Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokkers : zou je een pup/volwassen hond importeren..??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Fokkers : zou je een pup/volwassen hond importeren..??

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Hi,

Heb een vraagje aan de fokkers/liefhebbers onder ons.
Zouden jullie overwegen om een pup of kampioen te importeren uit het buitenland?
zo ja : waarom en reu of teef , pup of volwassen hond?
Zou je een pup importeren of een volwassen hond , en waarom??
Zou je ook eventueel overwegen om een kampioen te importeren?
waarom?
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ik heb 3 honden geimporteerd, 2 basenjis ( 1 uit zweden 1 uit australie ), 1 podenco ibicenco ( uit Noorwegen ) kampioenstitels zeggen me in feite niets dus of ik een kampioen zou importeren is afhankelijk van de hond zelf,

Mijn redenen om deze honden te importeren zijn hoofdzakelijk geweest dat ze gewoon bij heel goede fokkers wegkomen, mensen die aandacht voor hun honden hebben en ze een zo goed mogelijke start geven, en daarna ook voor je klaar staan indien nodig, de honden hebben superkarakters en een geweldig exterieur en gezondheid, komen uit ( in mijn ogen ) de beste lijnen en zullen zeker iets toevoegen aan het ras wanneer ze ingezet worden in de fokkerij.
Voor dekkingen ben ik tot nu toe ook naar het buitenland uitgeweken omdat er in nederland niets zit dat ik goed genoeg en passend vind voor mijn teven.

Podenco ibicencos worden niet gefokt in Nederland dus moest ik zoizo naar het buitenland voor een pup, maar dat had ik waarschijnlijk toch al gedaan omdat ik heel vroeg wist dat ik van die fokster een podenco wilde vanwege bovenstaande redenen.
zij was 8 weken.

Mijn basenji uit zweden was ook 8 weken, mijn basenji uit australie was 7 maanden toen ik hem op ging halen, de reden daarvoor was dat ik eigenlijk een teef wilde maar die werd niet geboren, na goed beraad besloten een reu te nemen omdat ik persé iets uit deze combinatie wilde hebben en de combinatie wss niet herhaald wordt ( ivm kleine genenpoel dus niet teveel dezelfde combis maken in het ras ) voorwaarde was wel dat de reu zijn gebit gewisseld moest hebben en redelijk uitgegroeid moest zijn, het was een hele onderneming en behoorlijk kostbaar , wat ik er zeker voor over heb gehad maar ik wilde dan wel zoveel mogelijk zekerheid hebben omtrent hoe de hond zou uitgroeien.
een oudere reu kan ik in mijn roedel introduceren, een teef was niet gegaan omdat die moeilijker geaccepteerd worden door mijn volwassen teven daarom zijn de podenco en de andere basenji als pup hier gekomen en gelukkig ook naar verwachting uitgegroeid :wink: want dat blijft altijd spannend.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Hoezo de vraag??
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik zou een volwassen exenplaar importeren en dan altijd een teef, waarom, omdat je een teef in verhouding meer kan in zetten voor je fok dan een reu in je eigen lijn.

mol :8):
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Mol schreef:ik zou een volwassen exenplaar importeren en dan altijd een teef, waarom, omdat je een teef in verhouding meer kan in zetten voor je fok dan een reu in je eigen lijn.

toch vraag ik me altijd waarom een fokker een volwassen teef weg doet om elders te gaan fokken. Een reu kan ik me nog wat redenen voor bedenken maar een teef niet.

ik heb bijna al mijn honden uit het buitenland. dit gedaan omdat de landen waar ik mijn honden weg haal veel verder zijn met het fokken van tibetaanse spaniels. ook met de gezondheid en type zijn ze veel verder dan in NL. Zowel reuen als teven heb ik uit het buitenland gehaald en altijd puppies. Dit jaar gaan we voor het eerst een oudere reu tijdelijk nemen voor zijn lijnen.

gr Maria.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik had deze willen importeren uit Tjechie. Maar durfde het eigenlijk niet.

