Als de teef dijkrijp is, is de vaginawand zacht en gerimpeld, en is het droog vanbinnen (heb ik op de monitor gezien). Ik durf te wedden dat je als je op dat moment een uitstrijkje maakt dat je die veranderingen inderdaad in de veranderde celstructuur terugvindt.Hutsje schreef:Nee, dat denk ik niet. Het heeft te maken met de celstructuurEssy schreef:Bij Isis keken ze ook met een camera in haar vagina als er voor progesteron werd geprikt. Ik kon dan op de monitor meekijken. Met waarde 4 zat er nog veel roze vloeistof in haar vagina. Op de dag dat ze waarde 10 had, was het alleen nog een beetje vochtig vanbinnen. Ik denk dat dat al bijna zo nauwkeurig is als dat uitstrijkje.Hutsje schreef:Aan de hand van dit uitstrijkje wordt de substantie van de cellen bepaald, het gebeurt in NL bijna niet meer maar in Frankrijk en in Zwitserland komt het weer op.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Solo loops, zou het dekken lukken?Het is gelukt, met foto.
Moderator: moderatorteam
-
Essy
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Klopt, maar daarmee kan je niet op de dag nauwkeurig bepalen of de teef dekrijp is. Anders hoefde er ook geen progesterontesten gedaan te wordenEssy schreef:Als de teef dijkrijp is, is de vaginawand zacht en gerimpeld, en is het droog vanbinnen (heb ik op de monitor gezien). Ik durf te wedden dat je als je op dat moment een uitstrijkje maakt dat je die veranderingen inderdaad in de veranderde celstructuur terugvindt.Hutsje schreef:Nee, dat denk ik niet. Het heeft te maken met de celstructuurEssy schreef:Bij Isis keken ze ook met een camera in haar vagina als er voor progesteron werd geprikt. Ik kon dan op de monitor meekijken. Met waarde 4 zat er nog veel roze vloeistof in haar vagina. Op de dag dat ze waarde 10 had, was het alleen nog een beetje vochtig vanbinnen. Ik denk dat dat al bijna zo nauwkeurig is als dat uitstrijkje.Hutsje schreef:Aan de hand van dit uitstrijkje wordt de substantie van de cellen bepaald, het gebeurt in NL bijna niet meer maar in Frankrijk en in Zwitserland komt het weer op.

-
Stenka
- geregistreerd lid
Ik zag gisteravond nog iets anders bij Solo.Ze stond anders met haar achterhand en toen ze op haar rug ging liggen zag ik duidelijk een opgezwolle muts met een kruis erin.Bertus begon stom te lachen toen ik dat zei,maar heb zo'n idee dat het vandaag wel eens naar de reu rijden kan worden of morgen.
Het gekke is dat ze behoorlijk bloed nog,maar dat deed ze vorig jaar zelfs nog op de dag van haar top.Zo zijn al die beestjes toch weer anders en is er geen peil op te trekken.
Trouwens ook een graadmeter is dat de Whippet die nog loops is,op haar top is(of misschien al geweest) en Solo kwam hier ook meteen na Xandra haar top.
Gr. Christa
Het gekke is dat ze behoorlijk bloed nog,maar dat deed ze vorig jaar zelfs nog op de dag van haar top.Zo zijn al die beestjes toch weer anders en is er geen peil op te trekken.
Trouwens ook een graadmeter is dat de Whippet die nog loops is,op haar top is(of misschien al geweest) en Solo kwam hier ook meteen na Xandra haar top.
Gr. Christa
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Stenka schreef:Ik zag gisteravond nog iets anders bij Solo.Ze stond anders met haar achterhand en toen ze op haar rug ging liggen zag ik duidelijk een opgezwolle muts met een kruis erin.Bertus begon stom te lachen toen ik dat zei,maar heb zo'n idee dat het vandaag wel eens naar de reu rijden kan worden of morgen.
Gr. Christa
Hahaha, ik moest lachen om jouw spontane gil over haar kruis.
We hadden al het kruis van 2 Whipperts achter de rug
Van Solo hadden wij al gezien want we houden het in de gaten. Vanmorgen weer een uitstrijkje gedaan, en we houden er rekening mee dat het morgen zover is.
Ik vroeg nog aan de arts hoe dat uitstrijkje werkt, hij vertelde er komt dan een veranderde celstructuur, de kern van de cel bla bla, hij kan het 1 dag van te voren aangeven vooor de eisprong.
Dus het is inderdaad spannend.
Gr Bertus.
- Hutsje
- Zeer actief
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hoelang ze bloed zegt inderdaad niets. Wiske bloedde altijd de volledige 3 weken.Stenka schreef:Ik zag gisteravond nog iets anders bij Solo.Ze stond anders met haar achterhand en toen ze op haar rug ging liggen zag ik duidelijk een opgezwolle muts met een kruis erin.Bertus begon stom te lachen toen ik dat zei,maar heb zo'n idee dat het vandaag wel eens naar de reu rijden kan worden of morgen.
Gr. Christa
Heel veel succes met de dekking Christ en bertus!
- Hutsje
- Zeer actief
-
boxersien
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedoel jij de prov Zeeland of het plaatsje Zeeland in (GlD)?boxersien schreef:Ikke wel, en ben ook wel heel erg benieuwd!idorh schreef:Ben je bekend in zeeland?Hutsje schreef:Ik bedoel dus wie is je dierenarts
Gr Bertus.
Wat de dekking aangaande zou het voor as maandag gebeurd moeten zijn .
Anders krijgt ze volgend jaar nog een kans, ivm dat het in een tijd van 3 maanden een gekkehuis voor Solo is geweest.
