Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zondag 18 juni a.s. Drunense duinen.

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Zondag 18 juni a.s. Drunense duinen.

Ongelezen bericht door Mit »

Michel en ik gaan zondag 18 juni lekker ergens wandelen met Angel.
En koppig als ik ben plaats ik het hier maar weer, om te kijken of er mensen meewillen.
In principe gaan we naar de Soesterduinen, maar als het erg warm is, is het misschien beter om naar het strand of bos te gaan.
Losloopgebieden (liefst in en om Utrecht qua bos) zijn dus nog welkom, evenals stukken strand waar honden eventueel losmogen.
Voor de mensen die het nog niet wisten;
Angel is een kruising labrador/berner sennen van 2 jaar oud, erg enthousiast en lomp, maar evenook onderdanig en kan goed met in principe elke hond (nooit problemen gehad).
Hoop dat er dit keer mensen zijn die ons gezellig willen vergezellen :ok:

Even aangepast, het worden toch de Soesterduinen, toch iets veiliger dan een bos met loslopend wild.
Laatst gewijzigd door Mit op 18 jun 2006 08:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik wil wel gezellig meegaan hoor met Quasar en Quincy :cheer:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

bianca83 schreef:Ik wil wel gezellig meegaan hoor met Quasar en Quincy :cheer:
:cheer: Is goed, gezellie! Heb jij nog tips waar we kunnen lopen?
Afbeelding
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

ik zit 18 juni bij mijn ouders (is vaderdag)
Mit
Zeer actief

_beertje_ schreef:ik zit 18 juni bij mijn ouders (is vaderdag)
Okee, ja ik weet dat het vaderdag is. Mijn vader heeft het afgezworen, dus ik heb geen verplichte bezoekjes. Scheelt weer :mrgreen:
Afbeelding
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

oke. nou dit is voor het eerst sinds jaren en eigenlijk willen wij t graag vieren, omdat wij willen laten zien hoe belangrijk mijn stiefvader voor ons is. meer dan mijn echte "vader" is. Hij gaat 28 juli trouwen met mijn moeder.

Hij maakt haar ECHT gelukkig dus is hij voor mij mijn vader dus vieren wij vader dag.
Mit
Zeer actief

_beertje_ schreef:oke. nou dit is voor het eerst sinds jaren en eigenlijk willen wij t graag vieren, omdat wij willen laten zien hoe belangrijk mijn stiefvader voor ons is. meer dan mijn echte "vader" is. Hij gaat 28 juli trouwen met mijn moeder.

Hij maakt haar ECHT gelukkig dus is hij voor mij mijn vader dus vieren wij vader dag.
:ok: Dan moet je zeker weten vaderdag gaan vieren! Mijn vader vindt het gewoon een onzindag, vandaar dat wij er niet aan doen. Maar jij hebt een mooie reden om het wel te vieren!
Afbeelding
Mit
Zeer actief

In principe wil ik gaan wandelen in de Vuursche. Dit is een bosgebied bij Baarn in de buurt. Mensen die meewillen zijn nog altijd welkom :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik heb nu nadere informatie:
Zondag de 18e dus, in het bos de Vuursche in Baarn.
Ik wil de witte stippeltjes wandeling gaan lopen (met dank aan Marion) die ongeveer 6 km lang is.
De aanvang van deze wandeling is op de Hilversumsestraatweg 18a in Baarn.
Bianca en ik gaan sowieso met onze hondjes.
Afbeelding
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Hallo!!

Even een vraagje, voordat ik verder beslis. Loopt hier 'wild' rond?? Of bijv. veel konijnen enzo... Als er een konijn zo wegschieten voor zijn neus, gaat hij daar achteraan en is dan doof en ik en bang dat hij dan ergens op een weg beland, en dan zou worden aangereden. Dat is nl mijn grootste nachtmerrie....

Ik hoor het wel!

Gr. Yvonne
Afbeelding
Mit
Zeer actief

DoberLuca schreef:Hallo!!

Even een vraagje, voordat ik verder beslis. Loopt hier 'wild' rond?? Of bijv. veel konijnen enzo... Als er een konijn zo wegschieten voor zijn neus, gaat hij daar achteraan en is dan doof en ik en bang dat hij dan ergens op een weg beland, en dan zou worden aangereden. Dat is nl mijn grootste nachtmerrie....

Ik hoor het wel!

Gr. Yvonne
Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet precies weet. Ik denk het niet hoor, het is gewoon een recreatief bos, waar veel mensen wandelen (je volgt dus ook een bepaalde wandeling) dus ik denk niet dat je er overdag veel wild zult treffen. Indien je het toch eng vindt kunnen we ook altijd nog naar de Soesterduinen hoor, mij maakt het niks uit. Bianca heeft helaas ook afgezegd, dus alle opties staan nog open. Het lijkt me wel heel leuk als je meegaat :ok:
Afbeelding
Luna2
nieuw lid

wandelen

Ongelezen bericht door Luna2 »

Hoi,
Ik heb een vraag over de wandeling van zondag.
Heb je enig idee hoelaat de wandeling start?
Het lijkt ons erg leuk om mee te gaan.

