Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engelse Bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Anne »

Hoi Allemaal,

Familie van mij wil misschien een Engelse Bulldog aanschaffen.
Namens hun heb ik daarom wat vraagjes.

Zijn er specifieke ziektes of iets anders die (vooral) bij Engelse Bulldoggen voorkomen?

Heeft iemand ervaring met de kennel From Bulls Heaven (.nl)? (zo ja, negatief of positief?)

Kan iemand misschien iets vertellen over het karakter?
Natuurlijk kun je op i-net van alles vinden, maar misschien kun jij nóg iets overtuigends of nieuws vertellen, of iets wat veel gezegd wordt maar wat niet waar is?

Waar op moet je vooral letten als je een Engelse Bulldog aanschaft?

Alvast bedankt

Anne
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

ik heb twee Eb gehad, we waren stapel op ze. ze hebben een super karakter en erg leuk tegen onze kinderen, maar voor ons nooit meer een eb, wij hebben helaas hun nare kant, de gezondheid, mee gemaakt, onze reu is nog net geen 8 mnd oud geworden, had een luchtpijp van maar 4,5 mm, met een afplatting erin, een misvormd strottenhoofd en allemaal poliepen in zijn keel, hij was dus reuze benauwd, ons teefje hebben we met 7,5 mnd in laten slapen, wegens veel pijn, ze had zware HD beide kanten, twee knieen met zware Pl, vergroeid dijbeen, vergroeide rugwervels, en daardoor kon ze o0ok haar plas en poep niet ophouden, ik heb bij allebei een gebroken hart gehad, om hun zo te zien lijden, door hun afwijkingen niet normaal hond kunnen zijn, en genieten zoals een hond moet kunnen doen in zijn leventje, de blik in hun ogen, zal ik nooit meer vergeten, dit zijn dus afwijkingen die bij de bullen voorkomen, er zijn ook tal bullen die nergens last van hebben en hun eigenaars genieten volop van ze, maar die gok willen wij niet meer nemen, ik wil ongedwongen genieten van mijn honden en niet het zien lijden van hun beperkingen.

ik vind dat je bij de EB geluk moet hebben, en dat vind ik verschrikkelijk om te zeggen, een hond die je uit zoekt en dat je geluk moet hebben slaat nergens op, maar ik ben dan ook wel wat verbitterd geworden, als je dit twee maal hebt mee gemaakt. het zijn ook wel de twee extreme afwijkingen die wij bij onze bulletjes hebben gehad, maar het zijn honden met een scala aan kwaaltjes.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

http://www.bulldogsonline.nl is een goede site voor info.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

gewoon niet kopen, ras is een satire aan het worden met veel leed, ze rotten met 22 graden om van de warmte omdat ze niet gewoon kunnen ademen.
Zijn echt superlieve hondjes maar de gezondheid is vreselijk.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik pas wel eens op een EB. Schat van een hond maar zware HD en met 20 graden of meer durf ik niet zo ver te lopen :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Rob* schreef:gewoon niet kopen, ras is een satire aan het worden met veel leed, ze rotten met 22 graden om van de warmte omdat ze niet gewoon kunnen ademen.
Zijn echt superlieve hondjes maar de gezondheid is vreselijk.
Niets aan toe te voegen. Gewoon niet doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de reacties.
Ik zal het mn familie doorgeven.

Meer reacties altijd welkom.
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Ik heb zelf ook een Engelse Bulldog,een teef en ik vind het bovenstaande wel heel erg negatief en overdreven,buiten de persoon die 2 Bullen heeft gehad heeft de rest die reageerd het naar mijn idee van''horen zeggen''.Mijn Bull kan heel goed tegen temparaturen boven 20 Gr.Boven de 30 word het wat moeilijker maar daar heeft elke hond last van en wat betreft HD het is algemeen bekend dat je beter een Bull met HD kan hebben dan een Goldenretriever of Duitse Herder enz.enz.,dit omdat de Bulldog,s achterhand zo gespierd is.Het ras is niet ongezonder dan de andere populaire rassen maar bij een broodfokker(en die zijn er helaas veel)een Bulldog kopen is vragen om problemen.Het beest heeft een hele andere bouw dan andere rassen waardoor slechtgefokte exemplaren veel problemen kennen.Maar goedgefokte Bulldoggen zijn net zo gezond als elk ander ras.