Afbeelding

Nu ik zijn broertje heb gezien met 8 maanden, heb ik er spijt van :wall:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Maria schreef:
Mol schreef:ik zou een volwassen exenplaar importeren en dan altijd een teef, waarom, omdat je een teef in verhouding meer kan in zetten voor je fok dan een reu in je eigen lijn.

toch vraag ik me altijd waarom een fokker een volwassen teef weg doet om elders te gaan fokken. Een reu kan ik me nog wat redenen voor bedenken maar een teef niet.

ik heb bijna al mijn honden uit het buitenland. dit gedaan omdat de landen waar ik mijn honden weg haal veel verder zijn met het fokken van tibetaanse spaniels. ook met de gezondheid en type zijn ze veel verder dan in NL. Zowel reuen als teven heb ik uit het buitenland gehaald en altijd puppies. Dit jaar gaan we voor het eerst een oudere reu tijdelijk nemen voor zijn lijnen.

gr Maria.
simpel geld, als mensen bij mij langs zouden komen en of bellen enz enz en ze zijn echt serieus bezig met het ras en ze bieden me goed geld, verkoop ik ook hoor, en met dat geld en meschien wat extra of met iets minder koop i wel weer een mooie passende teef terug voor in me fok programa

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb een reu op 1 jarige leeftijd uit Australie gehaald :wink:
waarom een reu in dit geval? teven heb ik wel, ander, nieuw bloed niet :wink:
ik wou hem pas met een jaar hebben, omdat ik wou dat hij, voordat ik definitief de keus maakte, getest was op erfelijke aandoeningen , een pup zou ik om die reden dus ook niet snel van zo ver weg halen, ook om bv hoe het gaat met wisselen ( tanden)
helaas heb ik "niks" aan hem, maar goed, dat is voor mij geen reden om het niet nog een keer te doen.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Hoezo de vraag??
Ik ben zelf van plan om in de toekomst een pup of volwassen hond te importeren. Verder ben ik geinteresseerd in hoe andere fokkers-liefhebbers denken over het importeren van honden en hun ervaringen.
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Nog een vraagje aan jullie ± moesten jullie meer betalen voor de pup-volwassen hond dan een koper uit dat land .
Ik heb namelijk een paar keer gehoord dat mensen een fors bedrag moesten neertellen voor een pup/hond , dat terwijl de fokkers zijn pups/honden voor bijvoorbeeld de helft verkocht aan een landgenoot.
(met dank aan Desi)
Mol
Zeer actief

MonaToetje schreef:Nog een vraagje aan jullie ± moesten jullie meer betalen voor de pup-volwassen hond dan een koper uit dat land .
Ik heb namelijk een paar keer gehoord dat mensen een fors bedrag moesten neertellen voor een pup/hond , dat terwijl de fokkers zijn pups/honden voor bijvoorbeeld de helft verkocht aan een landgenoot.
volwasse honden kosten in de regel meer dan puppen een rui gemiddelt 9 a 10 dekkingen en een teef een nest of 1 dure 2

Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mijn ouders hebben twee jaar terug een teefje uit Polen geimporteerd, en ja ze hebben daar veel meer geld voor betaald.
Eigenlijk wilden de fokkers van haar helemaal niet verkopen, vandaar ook de prijs.

En vorig jaar hebben ze een pup geimporteerd, eigenlijk in eerste instantie meer op dat het een heerlijk puppie is. Natuurlijk zijn haar lijnen ook belangrijk, dat speelt ook mee. En we hopen dat ze geschikt blijkt voor de fok, ze heeft een heerlijk karakter.