(Luna is een dobermann teefje van bijna 3 jaar)
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Als jullie nou de volgende keer iets naar het zuiden afzakken ipv verder noordelijker te gaan, dan wil ik ook best een keer mee wandelen.
Maar ieder weekend 200/250 km rijden gaat me net wat te ver. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Bij de Vuursche in Baarn loopt wild. Reeen zitten daar en er loopt ook wat klein spul als konijntjes. Nelson kan ik daar niet loslaten. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ga niet mee (zou nog wat laten horen).

Bos is geen strak plan met Kaya, stokkengekte, en om Moritz nu weer alleen mee te nemen na het stressvolle weekend voor hem van afgelopen week, dat zie ik niet zitten.
En daarbij heb ik dus volgend weekend ook een wandeling en 3 weekenden achter elkaar, wordt wat veel :denken:

Wel heeeeeeel veel plezier gewenst en ik hoop écht dat een volgende keer wel kan :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mit
Zeer actief

Alle opties zijn nog open hoor. We kunnen ook Soesterduinen doen. Dan moet er alleen wel iemand mee die de weg kent, anders verdwaal ik :N:
Dus Eline, als je dan wel mee zou willen, lijkt me heeeeeel erg leuk, ben erg benieuwd geworden naar Nelson en Kiki :ok:
Stang, jammer dat je niet meegaat, volgende keer beter.
Luna, ik dacht zelf aan een uurtje of 1 of 2. Kan je dan?
Afbeelding
Mit
Zeer actief

johan schreef:Als jullie nou de volgende keer iets naar het zuiden afzakken ipv verder noordelijker te gaan, dan wil ik ook best een keer mee wandelen.
Maar ieder weekend 200/250 km rijden gaat me net wat te ver. :mrgreen:
Aaah, doe niet zo flauw :smile:
Geintje hoor, snap ik wel.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Eline* schreef:Bij de Vuursche in Baarn loopt wild. Reeen zitten daar en er loopt ook wat klein spul als konijntjes. Nelson kan ik daar niet loslaten. :wink:
Overigens, als er idd wild zit kan ik Angel ook niet loslaten. Die heeft al een reputatie als schapenjager :jank:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Jinx schreef:
Eline* schreef:Bij de Vuursche in Baarn loopt wild. Reeen zitten daar en er loopt ook wat klein spul als konijntjes. Nelson kan ik daar niet loslaten. :wink:
Overigens, als er idd wild zit kan ik Angel ook niet loslaten. Die heeft al een reputatie als schapenjager :jank:

Hoe komt ze dan aan die reputatie?
Mit
Zeer actief

Rob* schreef:
Jinx schreef:

Nouja, reputatie...ik liep een keer met haar in het bosplan hier, toen ze ineens de benen nam, sloot oversprong en in het weiland achter de schapen aanging. Heb haar nog op tijd terug kunnen roepen. Dit is dus 1 keer gebeurt, maar dat neemt niet weg dat ik het dan niet aandurf om in een gebied met loslopend wild te gaan wandelen.
Trouwens...Dit verhaal kende jij volgens mij al.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Jinx schreef:
Rob* schreef:
Jinx schreef:

Nouja, reputatie...ik liep een keer met haar in het bosplan hier, toen ze ineens de benen nam, sloot oversprong en in het weiland achter de schapen aanging. Heb haar nog op tijd terug kunnen roepen. Dit is dus 1 keer gebeurt, maar dat neemt niet weg dat ik het dan niet aandurf om in een gebied met loslopend wild te gaan wandelen.

Nee kon het verhaal nog niet :wink:
Naja vind het geen probleem als een hond terugkomt, dat is juist het probleem met honden die wel en niet met wild in een losloopgebied kunnen...het terugkomen als je dat van ze eist :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik had je pb al beantwoord, maar ik kan dus niet mee. Ik moet werken! :wink: Ik hoop dat je nog wat mensen bij elkaar krijgt!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Rob* schreef:
Jinx schreef:
Rob* schreef:
Jinx schreef: Overigens, als er idd wild zit kan ik Angel ook niet loslaten. Die heeft al een reputatie als schapenjager :jank:

