Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

RAShond???

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

Hanneke2 schreef:Ik heb er zo'n spijt van dat mijn honden gecastreerd zijn. Ik had potdomme twee keer per jaar een nest prachtige goedkope podencootjes kunnen hebben, wel 10 pups per keer, want podenco's hebben grote nesten. 250 euri per stuk ofzo, en ik had elk jaar een mooie vakantie kunnen boeken. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Dom, dom, dom.
dom dom dom!!

raak anders ff bevriend met TS, misschien geeft ze je wel zo'n mooie pup! kan je toch nog fokken! :19:
Afbeelding
Ilma
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilma »

ja tuurlijk zijn de ouders getest op erfelijke gebreken en minpunten lijkt me nogal logish eigenlijk
Ik geloof jouw verhaal echt niet.

Ik ben zelf eigenaar van een " rasechte " Golden Retriever (met goede stamboom) en ik huiver eigenlijk een beetje met wat jij aan het doen bent .

Hopelijk stel jij je pups niet te koop als " Golden Retriever"
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Volgens mij verspillen we energie nu. TS is vertrokken :19:
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Eline* schreef:Als je gek bent op kruisingen moet je leuk gaan winkelen in een nederlands of buitenlands asiel. Daar stikt het van de rasloze en ook kansloze honden die anders de spuit wacht en dat is een beter plan als er weer 10 bijgooien!
Dit vind ik een hele goede!
Waarom zou je kruisingen gaan fokken als er in het binenland en buitenland asielen stampvol zitten?
Onze happy hebben we jaren terug ook uit het asiel gehaald,het is net of ze een soort van dankbaar is!
En ook in asielen zitten pups!
..Hoef je ze niet zelf op de wereld te gooien :roll:
Ozzfest
Zeer actief

Re: RAShond???

Ongelezen bericht door Ozzfest »

pollunder schreef:
Kiwi schreef:Sommige mensen zeggen dat als je pups wil, dat het persé met een rashond moet en ook een rashond als vader. Wat vinden jullie daarvan?
wij hebben een teef, kruising labrador/golden ritriever en ze krijgt nu voor de tweede keer pups van een golden ritriever, daar zijn we heel blij mee. Maar sommige mensen gaan dan heel negatief doen omdat het een 'bastaard' is. Ik zou graag jullie mening hierover weten.
Gr. jantine
Heel gemeen hoor dat de mensen je pesten. Maar ik denk niet dat je hier veel steun moet verwachten.

't is trouwens retriever en niet ritriever.
Nou zeg,die grote boze mensenwereld ook.. :19:
Het is denk ik niet pesten,maar frustratie!
Er staan op dit forum tig topics over mensen die zonder nadenken maar puppies de wereld in sturen :N:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Teckelgek schreef:Volgens mij verspillen we energie nu. TS is vertrokken :19:
maar kiwitje nog niet... de leest heel stiekum mee.... :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar

Ongelezen bericht door Gabber »

[xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Gabber op 12 sep 2007 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Gabber schreef:
Inge schreef:
Kiwi schreef:. Pups die totaal geen meerwaarde hebben in het hondenbestand. Nog meer pups die in het asiel zullen belanden of bij de dierenarts op de operatietafel. Ja, je bent echt heel verstandig en goed bezig!
Ik zie bij een heleboel mensen hier die kiwi afzijken foto's van honden die ook totaal geen meerwaarde hebben voor het hondenbestand. Honden zonder neus, kwijlende molossers etc. Maar omdat die toevallig een stamboom hebben zijn dat natuurlijk gweldige honden.
honden zonder neus? he bah :jank: :jank: wie heeft die? of bedoel je kortsnuiten? zo ja, moet je mischien eens wat meer lezen op het forum, zul je zien hoe daar over gedacht word