Wat karakter betreft zijn het superhonden,hechten zich heel sterk aan het gezin waardoor ze zich als schoothonden gedragen.In feite blijven Bulldoggen altijd pup volwassen worden ze niet,althans geestelijk niet.Dit uit zich in een enorme speel en kauwdrift,veel speeltjes is een vereiste.Afwijzingen kunnen ze slecht verdragen evenals dagelijks alleen zijn en wraakacties in de vorm van een drol of aangevreten huisraad is niet raar.Met kinderen zijn het schatten,door hun hoge pijngrens accepteren ze alles.Mijn dochter van 1,5 jaar kan van alles doen met de hond.Ze zal geen kick geven. Angst kent een Bulldog niet en ondanks hun logge lijf zijn ze gruwelijk snel als het er op aan komt en beschermen ze het gezin met alles wat ze hebben.
Ik weet dat er veel vooroordelen zijn en ook dagelijks op straat merk ik dat.Volgens menig hondenbezitter kan mijn hond niet spelen daar heeft ze de lucht niet voor.Dezelfde hondenbezitter staat met open mond te kijken hoe mijn Bulldog zonder''lucht''na een half uur nog speelt met zijn hond.Er zijn legio voor en ook nadelen die ik kan noemen als Bulldogbezitter,maar het beste is als buitenstaander jezelf verdiepen in het ras.En bevalt het je of niet.

Gr,Maich.
A Man and his Dog
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Maich schreef: HD het is algemeen bekend dat je beter een Bull met HD kan hebben dan een Goldenretriever of Duitse Herder enz.enz.,dit omdat de Bulldog,s achterhand zo gespierd is.

Gr,Maich.
:denken: :denken: Dat is een vreemde redenatie , vind ik.
Het lijkt me juist pijnlijker voor een hond als hij zeer gespierd is en ook nog eens HD heeft , omdat die spieren de achterhand , dus ook de poten nog meer belasten. Ook hebben die spieren veel zuurstof nodig , wat dus ook meer inspanning kost voor zo`n hond...of zit ik er nu naast :denken: :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

MonaToetje schreef:
Maich schreef: HD het is algemeen bekend dat je beter een Bull met HD kan hebben dan een Goldenretriever of Duitse Herder enz.enz.,dit omdat de Bulldog,s achterhand zo gespierd is.

Gr,Maich.
Het lijkt me juist pijnlijker voor een hond als hij zeer gespierd is en ook nog eens HD heeft , omdat die spieren de achterhand , dus ook de poten nog meer belasten. Ook hebben die spieren veel zuurstof nodig , wat dus ook meer inspanning kost voor zo`n hond...of zit ik er nu naast :denken: :mrgreen:

Hoe meer spieren een hond heeft, hoe meer de gewrichten worden ontlast. Meer spieren = beter
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:
MonaToetje schreef:

Gr,Maich.

Hoe meer spieren een hond heeft, hoe meer de gewrichten worden ontlast. Meer spieren = beter
O , okee :mrgreen: :wink:
(met dank aan Desi)
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

wat betreft HD het is algemeen bekend dat je beter een Bull met HD kan hebben dan een Goldenretriever of Duitse Herder enz.enz.,dit omdat de Bulldog,s achterhand zo gespierd is
Nou ik heb liever een hond ZONDER HD

Mijn volgende hond wordt een hond waar de ouders getest zijn op HD.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Melanie 74 schreef:
wat betreft HD het is algemeen bekend dat je beter een Bull met HD kan hebben dan een Goldenretriever of Duitse Herder enz.enz.,dit omdat de Bulldog,s achterhand zo gespierd is

tuurlijk, een hond vrij van hd , wie wil dat niet, maar dat ouders getest zijn is geen vrij brief natuurlijk :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Melanie 74 schreef:

heel verstandig, maar heb je daar bij je eerste hond(en) niet over nagedacht?

Ik ben gek op engelse bullen.
dat karakter, het vriendelijke, clowneske, ik vind het echt superhonden.
Ze zijn mij te klein :mrgreen:
Maar ik vind ze wel heeeeeel erg leuk.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

yamie schreef:
Melanie 74 schreef:

tuurlijk, een hond vrij van hd , wie wil dat niet, maar dat ouders getest zijn is geen vrij brief natuurlijk :wink:
Ik probeer te zeggen dat het een rare opmwerking is......... dat je beter een Bull met HD kan hebben dan een bv een herder....