Gr Bertus.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
idorh schreef:Bedoel jij de prov Zeeland of het plaatsje Zeeland in (GlD)?boxersien schreef:Ikke wel, en ben ook wel heel erg benieuwd!idorh schreef:Ben je bekend in zeeland?Hutsje schreef:Ik bedoel dus wie is je dierenarts
Gr Bertus.
Anders krijgt ze volgend jaar nog een kans, ivm dat het in een tijd van 3 maanden een gekkehuis voor Solo is geweest.
Gr Bertus.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
boxersien
Provincie Zeeland uiteraard (want daar woon ik in), maar dat wil nog niet zeggen dat ik echt alle DA's ken, maar zo bijzonder is een DA toch niet als hij een uitstrijkje maakt?idorh schreef:Bedoel jij de prov Zeeland of het plaatsje Zeeland in (GlD)?boxersien schreef:Ikke wel, en ben ook wel heel erg benieuwd!idorh schreef:Ben je bekend in zeeland?Hutsje schreef:Ik bedoel dus wie is je dierenarts
Gr Bertus.
Gr Bertus.
- Hutsje
- Zeer actief
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe heet jouw dierenarts?boxersien schreef:Provincie Zeeland uiteraard (want daar woon ik in), maar dat wil nog niet zeggen dat ik echt alle DA's ken, maar zo bijzonder is een DA toch niet als hij een uitstrijkje maakt?idorh schreef:Bedoel jij de prov Zeeland of het plaatsje Zeeland in (GlD)?boxersien schreef:Ikke wel, en ben ook wel heel erg benieuwd!idorh schreef: Ben je bekend in zeeland?
Gr Bertus.
Gr Bertus.
Gr Bertus.
-
boxersien
Ik ben niet erg DA vast. Dit wegens de verschillen in de kosten en de verschillen in de kundigheid.idorh schreef:Hoe heet jouw dierenarts?boxersien schreef:Provincie Zeeland uiteraard (want daar woon ik in), maar dat wil nog niet zeggen dat ik echt alle DA's ken, maar zo bijzonder is een DA toch niet als hij een uitstrijkje maakt?idorh schreef:Bedoel jij de prov Zeeland of het plaatsje Zeeland in (GlD)?boxersien schreef: Ikke wel, en ben ook wel heel erg benieuwd!
Gr Bertus.
Gr Bertus.
Voor dringende zaken: Huiskens in Yerseke
Voor minder dringende zaken: Eskens in Moerstraten (Noord- Brabant)of Karelse Goes
Voor medicatie en gevallen als ik niet kan reizen met auto: Verboom, de boer e.d. in Krabbendijke, Kruiningen, Kapelle-Biezelinge, Goes (en rilland?)
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou beste forum leden, onze dieren arts had via uitstrijkje aangegeven dat Solo vanaf vrijdag jl en weekend dekrijp zou zijn .
We hebben de middenweg genomen ivm door proberen te laten dekken in bosgebied Chaam, voor ons is het 1 uur rijden en de eigenaar fokreu 45 minuten.
Ik moet wel zeggen dat het van begin af aan een heel leuk stel was, echt een vriendenstel
Vrijdag bood Solo zich aan en de reu gedeeltelijk.
Met zaterdag gaf Solo heel duidelijk aan van komt er nog wat van en deed het zelfs even bij de reu voor, de interessen nam behoorlijk toe van de reu en er kwamen wat begin oefeningen van hem, daar bleef het bij .
Zondag ochtend zag ik het zeer zwaar in ivm dat ze zeer slecht weer afgaven.
Ik heb toen Christa en de eigenaar voor gesteld, van kom naar Ovezande (ZLD)toe, het is nu nog goed weer, dan kunnen wij het proberen in de appel en peren boomgaard, dan zijn er ook geen problemen met andere loslopende honden, en als het gaat stormen kunnen we in een enorme grote schuur terecht .
Nou het weer was nog goed in begin van de middag, iets regen en de honden speelde en daagde elkaar uit, weer wat lichte voorspel oefeningen.
En ja hoor ineens een spontane dekking en ze zaten plm 12 minuten vast.
As dinsdag nog een keer proberen en dan maar afwachten of er straks puppen zijn.
Gr Bertus.
PS hartelijk dank voor jullie reacties.

We hebben de middenweg genomen ivm door proberen te laten dekken in bosgebied Chaam, voor ons is het 1 uur rijden en de eigenaar fokreu 45 minuten.
Ik moet wel zeggen dat het van begin af aan een heel leuk stel was, echt een vriendenstel
Vrijdag bood Solo zich aan en de reu gedeeltelijk.
Met zaterdag gaf Solo heel duidelijk aan van komt er nog wat van en deed het zelfs even bij de reu voor, de interessen nam behoorlijk toe van de reu en er kwamen wat begin oefeningen van hem, daar bleef het bij .
Zondag ochtend zag ik het zeer zwaar in ivm dat ze zeer slecht weer afgaven.
Ik heb toen Christa en de eigenaar voor gesteld, van kom naar Ovezande (ZLD)toe, het is nu nog goed weer, dan kunnen wij het proberen in de appel en peren boomgaard, dan zijn er ook geen problemen met andere loslopende honden, en als het gaat stormen kunnen we in een enorme grote schuur terecht .
Nou het weer was nog goed in begin van de middag, iets regen en de honden speelde en daagde elkaar uit, weer wat lichte voorspel oefeningen.
En ja hoor ineens een spontane dekking en ze zaten plm 12 minuten vast.
As dinsdag nog een keer proberen en dan maar afwachten of er straks puppen zijn.
Gr Bertus.
PS hartelijk dank voor jullie reacties.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
nanoekie
- Actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer: