Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boerboel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

aai aai staffies allemaal bij elkaar los :N: daar zou ik ook niet tussen willen staan..

En tuurlijk heeft de Boerboel dit ook nodig... maar een Boerboel kan ook best heel gelukkig zijn op 2000 vierkante meter grond voor zijn uppie die die lekker kan bewaken..of op een groot erf.. en die zijn hier echt wel te vinden in Nederland.

Waar wil je heen met je vragen... ?
Wacht je net zolang op antwoorden van mij , dat ik mezelf klem lul.. ?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

monica schreef:Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... wat is nou een beginnershond ?

eentje van toys r us.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

BiG_G schreef:Ik denk dat het belangrijk is te vermelden dat de kracht van een hond niet uitmaakt: Een pitbull, opmerkelijk kleiner dan de Mechelaar, is ook levensgevaarlijk. Hij is niet eens zoveel sterker dan een Mechelaar, zijn kaken slaan opslot... Het verschil? Tja, waarom zijn herders Politiehonden?
Africhting? Mwa, dat loopt wel los, ik ben in miltaire dienst Luchtmacht bewaker geweest, en heb daar met "afgerichte" herders gelopen, die niet onder de noemer afgericht, maar gewoon onder de noemer vals geplaatst werden. Ze vielen nagenoeg alles aan. En dan weer denk ik, het gaat om de eigenaar... NIET om de hond. Met de hond weet je als toekomstig eigenaar wat het karakter van de hond zou moeten zijn, heb je je niet goed genoeg erin verdiept... Tja...

Ok, dan ga ik nu een 'stomme' vraag stellen: Wat is een beginners hond?
Je haalt een aantal zaken door mekaar en dat is storend. Natuurlijk maakt het wel degelijk verschil hoe krachtig een hond is. Hier voor de deur heeft laatst een rottweiler-reu van een kilo of 50 een andere hond doodgebeten en daar heeft hij een aantal minuten over gedaan met een baasje, 2 vuilnismannen en een omstander die de hond er niet vanaf kregen. Als dat een hond van 20 kilo was leefde de andere hond nog.

Jij kan een boerboel niet houden zeg je in je eerste bericht dus als je een kleinere, minder krachtige hond neemt kan je hem wel houden. Wel zo makkelijk lijkt me als je hond kwaad in de zin heeft nietwaar :19:

Tja, en waarom een mechelaar politiehond is? Gewoon omdat die makkelijk en goed af te richten zijn en het juiste temprament hebben door hun werklust. Heeft niks met kracht etc te maken.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

BiG_G schreef:Hij is niet eens zoveel sterker dan een Mechelaar, zijn kaken slaan opslot...

:mrgreen: ...net een ABUS slot zo vast.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

[quote="BiG_G"][quote="amelie"]

@Malinois:
Ik denk dat het belangrijk is te vermelden dat de kracht van een hond niet uitmaakt: Een pitbull, opmerkelijk kleiner dan de Mechelaar, is ook levensgevaarlijk. Hij is niet eens zoveel sterker dan een Mechelaar, zijn kaken slaan opslot... Het verschil? Tja, waarom zijn herders Politiehonden?
quote]

Mijn amerikaanse bulldog werd aangevallen door de jack russel van de buren dat zag er heel anders uit hoor dan toen mijn ambull daarop het jackie aanviel. Dat maakt heel veel uit, die 40 kg verschil en slagtanden een paar keer zo groot.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

monica schreef:aai aai staffies allemaal bij elkaar los :N: daar zou ik ook niet tussen willen staan..

En tuurlijk heeft de Boerboel dit ook nodig... maar een Boerboel kan ook best heel gelukkig zijn op 2000 vierkante meter grond voor zijn uppie die die lekker kan bewaken..of op een groot erf.. en die zijn hier echt wel te vinden in Nederland.

