Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanlijnwandeling Bij Soesterduinen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Aanlijnwandeling Bij Soesterduinen

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Oke...ik ben maar zo brutaal om hem erin te gooien :wink:

Naar aanleiding van het topic van Mark zie ik toch dat er best een grote behoefte is aan een aanlijnwandeling.
Er zijn behoorlijk wat forumleden die normaal niet meelopen met wandelingen omdat dit losloop wandelingen zijn...en deze forummers...lees ik zo uit het topic...zouden groot plezier hebben in een aanlijnwandeling..

Dus laten we met zijn allen plezier gaan maken met een aanlijnwandeling!
:cheer: :cheer: :cheer:

Hierbij...Roept u alleen maar een datum...ik kan voorlopig eigenlijk alle zaterdagen wel..
Zit alleen komende zaterdag in Soesterduinen met de Sharpeitjes van een ander forum.
vanaf daar kan ik iedere zaterdag of zondag (als dit voor anderen makkelijker is) wel...

Lijkt me ontzettend leuk voor degenen die normaal niet meelopen en die nu wel een keer kunnen wandelen.

Regel nummer 1 lijkt me duidelijk :mrgreen:

- HONDEN ALLEMAAL AANGELIJND ...geen uitzonderingen en ook niet halverwege de wandeling als het allemaal leuk en aardig is TOCH een hond losgooien :ok:

WIE GAAT ER MEE?

Hilje met Rimpel
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Als de datum schikt dan ga ik zeker met Spiky mee. :ok:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind het heel erg leuk dat je een aanlijnwandeling gaat organiseren, maar waarom kies je dan een losloopgebied om in te lopen?
Of bedoel je de korte duinen? Ander gebied en in deze tijd ook druk met loslopers. Ik zou je dan adviseren gewoon het bos hier te pakken of zoiets. :wink: Als er een dag uitkomt dat ik meekan wil ik wel wegwijzeren! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Da's net zoiets als een modeshow op het naakstrand organiseren. :smile:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

johan schreef:Da's net zoiets als een modeshow op het naakstrand organiseren. :smile:
:denken: Proest...deze grap snap ik geen hout van! :smile:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Eline* schreef:Ik vind het heel erg leuk dat je een aanlijnwandeling gaat organiseren, maar waarom kies je dan een losloopgebied om in te lopen?
Of bedoel je de korte duinen? Ander gebied en in deze tijd ook druk met loslopers. Ik zou je dan adviseren gewoon het bos hier te pakken of zoiets. :wink: Als er een dag uitkomt dat ik meekan wil ik wel wegwijzeren! :ok:
In het andere topic werd gepraat over een zandvlakte bij de soesterduinen (vandaar ook mijn topictitel hahahahaha) maar ik weet niet hoe dat heet...
Maar het bos daar is mij ook prima hoor :ok:
En het zou hartstikke leuk zijn als je meeging natuurlijk :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Datum komt vanmiddag, is nu even te vroeg :mrgreen:
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

ik zou ook wel graag mee lopen met pasja en misschien silly. Kan mijn vriend ook een keer mee :cheer: Dat betekend dat ik ook een keer vervoer heb :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:In het andere topic werd gepraat over een zandvlakte bij de soesterduinen (vandaar ook mijn topictitel hahahahaha) maar ik weet niet hoe dat heet...
Dat zijn de korte duinen. Nu met het mooie weer kom je ook daar loslopende honden tegen. Niet zo veel als in de lange duinen, wat dus officieel losloopgebied is, maar ze lopen er wel en het overzicht is op de paden daar niet ideaal. Verder loop je je een aap te sjouwen door het mulle zand met die warmte. :wink:
Maar het is wel een mooi gebied en je kunt er uitgebreid lopen.
Maar zoals ik al zei; er is hier ook echt mooi bos!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Datum komt vanmiddag, is nu even te vroeg :mrgreen:
Jij leeft ook wel op hele erge tijdstippen tegenwoordig! :mrgreen: Ik vind het nu om half 7 al zo achterlijk vroeg! :N:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Wij willen ook wel mee als de datum schikt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

als de datum bekend is weet ik of we mee kunnen.
lijkt me leuk :cheer:
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Eline ik vindt het fijn dat je mee denkt en dat je helemaal gelijk heb dus kunnen we misschien een niet losloopgebied op zoeken en dan met goede loop paden :wink: en lekker overzichtelijk.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Afhankelijk van de datum wil ik wel mee met Rein en evt. neem ik dan ook de andere twee mee die dan ook aangelijnd zullen meelopen natuurlijk.

Bij Den Haag is een prachtig gebied, Meijendel, waar honden aangelijnd moeten zijn. De controle daarop is zeer strikt en er lopen praktisch alleen maar aangelijnde honden.
Wellicht een optie?
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 19 jun 2006 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Waarom nemen jullie niet het aanlijngedeelte van het Rozendaalse Veld?
Is erg groot en je komt er wel loslopers tegen,maar niet veel vanwege de hoge boetes.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Youp
Zeer actief

Ik denk dat je vrijwel overal wel loslopers tegen kunt komen. Ik vind dat niet erg, zolang ze maar onder appel staan en DAT is vaak het probleem.
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

:cheer: ik wacht wel op de datum! :ok:
Afbeelding
PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

Hee, wat een leuk idee! Ik heb me even op het topic geabonneerd en wacht wel even af welke datum het wordt. Als ik kan, dan kom ik met Viento.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Misschien een domme vraag hoor, maar flippen jullie honden dan niet aan de lijn? Ik kan me voorstellen dat als een hond los niet goed met andere honden op kan schieten, dat het aan de lijn ook geen pretje is. Of vergis ik me daarin en verloop alles na de "kennismaking" rustig?
Het lijkt me namelijk wel leuk om met Shanu mee te lopen, maar als ik dan ( in het ergste geval) de hele tijd met een flippende hond loop, dan gaat dat natuurlijk niet. Dat is voor niemand leuk. :19:
Groet,
Dorien
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Dorien schreef:Misschien een domme vraag hoor, maar flippen jullie honden dan niet aan de lijn? Ik kan me voorstellen dat als een hond los niet goed met andere honden op kan schieten, dat het aan de lijn ook geen pretje is. Of vergis ik me daarin en verloop alles na de "kennismaking" rustig?
Het lijkt me namelijk wel leuk om met Shanu mee te lopen, maar als ik dan ( in het ergste geval) de hele tijd met een flippende hond loop, dan gaat dat natuurlijk niet. Dat is voor niemand leuk. :19:
Ik vond/vind het altijd reuze meevallen, natuurlijk zal er echt wel eens een brul zijn maar als je lekker je plek hebt gevonden tijdens het wandelen en iedereen lekker loopt gaat het over het algemeen rustig want men houdt goed rekening met elkaar :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Youp
Zeer actief

Dorien schreef:Misschien een domme vraag hoor, maar flippen jullie honden dan niet aan de lijn? Ik kan me voorstellen dat als een hond los niet goed met andere honden op kan schieten, dat het aan de lijn ook geen pretje is. Of vergis ik me daarin en verloop alles na de "kennismaking" rustig?
Voor zover ik kan inschatten gaat Diesel niet flippen. Ik denk dat hij zich meer richt op de honden (teven in dit geval denk ik) die hij wel leuk vindt.
Het is geen hond die een confrontatie echt op zoekt. Als een andere hond dat wel doet gaat hij het niet uit de weg. Daarom ga ik niet meer mee met de losloopwandelingen. Hij heeft nog nooit echt gevochten en dat wil ik graag zo houden.
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