Persoonlijk vind ik het belangrijk ( helemaal in een klein ras) dat je de fokbasis zo breed mogelijk houdt, en in mijn ogen is daarom het importeren van honden uit het buitenland helemaal niet raar.
Blue Rising Star
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue Rising Star »

Hoi, ik heb zelf 3 importhonden. Santos (Italie) en Diega (Frankrijk) heb ik als pup geimporteerd en Téole (Frankrijk) als volwassen hond. Ik vind gewoon persoonlijk dat het land waar de hond vandaan komt niet uit moet maken, als je graag een pup uit een bepaalde combinatie wil of een hond supermooi vindt en het voor jou eventueel iets toe kan voegen aan het ras, waarom niet? De reden dat mensen een volwassen hond wegdoen heeft ook vaak te maken met het feit dat de hond niet heeft of vererft wat zij zoeken in een hond, of ze willen een andere lijn / een ander type gaan fokken, dus geen reden voor achterdochtigheid denk ik zo. :wink: Wel zeg ik; ga niet importeren vanwege het "importeren", want dat heeft echt geen enkele zin. Kwaliteit is kwaliteit of dat nu dichtbij huis is of ver weg; de hond word er kwalitatief zeker niet beter van omdat die van ver komt.

Ps: De volwassen hond (Téole dus) was hier trouwens nog het goedkoopst van allemaal, maar was dan ook een "special price" (omdat ik Diega ook al van die mensen had gekocht). De prijs voor iemand uit hun eigen land lag zo'n 300 euro hoger. :wink:
Groetjes, Sarah
Afbeelding
"Am Staffs with Attitude"
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Blue Rising Star schreef:Hoi, ik heb zelf 3 importhonden. Santos (Italie) en Diega (Frankrijk) heb ik als pup geimporteerd en Téole (Frankrijk) als volwassen hond. Ik vind gewoon persoonlijk dat het land waar de hond vandaan komt niet uit moet maken, als je graag een pup uit een bepaalde combinatie wil of een hond supermooi vindt en het voor jou eventueel iets toe kan voegen aan het ras, waarom niet? De reden dat mensen een volwassen hond wegdoen heeft ook vaak te maken met het feit dat de hond niet heeft of vererft wat zij zoeken in een hond, of ze willen een andere lijn / een ander type gaan fokken, dus geen reden voor achterdochtigheid denk ik zo. :wink: Wel zeg ik; ga niet importeren vanwege het "importeren", want dat heeft echt geen enkele zin. Kwaliteit is kwaliteit of dat nu dichtbij huis is of ver weg; de hond word er kwalitatief zeker niet beter van omdat die van ver komt.

Ps: De volwassen hond (Téole dus) was hier trouwens nog het goedkoopst van allemaal, maar was dan ook een "special price" (omdat ik Diega ook al van die mensen had gekocht). De prijs voor iemand uit hun eigen land lag zo'n 300 euro hoger. :wink:
Het lijkt me ook niet echt slim om te importeren om het importeren.
Ik zit er zelf aan te denken om een reu te importeren , omdat er hier zo weinig Bostons zijn .. In Duitsland zijn meer Boston fokkers , maar aangezien ik verder wil gaan met èènbepaalde lijn , en ik tot nu toe maar twee reuen op een web heb gevonden uit die lijn , zal het moeilijk worden.
Afbeelding
Afbeelding
Dit is trouwens haar opa .. en ik ben helemaal :I: op die reu!
Zijn nakomelingen doen het ook vrij goed op shows ...
(met dank aan Desi)
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

heb mijn pup ook geimporteerd en ben heel blij hahaha
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik zou zeer zeker een teef importeren, volwassen.. want dan zie ik wat ik heb, wat met een pup nog maar afwachten is.. je hebt wel een idee maar zeker weten doe je het niet.
Plus dat ik veel makkelijker een reu bij mijn teef zoek dan andersom :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Fokkers : zou je een pup/volwassen hond importeren..??

