het mogelijk is, waar het goed gaat als hij/zij wat minder 'gezellig' is. En dan nog weet ik nog maar een klein beetje.
Maar nu.... ooit.... misschien?......
- *Linda*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
BiG_G schreef:Er staan er nog meer op het BB forum. Deze twee komen er direct vanaf.
@Malinois:
Geld dat niet voor elk ras? Elk type hond? In elk of welke hoedanigheid dan ook? Ik vind dat dit eigenlijk ook voor een Mechelaar moet gelden (en voor Boxers, en dobers en rotweilers etc)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom moet je het onderdrukken dan? Als het een eigenschap is die je niet wenst moet je het ras niet kopen. Ik vind poolhonden schitterend maar ik vind niet dat ik de tijd en ruimte heb die dit soort honden nodig heeft.BiG_G schreef:Voor de ene hond geld dat je dit rustig kan stimuleren, voor de andere geld dat je dit moet onderdrukken (Boerboel?)
Mijn honden waken, als ik dit niet wil dan ga ik ze toch ook niet stil laten zijn als de bel gaat... ze mogen hier gewoon blaffen als de bel gaat, als ik niet wil dat ze blaffen dan voorkom ik dat ze iets kunnen zien waardoor ze zouden kunnen gaan blaffen. Maar als ze helemaal geen geluid mogen maken kan ik beter een pluchebeestje nemen....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- monica
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
monica schreef:

- monica
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
monica schreef:Ik moest om deze zin wel lachenMaar als ze helemaal geen geluid mogen maken kan ik beter een pluchebeestje nemen....vond het wel een goeie

- Marie-Josée
- Erelid
Ik wil mezelf niet quoten maar dat bedoel ik nu, een eigenschap onderdrukken waar een hond juist op geselecteerd en gefokt is vind ik het meest foute uitgangspunt voor een raskeuze.Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt maar nogmaals, het is een illusie te denken dat je dat kunt en bovendien doe je een hond daarmee te kort.Kies dan een ras waarbij je bepaalde eigenschappen in goede banen kunt leiden ipv onderdrukken.BiG_G schreef:[Voor de ene hond geld dat je dit rustig kan stimuleren, voor de andere geld dat je dit moet onderdrukken (Boerboel?)
- little-wolf
- Zeer actief
idem met de canario die op mp aangeboden worden en bijna allen zonder boom. ze zijn tussen de 9 mnd en 2/3 jr.monica schreef:Yep.. en daarom zijn we vaak best vel op het forum ....
doodzonde allemaal.
- monica
- Zeer actief
-
BiG_G
- Actief
- Contacteer:
Ik geloof dat er een groot aantal Boerboel eigenaren zich nu aan het tegenspreken zijn.
Mij is door diverse eigenaren vertelt dat JUIST dat uitvallen niet een eigenschap is die hoort bij de Boerboel. Dat het 'onrustige' karakter (ik heb dat op meerdere BBfokker sites gelezen) absoluut ongewenst is.
Dat ze het hebben zoals de verhalen die je van verschillende kanten leest en bv de 2 verhalen van Monica haar site, dat de 'prikkels' dus onderdrukt moeten worden, terwijl er nu ineens mensen zijn die zeggen: "Dan had je maar geen BB moeten nemen".
Simpel gesteld, er zijn meteen een hele serie rassen die niet voor NL geschikt zijn, de BB is echt niet de enige.
Een Alaska Malamut zou feitelijk ook niet hier horen, en al helemaal niet in een rijtjes huis. Zo'n beest moet rennen!
Natuurlijk begrijp ik de reacties. Maar ik begrijp niet waarom iemand gewoon enthousiast kan zijn over iets (zoals ik in de eerste aantal posts al keurig werd afgeschoten). Zoals Annelies zo mooi omschreef als haar eerste keer in het circus.
En daarom direct mijn vraag aan Monica: Waarom een BB?
Mij is door diverse eigenaren vertelt dat JUIST dat uitvallen niet een eigenschap is die hoort bij de Boerboel. Dat het 'onrustige' karakter (ik heb dat op meerdere BBfokker sites gelezen) absoluut ongewenst is.
Dat ze het hebben zoals de verhalen die je van verschillende kanten leest en bv de 2 verhalen van Monica haar site, dat de 'prikkels' dus onderdrukt moeten worden, terwijl er nu ineens mensen zijn die zeggen: "Dan had je maar geen BB moeten nemen".
Simpel gesteld, er zijn meteen een hele serie rassen die niet voor NL geschikt zijn, de BB is echt niet de enige.
Een Alaska Malamut zou feitelijk ook niet hier horen, en al helemaal niet in een rijtjes huis. Zo'n beest moet rennen!
Natuurlijk begrijp ik de reacties. Maar ik begrijp niet waarom iemand gewoon enthousiast kan zijn over iets (zoals ik in de eerste aantal posts al keurig werd afgeschoten). Zoals Annelies zo mooi omschreef als haar eerste keer in het circus.
En daarom direct mijn vraag aan Monica: Waarom een BB?