Je kunt beter op letten dat er geen HD voorkomt in de lijnen waar je mee fokt..

Ik weet zelf ook wel dat het geen garantie biedt voord etoekomst, maar honden met zware HD moeten in mijn ogen uitgesloten worden voor de fok!! :wink:

En ik heb een hond genomen naar twee overplaatsingen, waardoor ze erg is verwaarloosd en bij de tweede eigenaar (met lieve bedoelingen hoor) maar heeft ze te veel beweging gehad met slechte voeding.....

Maar ze heeft geen zware HD, gelukkig.
Mijn andere hondje is nu bijna 11 en loopt nog als een kieviet!
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Maich schreef:Ik heb zelf ook een Engelse Bulldog,een teef en ik vind het bovenstaande wel heel erg negatief en overdreven,buiten de persoon die 2 Bullen heeft gehad heeft de rest die reageerd het naar mijn idee van''horen zeggen''.Mijn Bull kan heel goed tegen temparaturen boven 20 Gr.Boven de 30 word het wat moeilijker maar daar heeft elke hond last van en wat betreft HD het is algemeen bekend dat je beter een Bull met HD kan hebben dan een Goldenretriever of Duitse Herder enz.enz.,dit omdat de Bulldog,s achterhand zo gespierd is.Het ras is niet ongezonder dan de andere populaire rassen maar bij een broodfokker(en die zijn er helaas veel)een Bulldog kopen is vragen om problemen.Het beest heeft een hele andere bouw dan andere rassen waardoor slechtgefokte exemplaren veel problemen kennen.Maar goedgefokte Bulldoggen zijn net zo gezond als elk ander ras.

Wat karakter betreft zijn het superhonden,hechten zich heel sterk aan het gezin waardoor ze zich als schoothonden gedragen.In feite blijven Bulldoggen altijd pup volwassen worden ze niet,althans geestelijk niet.Dit uit zich in een enorme speel en kauwdrift,veel speeltjes is een vereiste.Afwijzingen kunnen ze slecht verdragen evenals dagelijks alleen zijn en wraakacties in de vorm van een drol of aangevreten huisraad is niet raar.Met kinderen zijn het schatten,door hun hoge pijngrens accepteren ze alles.Mijn dochter van 1,5 jaar kan van alles doen met de hond.Ze zal geen kick geven. Angst kent een Bulldog niet en ondanks hun logge lijf zijn ze gruwelijk snel als het er op aan komt en beschermen ze het gezin met alles wat ze hebben.
Ik weet dat er veel vooroordelen zijn en ook dagelijks op straat merk ik dat.Volgens menig hondenbezitter kan mijn hond niet spelen daar heeft ze de lucht niet voor.Dezelfde hondenbezitter staat met open mond te kijken hoe mijn Bulldog zonder''lucht''na een half uur nog speelt met zijn hond.Er zijn legio voor en ook nadelen die ik kan noemen als Bulldogbezitter,maar het beste is als buitenstaander jezelf verdiepen in het ras.En bevalt het je of niet.

Gr,Maich.
Waar haal jij vandaan dat ik mijn mening basseer op " van horen zeggen"? Ik ken er zat, en ze zitten allemaal even beroerd in elkaar. Lekker trouwens hoe je trots de hoge pijngrens aangeeft onder het mom "mijn dochter van anderhalf kan er alles mee doen, ze zal geen kik geven". Leer dat kind gewoon zacht doen en anders moet ze gewoon van de hond afblijven. Arm dier.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
gucci
Zeer actief

de meesten bullen hebben HD dat is bekend idd en de meesten hebben daar minder last van dan bv een herder, maar mijn bulletje had zo'n zware HD dat er helemaal geen spierweefsel meer was, maar toch denk ik ook, een bull heeft een enorme hoge pijngrens wie zegt dat ze er geen last van hebben, van hun kwalen bv HD, omdat ze het niet zo snel laten blijken wil niet zeggen dat ze er geen last van hebben zoals bv een herder of golden, dus vind die vergelijking altijd wat krom, in eerste instantie toen mijn bulletje haar pijn nog niet liet blijken , vertoonde ze wel ander gedrag wat ik stress vond, zoals het blijven heen en weer lopen, het poep eten van uit het niets, en nog wat dingen, ik blijf erbij dat zij dat allemaal deed omdat zij wel zeker last had van pijn alleen door hun hoge pijn grens en het hard zijn voor zich zelf, het niet uitte in piepen en manken etc, later kwam dat er allemaal bij.