Ongelezen bericht door sirene »

MonaToetje schreef:Hi,

Heb een vraagje aan de fokkers/liefhebbers onder ons.
Zouden jullie overwegen om een pup of kampioen te importeren uit het buitenland?
Ja, waarom niet ? Als je graag een hond wilt en je kunt hier niet vinden wat je zoekt ga je naar het buitenland.
zo ja : waarom en reu of teef , pup of volwassen hond?
Als het gaat om een hond om mee te fokken zou ik net als Cloris gaan voor een volwassen hond. Omdat je dan al kan zien wat krijgt. Qua bouw, gebit, karakter en als er getest is ook qua gezondheid.
En dan een teef omdat je daar zoals eerder gezegd makkelijker een reu bij zoekt. Maar als je een reu nodig hebt/vindt natuurlijk een reu.
Zou je een pup importeren of een volwassen hond , en waarom??
Zou je ook eventueel overwegen om een kampioen te importeren?
waarom?
Als je die hond kunt kopen, je hebt het geld en je wilt die hond graag. Waarom dan niet ?
Kampioen zijn zegt mij niet veel. Ongezien zou ik dus nooit een hond kopen. Ook geen kampioen. Vooral bij een klein ras krijg je een hond heus wel kampioen als je maar vaak genoeg naar shows gaat.
Zet voor jezelf op een rijtje wat je zoekt in die hond. Wat ontbreekt er in Nl/Europa ? Waar moet je op letten qua uiterlijke kenmerken ? Ga dan op zoek naar een hond die aan die kenmerken voldoet en ga ook echt kijken.

Het welzijn van de hond moet trouwens wel voorop blijven staan. Ik hoop dat dat voor zich spreekt :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

er is 1 fokker waar ik heel graag een teef vandaan wil halen, maar zij exporteert niet. krijg ik de kans om bij haar een pup te kopen ( ongeacht teef of reu) dan zal ik dat zeker doen voor het bloed.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Ella46 schreef:er is 1 fokker waar ik heel graag een teef vandaan wil halen, maar zij exporteert niet. krijg ik de kans om bij haar een pup te kopen ( ongeacht teef of reu) dan zal ik dat zeker doen voor het bloed.
Wat jammer eigenlijk hè! Heeft ze ook een reden op gegeven waarom niet? ( ben niet nieuwsgierig he ) Want volgens mij hebben de meeste fokkers er geen problemen mee , omdat hun kennel dan ook in het buitenland wordt gepromoot.
(met dank aan Desi)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

MonaToetje schreef:
Ella46 schreef:er is 1 fokker waar ik heel graag een teef vandaan wil halen, maar zij exporteert niet. krijg ik de kans om bij haar een pup te kopen ( ongeacht teef of reu) dan zal ik dat zeker doen voor het bloed.
Wat jammer eigenlijk hè! Heeft ze ook een reden op gegeven waarom niet? ( ben niet nieuwsgierig he ) Want volgens mij hebben de meeste fokkers er geen problemen mee , omdat hun kennel dan ook in het buitenland wordt gepromoot.
ikkan niet voor de fokker die Ella noemt spreken maar ik ken een fokster die niet buiten europa exporteerd omdat ze graag een keer in de 2 jaar bij haar pupjes op bezoek wil ,.geeft haar een beter gevoel dat ze " in de buurt zitten"ofwel op redelijke reisafstand.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Ik heb zelf een pup uit Belgie.
Waarom? Omdat ik Pappa zag en vervolgens Mamma en tja, verliefd.

Ik heb wel de voorouders bekeken en ook die zien er in mijn ogen prima uit, dus toen was de keus snel gemaakt.

