Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bull heeft moeite met andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bulletje
nieuw lid

bull heeft moeite met andere honden

Ongelezen bericht door bulletje »

hallo
ik heb een groot probleem wat bull aangaat met andere honden,hij kan ze niet zien of luchten :denken: tot dat ie 1 jaar was ging ie goed met andere honden tot dat hij voor het eerst gevochten had.
Toen kon hij niet meer met reuen omgaan alle reuen vloog ie gelijk aan zonder aanleiding nog iets later en ook de teven ging niet meer,ik heb het egt geprobeerd maar hij grijpt zich gelijk vast als ie daar de kans voor krijgt dus nu hou hem ten alle tijden bij me als ik een andere hond zie :N: . Maar goed daar heb ik mij bij neer gelegd het probleem zit het me der in dat als ie een andere hond ziet aankomen hij als een gek tekeer gaat en bijna niet meer te houden is :lol: ik moet me dan ook egt schrap zetten.zodra we elkaar gepasseerd zijn kan ik hem weer los gooien en kijkt hij niet meer op of om.hij kan met 4 honden overweg een boefjee waarbij hij heel onderdanig is en egt alles toe staat en een franse bul gaat ook goed ik snap niet dat dat wel gaat wel weet ik dat hij zich bij mij anders gedraagt dan bij mijn man ????
Ik heb geprobeerd met het belonings systeem maar hij taalt er niet naar wat ik ook bij me heb voor beloning hij moet er niks van weten hij heeft alleen maar oog voor die andere hond/honden :19: ik ben egt ten einde raat weet iemand hoe ik hem andere honden kan laten negeren :denken:
Gr petra
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Je moet proberen contact te maken met je hond alvorens hij de andere hond ziet. Dat is in het begin dus bijv. op 50 meter afstand, gaat dat goed dan ga je die afstand steeds kleiner maken.
Hij moet gaan leren dat als hij een andere ziet dat betekend dat er bij jou iets leuks gaat gebeuren bijv. een beloning in de vorm van eten of door met hem te gaan spelen met ee nballetje.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ook ik heb een hond die niet met andere honden kan (uitzonderingen daargelaten).
Maar bij m'n vriend uit zich dat veel minder dan wanneer ik met haar loop. Ik ben ervan overtuigd dat ze mijn spanning voelt als we een andere hond moeten passeren. Ik loop met 2 honden van samen zo'n 80 kilo dus ik ben dan bang dat ik op m'n giechel ga en dat merkt ze. Als ik ze afzonderlijk uitlaat gaat 't al veel beter. Voor saampies doe ik haar soms een halti om, dan ben ik meer ontspannen en reageert zij ook beter.
Ik kan haar ook moeilijk afleiden als ik te laat ben zegmaar. Ik moet de andere hond eerder spotten en dan al beginnen met afleiden. Als ik te laat ben dan draai ik om en loop de andere kant op.
bulletje
nieuw lid

Hoi allereerst bedankt voor de reacties
Ik loop niet om of weg ik ben er wel continu mee bezig om hem te corrigeren wat nooit werkt zelfs leverworst waar hij thuis een moord voor doet :denken: werkt buiten niet dus belonen lukt niet.
Aflijden is me tot op heden niet gelukt heb ik hem alleen leert hij heel snel door middel van een hapje of gewoon enthousiast te zijn hij doet het graag komt dan ook gelijk naar mij toe om zijn beloning op te strijken hahaha maar als ie een andere hond ziet gaat niks meer en als de honden dan ook nog eens geluid maken gaat bull piepen,blaffen,trekken hij heeft op een recreatie gebied hier zomers terwijl we lagen te zonnen 4 slipkettingen 1 mond ding en 2 schroef staven kapot getrokken :devil: hij is niet meer te houden en ga dus ook niet meer heen want ik heb geen armen en rug meer over alles doet me zeer dan nu zit ik op een eilandje met de boot maar dat is niet de bedoeling natuurlijk ik moet gewoon overal met hem heen kunnen maar ik weet het egt niet meer hoor wat ik ook doe hij gaat zitten of staan en ik krijg geen contact meer met hem zijn ogen staren alleen naar de andere hond :19:
gr petra
Afbeelding
estelle

dat zeg ik, je moet op afstand gaan beginnen.
De afstand waarop hij dus nog wel te bereiken is.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Zoek anders even op het forum naar topics over uitvallen enz... er zijn in het verleden al best veel van dit soort vragen geweest en wie weet haal je daar ook wat informatie uit die je kan gebruiken? :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bulletje
nieuw lid

estelle schreef:dat zeg ik, je moet op afstand gaan beginnen.
Ik begrijp ook wel wat je bedoeld,maar als ik hem roep terwijl de hond nog niet in zicht is komt hij echter wel naar me toe maar hij is dan gelijk gefocust op wat er komen gaat.
hij weet donders goed dat er dan een hond aan komt en is dan al gelijk opgefokt en gaat zoeken ik probeer zijn aandacht wel te trekken maar hij lijkt wel te weten dat ik hem probeer af te lijden en kijkt constant om zich heen geen balletje wat ie meer aanraakt en geen snoepje wat hij eet verder luistert hij wel en komt gelijk naar me toe als ik hem roep ook al ziet hij de andere hond het gaat er juist om dat als hij aangelijnd is hij keurig naast mij blijft lopen
Gr petra
Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

bulletje schreef:
Ik begrijp ook wel wat je bedoeld,maar als ik hem roep terwijl de hond nog niet in zicht is komt hij echter wel naar me toe maar hij is dan gelijk gefocust op wat er komen gaat.
hij weet donders goed dat er dan een hond aan komt en is dan al gelijk opgefokt en gaat zoeken ik probeer zijn aandacht wel te trekken maar hij lijkt wel te weten dat ik hem probeer af te lijden en kijkt constant om zich heen geen balletje wat ie meer aanraakt en geen snoepje wat hij eet verder luistert hij wel en komt gelijk naar me toe als ik hem roep ook al ziet hij de andere hond het gaat er juist om dat als hij aangelijnd is hij keurig naast mij blijft lopen
Gr petra
Wat dan misschien goed helpt is om eerst veel te oefenen als er geen hond in de buurt is. Anders leer je hem, denk ik, dat jij hem waarschuwt dat er een andere hond aankomt
Als het automatisch gaat kun je dan proberen als er een hond heel ver weg is.
Wat met mijn hond goed hielp met afleiden is constant blijven voeren. Ik propte gewoon het ene na het andere stukje erin.
Succes!
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
estelle

bulletje schreef:
Gr petra
Dan moet je hem elke wandeling bij je gaan roepen, ookal is er niks aan de hand. Anders leer je hem idd dat als jij roept er schijnbaar iets gaat komen.
Overigens zal je hond aan je stem idd wel doorhebben dat er een hond aankomt omdat jij w.s. toch wat gespannen reageert omdat je hond zo uitvalt. Probeer dus zelf rustig te blijven anders fok je hem alleen nog maar meer op.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”