ook je opmerking over een stamboom, geeft wel aan dat je er geen drol van snapt en niet al te veel gelezen hebt hier :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gabber schreef:
Inge schreef: Pups die totaal geen meerwaarde hebben in het hondenbestand. Nog meer pups die in het asiel zullen belanden of bij de dierenarts op de operatietafel. Ja, je bent echt heel verstandig en goed bezig!
Ik zie bij een heleboel mensen hier die kiwi afzijken foto's van honden die ook totaal geen meerwaarde hebben voor het hondenbestand. Honden zonder neus, kwijlende molossers etc. Maar omdat die toevallig een stamboom hebben zijn dat natuurlijk gweldige honden.
Als je het over mijn platneus hebt....dat is dus precies de reden waarom er dus niet mee gefokt wordt :wink: Geen meerwaarde....
Een stamboom maakt niet dat je hond beter is, het maakt wel dat je meer kunt uitzoeken over de gezondheid van de lijn waar je hond uitkomt. En dat zou prioriteit moeten zijn bij iedere fokker.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gabber schreef:
Inge schreef:
Kiwi schreef:. Pups die totaal geen meerwaarde hebben in het hondenbestand. Nog meer pups die in het asiel zullen belanden of bij de dierenarts op de operatietafel. Ja, je bent echt heel verstandig en goed bezig!
Je kunt een hoop zeggen over mijn honden (natuurlijk bijna alleen maar positieve dingen :pffff: ) maar toch niet dat ze geen neuzen hebben! :19:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Hoe ziet een hond zonder neus eruit???

(Ik heb ze in ieder geval niet!!!!)
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Gabber schreef:
Inge schreef:

tsssss mijn molossers kwijlen niet hoor :pffff:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Ik heb 2 honden in huis :cheer: , met bijbehorende neuzen :cheer: , die niet kwijlen :cheer: en 1 met en 1 zonder boom......begrijp niet waar je het over hebt..... :denken:

Ennuuuuuu waar is Kiwi??? Heb nog steeds geen antwoord op die ene o zo kleine vraag *zucht*:boos:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Kika schreef:Ik heb 2 honden in huis :cheer: , met bijbehorende neuzen :cheer: , die niet kwijlen :cheer: en 1 met en 1 zonder boom......begrijp niet waar je het over hebt..... :denken:

Ennuuuuuu waar is Kiwi??? Heb nog steeds geen antwoord op die ene o zo kleine vraag *zucht*:boos:
wie heeft er wel antwoord op wat voor een vraag dan ook gekregen :19:

zo gaat dat dus... men wil alleen oeh en ah horen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gabber schreef:
zoek even in mijn geposte berichten dan van een dag of wat geleden..... niet maar zo iets roepen zonder te eerst te lezen :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Je kunt een hoop zeggen over mijn honden (natuurlijk bijna alleen maar positieve dingen :pffff: ) maar toch niet dat ze geen neuzen hebben! :19:
de mijne hebben ook behoorlijke snuitjes.... :19:
hint: onderschrift.... :idea:
Laatst gewijzigd door malinois op 17 jun 2006 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

en "Fiepje" waarom reageer jij hier nu zo anti TS ? dat het idd dom is enz... terwijl je ergens anders niet snapt wat er mis is met kruisingen fokken, als de pupjes gezond zijn en goed opgevoed worden is het oke :denken:

vind je reacties hier beter hoor, maar snap het niet helemaal...
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Ik snap hier het hele issue niet. Die Kiwi plaatst welgeteld 7 berichten in dit topic, leest wsl stiekem mee en iedereen voelt zich bijna verplicht om in herhaling te vallen.
Nu, ik effe niet :blah: Weg met dat toxic people, ze zuigen alleen maar energie uit je en leren er geen flikker van omdat dat hun intentie niet is.
Marja
Zeer actief

keessie schreef:Ik snap hier het hele issue niet. Die Kiwi plaatst welgeteld 7 berichten in dit topic, leest wsl stiekem mee en iedereen voelt zich bijna verplicht om in herhaling te vallen.
Nu, ik effe niet :blah: Weg met dat toxic people, ze zuigen alleen maar energie uit je en leren er geen flikker van omdat dat hun intentie niet is.

Nou hoor, t was net zo gezellig :19:
Afbeelding
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Marja schreef:
keessie schreef:Ik snap hier het hele issue niet. Die Kiwi plaatst welgeteld 7 berichten in dit topic, leest wsl stiekem mee en iedereen voelt zich bijna verplicht om in herhaling te vallen.

Ik kan me wel wat gezelligers bedenken :mrgreen:
Enne morgen weer een dag :wink:
Marja
Zeer actief

keessie schreef:
Marja schreef:

Met al die voetbal zijn mijn avonden zoooo saai :mrgreen:
En dan lekker een beetje aktie op het forum :wink:
Afbeelding
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

yamie schreef:en "Fiepje" waarom reageer jij hier nu zo anti TS ? dat het idd dom is enz... terwijl je ergens anders niet snapt wat er mis is met kruisingen fokken, als de pupjes gezond zijn en goed opgevoed worden is het oke :denken:

vind je reacties hier beter hoor, maar snap het niet helemaal...
waar heb ik dat gezegd?
kan het niet terugvinden... :19:

ik ben niet persé tegen kruisingen, heb er zelf ook eentje.
maar zou ze zelf niet gaan fokken. en ook niet bewust voor een kruising kiezen... :19:
Afbeelding
Ari@ne

Marja schreef:
keessie schreef:
Marja schreef:

Ja, vind ik ook. Als die Kiwi nou eens terug kwam :cheer: :cheer: :cheer:

:idea: opgegeten misschien?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Teckelgek schreef:
Marja schreef:
keessie schreef:
Marja schreef:
Ja, vind ik ook. Als die Kiwi nou eens terug kwam :cheer: :cheer: :cheer:

:idea: opgegeten misschien?
op het andere forum is ze ook niet meer geweest :roll:
misschien heeft ze al nachtmerries :mrgreen: we zitten overal :N:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hé, Kiwi, als je pups geboren worden, doe je die dan ook van die leuke tuigjes om :cheer: :cheer: :cheer: om er daarna tipex aan te smeren? :cheer: :cheer: :cheer:

o ja, mijn hond heeft ook een neus en een stamboom, net als die van Suzanne (LongFields) maar ja, dat zijn Belgen hé, is niets op aan te merken :pffff:
:mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

maart schreef:o ja, mijn hond heeft ook een neus en een stamboom, net als die van Suzanne (LongFields) maar ja, dat zijn Belgen hé, is niets op aan te merken :pffff:
Duhhhhhh,heeft niks met Belgen te maken hoor :mrgreen:
Bente heeft ook een stamboom(en die gaat terug tot 1943 :mrgreen: )én een neus :pffff:
En Max heeft dan wel geen boom maar ook een fantastische neus die perfect werkt :pffff:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ari@ne

maart schreef:hé, Kiwi, als je pups geboren worden, doe je die dan ook van die leuke tuigjes om :cheer: :cheer: :cheer: om er daarna tipex aan te smeren? :cheer: :cheer: :cheer:
:smile: :smile: :smile:
maart
Zeer actief

marian* schreef:
maart schreef:o ja, mijn hond heeft ook een neus en een stamboom, net als die van Suzanne (LongFields) maar ja, dat zijn Belgen hé, is niets op aan te merken :pffff:
Duhhhhhh,heeft niks met Belgen te maken hoor :mrgreen:
Bente heeft ook een stamboom(en die gaat terug tot 1943 :mrgreen: )én een neus :pffff:
En Max heeft dan wel geen boom maar ook een fantastische neus die perfect werkt :pffff:
das dan puur toeval :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

maart schreef:das dan puur toeval :pffff:
Bedoel je die neus+boom van jouw hond?
Da's inderdaad puur toeval ja :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
maart
Zeer actief

marian* schreef:
maart schreef:das dan puur toeval :pffff:
Bedoel je die neus+boom van jouw hond?
Da's inderdaad puur toeval ja :mrgreen:
:jank: :jank: :jank: :jank:
:idea: zo zie je maar, een stamboom is geen bewijs dat je een goede hond krijgt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”