Ook ik denk dat als je iets voor ogen hebt en het in het buitenland kunt vinden, waarom niet dan he!
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
Ella46
Zeer actief

ze wil het bloed dichtbij houden... :jank:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Ella46 schreef:ze wil het bloed dichtbij houden... :jank:
Hmmm , en er zijn geen andere fokkers die dezelfde lijn fokken?
(met dank aan Desi)
Ella46
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Ella46 schreef:ze wil het bloed dichtbij houden... :jank:
Hmmm , en er zijn geen andere fokkers die dezelfde lijn fokken?
jawel, maar vaak een ander "type" hond. jammer jammer. ik ga daar over een paar jaar gewoon heen en blijf daar net zo lang voor de deur liggen tot ze me een hond verkoopt. :mrgreen:
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Bij de Mastin de los Pirineos liggen de nesten in Nederland niet voor het oprapen: ons eerste teefje hebben we uit België geimporteerd simpelweg omdat daar een nestje was.
De bedoeling was om dan zelf een keer een nestje te fokken en daar een reutje van aan te houden.
De gezondheid van Baïla is niet goed genoeg om mee te fokken dus toen zijn we verder gaan kijken voor een pup.

Gezien de bloedlijnen in Nederland, waar ik mij behoorlijk in verdiept heb, leek het me beter om te proberen een buitenlandse pup te zoeken om een beetje nieuw bloed hier te krijgen.
Dat had een pup uit Zweden kunnen zijn maar is uiteindelijk een Italiaanse hond geworden.

Natuurlijk is het nu afwachten of deze reu daadwerkelijk geschikt is voor de fokkerij. Is hij dat niet: jammer dan, maar wij hebben in elk geval een fantastische hond.
Lukt het wel, dan kunnen wij, denk ik, met zijn achtergrond iets toevoegen aan de fokkerij en het instandhouden van de Mastin de los Pirineos.

Twee verschillende redenen om een hond te importeren. :wink:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
cruiser
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door cruiser »

wij hebben ook diverse honde geimporteert, reuen en teven.
het liefst halen we ze als pup, omdat ze dan in de roedel opgroeien. en reuen dan ook gelijk worden geaccepteert door de reuen die er al zijn.

met pups is het altijd natuurlijk een risico, of het wel wordt, wat je ervan verwacht en of dan, zoals bij ons ras de gebitten goed zijn.

zelf zou ik geen volwassen teven exporteren en importeren ook niet omdat ook deze weer in de groep moet.

wat ik alleen soms kwalijke zaak vind van fokkers, waar je een hond vandaan haalt, dat ze zeggen het beste te sturen en dat je dan een hond krijgt waar je niets mee kunt.

dit hebben we gehad met een Bichon frise reu uit Hongarije. jaren mee bezig geweest, tolken daar.aanbetaald nog voordat er pups waren, iedere keer een smoes met geen copie stambomen.
uiteindelijk komt het binnen.
zie ik een staart waar ik een vreselijk antepathie tegen heb, welke niet bij het ras behoort.
daarbij zat het stamboom en zag ik dat ik dus net zo goed in belgie had kunnen gaan dekken. geen exportstempel op stamboom, dus weer dat hele getolk om het voor elkaar te krijgen en het hondje kijkt me aan.
echt een lieverd hoor, maar een giga centenbak.
uitgezocht door een hongaarse keurmeester.
nou dan heb je gewoon nakijken.
het hondje heb ik ook direct weer aan mensen gedaan die er dolgelukkig mee waren.
dus in dat ras, ga ik voortaan zelf de pup halen om te kijken wat ik koop.

en bij de doggen, had ik mijn eerste import uit canada op faxfoto's uitgezocht en was ze helemaal toen ze arriveerde hetgeen wat ik zocht.
daarna heb ik alleen maar met importhonden gedaan, met 4 of 5 weken kijken, waar dan ook. keuze maken, desnoods tatoe of chipnummer er bij en die hond ook weer ophalen.

en dan nog als die honden bij je opgroeien blijken er gewoon zaken niet verteld te zijn door de fokker waar hij of zij vandaan komt, waar je rekening mee moet houden.
gelukkig hebben we zelf de honden die we exportern naar fokkers, duitse dog of bichon frise altijd dat deze honden bruikbaar zijn, waarvoor de mensen ze willen hebben.
iets wat belangrijk is,want dan kan je ook weer iets terug halen van die hond gekruist met nieuwe lijnen.

