Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom ineens zo anders...
Moderator: moderatorteam
-
Wen-en-Vince
- Vaste gebruiker
Waarom ineens zo anders...
Hallo,
een vraagje:
Wij hebben een Jack Russel van 5 jaar...is gecastereerd.
Vroeger was het een kindervriend...vond ieder kind helemaal geweldig.
Sinds we hier in de flat zijn komen wonen....we wonen op 13 hoog..
Is hij veranderd naar kinderen toe.
We hebben de kinderen hier wel eens gewaarschuwd omdat ze dan in de lift zaten te schreeuwen...in de portiek te rennen...spelen met de bal etc etc waar de hond dan bij was.
Nu als hij een kind ziet...of hij nou aan het rennen/schreeuwen/of rustig in de lift staat wil hij denk gaan bijten, gaat dan grommen, blaffen en dan moet ik hem echt vast gaan houden anders denk ik dat hij gaat bijten.
Wij moeten deze week in ieder geval naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse prik en zal het ook met de dierenarts erover hebben.
Hij is ook erg onzeker en bang in de lift als het druk is.
We proberen de drukte in de flat/lift altijd te vermijden en ga op andere tijden naar buiten.
Hebben jullie tips??
groetjes Wendy Vincent Jackie en Toshi
een vraagje:
Wij hebben een Jack Russel van 5 jaar...is gecastereerd.
Vroeger was het een kindervriend...vond ieder kind helemaal geweldig.
Sinds we hier in de flat zijn komen wonen....we wonen op 13 hoog..
Is hij veranderd naar kinderen toe.
We hebben de kinderen hier wel eens gewaarschuwd omdat ze dan in de lift zaten te schreeuwen...in de portiek te rennen...spelen met de bal etc etc waar de hond dan bij was.
Nu als hij een kind ziet...of hij nou aan het rennen/schreeuwen/of rustig in de lift staat wil hij denk gaan bijten, gaat dan grommen, blaffen en dan moet ik hem echt vast gaan houden anders denk ik dat hij gaat bijten.
Wij moeten deze week in ieder geval naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse prik en zal het ook met de dierenarts erover hebben.
Hij is ook erg onzeker en bang in de lift als het druk is.
We proberen de drukte in de flat/lift altijd te vermijden en ga op andere tijden naar buiten.
Hebben jullie tips??
groetjes Wendy Vincent Jackie en Toshi
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- M@ri@nne
- Zeer actief
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
-
tineke
Ik zou zorgen dat je hem in ieder geval niet los laat in de buurt van kinderen.
Mijn kleine hondje is ook wat angstig van drukke kinderen en ik houd hem daar dus bij uit de buurt wat niet altijd mogelijk is in ons drukke kikkerlandje.
Ik zou op wat rustiger tijden gaan en dan gaan leren dat je hondje op jou moet gaat letten als hij zo gespannen word zodat zijn aandacht verlegt word van de kids naar jou toe.
Met een snoepje ,speeltje wat hem het meest evt. interesseert.
Ik zou dat op rustiger tijden gaan leren en het dan langzamerhand opvoeren als hij erin vooruit gaat.
Iedere keer dat hij op jou gericht is terwijl er eigenlijk afleiding is boek je succes en vooruitgang.
Mijn kleine hondje is ook wat angstig van drukke kinderen en ik houd hem daar dus bij uit de buurt wat niet altijd mogelijk is in ons drukke kikkerlandje.
Ik zou op wat rustiger tijden gaan en dan gaan leren dat je hondje op jou moet gaat letten als hij zo gespannen word zodat zijn aandacht verlegt word van de kids naar jou toe.
Met een snoepje ,speeltje wat hem het meest evt. interesseert.
Ik zou dat op rustiger tijden gaan leren en het dan langzamerhand opvoeren als hij erin vooruit gaat.
Iedere keer dat hij op jou gericht is terwijl er eigenlijk afleiding is boek je succes en vooruitgang.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- majelle
- Zeer actief
Leer hem dat een reismandje voor katten een fijne plek is en neem hem voortaan in dat reismandje mee in de lift en een handdoek voor het gaas zodat hij die kinderen niet kan zien. Ik bedoel dan zo'n hard plastic ding.
Eerst het reismandje met hem erin vervoeren zonder kids erbij zodat hij het niet erg vind om in het mandje te gaan.
Mijn hond vind kinderen ook best leuk maar als ze gaan gillen in een kleine ruimte wordt ie ook onzeker. Kan me best voorstellen dat het heel bedreigend is voor een klein hondje in zo'n kleine ruimte en in een portiek kan het ook lekker galmen neem dan de opwinding van een hond als ie naar buiten gaat en dan heb je al gauw stress.
groetjes majelle
Eerst het reismandje met hem erin vervoeren zonder kids erbij zodat hij het niet erg vind om in het mandje te gaan.
Mijn hond vind kinderen ook best leuk maar als ze gaan gillen in een kleine ruimte wordt ie ook onzeker. Kan me best voorstellen dat het heel bedreigend is voor een klein hondje in zo'n kleine ruimte en in een portiek kan het ook lekker galmen neem dan de opwinding van een hond als ie naar buiten gaat en dan heb je al gauw stress.
groetjes majelle
-
Janet
- Zeer actief
Een optie is opnieuw trainen. Een flat is vaak gehorig en daar reageert hij anders op. Bovendien is het een nieuwe omgeving, waar hij waarschijnlijk nog steeds z'n draai moet vinden.
Als je zelf met hem in de lift staat: voor de hond gaan staan (de hond tussen de liftwand en je benen) zodat je 'm afschermt, maar verder compleet negeren.
Als hij een beetje druk in huis reageert op de lift: hem "afleggen" met een lekker bot of zo.
Als hij in het portiek/balustrade druk achter kinderen aan wil: vraag de flatkinderen te hulp om hem te trainen op rust als er kinderen zijn. Vinden ze vaak leuk en ze leren rekening te houden met jouw hond. Als beloning kunnen ze daarna nog even spelen met hem. Wel duidelijk maken wat je met de hond wilt doen en tot hoever de kinderen mogen gaan.
Als je zelf met hem in de lift staat: voor de hond gaan staan (de hond tussen de liftwand en je benen) zodat je 'm afschermt, maar verder compleet negeren.
Als hij een beetje druk in huis reageert op de lift: hem "afleggen" met een lekker bot of zo.
Als hij in het portiek/balustrade druk achter kinderen aan wil: vraag de flatkinderen te hulp om hem te trainen op rust als er kinderen zijn. Vinden ze vaak leuk en ze leren rekening te houden met jouw hond. Als beloning kunnen ze daarna nog even spelen met hem. Wel duidelijk maken wat je met de hond wilt doen en tot hoever de kinderen mogen gaan.
Nai nauvalyë moica alasailarin...