Snorko schreef:Tamara en Bowie schreef:Snorko schreef:dacht dat HD toch iets vrij ernstigs was...
Geen zuurstof nog erger.
mijn hond heeft meer dan voldoende zuurstof,maar het schijnt je nogal bezig te houden.
ik wil jou met je BS weleens uitnodigen voor een flinke wandeling met mijn Boston en 3Ridgebacks,zeker weten dat jou BS het eerste uitgeteld is.
Krijgen BS eigenlijk wel voldoende zuurstof?
Ik ken mensen die een BS pup hebben,ze hebben allerlei instructies van de fokker,het eerste jaar mag ie eigenlijk niks,maar een paar minuten lopen,niet springen,niet te wild spelen,is dat normaal ofzo?
of zitten ze zo gammel in elkaar?
Bij onze Ridgeback (ook een vrij groot ras)kregen we niet zulke belachelijke instructies.
hou je lekker met je BS bezig waar voldoende aan mankeert,ipv zo kortzichtig te denken dat iedere hond met een plattesnuit te weinig zuurstof krijgt......
Ja, het houdt me me heel erg bezig, kan er niet van slapen, eten en drinken wordt ook al minder en ik kan aan niets anders denken...
Ik zal je uit je droom helpen... Bij ELK groot ras dien je voorzichtig te doen het eerste jaar! En dat heeft niets te maken omdat een grote hond gammel in elkaar steekt, nee dat heeft te maken met hoe een grote hond het eerste jaar qua botten en gewrichten opgroeit.
En ditzelfde geldt ook voor de Rhodesian Ridgeback

En dat jij daar niet van op de hoogte bent, en ook niet van op de hoogte bent gesteld door je fokker, zegt weer wat over jou en hoe weinig je eigenlijk over de anatomie van een hond weet. Want als je iets over de anatomie wist, weet je ook dat je met elk groot ras voorzichtig moet doen tijdens het opgroeien en wist je ook dat honden met een te korte of geen snuit beperkingen hebben en daardoor heel vaak zuurstof te kort hebben en daardoor snurkend door het leven gaan.
Erkennen van een probleem, dat is de sleutel... Ik erken dat er in het ras de Berner Sennen veel problemen voorkomen, daar ben ik me heel erg van bewust. En misschien, maar ik weet niet of je tot zover kan denken, is dat ook wel de reden dat ik zo fel ben...

.... Doordat mensen een probleem niet erkennen, wordt de hond en een ras de dupe daarvan...
Maar blijf jij maar lekker alles ontkennen.. Dan komt het helemaal goed met jouw ras de Boston Terrier! Ik ben blij dat de rasvereniging van de Berner Sennen wel het probleem erkent bij het ras, en daar alles aan doet om dat uit de wereld te helpen.