Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
RAShond???
Moderator: moderatorteam
-
Kiwi
RAShond???
Sommige mensen zeggen dat als je pups wil, dat het persé met een rashond moet en ook een rashond als vader. Wat vinden jullie daarvan?
wij hebben een teef, kruising labrador/golden ritriever en ze krijgt nu voor de tweede keer pups van een golden ritriever, daar zijn we heel blij mee. Maar sommige mensen gaan dan heel negatief doen omdat het een 'bastaard' is. Ik zou graag jullie mening hierover weten.
Gr. jantine
wij hebben een teef, kruising labrador/golden ritriever en ze krijgt nu voor de tweede keer pups van een golden ritriever, daar zijn we heel blij mee. Maar sommige mensen gaan dan heel negatief doen omdat het een 'bastaard' is. Ik zou graag jullie mening hierover weten.
Gr. jantine
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik snap het nut niet van het fokken van kruisingen terwijl er een overschot aan honden is. Je werkt mee aan een hondenoverschot. Erg verdrietig.
Overigens: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Overigens: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
estelle
-
bianca83
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je gek bent op kruisingen moet je leuk gaan winkelen in een nederlands of buitenlands asiel. Daar stikt het van de rasloze en ook kansloze honden die anders de spuit wacht en dat is een beter plan als er weer 10 bijgooien!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- twinkeltje
- moderator
nou ja wat scheelt het een letteryamie schreef:meitoxine twinkeltwinkeltje schreef:nou mensen niet zo nechatief hoor
op het vorige forum waren ze ook al niet aardig tegen haar
persoonlijk ben ik gek op kruisingen
maar met een golden zou ik dat nooit aandurven
naar dat verhaal over methoxide
iedereen weet gelijk wat ik bedoel naar
die verschikkelijk nacht merrie s die de meeste van dat verhaal wel zullen gehad hebben
de rillingen lopen al weer op me rug alleen bij de gedachten :N:
- twinkeltje
- moderator
welnee ze heeft vast al een wacht lijst vol met mensen die een pup willenEline* schreef:Als je gek bent op kruisingen moet je leuk gaan winkelen in een nederlands of buitenlands asiel. Daar stikt het van de rasloze en ook kansloze honden die anders de spuit wacht en dat is een beter plan als er weer 10 bijgooien!
-
Rob*
- Zeer actief
twinkeltje schreef:nou ja wat scheelt het een letteryamie schreef:meitoxine twinkeltwinkeltje schreef:nou mensen niet zo nechatief hoor
die verschikkelijk nacht merrie s die de meeste van dat verhaal wel zullen gehad hebben![]()
maar dat gevaar meitoxine is alweer voorbij hoor Twinkel....tis alweer juni gelukkig
- twinkeltje
- moderator
nog erger juntoxineRob* schreef:twinkeltje schreef:nou ja wat scheelt het een letteryamie schreef:meitoxine twinkeltwinkeltje schreef:nou mensen niet zo nechatief hoor
die verschikkelijk nacht merrie s die de meeste van dat verhaal wel zullen gehad hebben![]()
maar dat gevaar meitoxine is alweer voorbij hoor Twinkel....tis alweer juni gelukkig
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja..ik kan de humor er niet van inzien.twinkeltje schreef:welnee ze heeft vast al een wacht lijst vol met mensen die een pup willenEline* schreef:Als je gek bent op kruisingen moet je leuk gaan winkelen in een nederlands of buitenlands asiel. Daar stikt het van de rasloze en ook kansloze honden die anders de spuit wacht en dat is een beter plan als er weer 10 bijgooien!
Ik word er alleen maar verdrietig van.