Waar wil je heen met je vragen... ?
Wacht je net zolang op antwoorden van mij , dat ik mezelf klem lul.. ?
Nee hoor het staat je vrij te antwoorden of niet, ik vraag me gewoon af wat de afweging precies is en waar je de lat legt en of dat op hetzelfde plekje is waar ik hem zou leggen :mrgreen:
Dit alles vraag ik me wel af als ik een dier aanschaf (in zoverre dat ze mij eerder uitzoeken dan ik hun maar goed). Ik vraag me gewoon af of anderen ook dezelfde afweging maken en hoe ze tot een keuze komen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
BiG_G
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door BiG_G »

Tis een beetje jammer dat er mensen zijn die zo van hun eigen kennis vervult zijn, niet eens meer fatsoenlijk kunnen antwoorden. Of een vraag met een (niet correct gekozen) wedervraag stellen.

Op het moment dat er een vraag gesteld wordt zoals "wat is een beginners hond", om die te beantwoorden met "Heb jij nog nooit een hond gehad dan?"

Als je niet serieus aan een discussie mee kan doen, doe dan niet mee.
Ikzelf ben een enorm voorstander van kennis vergaren in elke hoedanigheid, ben een enorme dierenliefhebber. Ik stel vragen zodat ik van mensen begrijp hoe ze over dingen denken zodat ik er wat van kan leren, en ik hoop dat de mensen die proberen te antwoorden hierdoor zelf ook nadenken en daar weer van leren. Ik heb een paar opmerkingen geplaatst die ik persoonlijk zeer de moeite waard vind dat men erover na gaat denken, en de meeste krijg ik niet eens reactie op of een reactie die werkelijk nergens op slaat (Ik kan me niet voorstellen dat Wil deze vraag als serieus bedoelt had, gezien ik mijn 'honden deel' al meerdere keren in deze thread heb geplaatst).

Gezien de schitterende opmerking van Rob* (waarvan ik de eerste pagina van de post die Marja heeft gestart waarvan ik de link in mijn voorlaatste reactie geplaatst heb, met een enorme baal aan geruzie en sportschool onzin en 'namecalling' waardoor ik verder weinig trek heb om zo'n post te gaan lezen) wederom zeer onderbouwend is. En Eline kennelijk ook VIND dat 'het' een fabel is... Net als degene die het mij vertelde het GEEN fabel vind.

Nu (net als in mijn vorige post) vraag ik: Wat is een kenner (deze vraag heb ik nu 3 keer gesteld) en ik ben bang dat men liever zichzelf belachelijk maakt door dergelijke opmerkingen dan een onderbouwende discussie.

Ik sluit dan maar af met: De BB is een k*thond, en teckels** zijn het enige goede ras.

** of elk ander ras naar believe
ideesports

You can either agree with me or be wrong.

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Rataplan schreef:
monica schreef:Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... wat is nou een beginnershond ?
Nou die zijn er wel, ik heb heel vele asielhonden geplaatst bij beginners. Rataplan (zie onderschrift) is een beginners hond, makkelijk in de omgang, met alles overweg ik kan tien steken laten vallen en hij zou het niet in zijn hoofd halen om hogerop te willen komen.
Beetje off-topic, maar wel interessant. Ik vind het wel een hele goeie, dat je niet zozeer beginnersrassen, maar wel beginnershonden hebt. Jack is ook een perfecte beginnershond, was ook mijn eerste hond en ik heb best een hoop aangeklooid, maar ik kon aan Jack gewoon niet echt iets verpesten. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
monica
Zeer actief

BiG_G schreef:
Ik sluit dan maar af met: De BB is een k*thond, en teckels** zijn het enige goede ras.
:cheer:
Rob*
Zeer actief

BiG_G schreef:
Nu (net als in mijn vorige post) vraag ik: Wat is een kenner (deze vraag heb ik nu 3 keer gesteld) en ik ben bang dat men liever zichzelf belachelijk maakt door dergelijke opmerkingen dan een onderbouwende discussie.

