Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zara heeft een moord gepleegd:((

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Zara heeft een moord gepleegd:((

Ongelezen bericht door Marja »

Vreselijk erg is het...........
Zara kreeg vanmiddag een klein babykonintje te pakken, twee keer heftig schudden en het beesie was dood :jank:

Dat was tot daar aan toe maar toen............ :N:
Ze beet hem in 1 hap doormidden, vrat het achter lijf helemaal op, toen de bovenste helft alleen de kop liet ze liggen............

Ik kon niet bij haar komen, ze liep steeds weg met het beest in haar bek, en hierkomen of loslaten deed ze natuurlijk niet!

Ik vind het zo erg en zo goor, ik had dit nooit verwacht eigenlijk!
Stapper stond erbij te snuffelen maar die raakte het konijntje verder niet aan :denken:

Nou zit ik steeds te denken, stel dat ze een kat te pakken krijgt..........
Is dit nou wel normaal dat ze dit heeft gedaan :19:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Tsja... Heel vervelend voor het konijntje maar je mag blij zijn dat 'ie dood is.

Ik sta, qua instincten, eigenlijk nergens meer van te kijken. Heb nu al het een en ander gezien bij Bowie, wat er van instincten nog allemaal inzit en ik bereid me overal op voor, ook op dit soort dingen :wink: Het is niet goed te praten natuurlijk, want je kijkt wel even met andere ogen naar je eigen hond, maar het zit er bij de ene hond wel veel meer in dan een andere hond, en dat is zeker iets om (meer) rekening mee te houden.
Marja
Zeer actief

Nou inderdaad zeg!!
Ik vind het erg om toe te geven maar ik kijk steeds naar Zara en denk dan, hoe kon je!!!!

Zara is een lief beest, nooit snauwen of grommen, nooit lelijk doen gewoon heel lief en sociaal............
Dus dit had ik absoluut never nooit verwacht van haar :19:

Dat dat in haar zit............brrrrrrrrrr.................
Nou ja, misschien ben ik vreselijk aan het ovredrijven hoor :roll:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Marja schreef:
Nee hoor..... je bent een mens.... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind jou een gek mens soms Marja! Je hoort bij het meubulair van het forum, maar wat je hier nou wel of niet oppikt is me soms echt een raadsel. Het is normaal dat een hond een konijn doodbijt..het is een roofdier! En inderdaad, dat kan ook gebeuren met een kat en dat is volkomen normaal.
Nelson heeft een ree doodgemaakt..walgelijk, maar compleet honds en het is aan ons om te voorkomen dat dit gebeurd.
Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken, maar ik vind je reactie nogal onwerelds.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Marja schreef:

Overdrijven niet nee, ik ben wel verbaasd dat jij verbaasd ben dat het in je hondje zit dat gedrag :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou ook niet blij zijn, maar ja, het is en blijft een hond en geen mens :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoek stok! schreef:Ik zou ook niet blij zijn, maar ja, het is en blijft een hond en geen mens :wink:

En zelfs die jagen op konijnen en vreten ze op :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rob* schreef:
Zoek stok! schreef:Ik zou ook niet blij zijn, maar ja, het is en blijft een hond en geen mens :wink:

En zelfs die jagen op konijnen en vreten ze op :mrgreen:
O ja :hamer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Tja, typisch gevalletje van niets meer aan te doen.

Als je het echt zo erg vindt dat Zara dit heeft gedaan dan is het misschien een mooie gelegenheid om haar strakker onder appel te zetten. En dan nog, de best luisterende hond laat een maaltijd niet zomaar voorbijlopen.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat je eigenlijk je hond alles moet kunnen afpakken indien nodig. Ook een maaltijd in de vorm van een zelfgevangen konijn :wink:
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:Ik vind jou een gek mens soms Marja! Je hoort bij het meubulair van het forum, maar wat je hier nou wel of niet oppikt is me soms echt een raadsel. Het is normaal dat een hond een konijn doodbijt..het is een roofdier! En inderdaad, dat kan ook gebeuren met een kat en dat is volkomen normaal.
Nelson heeft een ree doodgemaakt..walgelijk, maar compleet honds en het is aan ons om te voorkomen dat dit gebeurd.
Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken, maar ik vind je reactie nogal onwerelds.
:mrgreen:
Ergens weet ik ook wel dat het voor een hond normaal is hoor, maar MIJN hond doet zoiets toch zeker niet :pffff:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

pooh schreef:Tja, typisch gevalletje van niets meer aan te doen.

Als je het echt zo erg vindt dat Zara dit heeft gedaan dan is het misschien een mooie gelegenheid om haar strakker onder appel te zetten. En dan nog, de best luisterende hond laat een maaltijd niet zomaar voorbijlopen.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat je eigenlijk je hond alles moet kunnen afpakken indien nodig. Ook een maaltijd in de vorm van een zelfgevangen konijn :wink:
Gatver, ik pak dat konijn dus echt niet uit haar bek he! ook al had dat gekund.
Normaal laat ze ook los als ik dat eis, maar nu dus niet :wink:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Marja schreef:
Ergens weet ik ook wel dat het voor een hond normaal is hoor, maar MIJN hond doet zoiets toch zeker niet :pffff:
Nou, Noa hapt ook niet dagelijks een konijntje doormidden, dus in die zin kan ik me je ontsteltenis -als dat voor het eerst gebeurt- wel voorstellen, hoor... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

nou, ik vind het eigenlijk wel netjes van Zara, konijn doden en op eten.

