Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup ( 9 weken) erg dominant....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ikke24
Vaste gebruiker

Pup ( 9 weken) erg dominant....

Ongelezen bericht door ikke24 »

We hebben cheyenne nu een dikke week. In het begin ging alles prima, deed goed haar best. De fokker zei nog toen we weggingen:Ze heeft een strakke opvoeding nodg, want ze is erg dominant.

Eerst merkten we dat niet zo, maar nu na een dikke week wel.
Ze komt echt voor ons staan en blaft, springt tegen ons op en rent achter ons aan om vervolgens aan mijn broek te blijven hangen. We wilden de methode gebruiken van: goed gedrag belonen en slecht gedrag negeren, maar da gaat in dit geval niet zo goed op.

Ze kan ook heel lief zijn hoor, het is geen monster, maar vind dit niet zo prettig. Is dit normaal of is dit typisch rangorde gedrag dat zo snel mogelijk de kop ingedrukt moet worden?

Help :roll: hahaha
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Dat is gewoon puppengedrag. Elke pup doet dat.

Dominant... Beest is 9 weken :roll: Klinkt als een fokker die weet waar hij het over heeft :piew:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

zoals je het beschrijft lijkt het mij ook dood normaal puppengedrag hoor, Ozzy doet dat ook en Lilo heeft het ook gedaan, wordt vanzelf minder
ikke24
Vaste gebruiker

BeëlzeBubble schreef:Dat is gewoon puppengedrag. Elke pup doet dat.

Dominant... Beest is 9 weken :roll: Klinkt als een fokker die weet waar hij het over heeft :piew:

Ik vraag me werkelijk af wat sommige mensen hier op dit forum zoeken. Jullie zeiken alleen maar anderen af! Ik ben me hier al een aantal dagen aan het ergeren! Laat mensen toch gewoon in hun waarde en als ze een vraag stellen geef dan fatsoenlijk antwood of niet! Als iedereen alles van honden af wist, waren er geen cursussen en forums meer nodig. Dus als je zonodig de ervaren deskundige uit wil hangen, begin dan een hondenschool....

Bah bah bah :boos:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Stel je niet zo aan :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

ikke24 schreef:

Ik vraag me werkelijk af wat sommige mensen hier op dit forum zoeken. Jullie zeiken alleen maar anderen af! Ik ben me hier al een aantal dagen aan het ergeren! Laat mensen toch gewoon in hun waarde en als ze een vraag stellen geef dan fatsoenlijk antwood of niet! Als iedereen alles van honden af wist, waren er geen cursussen en forums meer nodig. Dus als je zonodig de ervaren deskundige uit wil hangen, begin dan een hondenschool....

Zeg je stelt een vraag en krijgt antwoord. :roll:
Dus kom maar weer van die kast en adem in, adem uit.

Je pup is niet dominant maar vertoont dus gewoon puppengedrag.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

ikke24 schreef:

Bij deze dan: het gedrag wat jouw hond vertoont is abnormaal gedrag en moet zo snel mogelijk de kop in gedrukt worden. Dominant is ze, en niet zo'n beetje ook. Meteen een gedragstherapeut inschakelen voor het te laat is! Wat goed dat de fokker je er voor gewaarschuwd heeft!!!

Is zoiets wat je wil horen?

Nee dus, je hond is negen weken oud, vertoont normaal gedrag voor haar leeftijd, als je dat niet zint negeer je het dus.
Verder is een hond met negen weken niet door een fokker te bestempelen als "ontzettend dominant" dus nee, die soort van fokker heeft geen gelijk.
ikke24
Vaste gebruiker

Goed bedankt en tot ziens....stelletje opgefokte ***

Iemand die minder ervaren is hoort op dit forum dus niet thuis.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

ikke24 schreef:Goed bedankt en tot ziens....stelletje opgefokte ***

Iemand die minder ervaren is hoort op dit forum dus niet thuis.
Misschien even de pc afsluiten, afkoelen en later dit nog eens terug lezen? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
ikke24
Vaste gebruiker

Nou dit is niet alleen ergernis van net hoor, zoals ik al zei, vind ik dat er erg vaak een pijnlijke reactie gegeven wordt op een vraag die voor iemand anders niet zo vanzelfsprekend is...
Maar goed laat maar zitten, ik ga idd de pc afsluiten, maar niet om te koelen maar om lekker in het zonnetje te gaan zitten!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Pup ( 9 weken) erg dominant....