Naja vind het geen probleem als een hond terugkomt, dat is juist het probleem met honden die wel en niet met wild in een losloopgebied kunnen...het terugkomen als je dat van ze eist :wink:
Ik weet het ja, maar ik weet niet of ze ook terugkomt als het nogmaals gebeurt, maar dan met een ree bijvoorbeeld. Ik ga er maar vanuit dat het de vorige keer een lucky shot was, dan kan het altijd meevallen (niet dat ik nu denk dat ze áltijd terugkomt als ze wild ziet, want dat zou weleens vies kunnen tegenvallen, vandaar)
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Eline* schreef:Ik had je pb al beantwoord, maar ik kan dus niet mee. Ik moet werken! :wink: Ik hoop dat je nog wat mensen bij elkaar krijgt!
Ik hoop het ook ja, maar het is nu wel weer erg kort dag :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Jinx schreef:Ik weet het ja, maar ik weet niet of ze ook terugkomt als het nogmaals gebeurt, maar dan met een ree bijvoorbeeld. Ik ga er maar vanuit dat het de vorige keer een lucky shot was, dan kan het altijd meevallen (niet dat ik nu denk dat ze áltijd terugkomt als ze wild ziet, want dat zou weleens vies kunnen tegenvallen, vandaar)
Ik vind dat je verstandig bent hoor! Interesse is interesse en als dat er is, kan door de reactie van een ander dier..bv een schaap wat wegholt of een ree die gaat, je hond getiggert worden om er achteraan te gaan en dan is het nog maar de vraag of er geluistert wordt. Je hoeft niet alles te ondervinden om in te schatten dat het wel eens mis kan gaan! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Eline* schreef:
Jinx schreef:Ik weet het ja, maar ik weet niet of ze ook terugkomt als het nogmaals gebeurt, maar dan met een ree bijvoorbeeld. Ik ga er maar vanuit dat het de vorige keer een lucky shot was, dan kan het altijd meevallen (niet dat ik nu denk dat ze áltijd terugkomt als ze wild ziet, want dat zou weleens vies kunnen tegenvallen, vandaar)
Ik vind dat je verstandig bent hoor! Interesse is interesse en als dat er is, kan door de reactie van een ander dier..bv een schaap wat wegholt of een ree die gaat, je hond getiggert worden om er achteraan te gaan en dan is het nog maar de vraag of er geluistert wordt. Je hoeft niet alles te ondervinden om in te schatten dat het wel eens mis kan gaan! :wink:
Nee precies. En ik ben al onverstandig genoeg geweest met mijn vorige hond natuurlijk, dus ik heb voor mezelf wat goed te maken. Met Angel gaat alles nu gewoon toppie, en dat wil ik graag zo houden.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Jinx schreef:
Rob* schreef:
Jinx schreef:
Rob* schreef:

Ik weet het ja, maar ik weet niet of ze ook terugkomt als het nogmaals gebeurt, maar dan met een ree bijvoorbeeld. Ik ga er maar vanuit dat het de vorige keer een lucky shot was, dan kan het altijd meevallen (niet dat ik nu denk dat ze áltijd terugkomt als ze wild ziet, want dat zou weleens vies kunnen tegenvallen, vandaar)

Ja klopt, tis ook maar dan 1 keer gebeurd dus ja je kan er geen peilop trekken of ze in het vervolg weer zou luister...dan beter aan de lange lijn ofzo, doe ik ook met Blisje als ik het niet vertrouw :wink:
Mit
Zeer actief

Rob* schreef:
Jinx schreef:
Rob* schreef:
Jinx schreef: Nouja, reputatie...ik liep een keer met haar in het bosplan hier, toen ze ineens de benen nam, sloot oversprong en in het weiland achter de schapen aanging. Heb haar nog op tijd terug kunnen roepen. Dit is dus 1 keer gebeurt, maar dat neemt niet weg dat ik het dan niet aandurf om in een gebied met loslopend wild te gaan wandelen.

Ja klopt, tis ook maar dan 1 keer gebeurd dus ja je kan er geen peilop trekken of ze in het vervolg weer zou luister...dan beter aan de lange lijn ofzo, doe ik ook met Blisje als ik het niet vertrouw :wink:
Precies, je kunt beter op je hoede blijven.
Zeg, maar jij reageert wel elke keer op mijn wandeltopics, waarom laadt jij Blisje morgen niet in, en rijdt naar de duinen? :mrgreen:
Afbeelding
Luna2
nieuw lid

Ongelezen bericht door Luna2 »

Hoi,
Helaas in de middag is het erg moeilijk om te komen.
(Het is tenslotte vaderdag!?)
We hopen dat we een andere keer wel mee kunnen.
Normaal gesproken is onze zondag niet zo snel vol.
Gr Margo en Luna
Mit
Zeer actief

Luna2 schreef:Hoi,
Helaas in de middag is het erg moeilijk om te komen.
(Het is tenslotte vaderdag!?)
We hopen dat we een andere keer wel mee kunnen.
Normaal gesproken is onze zondag niet zo snel vol.
Gr Margo en Luna
Het is vaderdag ja, maar ik doe daar dus al jaren niet meer aan, dus heb er ook verder niet bij stilgestaan. Maargoed, ander keertje beter :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”