Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over trimmen maltezer
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
vraagje over trimmen maltezer
Ik zie dat veel Maltezers momenteel heel kort getrimd worden. Wanneer doe je dat? Chica is nu 7 maanden bijna.
Gr Cynthia
Gr Cynthia
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

- Annelies
- Zeer actief
Re: vraagje over trimmen maltezer
Dat hoef je niet te doen, hoor...Malleboe schreef:Ik zie dat veel Maltezers momenteel heel kort getrimd worden. Wanneer doe je dat? Chica is nu 7 maanden bijna.
Gr Cynthia

Al dat haar biedt ook bescherming tegen zon en dus warmte...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
- Actief
- Contacteer:
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
de meeste doen dat volgens mij omdat ze niet borstelen, 9 van de 10 maltezers zitten in de klit dus dan heb je niet veel keuze en worden ze meestal gewoon kortgeknipt.
ik ken er die elke 6 weken hun maltezer laten knippen en wassen, de meeste gaan voor puppietoilet.
ik heb trouwens alleen maar op shows maltezers gezien met lang haar.
je maltezer laten knippen doe je wanneer je zelf wilt.
ik ken er die elke 6 weken hun maltezer laten knippen en wassen, de meeste gaan voor puppietoilet.
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb er jaren lang 2 in de salon gehad die lang bleven, die kwamen iedere 4 weken.irstas schreef:de meeste doen dat volgens mij omdat ze niet borstelen, 9 van de 10 maltezers zitten in de klit dus dan heb je niet veel keuze en worden ze meestal gewoon kortgeknipt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
heb vandaag en maltees pup van 9maanden te knippen gehad,deze was nog nooit bij de trimmer geweest en op elke vierkante cm zaten er klitten.ben zelf niet van het trekken en scheuren aan een hond om er een klit uit te krijgen en kaal knippen vindt ik ook niks.flink in de creme gezet en toch maar gaan kammen(ergste haar was er al af)en door de creme ging dat een stuk makkelijker!heb dus voor de middenweg gekozen,wel goed kort(borstelen zelf haast niet)maar niet kaal.dus ze lijf kort en pootjes langer dan wel mooi overlopend met de rest van het lichaam,rond koppie MET oren(worden er nog wel is voor het gemak af geknipt)en een leuke pluim staart.wat was het beestje opgeknapt! nou komt ie elke 3maanden dus hopelijk kan het de volgende keer iets langer blijven vindt ik zelf veel mooier en leuker tenzij de baas het goed bij houdt.

jemble 5 maanden
sow jij hebt je wel even uitgesloofd dan ben benieuwt of het baasje het kan bijhouden
wij hadden er eentje die niet eens zo heel erg in de klit zat, maar als je met het kammetje richting zijn haren ging begon die me toch een potje te gillen, echt heeeeel hard gillen
mensen die buiten langskwamen moeten toch echt gedacht hebben dat we de honden daar levend deden villen :N:

wij hadden er eentje die niet eens zo heel erg in de klit zat, maar als je met het kammetje richting zijn haren ging begon die me toch een potje te gillen, echt heeeeel hard gillen
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
irstas schreef:sow jij hebt je wel even uitgesloofd dan ben benieuwt of het baasje het kan bijhouden![]()
wij hadden er eentje die niet eens zo heel erg in de klit zat, maar als je met het kammetje richting zijn haren ging begon die me toch een potje te gillen, echt heeeeel hard gillenmensen die buiten langskwamen moeten toch echt gedacht hebben dat we de honden daar levend deden villen :N:
whahaha heel herkenbaar

ik heb er zo ook verschillende gehad die nog effe een opvoeding nodig hadden. ach zegt het baasje hij is nog zo jong en vindt alles eng.
ja lekker dan en maar vechten en gillen

ik heb een keer mijn buurvrouw binnen gehad die kwam effe kijken wat er aan de hand was.
ziet ze mij met een maltser in de houtgreep. jeetje wat zo'n beesie een geluid produceren

-
- Actief
- Contacteer:
dat ken ik. dat zijn zo'n hondjes die nooit gekamd worden omdat de baasjes het zo zielig vinden. dat heb je dus zo'n klittenbaal die schreeuwt als je al met een kam in de richting van z'n haren gaat. en dan maar proberen de baasje aan het verstand te peuteren dan kammen echt niet zielig is. ik vind het wel leuk als je van zo'n klittenbaal toch weer iets leuks gemaakt hebt en de baasjes dan hopelijk weer een beetje gaan kammen om hem dan de volgende keer wat langer te laten. geeft wel voldoening van je werk. oke het is soms een gevecht maar achteraf mestal wel de moeite waard.
-
- Zeer actief
nou ja uitgesloofd wel maar dit hondje was wel zo braaf en lief
heeft echt geen kik gegeven en heeft zich keurig gedragen voor de eerste keer dat ie bij de kapper was,echt ik had al hele rampsenarios in me hoofd met die hond maar niks was er van waar.kijk heb je nou een hond die heel vervelend gaat doen en waar geen land mee te bezeilen is dan gaat ie ook kaal en doen de bazen er zelf maar wat meer moeite voor.

jemble 5 maanden
-
- Zeer actief
ja en nou had mijn eigen maltees(niet die van het verhaal) een echt zwaar hondenleven waarin hij niet op z"n wenken bediend werdt,als er geborsteld moest worden en menneer ging gillen(zonder reden) had ie vette pech want ik was toch echt de baas.na een paar keer hebben ze dat spelletje wel door en late ze dat gillen wel uit hun hoofd 

jemble 5 maanden