cloris schreef:
Ik vond/vind het altijd reuze meevallen, natuurlijk zal er echt wel eens een brul zijn maar als je lekker je plek hebt gevonden tijdens het wandelen en iedereen lekker loopt gaat het over het algemeen rustig want men houdt goed rekening met elkaar :wink:
Oke! Nou, zoiets hoopte ik al een beetje. Het is toch een andere situatie dan als je een blokje in de buurt loopt. Er zijn hier veel en onbekende honden en dat maakt vaak toch al wel wat indruk.
Nou, dan lijkt het me wel wat.
Als jullie toevallig op een zondag gaan, dan wil ik wel mee.
Groet,
Dorien
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Dorien schreef:
cloris schreef:
Oke! Nou, zoiets hoopte ik al een beetje. Het is toch een andere situatie dan als je een blokje in de buurt loopt. Er zijn hier veel en onbekende honden en dat maakt vaak toch al wel wat indruk.
Ik loop in de buurt van honden die niet echt contact zoeken met andere honden en die laten dan Fangio ook met rust en anders loop ik vaak iets meer opzij zeg maar zodat er geen direct contact is....
Ik hoop hoop dat ik ook mee kan......als mijn mannie beter wordt
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief

Dapper gaat zich waarschijnlijk wel een beetje misdragen verwacht ik, maar daar is het de aangelijnde-wandeling voor :wink: De echte reuen moeten een beetje uit de buurt blijven (ik blijf dan dus uit de buurt) omdat ik denk dat hij die zal provoceren waardoor die ook fel worden.

We zullen zien hoe het gaat. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

cloris schreef: Ik hoop hoop dat ik ook mee kan......als mijn mannie beter wordt
Er wordt hard voor geduimd in ieder geval :ok:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie is dan wel vrij sociaal, het lijkt me wel heel leuk om mee te gaan. Helemaal in het kader van 'netjes aan de riem meelopen mag ook wel eens' zou het geen slecht idee zijn.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Dorien schreef:
cloris schreef:
met de zogenaamde "powerdogs" wordt regelmatig aangelijnd in een groep gelopen en bijna altijd gaat het goed.

zelf ben ik 1x met een staff wandeling meegweest. rochelle was toen nog te klein om mee te lopen, maar balou kon wel mee.
niks aan het padje :wink:

je weet van je hond waar hij/zij wel of niet mee samen kan.
ik hoef met balou niet naast een intacte macho reu te gaan lopen, dat gaat geheit fout.
maar er zullen vast wel leuke teefjes zijn :mrgreen:
Dorien
Zeer actief

cloris schreef:
Ik loop in de buurt van honden die niet echt contact zoeken met andere honden en die laten dan Fangio ook met rust en anders loop ik vaak iets meer opzij zeg maar zodat er geen direct contact is....
Ik hoop hoop dat ik ook mee kan......als mijn mannie beter wordt
Ik hoop met je mee!
Groet,
Dorien
Dorien
Zeer actief

little-wolf schreef:
met de zogenaamde "powerdogs" wordt regelmatig aangelijnd in een groep gelopen en bijna altijd gaat het goed.

zelf ben ik 1x met een staff wandeling meegweest. rochelle was toen nog te klein om mee te lopen, maar balou kon wel mee.
niks aan het padje :wink:

je weet van je hond waar hij/zij wel of niet mee samen kan.
ik hoef met balou niet naast een intacte macho reu te gaan lopen, dat gaat geheit fout.
maar er zullen vast wel leuke teefjes zijn :mrgreen:
Oh, oke. Nou, dan zoek ik wel een leuke reu uit voor Shanu. En anders vormen we wel de bezemwagen. :mrgreen:
Groet,
Dorien
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier in ieder geval niet Rio en Orson lopen beide regelmatig aangelijnd in losloopgebieden en dat gaat altijd prima ,ook loop ik weleens met wandelingen mee filawandelingen,nieuwjaarswandeling en dat gaat altijd prima .
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”