Margreet
Afbeelding

vergeef het de hond, die heeft fokker of eigenaar niet uitgezocht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

cruiser schreef:wij hebben ook diverse honde geimporteert, reuen en teven.
het liefst halen we ze als pup, omdat ze dan in de roedel opgroeien. en reuen dan ook gelijk worden geaccepteert door de reuen die er al zijn.

met pups is het altijd natuurlijk een risico, of het wel wordt, wat je ervan verwacht en of dan, zoals bij ons ras de gebitten goed zijn.

zelf zou ik geen volwassen teven exporteren en importeren ook niet omdat ook deze weer in de groep moet.

wat ik alleen soms kwalijke zaak vind van fokkers, waar je een hond vandaan haalt, dat ze zeggen het beste te sturen en dat je dan een hond krijgt waar je niets mee kunt.

dit hebben we gehad met een Bichon frise reu uit Hongarije. jaren mee bezig geweest, tolken daar.aanbetaald nog voordat er pups waren, iedere keer een smoes met geen copie stambomen.
uiteindelijk komt het binnen.
zie ik een staart waar ik een vreselijk antepathie tegen heb, welke niet bij het ras behoort.
daarbij zat het stamboom en zag ik dat ik dus net zo goed in belgie had kunnen gaan dekken. geen exportstempel op stamboom, dus weer dat hele getolk om het voor elkaar te krijgen en het hondje kijkt me aan.
echt een lieverd hoor, maar een giga centenbak.
uitgezocht door een hongaarse keurmeester.
nou dan heb je gewoon nakijken.
het hondje heb ik ook direct weer aan mensen gedaan die er dolgelukkig mee waren.
dus in dat ras, ga ik voortaan zelf de pup halen om te kijken wat ik koop.

en bij de doggen, had ik mijn eerste import uit canada op faxfoto's uitgezocht en was ze helemaal toen ze arriveerde hetgeen wat ik zocht.
daarna heb ik alleen maar met importhonden gedaan, met 4 of 5 weken kijken, waar dan ook. keuze maken, desnoods tatoe of chipnummer er bij en die hond ook weer ophalen.

en dan nog als die honden bij je opgroeien blijken er gewoon zaken niet verteld te zijn door de fokker waar hij of zij vandaan komt, waar je rekening mee moet houden.
gelukkig hebben we zelf de honden die we exportern naar fokkers, duitse dog of bichon frise altijd dat deze honden bruikbaar zijn, waarvoor de mensen ze willen hebben.
iets wat belangrijk is,want dan kan je ook weer iets terug halen van die hond gekruist met nieuwe lijnen.

Margreet
:denken: wil je de hondjes niet echt zien dan vooraf?
Ik zou nooit op foto's pups of honden kopen, dan zie je toch niks van het karakter, gedrag etc.?
Ook al moet ik de hele wereld over dat moet dan maar.. maar ik ga toch echt mijn eigen hond bekijken en uitzoeken... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

ik zou ook wel willen importeren, maar dat is toekomst muziek, eerst zelf een lijn opzetten, en dan kijken we wel verder.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
cruiser
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door cruiser »

de bichon frise pup reu heb ik op goed vertrouwen laten uitzoeken door een keurmeester uit budapest, dus dat doe ik ook nooit meer.

en de eerste dog van faxfoto.s wist ik al van de bloedlijnen af en had ik de fokkers ontmoet hier in nederland 1987, die waren met een reu toen uit Canada hier en uit die lijn wilde ik een teef en zelf heb ik de hond laten komen in 1990.Toen had je ook nog niet de mogelijkehid om snel naar een ver land te gaan, dat is nu anders.
de rest van de import honden ben ik allemaal eerst gaan bekijken en naar ouders gekeken. Halen ze daarna zelf op, of met auto,trein of vliegtuig.

Margreet
Afbeelding

vergeef het de hond, die heeft fokker of eigenaar niet uitgezocht.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”