ik zou zo graag zien dat de fokkers de bull eens gingen fokken wel met hun karakter maar met een andere bouw, het zou het ras zoveel ten goede komen.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

De Engelse Bulldog is de achondroplast onder de honden. Ze hebben de Bulldog in de loop van de 100 jaar steeds kleiner gefokt. Er wordt al jaren geroepen dat ze weer terug moeten naar het oude type, maar er is geen fokker die kennelijk het voortouw durft te nemen omdat ze anders niet scoren op de shows. Ook onder keurmeesters zou er dus een verandering moet plaatsvinden.
Van de meeste bullen zijn de botten dusdanig misvormd dat het wel problemen moet geven. Heeft de hond een krulstraat dan kan je er bijna zeker van zijn dat je hond ernstige rugproblemen heeft.

Het zijn voor mensen geweldig leuke honden maar voor andere honden en zeker reuen onder elkaar niet altijd even leuk.

Last van de warmte hoeven ze echt niet te hebben. Wil je een Bull vraag dan of de ouderdieren het populatie onderzoek (opmeten van de luchtpijp) hebben ondergaan en vraag dan naar de uitslagen. De minimale breedte weet ik niet meer. Kijk ook of de pup mooie open neusgaten heeft.

Koop in ieder geval altijd een Bull via de rasvereniging www.ebcn.nl of www.bulldogsonline.nl
Zorg voor een dikke beurs met veel geld. Bullen kosten minimaal 1500 euro en verzeker hem meteen tegen ziektekosten.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Koop in ieder geval altijd een Bull via de rasvereniging www.ebcn.nl of www.bulldogsonline.nl
Zorg voor een dikke beurs met veel geld. Bullen kosten minimaal 1500 euro
Met bovenstaande ben ik het dus helemaal eens. Mijn zus heeft een EB van nu bijna 2 jaar. Een heerlijk beest, goed gezond, geen gekke dingen. gewoon een ontzettend leuke hond. Gekocht bij een verantwoordelijke fokker.

Als je een rashond wilt moet je iig al nooit voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar voor een EB geldt dat zeker dubbel en dwars. Goedkoop wordt dan al gauw duurkoop vanwege de hoge dierenartskosten.
Afbeelding
gucci
Zeer actief

ook bij de zgn "goeie fokkers" komt dit voor, voor onze bullen hebben we diep in onze buidel getast, dat hadden we er zeker voor over, maar toch twee zware afwijkingen gehad bij ze, tuurlijk bij de echte broodfokkers is het helemaal raak met ziektes. de bull is een ras die door zijn bouw al zwaar belast is, en wat ik al eerder zei is dat er ook gezonde bullen rondlopen maar dat je toch ook een portie geluk moet hebben met het ras en dat vind ik erg jammer. en met een ander fokbeleid qua bouw voorkom je een heleboel ellende en verdriet.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Maich
Actief
Contacteer:

quote:
Waar haal jij vandaan dat ik mijn mening basseer op " van horen zeggen"? Ik ken er zat, en ze zitten allemaal even beroerd in elkaar. Lekker trouwens hoe je trots de hoge pijngrens aangeeft onder het mom "mijn dochter van anderhalf kan er alles mee doen, ze zal geen kik geven". Leer dat kind gewoon zacht doen en anders moet ze gewoon van de hond afblijven. Arm dier.[/quote]

Wie zegt dat ik mijn kind niet leer zachtjes te doen..???Misschien staat het een beetje raar geschreven.
Het is een klein kind en ze moet zeker leren zachtjes te doen en goed om te gaan met alle dieren,dus absoluut niet slaan,schoppen,opjagen enz. enz.
Maar kinderen zijn kinderen en zeker op deze leeftijd zullen ze blijven proberen te doen wat je zojuist hebt verboden en mocht dat het geval zijn dan heb ik geen hond die meteen opvliegt en mijn kind grijpt.Ik probeer ermee te zeggen dat de Engelse Bulldog door zijn hoge pijngrens zeer geschikt is voor de omgang met jonge kinderen.