Eerst problemen oplossen voor je nieuwe creeert. Is er voor deze pups nog een huis? Ook leuke kruisingpupjes, alleen niemand die ze dus wil hebben. Maar lekker fokken met je kruising..kan het schelen, als je maar lol hebt en verder gaat de hondenliefde niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Nee als het voor de lol van het opvoeden van een nest zou zijn, kun je je wenden tot je plaatselijke asiel in deze tijd zitten er overschot nesten die veel verzorging vragen waar je je dan over kunt ontfermen.Eline* schreef:Tja..ik kan de humor er niet van inzien.twinkeltje schreef:welnee ze heeft vast al een wacht lijst vol met mensen die een pup willenEline* schreef:Als je gek bent op kruisingen moet je leuk gaan winkelen in een nederlands of buitenlands asiel. Daar stikt het van de rasloze en ook kansloze honden die anders de spuit wacht en dat is een beter plan als er weer 10 bijgooien!Er is echt een serieus probleem in europa omtrent een hondenoverschot, mede omdat er alsmaar nieuwe bijkomen.
Eerst problemen oplossen voor je nieuwe creeert. Is er voor deze pups nog een huis? Ook leuke kruisingpupjes, alleen niemand die ze dus wil hebben. Maar lekker fokken met je kruising..kan het schelen, als je maar lol hebt en verder gaat de hondenliefde niet.
Dit gaat maar om 1 ding en dat is geld, keiharde euro's waar ze over de rug van een dier aan willen komen...........
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
pollunder
- Zeer actief
Re: RAShond???
Heel gemeen hoor dat de mensen je pesten. Maar ik denk niet dat je hier veel steun moet verwachten.Kiwi schreef:Sommige mensen zeggen dat als je pups wil, dat het persé met een rashond moet en ook een rashond als vader. Wat vinden jullie daarvan?
Gr. jantine
't is trouwens retriever en niet ritriever.
- twinkeltje
- moderator
ja ik ben het ook helemaal met je eens hoorEline* schreef:Tja..ik kan de humor er niet van inzien.twinkeltje schreef:welnee ze heeft vast al een wacht lijst vol met mensen die een pup willenEline* schreef:Als je gek bent op kruisingen moet je leuk gaan winkelen in een nederlands of buitenlands asiel. Daar stikt het van de rasloze en ook kansloze honden die anders de spuit wacht en dat is een beter plan als er weer 10 bijgooien!Er is echt een serieus probleem in europa omtrent een hondenoverschot, mede omdat er alsmaar nieuwe bijkomen.
maar mevrouw snapt niet waarom ze ergens on vriendelijk behandeld woord
daarom probeer ik een nieuw takketiekie he
iemand vriendelijk benaderen
en steken onder het water laten vallen
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110Kiwi schreef:Sommige mensen zeggen dat als je pups wil, dat het persé met een rashond moet en ook een rashond als vader. Wat vinden jullie daarvan?
Als je eerst wat had gelezen hier, had je de meningen en de argumenten om het niet te doen al gekend. Verder maak ik geen woorden aan je vuil.
Groetjes, Nina en Baloe

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
(nee twinkel ik ben niet zo tactisch helaas

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom heb je het gedaan?Omdat het zo leuk is om pups te hebben?
Wat doe je als je niet genoeg nieuwe eigenaren hebt?Hou je dan alle pups?
Of belanden ze als nest nummer 10001 op MP of speurders?
Zijn de ouders gezond(dus gerontgend enz)?
Wat doe je als je niet genoeg nieuwe eigenaren hebt?Hou je dan alle pups?
Of belanden ze als nest nummer 10001 op MP of speurders?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze weet al dat het een groot nest wordt minimaal 8 pups las ik net....marian* schreef:Waarom heb je het gedaan?Omdat het zo leuk is om pups te hebben?
Wat doe je als je niet genoeg nieuwe eigenaren hebt;hou je dan alle pups?
Of belanden als nest nummer 10001 op MP of speurders?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Is toch een leuk zakcentje op Tenerifemarian* schreef:malinois schreef:ze weet al dat het een groot nest wordt minimaal 8 pups las ik net....
Ã

