Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie mag blijven?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Wie mag blijven?

Ongelezen bericht door Carmen »

Als zoonlief op de bank zit en de honden komen erbij liggen dan wordt Ramon nijdig omdat hij dan geen ruimte meer heeft. Dan loopt hij een beetje te gillen en vervelend te doen. Als hij zo reageert dan haal ik dus Ramon van de bank af want hij moet normaal doen natuurlijk...
Zend ik daarmee een verkeerd signaal af naar de honden...dat zij denken dat hij om hun van de bank af moet? Want aan de andere kant als Ramon loopt te gillen en de honden vinden dat vervelend kunnen ze ook ergens anders gaan liggen :19: Ramon was er eerder...
Moet wel zeggen dat alles verder probleemloos loopt met die drie...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ja, je geeft verkeerde signalen af. Ik zou de honden dan dus verbieden bij je zoontje op de bank te klimmen. Juist de rangorde tussen kindjes en honden is zo kwetsbaar. Hoe duidelijkheid hoe minder kans op problemen. Je kindje is hoger in rang omdat jij het steunt. Steun je de honden zet je dus je honden hoger in rang met kans op alle problemen van dien. Nu sta je toe dat de honden je kind verjagen en jij steunt hun door ook Ramon weg te halen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

ik heb hier thuis een echte mien mekkerd van drie jaar, dus de honden mogen hier niet op de bank, dan kan zij rustig zitten zonder gezeur van haar kant, dat de honden tegen haar aan liggen, de bank is dus een rustplek voor mijn kids zeg maar. ik heb van die aflikhonden die vooral gek op haar zijn, omdat zij vooral aan het eind van de dag overal naar smaakt :wink:

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge O schreef:zelfs als je denkt dat er geen probleem is om je zoon met ramon samen op de bank te laten,
Volgens mij heet Zoonlief Ramon! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou ook dat soort plaatsen voor kinderen reserveren. Cleo heeft ook wat plaats-nijd en die sturen we altijd weg bij bezoek als ze er op haar "speciale" maniertje bij gaat zitten :mrgreen: . Ik begrijp dat jouw honden helemaal geen claim op hun plaats leggen met grommen bv maar weg gaan ze dus ook niet. Die situatie zou ik gewoon niet meer voor laten komen. :wink:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Ze gaan wel weg hoor als hij driftig doet. Maar ik wil ook niet dat Ramon met vervelend doen zijn zin krijgt. Hij maakt echt slabewegingen en schreeuwen. Dus dit bestraf ik dan ook.
Maar ik wil niet de honden van de bank doen nu voor Ramon, Kira ligt al 5 jaar op de bank en dan moet ze er nu af, dat vind ik zielig en vooral zelf ongezellig :mrgreen:
Kan ik Ramon aanspreken en wel op de bank laten? Of echt gewoon laten gebeuren?

@IngeO ken je nu nog Kira en Basco niet schaam je :pffff:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Hier mogen de honden wel op de bank, maar als Sarah daar lekker zit of ligt en ze willen erbij dan mag dat niet van mij.
Gewoon omdat ik plaatsnijd wil voorkomen en omdat Saar ze zo lief vind dat ze ze constant wilt knuffelen, en dat vind ik niet zo handig als ik er geen zicht op heb. Ze gaan vrij soepel ergens anders liggen.
Als er geen kind op de bank zit mogen ze erop, ik heb nooit gemerkt dat ze het niet snappen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Lotte zit nu in de fase dat ze strijd heeft met Tico. :roll:
Want Lotte wil daar op de bank zitten, Lotte zat er eerst, etc. :boos:
Ik handel dus zo.
Ligt Tico op de bank en gaat Lotte erbij zitten moet ze zich aanpassen aan hem.
Dus past ze erbij en doet ze rustig prima. :ok: Wil ze dat hij gaat verliggen, van de bank af gaat oid dan moet zij weg van die bank. :pffff:
Zit Lotte het eerst op de bank en wil Tico erbij dan mag dat. Tenzij ze dat niet wil.
Dan lok ik hem weg. :mrgreen:
Zij mag dat niet doen. :neenee:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik weet niet hoe oud Ramon is. Met een kleintje vind ik het sowieso niet zo'n goed idee honden op de bank of je moet een grote (hoek) bank hebben met een speciaal gedeelte voor de honden. Ik snap wel dat je Ramon niet zijn zin wil geven als hij krijst, maar hij moet geen plaats hoeven te maken voor de honden vind ik, de honden wel voor hem (op jouw commando).

Anne
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

IK zou als eerste wel de honden van de bank afhalen en daarna Ramon ook....zo geef je het juiste signaal na ar de honden en ook naar Ramon dat schreeuwen en sla bewegingen niet helpen en dat meneer dus zijn zin niet krijgt.
En dan kan je erbij zeggen dat als hij de volgende keer wil dat de honden van de bank afgaan dat hij dat ook netjes aan jou kan vragen.

Jacqueline
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

jacq1970 schreef:IK zou als eerste wel de honden van de bank afhalen en daarna Ramon ook....zo geef je het juiste signaal na ar de honden en ook naar Ramon dat schreeuwen en sla bewegingen niet helpen en dat meneer dus zijn zin niet krijgt.
En dan kan je erbij zeggen dat als hij de volgende keer wil dat de honden van de bank afgaan dat hij dat ook netjes aan jou kan vragen.

Jacqueline
Ja hier kan ik mij ook wel goed in vinden

@starfleet Ramon is nog geen 2.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”