Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jackie was een konijntje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Jackie was een konijntje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik liep met de hondjes buiten, kom ik een meneer tegen met een klein jack russeltje. Omdat ik de hond niet ken lijn ik Kira en Basco aan maar meneer doet niet hetzelfde met jackie. Ik vraag dus mag ik mijn honden loslaten? Ja hoor zegt meneer geen probleem. Laat ik ze dus beide los en ze willen even aan jackie snuffelen. Is dat jackie toch bang en vliegt met de staart tussen de benen ervandoor. Omdat Kira als staffie het pittigst is roep ik meteen boos "nee"naar haar en ze blijft keurig bij me. Maar in die tijd is Jack al ver weg en Basco erachteraan..."konijn ik heb je" te spelen. Ik kneep hem zo. Ik roep Basco hier en hondje draait zich zo om naar mij en komt keurig terug. Gelukkig is het een jan doedel zonder echt jachtinstinct maar ik had echt hartkloppingen van de stress.....dat had wel heel anders af kunnen lopen.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

gelukkig maar lopen dit soort dingen bijna altijd goed af. Begrijp ook niet dat de man zijn hond niet beter kent, maar goed, ik begrijp wel meer niet :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zoie schreef:gelukkig maar lopen dit soort dingen bijna altijd goed af. Begrijp ook niet dat de man zijn hond niet beter kent, maar goed, ik begrijp wel meer niet :19:
Bram heeft dat ook 1 keer gedaan vlak nadat hij gegrepen was. Had ik ook niet verwacht.

Goddank heeft hij het daarna nooit weer gedaan, want dat lijkt me echt vreselijk, een wegvluchtende hond die dus altijd achterna gezeten wordt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoek stok! schreef:
Zoie schreef:gelukkig maar lopen dit soort dingen bijna altijd goed af. Begrijp ook niet dat de man zijn hond niet beter kent, maar goed, ik begrijp wel meer niet :19:
Bram heeft dat ook 1 keer gedaan vlak nadat hij gegrepen was. Had ik ook niet verwacht.

Goddank heeft hij het daarna nooit weer gedaan, want dat lijkt me echt vreselijk, een wegvluchtende hond die dus altijd achterna gezeten wordt.
ja, heb je gelijk in, kan natuurlijk de eerste keer zijn. Spok heeft het ook in het begin wel eens gedaan, maar is er overheem gegroeid. Sien trouwens ook,bedenk ik me net, je zou het haast vergeten :mrgreen:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:

Volgens mij dachten Bram en Sita dat die Chihauhau in het Panbos ook een konijn was. Al hoewel die kleine behoorlijk van haar af beet (figuurlijk bedoeld).
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Zoie schreef:
Zoek stok! schreef:

ja, heb je gelijk in, kan natuurlijk de eerste keer zijn. Spok heeft het ook in het begin wel eens gedaan, maar is er overheem gegroeid. Sien trouwens ook,bedenk ik me net, je zou het haast vergeten :mrgreen:
Die man zei heel stoicijns...tsja hij is een beetje bang... :19:
En ik was zo geschrokken dat ik even stil viel...
Kira is trouwens een achterna gezeten door 5 greyhounds en omdat ze onder een hekje door een tuin invloog ging dit net goed.
Toen ben ik ook zo geschrokken want die vrouw had ze gewoon los en liep met iemand anders te :blah: en die honden luisteren niet als ze jagen. Ik heb Kira nooit zo bang gezien en zo hard zien lopen.
Ik mopperen op die vrouw die helemaal niet oplette maar ook die man die bij haar was mopperde...hou ze dan ook eens vast...ik zeg telkens dat gaat nog eens fout :devil:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Precies met die reden lijn ik Nelson dus altijd aan bij kleine honden. Ik weet dat hij gevoelig is voor dat soort prikkels en dan luistert hij ook echt niet meer. Hij is eigenlijk altijd supervriendelijk, maar voor de zekerheid hou ik de lijn er aan! :wink:
Je moet je inderdaad rot geschrokken zijn!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Zo'n situatie had ik laatst ook, iemand komt aanlopen met een terrier achtig hondje, terwijl ik met alle vijf de honden bij het water stond en ze daar aan het spelen waren. Ruimte zat om ruimschoots om ons heen te lopen, maar nee, het hondje komt rechtstreeks op ons af met baasje, stort zich nerveus blaffend en met een heel laag staartje in mijn roedel, maar vind het dan toch ook weer eng en gaat rennen.......... :eek:

Dino er achter aan, gevolgt door Buck. Nou toen zat mijn hart ook in mijn keel. Ging gelukkig goed.