- starfleet
- Erelid
Ik vind het heel verstandig wat je doet. Het kost zo geen geld maar levert alleen maar op en alle puppies zijn schattig. Is je hond ook lief en de reu ook heel lief?Kiwi schreef: Maar sommige mensen gaan dan heel negatief doen omdat het een 'bastaard' is. Ik zou graag jullie mening hierover weten.
Gr. jantine
Anne
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maarre... kost niks?? puppekindjes moeten toch ook hapjes hebben en prikjes en wormenpastatjes en heel misschien een dierendokter voor als het niet helemaal gaat zoals het in de sprookjes gaat...???starfleet schreef:Ik vind het heel verstandig wat je doet. Het kost zo geen geld maar levert alleen maar op en alle puppies zijn schattig. Is je hond ook lief en de reu ook heel lief?Kiwi schreef: Maar sommige mensen gaan dan heel negatief doen omdat het een 'bastaard' is. Ik zou graag jullie mening hierover weten.
Gr. jantine
Anne

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ipv flatje op tenerife een crokyflatjemarian* schreef:Past dan wel weer goed in de chipsdoosflatmalinois schreef:dat zou nou naar zijn als er dan maar 1-tje komt.....

-
pepim
- Zeer actief
Ik zat hier te lezen en las wormenpatatjes, ik dacht huh wat is dat?malinois schreef:maarre... kost niks?? puppekindjes moeten toch ook hapjes hebben en prikjes en wormenpastatjes en heel misschien een dierendokter voor als het niet helemaal gaat zoals het in de sprookjes gaat...???starfleet schreef:Ik vind het heel verstandig wat je doet. Het kost zo geen geld maar levert alleen maar op en alle puppies zijn schattig. Is je hond ook lief en de reu ook heel lief?Kiwi schreef: Maar sommige mensen gaan dan heel negatief doen omdat het een 'bastaard' is. Ik zou graag jullie mening hierover weten.
Gr. jantine
Anne
Volgens mij is Starfleet's post trouwens sarcastisch.
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
vind het niet zo heel raar nee dat mensen niet zo vriendelijk zijn.
vind het niet verstandig om te fokken met een "bastaard".
ten eerste kunnen deze honden niet officieel gerontgend zijn dus goed uitsluitsel over hd / ed bij een hond kan niet gegeven worden. Tevens kan je geen erfelijke ziektes na gaan aangezien je niet weet wie de voorouders zijn.
En een nestje omdat het zo leuk is zou ik ook niet doen.
Ik zou ook wel willen fokken met mijn hond maar zal dan eerst een paar dingen op een rijtje zetten:
1: Geen hd?!
2: Gedragtest moet goed zijn
3: functioneel exterieur moet goed zijn
4: Hij moet iets bijdragen aan de pups, dus wat geeft hij mee aan de pups waardoor die pups op de wereld ook iets bijdragen
Bij mijn hond zou dit de reden zijn: Selian heeft een sterke will to please, en een goed werk en drijf vermogen. Dit kan hij meegeven aan de pups zodat hier ook weer goede werkers uit komen.
En zo zijn er nog meer dingen, maar dit ff als basis.. Heb jij dit ook uitgezocht voordat je met jou hond ging fokken?
xxx
vind het niet verstandig om te fokken met een "bastaard".
ten eerste kunnen deze honden niet officieel gerontgend zijn dus goed uitsluitsel over hd / ed bij een hond kan niet gegeven worden. Tevens kan je geen erfelijke ziektes na gaan aangezien je niet weet wie de voorouders zijn.
En een nestje omdat het zo leuk is zou ik ook niet doen.
Ik zou ook wel willen fokken met mijn hond maar zal dan eerst een paar dingen op een rijtje zetten:
1: Geen hd?!
2: Gedragtest moet goed zijn
3: functioneel exterieur moet goed zijn
4: Hij moet iets bijdragen aan de pups, dus wat geeft hij mee aan de pups waardoor die pups op de wereld ook iets bijdragen
Bij mijn hond zou dit de reden zijn: Selian heeft een sterke will to please, en een goed werk en drijf vermogen. Dit kan hij meegeven aan de pups zodat hier ook weer goede werkers uit komen.
En zo zijn er nog meer dingen, maar dit ff als basis.. Heb jij dit ook uitgezocht voordat je met jou hond ging fokken?
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
- Daantje*
- Zeer actief