** of elk ander ras naar believe

Wat is nou een kenner??Mensen die tig boeken hebben gelezen en daaruit ontleden dat elke hond ook zo is, elke hond en kan me echt geen flikker schelen of het een Boerboel, jackie, deense dog, pekingees is, ik beoordeel wel hoe ze zijn als individu, en waarschijnlijk heb ik daarom nooit geouwehoer met honden, ik analyseer gewoon niet elke hond en soort van gedrag, jeukt ie aan ze reet, dan zal die wel jeuk hebben, bijt ie in ze been...dan zallen "ZE" hem wel weer effe hebben, valt ie buiten uit naar een hond dan zal die hem wel niet mogen, gaat ie boven me staan dan ga ik echt niet denken oftie wil domineren en dat zo de rangorde word verpest want ben ik het zat dan vertel ik mzachtjes dat ie op mot rotten.
En ik vraag me altijd bij sommige rassen of ze wel 12.396 ha grond moeten hebben om te waken, waken is waken en als je voldoenhde ruimte hebt voor hem en kan wandelen hoe en waar je wil maakt het geen ruk uit welk ras je neemt.
En zoals je nu al dingen afvraagt weet je volgens mij veel meer over de boerboel dan je laat overkomen :wink:

En b*ftekkels kunnen ook best vervelend zijn hoor :mrgreen:
monica
Zeer actief

nnaaaa dat vraag ik me eigen eigenlijk wel af...

Ik snap niet waarom hij niet op het boerboel forum dingen vraagt.. daar zitten genoeg fokkers en particulieren die alle vragen kunnen beantwoorden..
Maar goed het zal wel aan mij liggen :denken:
En ik vraag me altijd bij sommige rassen of ze wel 12.396 ha grond moeten hebben om te waken, waken is waken en als je voldoenhde ruimte hebt voor hem
:ok: zo denk ik er ook over
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

[quote="BiG_G"]
Ik denk dat het belangrijk is te vermelden dat de kracht van een hond niet uitmaakt: Een pitbull, opmerkelijk kleiner dan de Mechelaar, is ook levensgevaarlijk. Hij is niet eens zoveel sterker dan een Mechelaar, zijn kaken slaan opslot... Het verschil? Tja, waarom zijn herders Politiehonden?
quote]
------------------------------------------------

Het is een fabeltje dat de kaken van de Pitbull op slot slaan.
Wat een agressieve Pitbull zo gevaarlijk maakt is dat hij volhardend is.
Ik ben het ook deels met Malinois eens dat een hond van een groot ras veel meer schade kan aanrichten , omdat ze moeilijker te houden zijn.
Ik denk niet dat ik een bakbeest zou kunnen houden.. maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de baas , en of je hem traint ja of nee.
Ik zie op straat genoeg mensen met een Dogo Argentino of Deense Dog die hun honden veel beter onder controle hebben dan sommige van die gastjes met een Staffordshire Bullterrier. :wink:
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 09 jun 2006 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:

eentje van toys r us.
:smile: :smile: :smile:
(met dank aan Desi)
Rob*
Zeer actief

MonaToetje schreef:
BiG_G schreef:[quote="amelie"

@Malinois:
quote]

Ik ben het ook deels met Malinois eens dat een hond van een groot ras veel meer schade kan aanrichten , omdat ze moeilijker te houden zijn.
Ik denk niet dat ik een bakbeest zou kunnen houden.. maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de baas , en of je hem traint ja of nee.
Ik zie op straat genoeg mensen met een Dogo Argentino of Deense Dog die hun honden veel beter onder controle hebben dan sommige van die gastjes met een Staffordshire Bullterrier. :wink:

dat heeft Malinois niet gezegt hoor :wink:
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

MonaToetje schreef:
Rob* schreef:

eentje van toys r us.
http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... IBO+Robots Als ie niet braaf is druk je op het uit knopje.
Rob*
Zeer actief

Edwin Fagnano schreef:
MonaToetje schreef:
Rob* schreef:

eentje van toys r us.
http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... IBO+Robots Als ie niet braaf is druk je op het uit knopje.

En als het regent hoef je niet te wandelen met hem/haar :mrgreen:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
MonaToetje schreef:

@Malinois:
quote]

Nee, Big G die weer reageerde op de post van Malinois. Heb af en toe moeite met quoten :mrgreen: Dus ik zal t effe veranderen , want anders blijft het verwarrend. :wink:
(met dank aan Desi)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Op het moment dat er een vraag gesteld wordt zoals "wat is een beginners hond", om die te beantwoorden met "Heb jij nog nooit een hond gehad dan?"