Gr,Maich.
A Man and his Dog
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Maich schreef:quote:

Wie zegt dat ik mijn kind niet leer zachtjes te doen..???Misschien staat het een beetje raar geschreven.
Het is een klein kind en ze moet zeker leren zachtjes te doen en goed om te gaan met alle dieren,dus absoluut niet slaan,schoppen,opjagen enz. enz.
Maar kinderen zijn kinderen en zeker op deze leeftijd zullen ze blijven proberen te doen wat je zojuist hebt verboden en mocht dat het geval zijn dan heb ik geen hond die meteen opvliegt en mijn kind grijpt.
Gr,Maich.
Hmmmm , wordt er niet gezegd dat je kleine kinderen niet alleen mag laten met honden :roll: En als je als ouder goed oplet hoeft je kind de hond niet te plagen of het nog een keer te proberen.
Het ligt ook vaak aan de ouders of familie,vrienden , omdat er velen zijn die het zooooo schattig vinden als Pietje of katrientje max pest. :evil:
En kinderen zijn dan wel kinderen , maar als je als ouder goed oplet en je kind leer dat hij geen honden mag pesten zal hij dat ook niet meer den.
Hoevaak heb ik mensen wel niet horen zeggen " Ach , het is nog maar een kind! " :denken: :19:
En ik vind het zielig voor de hond , want het mag dan wel een hond zijn met een hoge prijngrens , maar hij voelt dus wel degelijk pijn en wie kan je garanderen dat zelfs een hond met een hoge pijngrens een kind geen snauw zal geven als een kind hem pest?? :19:
(met dank aan Desi)
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

MonaToetje schreef: Hoevaak heb ik mensen wel niet horen zeggen " Ach , het is nog maar een kind! " :denken: :19:
En ik vind het zielig voor de hond , want het mag dan wel een hond zijn met een hoge prijngrens , maar hij voelt dus wel degelijk pijn en wie kan je garanderen dat zelfs een hond met een hoge pijngrens een kind geen snauw zal geven als een kind hem pest?? :19:
beetje off topic maar helemaal mee eens :wink:
bulldogmiep
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Engelse bullterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulldogmiep »

ik kan je het beste aanraden praat eens met fokkers daar krijg je zowel de goede als de slachte kante te horen van het ras

wij hebben willem uit een probleem gezin gehaalt hij was net 13 maanden en wij waren al de 3de eigenaars maar wel de laaste .
willem is een forse reu maar supper lief al heeft hij net als ieder een wel eens een baal dagje
met de warte valt het ook wel mee willem geeft vanzelf aan wanneer hij weer naar huis wil tijdens het wandelen en thuis gaat hij zich rustig ergens liggen waar het lekker koel is
je moet altijd wel lachen met een bull als je niet moet lachen met je bull ga dan maar naar de D.A want dan is er iets mis

ieder ras heeft zo zijn lichamelijke klachten bij de bull zijn het voor namelijk de oogjes (cherry eye )
de luchtwegen en hd
een bull is misschien duurder in de aanschaf maar dat is hij naar mijn mening zeker waard
de onkosten die heb ik wel voor over als hij naar de D.A moet
het is net mijn kindje dus als hij ziek moet hij naar de dokter net als iedere ander hond of kind en je kan nog wel de beste fokker uitgekozen hebben er kan altijd wel iets gebeuren met de gezondheid van je hond

ik hoop voor je dat je familie zich goed bij een fokker laat informeren dat is naar mijn idee nog steeds het beste
veel sucses met de zoektocht naar het juiste ras als het geen bull word
have a nice day
Afbeelding
Kusjes BullDogMiep
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Iedereen,

Heel erg bedankt voor al deze informatie!