kan me voorstellen dat je geschrokken bent, je ziet het gebeuren, maar kunt er niet snel genoeg iets aan doen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

In de situatie die jij beschrijft Ria heeft Nelson dus ooit een hond gepakt. Die werd door een roedel achterna gezeten, een hond met lang haar. Nelson springt tussen die groep door en grijpt zo die teef bij haar strot, geruisloos en hij liet mooi niet los. Die hond keek me met hele grote angstogen aan en kon geen geluid maken, niets. Ik probeerde Nelson los te krijgen en zijn bek open te trekken, maar mooi dat me dat niet lukte. Dorien was erbij en die tilde hem aan zijn achterpoten op en dat was voldoende om even zijn greep te laten verslappen. Toen kon ik hem losmaken en dat hondje kwam gelukkig niet gehavend uit de strijd. Nelson wilde toen trouwens gelijk met dat hondje spelen.
Ik ben me echt rotgeschrokken toen en hij gaat dus sindsdien ook niet meer los in groepen honden en ik lijn hem aan bij kleine of drukke andere honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Eline* schreef:In de situatie die jij beschrijft Ria heeft Nelson dus ooit een hond gepakt. Die werd door een roedel achterna gezeten, een hond met lang haar. Nelson springt tussen die groep door en grijpt zo die teef bij haar strot, geruisloos en hij liet mooi niet los. Die hond keek me met hele grote angstogen aan en kon geen geluid maken, niets. Ik probeerde Nelson los te krijgen en zijn bek open te trekken, maar mooi dat me dat niet lukte. Dorien was erbij en die tilde hem aan zijn achterpoten op en dat was voldoende om even zijn greep te laten verslappen. Toen kon ik hem losmaken en dat hondje kwam gelukkig niet gehavend uit de strijd. Nelson wilde toen trouwens gelijk met dat hondje spelen.
Ik ben me echt rotgeschrokken toen en hij gaat dus sindsdien ook niet meer los in groepen honden en ik lijn hem aan bij kleine of drukke andere honden.
Vreselijk, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook erg oplet en schrik van het opjuttende effect wat ze op elkaar hebben.

Zowiezo vertonen ze heel ander gedrag met de hele roedel dus ik loop ook meestal maar weer in twee keer, zodat ze beter in de hand zijn te houden.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Baily schreef:
Eline* schreef:In de situatie die jij beschrijft Ria heeft Nelson dus ooit een hond gepakt. Die werd door een roedel achterna gezeten, een hond met lang haar. Nelson springt tussen die groep door en grijpt zo die teef bij haar strot, geruisloos en hij liet mooi niet los. Die hond keek me met hele grote angstogen aan en kon geen geluid maken, niets. Ik probeerde Nelson los te krijgen en zijn bek open te trekken, maar mooi dat me dat niet lukte. Dorien was erbij en die tilde hem aan zijn achterpoten op en dat was voldoende om even zijn greep te laten verslappen. Toen kon ik hem losmaken en dat hondje kwam gelukkig niet gehavend uit de strijd. Nelson wilde toen trouwens gelijk met dat hondje spelen.
Vreselijk, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook erg oplet en schrik van het opjuttende effect wat ze op elkaar hebben.

Zowiezo vertonen ze heel ander gedrag met de hele roedel dus ik loop ook meestal maar weer in twee keer, zodat ze beter in de hand zijn te houden.
ik heb dus zelf kleine hondjes, maar ook een roedel, dus ken beide kanten.

hoe "lief"een hond ook is, wegrennen kan toch vaak prooigedrag uitlokken ( ja wegrennen uit angst, onzekerheid , onbekendheid dan he) dus toen mijn thica zo schrok, nam ik het die honden ook niet kwalijk dat ze er alleen maar feller op werden ( wel de baasjes, want die stonden te lachen) maar ik ken ook het snelle gedrag van een roedel, en als ze gaan dan sta je er. ik loop dus weleens met alle 6 tegelijk, maar dan echt waar het kan ( waar ik dus erg ruim overzicht heb en het liefste met twee man)
Carmen
Zeer actief

Martijn schreef:Hahahaha....ooooh wat erg! Ik zou het dus ook echt in mn broek doen als dapper en die zwarte achter een hondje aangaan.
Vertrouw ze voor geen meter die twee.
Maar goed..ik laat ze dus ook niet tegelijk los. Als ze tegelijk los gaan kan uberhaupt alles gebeuren want dan gaan ze ook mentaal helemaal los.
Gelukkig kan Basco niet mentaal losgaan want er zit niks in zijn bovenkamer :smile:
En Kira corrigeer ik bij voorbaat en die luistert gelukkig gewoon heel erg goed...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”