Als je niet serieus aan een discussie mee kan doen, doe dan niet mee.
Ikzelf ben een enorm voorstander van kennis vergaren in elke hoedanigheid, ben een enorme dierenliefhebber. Ik stel vragen zodat ik van mensen begrijp hoe ze over dingen denken zodat ik er wat van kan leren, en ik hoop dat de mensen die proberen te antwoorden hierdoor zelf ook nadenken en daar weer van leren. Ik heb een paar opmerkingen geplaatst die ik persoonlijk zeer de moeite waard vind dat men erover na gaat denken, en de meeste krijg ik niet eens reactie op of een reactie die werkelijk nergens op slaat (Ik kan me niet voorstellen dat Wil deze vraag als serieus bedoelt had, gezien ik mijn 'honden deel' al meerdere keren in deze thread heb geplaatst).
Als jij mijn vraag beschouwt als "niet serieus deelnemen aan de diskussie" vraag ik me af wat ik hier doe. Aangezien ik dus wel serieus probeer mee te doen.

Jij hebt hier nog helemaal niks serieus gezegd over "jouw honden deel", of moet ik uit je stukjes opmaken dat je inderdaad nog nooit een hond hebt gehad en maar gelijk aan een Boerboel denkt te kunnen beginnen, eventueel?

Heel eerlijk, als jij nog nooit een hond hebt gehad snap ik echt niet hoe je het überhaupt in je hoofd kunt halen om als eerste hond een Boerboel aan te schaffen. In vergelijking met een Boerboel is zo ongeveer elke hond een beginnershond, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Maar goed, ik laat het hier maar even bij omdat je nu vast weer heel verongelijkt zult zijn en er maar heel moeilijk een soort van kommunikatie met jouw mogelijk is.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Edwin Fagnano schreef:
MonaToetje schreef:
Rob* schreef:

eentje van toys r us.
Bah , wat een lelijke :pffff: Vind deze veel leuker :mrgreen: Afbeelding
(met dank aan Desi)
BiG_G
Actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
Rob* schreef:
MonaToetje schreef:

@Malinois:
quote]

Nee, Big G die weer reageerde op de post van Malinois. Heb af en toe moeite met quoten :mrgreen: Dus ik zal t effe veranderen , want anders blijft het verwarrend. :wink:

Het gaat om de haakjes en de afsluiting van:
[test] text [/test] en dan ipv test zet je quote neer.

Ik druk meestal even op voorbeeld, dan zie je meteen hoe het eruit ziet als je veel aanpassingen doet. En zo hoef je niet je hele bericht te kwooten, maar gewoon een stukje (de rest haal je gewoon weg :wink: )

Leuk he?
ideesports

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef: Als jij mijn vraag beschouwt als "niet serieus deelnemen aan de diskussie" vraag ik me af wat ik hier doe.

Met jou nog vele anderen :ok:
BiG_G
Actief
Contacteer:

@Wil, dit is o.a. wat ik gepost heb. Zou je nu echt denken dat ik nog niets met honden te maken heb gehad? In welke hoednigheid dan ook?
BiG_G schreef: Ik heb me jaren geleden al druk lopen maken dat mensen eerst maar eens een soort van 'honden rijbewijs' moeten hebben alvorens ze aan een hond beginnen.
Verplichte kost:
Theorie: Wat houd het in om een hond te nemen (uitlaten, voer, dierenarts etc...)
Praktijk: Kan je omgaan met een hond?
Etc...

