Moderator: moderatorteam
de eerste kan je door z'n kiezen heen kijken dus nee zeker geen volle beet de rest lijkt me ook niet maar kan hem niet zo langzaam afspelen om het zeker te zien...sirene schreef:Ik heb de ballen verstand van pakwerk en Presa's maar ik kan me niet voorstellen dat dit een volle beet wordt genoemd.
ze wordt stilstaand gevangentura schreef:Ze komen goed door, klappen erop........zijn wss nog in opleiding, maar mooie filmpjes, hoor!!!![]()
![]()
mijn idee...malinois schreef:ze wordt stilstaand gevangentura schreef:Ze komen goed door, klappen erop........zijn wss nog in opleiding, maar mooie filmpjes, hoor!!!![]()
![]()
Dan komen alle honden door, er gaat totaal geen dreiging uit van de pakwerker hier kunnen alle honden op bijten. En de mouw wordt wel zo makkelijk aangeboden ...
leuk eens andere honden te zien met pakwerk maar meer is het ook niet...
malinois schreef:de eerste kan je door z'n kiezen heen kijken dus nee zeker geen volle beet de rest lijkt me ook niet maar kan hem niet zo langzaam afspelen om het zeker te zien...sirene schreef:Ik heb de ballen verstand van pakwerk en Presa's maar ik kan me niet voorstellen dat dit een volle beet wordt genoemd.
Daarom is heel dat pakwerk maar een kunstjemajelle schreef:Vraagje van iemand die er geen verstand van heeft.
Ik snap dat je een hond helemaal wild kan maken op zo'n mauw en dat ie die als eerste zal pakken. Maar met de andere krijgt ie dan tikken/klappen met zo'n stok. Ik snap ook dat honden daar feller/ opgewonden, geirriteerder van worden maar wat ik niet snap is dat die honden soms niet snappen weet je wat ik ga eerst ff voor die vrije arm om van dat geplaag af te zijn voordat ik naar de mouw ga.
Of de mauw loslaten om die vrije arm te pakken om zo zijn winkansen te vergroten.
groetjes majelle
Daar zit natuurlijk een hele opbouw aan vooraf.majelle schreef:Vraagje van iemand die er geen verstand van heeft.
Ik snap dat je een hond helemaal wild kan maken op zo'n mauw en dat ie die als eerste zal pakken. Maar met de andere arm krijgt ie dan tikken/klappen met zo'n stok. Ik snap ook dat honden daar feller/ opgewonden, geirriteerder van worden maar wat ik niet snap is dat die honden soms niet snappen weet je wat ik ga eerst ff voor die vrije arm om van dat geplaag af te zijn voordat ik naar de mouw ga.
Of de mauw loslaten om die vrije arm te pakken om zo zijn winkansen te vergroten.
groetjes majelle
Bij KNPV heeft de manwerker een 'heel' pak aan dus ookal zou de hond ergens anders bijten dan nog zit er bescherming.majelle schreef:okee maar dat is IPO een spel, hoe zit het dan met politiehonden? Stel je stuurt een politiehond op iemand af en hij zit vast op een arm of been en hij moet deze denk ik vasthouden. Maar stel diegene haalt met zijn vrije arm iets uit zijn zak en gaat hem daarmee bewerken. Stel de hond merkt dat op gaat hij dan voor de andere arm of niet? of train je dat er echt uit?.
groetjes majelle
Dat leren ze echt niet in de praktijk maar op het trainingsveld, bij ons is 95 % hobby en maar 2 personen van de politie en alle honden mogen bijten waar ze willen. En als ze van de fiets moeten worden gehaald worden ze gericht getrained op het been of de zij (araf slepen of omgooien). In het begin krijgen ze een arm aangeboden en velen hebben ook een voorkeur voor een arm, maar ze mogen net zo goed hoger of lager bijten.Selena schreef:voor politiehondcert. wel. Als ze de praktijk in gaan leren ze wel overbijten naar ander lichaamsdeel/andere verdachte. Dit zijn echter maar een klein deel die politiediensthond worden en niet alle die opgaan voor het KNPV cert.