Anne
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
Maich
Actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
Maich schreef:quote:

Maar kinderen zijn kinderen en zeker op deze leeftijd zullen ze blijven proberen te doen wat je zojuist hebt verboden en mocht dat het geval zijn dan heb ik geen hond die meteen opvliegt en mijn kind grijpt.
Gr,Maich.
Hmmmm , wordt er niet gezegd dat je kleine kinderen niet alleen mag laten met honden :roll: En als je als ouder goed oplet hoeft je kind de hond niet te plagen of het nog een keer te proberen.
Het ligt ook vaak aan de ouders of familie,vrienden , omdat er velen zijn die het zooooo schattig vinden als Pietje of katrientje max pest. :evil:
En kinderen zijn dan wel kinderen , maar als je als ouder goed oplet en je kind leer dat hij geen honden mag pesten zal hij dat ook niet meer den.
Hoevaak heb ik mensen wel niet horen zeggen " Ach , het is nog maar een kind! " :denken: :19:

Lieve mensen waar staat in vredesnaam te lezen dat mijn kind alleen is met de hond,of de hond pest.En waar staat te lezen dat ik,of wij als ouders zijnde niet goed opletten.Mocht mijn kleine de hond een tik geven dan word dat absoluut niet goed gevonden,gaat ze per ongeluk op een poot staan of valt ze over de hond heen die op de grond ligt te slapen dan is de Engelse Bulldog een hond die in vergelijking met andere rassen niet meteen begint de snauwen of bijten.Dat is wat ik er mee wil zeggen.

Dus lees alstublieft goed wat er staat en kom niet aan met die onzin van Kinderen en honden mogen niet alleen gelaten worden...Dat weet toch elke verantwoordelijke ouder en honden bezitter.

Maich.
A Man and his Dog
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.

Ongelezen bericht door Jippie »

Mijn vader heeft een engelse bull, nog een pup.
Ik hoop dat ze het gelukt heeft om gezond te blijven !

Ze kan ook prima tegen warmte, ze begint even gauw te hijgen als mijn honden.
En krijgt net als de andere honden veel water als ze buiten in de schaduw/zon liggen.

Samen met mijn Chihuahua, en die kleine is de baas hoor :pffff:
Afbeelding

Kinderen uit de buurt komen vragen "Mag Wempe mee buiten spelen?"
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn wel stront eigenwijs en ontzettend druk, doen heel dommig, en verder erg vriendelijk..
En heeel erg populair onder de mensen, als er mensen komen die absoluut niet van honden houden dan vinden ze haar wel leuk.
Het heeft schijnbaar toch wel iets een Engelse Bulldog?
Ik zie het nog niet, maar val dan ook op heel ander soort honden zowel qua uiterlijk als karakter :smile:
Afbeelding
bulldogmiep
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Engelse bullterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulldogmiep »

met een bulldog kun je 2 reakties krijgen
ooow wat lief en schattig en ieuw wat een engerd daar kon ik niet in de buurt

maar als je eenmaal een bulldog kent vind je mooi van lelijkigheid
en zeer vriendelijk
maar de meeste mensen die willem nog niet kennen moeten altijd lachen en zeggen dan wat een grappige hond zeg
of zo van die is dik zeg maar als ik dan zeg dat hij op het juiste gewichtzit
dan pas vragen ze wat voor een hond het is .

ik ben blij met mijn bull en hoop in de nabije toekomst er nog een te krijgen ik ben er aan verkocht
have a nice day
Afbeelding
Kusjes BullDogMiep
bullefan

Ongelezen bericht door bullefan »

ik heb zelf ook een engelse bulldog en ben helemaal weg van dit ras.
Ze zijn zo lief, aanhankelijk en willen ook echt bij het gezin horen meestal.
Wat de meeste mensen afschrikt aan ze is hun grote kop en gespierd lijf, maar dat is alleen de buitenkant. Vanbinnen zijn ze zo zacht....
Wat betreft gezondheid, ze hebben inderdaad niet echt een gezonde bouw en hierdoor kun je wel eens problemen krijgen. Maar dit heb je met andere rassen ook, zo heeft ieder ras zijn eigen probleempje.
Ik zou in ieder geval nooit meer een ander ras willen!!
Nathalja
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nathalja »

Wij hebben 4 Engelse Bulldoggen.
Lopen iedere dag minimaal een uur in het bos te ravotten.
Hebben geen ademhalingsproblemen of HD...zijn gewoon gezonde honden.
Het belangrijkste als je een bull koopt is dat je hem bij een goede fokker koopt.
En From Bulls Heaven is een van de goede fokkers.
De vader van het nestje wat dit jaar bij hun geboren is is onze reu Seabright Silver Silence.
We zijn dan ook bererots op hem... :E:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”