Ik heb me ook wel eens laten vertellen dat honden vaak konijnen en hazen verwonden, maar niet doden. Dat is minder, lijkt me.

Al ben ik wel erg blij dat die kat die Luna in haar bek had nog gewoon weg kon lopen. Dus blijven leren lossen blijft noodzakelijk.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Marja schreef:
Eline* schreef:Ik vind jou een gek mens soms Marja! Je hoort bij het meubulair van het forum, maar wat je hier nou wel of niet oppikt is me soms echt een raadsel. Het is normaal dat een hond een konijn doodbijt..het is een roofdier! En inderdaad, dat kan ook gebeuren met een kat en dat is volkomen normaal.
Het gevoel snap ik wel hoor, voor de hond is het de normaalste zaak van de wereld, voor de baas iets ondenkbaars. Het is ook wel iets erg onschuldigs he zo'n klein konijn. Ik zou dat ook hebben hoor een kwartier mopperen van hoe haal je het in je hoofd om dat te doen, je gaat zonder eten naar je mand :pffff: Hoe kan ze dat nou doen tot ik weer ga nadenken het is heel honds en dan maar aan mij als mens om dat zoveel mogelijk te voorkomen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marja
Zeer actief

Rataplan schreef:
Marja schreef:
Het gevoel snap ik wel hoor, voor de hond is het de normaalste zaak van de wereld, voor de baas iets ondenkbaars. Het is ook wel iets erg onschuldigs he zo'n klein konijn. Ik zou dat ook hebben hoor een kwartier mopperen van hoe haal je het in je hoofd om dat te doen, je gaat zonder eten naar je mand :pffff: Hoe kan ze dat nou doen tot ik weer ga nadenken het is heel honds en dan maar aan mij als mens om dat zoveel mogelijk te voorkomen.
Ik was te verbaasd om te mopperen :wink:
Afbeelding
FlevoFluffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door FlevoFluffy »

Mijn Micky heeft laatst een kat te pakken gekregen.
De kat was niet metteen dood maar heeft het helaas niet overleefd.
Op dat moment baal je van je hond, maar ik heb een jachthond dus ik kan het hem niet kwalijk nemen.
Het enigste wat ik nu wel doe is hem nog beter proberen onder appel te houden.
Groetjes en een poot van Mick

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rataplan schreef:Ergens weet ik ook wel dat het voor een hond normaal is hoor, maar MIJN hond doet zoiets toch zeker niet :pffff:
Het gevoel snap ik wel hoor, voor de hond is het de normaalste zaak van de wereld, voor de baas iets ondenkbaars. Het is ook wel iets erg onschuldigs he zo'n klein konijn. Ik zou dat ook hebben hoor een kwartier mopperen van hoe haal je het in je hoofd om dat te doen, je gaat zonder eten naar je mand :pffff: Hoe kan ze dat nou doen tot ik weer ga nadenken het is heel honds en dan maar aan mij als mens om dat zoveel mogelijk te voorkomen.[/quote]
Je houdt het netjes met je kwartiertje mopperen :mrgreen:

Ik ben er ook van over de zeik hoor. Laatst kwam Miep om half 8 's ochtends trots met een schedel in haar bek aan. Te groot voor een haas, ik denk dat het een ree is geweest. Dat soort dingen wil ik ook niet op mijn nuchtere maag zien.
Zelf gevangen en gedood hebben ze hier alleen nog veldmuisjes. Gelukkig maar. Ook al smerig om te zien. Maar bij grotere levende prooien heb ik ze altijd nog terug kunnen roepen (bij dode niet, dat is een gratis smikkelmaaltijd)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik snap je ontsteltenis en brrr gevoel, maar ik vind het ergens ook heel mooi :N: ja niet qua gezicht , maar dat ze het kunnen..

sam heeft het ook een paar keer gedaan, maar die konijnen hadden Myxomatose, dus dat was een eitje voor sam en tja voor mij toen geen houden aan.

het enige wat er nog lag was de gal :N:
Marja
Zeer actief

yamie schreef:ik snap je ontsteltenis en brrr gevoel, maar ik vind het ergens ook heel mooi :N: ja niet qua gezicht , maar dat ze het kunnen..

sam heeft het ook een paar keer gedaan, maar die konijnen hadden Myxomatose, dus dat was een eitje voor sam en tja voor mij toen geen houden aan.