Wel goede vraag
Volgens mij snap je Selena niet helemaalLil schreef:Dat leren ze echt niet in de praktijk maar op het trainingsveld, bij ons is 95 % hobby en maar 2 personen van de politie en alle honden mogen bijten waar ze willen. En als ze van de fiets moeten worden gehaald worden ze gericht getrained op het been of de zij (araf slepen of omgooien). In het begin krijgen ze een arm aangeboden en velen hebben ook een voorkeur voor een arm, maar ze mogen net zo goed hoger of lager bijten.Selena schreef:voor politiehondcert. wel. Als ze de praktijk in gaan leren ze wel overbijten naar ander lichaamsdeel/andere verdachte. Dit zijn echter maar een klein deel die politiediensthond worden en niet alle die opgaan voor het KNPV cert.
Wel goede vraag
Lieve schat, je begrijpt me idd verkeerd zoals Inge schrijft.Lil schreef:Dat leren ze echt niet in de praktijk maar op het trainingsveld, bij ons is 95 % hobby en maar 2 personen van de politie en alle honden mogen bijten waar ze willen. En als ze van de fiets moeten worden gehaald worden ze gericht getrained op het been of de zij (araf slepen of omgooien). In het begin krijgen ze een arm aangeboden en velen hebben ook een voorkeur voor een arm, maar ze mogen net zo goed hoger of lager bijten.Selena schreef:voor politiehondcert. wel. Als ze de praktijk in gaan leren ze wel overbijten naar ander lichaamsdeel/andere verdachte. Dit zijn echter maar een klein deel die politiediensthond worden en niet alle die opgaan voor het KNPV cert.
Wel goede vraag
Dat is het ook gewoon,malinois schreef:ze wordt stilstaand gevangentura schreef:Ze komen goed door, klappen erop........zijn wss nog in opleiding, maar mooie filmpjes, hoor!!!![]()
![]()
Dan komen alle honden door, er gaat totaal geen dreiging uit van de pakwerker hier kunnen alle honden op bijten. En de mouw wordt wel zo makkelijk aangeboden ...
leuk eens andere honden te zien met pakwerk maar meer is het ook niet...
nee hoor ik wil geen keiharde steller hebben, ik ben zuinig op mijn hondjes...tura schreef:Dat is het ook gewoon,malinois schreef:ze wordt stilstaand gevangentura schreef:Ze komen goed door, klappen erop........zijn wss nog in opleiding, maar mooie filmpjes, hoor!!!![]()
![]()
leuk eens andere honden te zien met pakwerk maar meer is het ook niet...er worden hier gewoon wat filmpjes gezet over de DC's die pakwerk doen, direct commentaar hoe ''slecht'' het er wel uit ziet.....het zijn geen mechels nee......honden wss nog in opleiding......gewoon een stukje training gefilmd, direct dat gezeur erover wordt je wel eens moe van zeg,
gelukkig hebben jullie kannonne harde stellers en bijters.......en van dag 1 schijnbaar al......
ik vind het een slechte pakwerker, dus welk ras er nu pakwerk doet (mechelaar/rottweiler/dc/...) doet er niet toe. pakwerker blijft even slechttura schreef:Dat is het ook gewoon,malinois schreef:ze wordt stilstaand gevangentura schreef:Ze komen goed door, klappen erop........zijn wss nog in opleiding, maar mooie filmpjes, hoor!!!![]()
![]()
leuk eens andere honden te zien met pakwerk maar meer is het ook niet...er worden hier gewoon wat filmpjes gezet over de DC's die pakwerk doen, direct commentaar hoe ''slecht'' het er wel uit ziet.....het zijn geen mechels nee......honden wss nog in opleiding......gewoon een stukje training gefilmd, direct dat gezeur erover wordt je wel eens moe van zeg,
gelukkig hebben jullie kannonne harde stellers en bijters.......en van dag 1 schijnbaar al......
malinois schreef:nee hoor ik wil geen keiharde steller hebben, ik ben zuinig op mijn hondjes...tura schreef:Dat is het ook gewoon,malinois schreef:ze wordt stilstaand gevangentura schreef:Ze komen goed door, klappen erop........zijn wss nog in opleiding, maar mooie filmpjes, hoor!!!![]()
![]()
En mijn hondjes zijn idd. netjes opgeleid maar niet zo eigenlijk nee... wel veel en veel meer dreiging gelukkig...
