Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan ik het beste doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Wat kan ik het beste doen?

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Hier dan m'n eerste vraagje m.b.t. Belle :wink: ! Ons meisje doet het erg goed zo in d'r eerste daagjes dat ze bij ons is. De eerste nachten sliep ze redelijk door, wel ben ik er 's nachts met haar uit geweest, en om een uur of 6 waren d'r batterijtjes weer opgeladen :wink: Zo ook vannacht, alleen toen was ze om half 5 al klaarwakker en was niet van plan om nog verder te gaan slapen in de bench. Haar bench staat naast mijn bedhelft zodat ik contact met haar kan maken. Na wat gepiep van haar rond half 5 vannacht, heb ik toen ze stil was, de bench open gedaan, omdat ze zo vol energie zat. Met negeren bleef ze namelijk doorgaan. Ze heeft wat rondjes gerend door de huiskamer en op een gegeven moment heb ik haar een kong gegeven om haar weer een beetje 'moe' te maken, want half 5 is toch wel een tijd dat we wel graag nog even willen slapen :wink:. Ik heb haar ook nog wat speeltjes aan geboden en kort met haar gespeeld in haar bench, want ook al was ik net met haar uitgeweest, ze bleef janken. Uiteindelijk is ze rond half 7, nadat ik weer even met haar ben wezen plassen, weer in slaap gevallen tot een uur of 8.15.
Nu vroeg ik me af of het verstandig is dat ik 's nachts best wat aandacht aan dr heb gegeven d.m.v. kort spelen en het geven van een kong? Ik wil niet dat ze denkt dat ze nu elke nacht mag 'rauzen' maar ik vind het ook sneu als zij echt klaarwakker is en dan deze energie niet kwijt kan, want slapen doet ze dan niet. Misschien moet ik haar 's avonds wat meer moe maken, want ik bedenk me ook dat zij gisteravond tot een uur of half 12 bij mij op schoot achter de pc heeft geslapen, das ook niet echt handig :roll: :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou s'avonds ook een kleine speeltijd in lassen misschien dat ze dan doorslaapt?

Jacqueline
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

's nachts één keer eruit. Even snel plassen/poepen. Weinig aandacht geven en snel weer verder slapen. 's nachts niet mee spelen of lang lopen. laat ze lekker duf blijven. Idd. 's avonds misschien nog lekker een poosje spelen
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik zou inderdaad 's nachts niet met haar gaan spelen o.i.d...
Even laten plassen, misschien een klein stukje brood met wat warm water en dan weer hup, maffen....
Ze moet nog wennen aan jullie slaapritme en dat lukt alleen als je dat duidelijk aangeeft. :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Vervelend hè? Uiteindelijk passen ze zich wel aan, maar j moet ze dan inderdaad niet al te veel aandacht gaan geven in de nacht. probeer haar voor het slapen gaan misschien zich wat meer te laten uitleven en wie weet slaapt ze dan wat langer door!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik snap er niets meer van, mijn topic staat dus twee keer op het forum maar onder andere titels. Komt denk ik omdat ik ze had geplaatst maar toen kreeg ik telkens foutmeldingen, dus sorry dat ik niet eerder reageerde :oohja:

Het is de afgelopen twee nachten echt goed gegaan. Eén keertje eruit om te plassen en vanochtend heeft ze zelfs tot 8 uur geslapen, goed he! Het heeft geholpen om d'r niet in de bench te doen maar gewoon lekker in dr mandje, zodat ze, mocht ze wel wakker worden, niet gaat piepen en zich daardoor opfokt, maar wat duffig blijft.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”