Kan dat geen kwaad voor je hond? als die konijnen ziek zijn :denken:
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

het is echt jonge konijnentijd, die van mij kwam pas ook met eentje aanlopen heel trots en ze had het lekkerste stukje al opgegeten :mrgreen:
de aanval zelf heb ik gelukkig niet gezien ik was net aan het denken waar blijft ze nou, maar dit was de 2de keer en bij de eerste keer was het echt 1 hap en dood was het konijn, het zijn gelukkig niet zo een sadisten als katten, en ach ja de meeste baasjes houden toch ook wel van een vers konijntje op zijn tijd.
ik kan ze geen ongelijk geven zo een lekker vers rondspringend hapje.

het smerigste vond ik toen we nog langs de maas woonde ik hoorde opeens een harde piep had ze een muskusrat te pakken , iek smerige beesten.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

wat zitten wij mensen toch ongewikkeld in elkaar he ? Geen hond die ons snapt.
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Nou, ik kan het me heeel goed voorstellen dat je je zo voelt!!

Ik had vroeger een kat die nam wel eens wat mee naar huis wat nog half leefde en dan in de tuin er nog eens even flink mee aan de haal. Jonge vogeltjes bijvoorbeeld. :jank:

Vreselijk vond ik dat en kon haar dan een halve dag niet aankijken of om me heen hebben, hoe lief ze ook was.
Daar raakte ik echt van over de zeik.

Tuurlijk weet je dat katten en honden jagers zijn, da's verstand.
Maar gevoelsmatig... brrr.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn honden hebben dat gelukkig nog nooit gedaan, zijn ook geen jagers, maar ik kan me best het gevoel :kotz: :devil: voorstellen hoor. Ook al weet je dat dit normaal is voor een hond, wij blijven toch mensen :wink:

Eén van mijn katten is trouwens wel een jager en at een tijd geleden een rat op :eek: :eek: Beestje was al dood, dus ik kon toch niks meer doen en heb wat foto's gemaakt ( :smile: ). Het bleven er bij een paar, want zelfs door de lens vloog mijn maag alle kanten op :kotz:
Daarna vond ik de kat ook vies en eng eventjes, terwijl ik weet dat het gewoon heel normaal is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marja schreef:
yamie schreef:ik snap je ontsteltenis en brrr gevoel, maar ik vind het ergens ook heel mooi :N: ja niet qua gezicht , maar dat ze het kunnen..

Kan dat geen kwaad voor je hond? als die konijnen ziek zijn :denken:
nee :wink:
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ja indd wij blijven mensen wij doen het met ons geweten en dan nog op veel gruwelijkere manieren.

visje vangen hem de kop inslaan en dan opensnijden en op de barbeque hmmm heerlijk... :ok:
Marja
Zeer actief

:smile: wat een smakelijke verhalen allemaal........ :wink:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Het zal wel komen omdat ik drie katten heb die regelmatig een muizenkop of een vogellijkje in mijn keuken parkeren maar ik ben ondertussen al behoorlijk immuun voor dit soort dingen. Cas ging laatst achter een konijn aan en het is ons gelukt hem te pakken te krijgen en hem aan te lijnen voor hij het beestje te pakken kreeg. Het hoort er bij. Het zijn dan wel huisdieren maar instinct krijg je er niet uit. Vind het wel indrukwekkend eigenlijk. Eerst zijn het van die druiloren die een half uur daarvoor op hun rug half op schoot om een buikkriebeltje hebben liggen bedelen en dan opeens barst dat oerinstict los.

En toch he... Heb liever dat ze een wild konijntje verscheuren dan de kat van de buren de stuipen op het lijf jagen, of erger.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik zou er ook niet zo goed tegen kunnen, ben nu eenmaal zo'n muts, en ben daarom blij dat Beau zoiets niet doet. Ik loop hier langs het water waar tig eendjes lekker in het gras liggen, ze blijven gewoon liggen als ik met Beau aan kom lopen en hen voorbij loop, zouden ze weten dat Beau niks doet. :mrgreen: Dan loop ik langs een mooi grasveld met prachtige oude dikke bomen, en daar wemelt het van de konijntjes, grote en hele kleine, Beau kijkt er niet eens naar, er springen er ooit vlak voor onze voeten het zandpad over, en Beau vindt het allemaal prima. Wat hij met een kat zou doen weet ik niet, en dat probeer ik ook maar niet uit, want jeetje als er hier een op de plaats zit of op de schutting doet hij o zo lelijk, en dan is het maar goed dat er ruiten in mijn huis zitten. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Inge O schreef:ik moet wel heel erg primitief zijn, want ik kan me dus amper voorstellen dat je je daar zo naar kan door voelen :U: . ik vind dit zó normaal honds dat ik daar eigenlijk totaal geen ander gevoel bij kan hebben dan wat het is op dat moment : een hond die eet, en dat (toevallig) zelf gevangen heeft.
Ik heb dat dus ook. Ik vind het om te zien niet leuk, maar meer dan een hond die zijn instinct volgt kan ik er ook niet van maken :U:

Ik zou ook maar gewoon rustig staan wachten tot ze klaar zijn met konijntje oppeuzelen geloof ik.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”