Ongelezen bericht door laeken »

ikke24 schreef:We hebben cheyenne nu een dikke week. In het begin ging alles prima, deed goed haar best. De fokker zei nog toen we weggingen:Ze heeft een strakke opvoeding nodg, want ze is erg dominant.
Dominant betekend letterlijk hoger in rang dan degene met wie ze op dat moment te maken heeft. Een hond kan niet zomaar dominant zijn want dan zou ze over alles en iedereen de baas zijn. Wat doet ze bij andere honden? Gaat ze daarop rijden en loopt ze er met een hoge houding omheen? Nee waarschijnlijk en dus is ze daar al niet dominant over.
Ze komt echt voor ons staan en blaft, springt tegen ons op en rent achter ons aan om vervolgens aan mijn broek te blijven hangen. We wilden de methode gebruiken van: goed gedrag belonen en slecht gedrag negeren, maar da gaat in dit geval niet zo goed op.
Waarschijnlijk is het een leuk energiek pupje en nog waarschijnlijker negeer je dus niet goed. Je zal wel reageren op dat gespring en geblaf en dus is de pup daar nu allemaal spelletjes van aan het maken. Hartstikke leuk voor het hondje want lekker springen en trekspelletjes doen met een broek die steeds weg wordt getrokken is natuurlijk helemaal het einde :cheer: Je jacht en vechttechniekjes oefenen op de baasjes is ook erg leuk en erg veilig nu omdat er geen broertjes en zusjes meer zijn.

Biedt het hondje gewoon andere spelletjes aan als ze weer een drukke bui krijgt. Maak een leuke trek-lap van een handdoek met een knoop erin en laat haar daaraan trekken als je denkt dat ze weer wild wordt. Als ze gaat blaffen en springen om je heen loop je gewoon weg als je er echt problemen mee hebt.

Wat je nooit moet doen is denken dat ze dat allemaal niet mag maar niks anders aanbieden. Ze MOET spelen en blaffen en springen want ze is een baby-hondje dat alles wil leren en erg veel motivatie heeft op die leeftijd.
Ze kan ook heel lief zijn hoor, het is geen monster, maar vind dit niet zo prettig. Is dit normaal of is dit typisch rangorde gedrag dat zo snel mogelijk de kop ingedrukt moet worden?

Natuurlijk is ze lief. Ze is zowiezo niet stout en doet alleen maar wat de natuur haar ingeeft, vertserkt door het feit dat jij waarschijnlijk je broek terugtrekt en heel serieus NEE gaat lopen zeggen als ze dat doet. Helpt helemaal niks aangezien ze het toch al blijven doen. Cultiveer haar spelgedrag en stuur het op die manier in wat betere banen. Nooit alleen maar nee en foei gaan roepen en zeggen dat de pup lief is als ze slaapt en wil knuffelen. Dat is nl nooit genoeg en hoe meer NEE! FOEI! MAG NIET! hoe sneller het hondje op die manier haar actie zal gaan zoeken.

Rangorde? Tja, daar hebben baby-hondjes weinig mee van doen want ze zijn per definitie ranglaagst en dat weten ze vanuit hun instinkt prima.
Afbeelding
ikke24
Vaste gebruiker

:flower: Bedankt!
Ik probeer inderdaad iets anders aan te bieden als ze aan mijn broekspijp hangt en als ze naar me blaf draai ik me om en loop ik weg of blijf ik sijf staan. Meestal helpt dit wel, maar wilde gewoon even wetenwaar dit gedrag andaan komt, aangezien ik daar niet zo heel veel verstand van heb...
Ik had me goed voorbereid, maar als de pup er eenmaal is heb je nog 1000 vragen.
Maar bedankt!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

ikke24 schreef::flower: Bedankt!
Ik probeer inderdaad iets anders aan te bieden als ze aan mijn broekspijp hangt en als ze naar me blaf draai ik me om en loop ik weg of blijf ik sijf staan. Meestal helpt dit wel, maar wilde gewoon even wetenwaar dit gedrag andaan komt, aangezien ik daar niet zo heel veel verstand van heb...
Ik had me goed voorbereid, maar als de pup er eenmaal is heb je nog 1000 vragen.
Maar bedankt!
Je kan beter proberen iets aan te bieden voor ze in je broekspijp hangt. Als je direct een ander spelletje gaat doen dan leert ze dat ze aan je moet trekken om een spelletje los te peuteren :wink: Hangt ze aan je broek dan loop je weg of gaat zitten en tilt je benen op (kleermakerszit op een wat hogere stoel en negeren). Kalmte is hoe dan ook het beste. Als ze dan weer rondloopt en iets anders gaat doen, nog beter vantevoren, ga je lekker met haar spelen met een speeltje en maak je haar moe.

Blaffen ed ook gewoon negeren want het is allemaal een vraag naar aandacht. Omdat veel mensen alleen maar negeren en niet iets anders aanbieden zijn veel hondjes erg volhoudend daarin. Een pup moet spelen. Ze moet de nieuwe regels van de roedel leren en daarbij horen andere spelletjes dan de spelletjes die ze zelf bedacht heeft en die ook het meest voor de hand liggen bij hondjes. :ok: Bijna alle pups doen zo in het begin.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pup ( 9 weken) erg dominant....

Ongelezen bericht door malinois »

ikke24 schreef:We hebben cheyenne nu een dikke week. In het begin ging alles prima, deed goed haar best. De fokker zei nog toen we weggingen:Ze heeft een strakke opvoeding nodg, want ze is erg dominant.

puppy puppy en nog eens puppy verder niks mis met dat gedrag, hebben ze hier allemaal gedaan als pup...

zou het eerder zorgelijker vinden als hij stil in een hoekje bleef zitten en niks zou ondernemen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”