Maargoed. Zelfs bij verschillende rasverenigingen werd er laconiek op gereageerd. En toch denk ik dat het geen stom idee is, als ik bij ons de baas door de Golden retriever voortgesleept zie worden.
BiG_G schreef: @Marie-josee: Ik doelde op het feit dat sommige mensen aan een hond beginnen en hun puppie cursus volgen om vervolgens nog het beestje niet onder contrrole te hebben, zoals bij ons een GT. En dat stoot mij tegen de borst. Ik heb het beest al 2 keer naar huis gebracht omdat ie naar mij toe was gerent (Hij stond zelfs in m'n huiskamer...)
Ik loop ermee naar zijn 'ouderlijke' woning; keurig netjes aan de voet! Zoals hij geleerd heeft op de training. :smile:
BiG_G schreef:
Marie-Josée schreef: Ik hoop alleen dat je nooit, maar dan ook nooit je keuze laat bepalen door het uiterlijk alleen.
Ik hoop toch werkelijkwaar dat je niet bedoelt dat je denkt dat ik een hond op uiterlijke kenmerken zou kiezen (of zomaar een hond zou kopen omdat het leuk is)
BiG_G schreef: ik ben in miltaire dienst Luchtmacht bewaker geweest, en heb daar met "afgerichte" herders gelopen
Maar waarom moet ik uitleg geven over mijn 'hondendeel'? Als je goed leest... Ik heb het al een keer geschreven, ik ben heel nieuwsgierig aangelegd, ik wil weten wat JIJ vind over de vragen die ik stel. Waarom VIND jij dat je gelijk hebt, en waarom IS (in jouw ogen) de mening van een ander fout?
Iedereen scheld op de BB (als 'waarschuwing') en iedereen die ook maar iets positeifs zegt wordt afgeschoten, leg mij dan maar uit wat je vind van de genoemde zaken zoals ik ze vraag. Als je me kan overtuigen dat jouw kennis de ware is, heb ik wat geleerd, en iedereen weet dat JIJ echt slim bent :wink:

Maar als je het heel graag wilt weten, en heel lief vraagt, wil ik er wel over denken om mijn 'hondendeel' op te gaan schrijven hoor....
ideesports

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als je me kan overtuigen dat jouw kennis de ware is, heb ik wat geleerd, en iedereen weet dat JIJ echt slim bent wink

Maar als je het heel graag wilt weten, en heel lief vraagt, wil ik er wel over denken om mijn 'hondendeel' op te gaan schrijven hoor....
Laat maar joh.
BiG_G
Actief
Contacteer:

Als het je toch niet intresseert, vraag het dan niet... :idea:
ideesports

Afbeelding
monica
Zeer actief

jezussss.... wat kinderachtig allemaal zeg.. ppffff
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

monica schreef:jezussss.... wat kinderachtig allemaal zeg.. ppffff
Haha vind je ;-) ?

En dat voor toekomstige Boerboel eigenaren en wat weet ik allemaal nogmeer.

Beter maar weer even on topic gaan lijkt me.
monica
Zeer actief

Ik denk dat het wijzer is als mensen toch een Boerboel willen , dat ze dan gewoon naar het Boerboel forum gaan ... en daar mee discuseren , daar wordt je veel wijzer van dan hier. :ok:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

monica schreef:Ik denk dat het wijzer is als mensen toch een Boerboel willen , dat ze dan gewoon naar het Boerboel forum gaan ... en daar mee discuseren , daar wordt je veel wijzer van dan hier. :ok:
Waarom? Hier zitten een hoop kenners van hondengedrag, en een Boerboel blijft een hond, en verschilt echt niet veel van andere honden qua gedrag. Op rastypische eigenschappen na.
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

astrid schreef:
monica schreef:Ik denk dat het wijzer is als mensen toch een Boerboel willen , dat ze dan gewoon naar het Boerboel forum gaan ... en daar mee discuseren , daar wordt je veel wijzer van dan hier. :ok:
Waarom? Hier zitten een hoop kenners van hondengedrag, en een Boerboel blijft een hond, en verschilt echt niet veel van andere honden qua gedrag. Op rastypische eigenschappen na.
Precies ik denk dat het beter is om op een algemeen forum een objectief beeld te vormen.
monica
Zeer actief

Ja vind het ook goed dat er hier gediscuseerd wordt over de boerboel en over alle andere rassen...zo leert iedereen er weer wat van.. :ok:

Maar wil je specefieke dingen weten over de Boerboel ( of ander ras ) dan zeg ik op beurt ga eens kijken en lezen en mee discuseren op het forum wat gespecialiseerd is in dat ras... daar zitten veel meer mensen met kennis over een Boerboel dan hier..

Als ik vragen heb over onderdelen van bijv. een Ford auto , dan ga ik die toch ook niet stellen op een forum van amerikaanse auto's , dan zeggen ze precies hetzelfde als wat ik nu zeg.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”