Maar ik geef gewoon mijn mening en het is een leuk filmpje maar dat is ook alles, staat er toch...
ze hebben daar gewoon geen goeie pakwerkerslittle-wolf schreef:malinois schreef:nee hoor ik wil geen keiharde steller hebben, ik ben zuinig op mijn hondjes...tura schreef:Dat is het ook gewoon,malinois schreef: ze wordt stilstaand gevangenDan komen alle honden door, er gaat totaal geen dreiging uit van de pakwerker hier kunnen alle honden op bijten. En de mouw wordt wel zo makkelijk aangeboden ...
En mijn hondjes zijn idd. netjes opgeleid maar niet zo eigenlijk nee... wel veel en veel meer dreiging gelukkig...
Maar ik geef gewoon mijn mening en het is een leuk filmpje maar dat is ook alles, staat er toch...
irema curto is een spanjaard. mogelijk doen ze t daar anders
mijn ideemaart schreef:ik vind het een slechte pakwerker, dus welk ras er nu pakwerk doet (mechelaar/rottweiler/dc/...) doet er niet toe. pakwerker blijft even slecht
Het is juist van belang dat een pakwerker een onervaren jonge hond op de jiste manier begeleidt en hem goed opbouwd.malinois schreef:mijn ideemaart schreef:ik vind het een slechte pakwerker, dus welk ras er nu pakwerk doet (mechelaar/rottweiler/dc/...) doet er niet toe. pakwerker blijft even slechtOok een pakwerker die iets leert aan een jonge onervaren hond kan goed pakwerk draaien... dat heeft niets met de hond te maken maar heel veel met de pakwerker....
estelle schreef:Het is juist van belang dat een pakwerker een onervaren jonge hond op de jiste manier begeleidt en hem goed opbouwd.malinois schreef:mijn ideemaart schreef:ik vind het een slechte pakwerker, dus welk ras er nu pakwerk doet (mechelaar/rottweiler/dc/...) doet er niet toe. pakwerker blijft even slechtOok een pakwerker die iets leert aan een jonge onervaren hond kan goed pakwerk draaien... dat heeft niets met de hond te maken maar heel veel met de pakwerker....
DAar heb je dus een goede ervaren pakwerker voor nodig.
precies, en een goede wedstrijdpakwerker kan een hele slechte pakwerker zijn om groene honden op te leiden, terwijl een slechte wedstrijdpakwerker juist een hele goede pakwerker zijn voor jonge honden!estelle schreef:Het is juist van belang dat een pakwerker een onervaren jonge hond op de jiste manier begeleidt en hem goed opbouwd.malinois schreef:mijn ideemaart schreef:ik vind het een slechte pakwerker, dus welk ras er nu pakwerk doet (mechelaar/rottweiler/dc/...) doet er niet toe. pakwerker blijft even slechtOok een pakwerker die iets leert aan een jonge onervaren hond kan goed pakwerk draaien... dat heeft niets met de hond te maken maar heel veel met de pakwerker....
Daar ben ik het ook allemaal mee eens, het ging er bij mij om, dat er niet om een mening gevraagd werd OVER de UITVOERING van het pakwerk, maar ter info dat ook DC pakwerk doen....malinois schreef:precies, en een goede wedstrijdpakwerker kan een hele slechte pakwerker zijn om groene honden op te leiden, terwijl een slechte wedstrijdpakwerker juist een hele goede pakwerker zijn voor jonge honden!estelle schreef:Het is juist van belang dat een pakwerker een onervaren jonge hond op de jiste manier begeleidt en hem goed opbouwd.malinois schreef:mijn ideemaart schreef:ik vind het een slechte pakwerker, dus welk ras er nu pakwerk doet (mechelaar/rottweiler/dc/...) doet er niet toe. pakwerker blijft even slechtOok een pakwerker die iets leert aan een jonge onervaren hond kan goed pakwerk draaien... dat heeft niets met de hond te maken maar heel veel met de pakwerker....
Maar zeker als het gaat om jonge honden in opleiding moet je goed weten wat je doet als pakwerkerEen hond heb je zo verknald!