Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets zacht aanpakken..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sjaantje
Zeer actief

Iets zacht aanpakken..

Ongelezen bericht door sjaantje »

Hoe leer je dat bij een hond?
Gaby is de laatste tijd niet meer zachtzinnig met eten uit de hand aanpakken.En vanmorgen beet ze me nogal hard in mijn duim toen ik ze wat gaf :N:
Dus hoe begin ik daarmee....zachtjes zeggen of het lekkers in mijn platte hand aanbieden ipv het tussen mijn vingers te houden helpt niet..
Please help :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ehm....hier krijgen ze een tikje op hun neus als ze te hard willen aanpakken en dat hadden ze zo door :wink: :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn honden pakken voer uit de hand heel zacht aan, alleen Belle wilde nog weleens hard doen bij iets wat ze heel lekker vindt. Ik heb dat afgeleerd door het voertje niet te geven als ze te hard pakte, dus gelijk mijn hand weer dicht. Even later opnieuw proberen en hand weer dicht als ze het niet zachtjes deed. Dus alleen bij zachtjes aanpakken kreeg ze haar lekkers. Dit had ze vrij snel in de gaten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quincy heeft dat ook een tijdje gedaan. Hij beet dan niet maar was gewoon te ongeduldig met eten aanpakken. Ik heb het toen een hele tijd in m'n handen gehouden, dus niet tussen m'n vingers. Zodra hij het mocht pakken zei ik zachtjes! Als hij het dan te hard aan pakte riep ik AU ZACHTJES en dan schrok hij blijkbaar zo erg dat hij eerst weg liep en het daarna toch maar zachtjes pakte. Zo ben ik dat steeds verder uitgaan breiden en nu doet hij het eigelijk weer zachtjes. Als hij het te hard doet krijgt hij of een tikje op z'n neus of ik trek het snoepje iets weg.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik hou bij Kali eerst het koekje/snoepje in mijn vuist, hou m'n vuist voor haar neus, en zeg zachtjes he. Dan open ik mijn vuist en mag ze het pakken.
sjaantje
Zeer actief

Inge schreef:Ehm....hier krijgen ze een tikje op hun neus als ze te hard willen aanpakken en dat hadden ze zo door :wink: :19:
Ik heb het geprobeerd zoals jij schrijft en dat hielp een beetje na een paar keer oefenen...maar ze doet het nog wel zo dat mijn vingers in haar bek verdwijnen.
Nog maar flink oefenen...vind Gaby vast niet erg denk ik :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier doen ze het héél af en toe nog wel eens. Als ze iets super lekker vinden.

Spike gisteren nog. Heb m'n mond even opengetrokken en verteld dat ik dat niet leuk vind. Het lekkere gepakt en 'overnieuw' gedaan. Gezegd dat ie 'zachtjes' moet doen. En dan snapt hij het weer.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou ik roep gewoon keihard AUG Gloeiende gloeiende... en dat was genoeg bij mijn honden :mrgreen:
Chira wilde het wel eens te enthousiast aanpakken en dan deed ik vlak voor ze het wilde aanpakken mijn vuist dicht.. ik heb overigens het woordje zachtjes of lief eraan gekoppeld, als je nu zegt; zachtjes of liefffff dan gaat het ook met de grootste voorzichtigheid
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik pak iets tussen duim en wijsvinger en hou mijn hand zo dat ik hem vrij snel weg kan trekken. Eigenlijk is het meer een kwestie van mijn elleboog wat meer buigen en mijn pols wegdraaien en mijn hand is buiten bereik. Hond laten zitten en als ik al zie dat ie zijn kop snel naar mijn hand wil brengen trek ik mijn hand weg en zeg laag en rustig "nee, zachtjes" Dat herhaal ik net zo lang tot ik merk dat het brokje of wat dan ook op voorzichtige wijze wordt benaderd en gepakt. Het is een geduld zaakje, maar het werkt bij mij altijd omdat de hond merkt dat schrok gedrag vervelend is en rustig gedrag wordt beloond.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

astrid schreef:Ik hou bij Kali eerst het koekje/snoepje in mijn vuist, hou m'n vuist voor haar neus, en zeg zachtjes he. Dan open ik mijn vuist en mag ze het pakken.
Zo doe ik het ook ongeveer. Als een hond erg fel is op het lekkers blijft de hand in een vuist tot hij niets meer probeert en gewoon rustig zit. Als je dan je hand open doet pakken de meeste honden veel voorzichtiger.
Ik zeg er helemaal niets bij. Pas als ik het geef zeg ik "pak maar".
Nettie
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Pas wel op met tikken op de neus geven of hard brullen. Als je het brokje namelijk als beloning wil geven omdat je hond iets goed heeft gedaan en je gaat daarna tikken geven of brullen omdat hij het niet zachtjes aanpakt, is het effect van belonen ook weg. Sterker nog, dan ben je zelfs aan het straffen. Daar wordt het geen wat je aan het oefenen was niet leuker van (jij zelf als baas trouwens ook niet :mrgreen: ).
sjaantje
Zeer actief

Bedankt allemaal voor de tips :ok:
Ik ga ermee aan de slag en als het niet lukt dan horen jullie het wel. :wink:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

cloris schreef:Nou ik roep gewoon keihard AUG Gloeiende gloeiende... en dat was genoeg bij mijn honden :mrgreen:
Chira wilde het wel eens te enthousiast aanpakken en dan deed ik vlak voor ze het wilde aanpakken mijn vuist dicht.. ik heb overigens het woordje zachtjes of lief eraan gekoppeld, als je nu zegt; zachtjes of liefffff dan gaat het ook met de grootste voorzichtigheid
Hahaha ja zo heb ik het hier ook geleerd...werkt perfect :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”