Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Andere hond in huis..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Andere hond in huis..

Ongelezen bericht door Reini »

Disndagavond was het voor het eerst dat er een andere hond in huis was bij Vegas. Hieronder een link met wat foto's die in de fotohoek staan:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=91505

Dana en Vegas kennen elkaar al een tijdje en tijdens wandelingen zijn ze veel aan het rennen en stoeien samen. Vegas is de 'baas', dat is o.a. te merken aan het feit dat Dana een stok afgeeft als Vegas dat wil.

Eenmaal thuis wilde Vegas alleen maar op haar rijden, iets wat hij bij haar nog nooit heeft gedaan, rijden überhaupt doet hij nooit. In eerste instantie dacht ik dat het misschien voor een groot deel domineren was, maar hij hield niet op en werd erg opgewonden.

Vanuit welke motivatie bleef hij nou rijden? Geilheid? Terwijl hij dat nooit eerder bij Dana heeft gehad. Opgewondenheid? Dominantie? Kan het echt zo zijn dat hij haar ineens 'ontdekte'? Iemand een idee?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik denk dat het dominantie was. Van Rock moeten andere honden in huis laag blijven m.a.w door de tuin en het huis kruipen en anders rijdt hij ze ook. Hier komen dus geen honden op bezoek. Maar misschien is 't bij Vegas wel een heel ander verhaal :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Misschien ook afreageren van spanning? Dat hij het zoooo leuk en spannend en ook wel wat eng en bijzonder vond dat hij zich op deze manier afreageerde.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Het zal waarschijnlijk een combinatie zijn van al het bovenstaande :wink: In eerste instantie wilde Vegas Dana even haar plaats duidelijk maken, toen dacht hij: Hè, er staat gewoon een lekker wijf hier in de woonkamer :eek: en daarna wist hij gewoon niet meer wat hij met zichzelf aan moest :mrgreen:
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Moos schreef:Misschien ook afreageren van spanning? Dat hij het zoooo leuk en spannend en ook wel wat eng en bijzonder vond dat hij zich op deze manier afreageerde.
Daar vind ik het ook erg op lijken. Rijden uit dominantie ziet er toch anders uit en daar wordt ook vaak bij gegromd.
Vegas is gewoon helemaal hoteldebotel van Dana en zag zijn kans schoon :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:Het zal waarschijnlijk een combinatie zijn van al het bovenstaande :wink: In eerste instantie wilde Vegas Dana even haar plaats duidelijk maken, toen dacht hij: Hè, er staat gewoon een lekker wijf hier in de woonkamer :eek: en daarna wist hij gewoon niet meer wat hij met zichzelf aan moest :mrgreen:
Ik kan me bij Vegas er wel iets bij voorstellen dat hij gewoon niet zo goed weet wat hij met zichzelf aan moet op zo'n moment. Dat hij zo blij, en opgewonden en druk in zijn koppie is dat hij uiteindelijk zich afreageerd door te gaan rijden.
Tenminste, als ik denk aan hoe Vegas al vreselijk enthousiast werd naar Saar toe binnen bij mij, gewoon uit blijheid en ietwat ongemakkelijkheid, kan ik me voorstellen dat hij met Dana in zijn eigen huis even een beetje de weg kwijt was :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sandro schreef:
Moos schreef:Misschien ook afreageren van spanning? Dat hij het zoooo leuk en spannend en ook wel wat eng en bijzonder vond dat hij zich op deze manier afreageerde.
Daar vind ik het ook erg op lijken. Rijden uit dominantie ziet er toch anders uit en daar wordt ook vaak bij gegromd.
Vegas is gewoon helemaal hoteldebotel van Dana en zag zijn kans schoon :mrgreen:
Hij was echt compleet de weg kwijt :mrgreen: In het begin was het wel domineren, althans daar leek het heel sterk op, maar daarna was gewoon rijden om het rijden zeg maar :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef: Ik kan me bij Vegas er wel iets bij voorstellen dat hij gewoon niet zo goed weet wat hij met zichzelf aan moet op zo'n moment. Dat hij zo blij, en opgewonden en druk in zijn koppie is dat hij uiteindelijk zich afreageerd door te gaan rijden.
Tenminste, als ik denk aan hoe Vegas al vreselijk enthousiast werd naar Saar toe binnen bij mij, gewoon uit blijheid en ietwat ongemakkelijkheid, kan ik me voorstellen dat hij met Dana in zijn eigen huis even een beetje de weg kwijt was :wink:
Och ja, arme Saar bij jou thuis :smile: Toen had Vegas het ook erg moeilijk :mrgreen: Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat, misschien is hij dan een stuk rustiger :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:
Moos schreef: Ik kan me bij Vegas er wel iets bij voorstellen dat hij gewoon niet zo goed weet wat hij met zichzelf aan moet op zo'n moment. Dat hij zo blij, en opgewonden en druk in zijn koppie is dat hij uiteindelijk zich afreageerd door te gaan rijden.
Och ja, arme Saar bij jou thuis :smile: Toen had Vegas het ook erg moeilijk :mrgreen: Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat, misschien is hij dan een stuk rustiger :wink:
Ja, hihi, Saar zorgde er heel sneeky voor dat Vegas' hoofd op hol sloeg. Arme Vegas :jank: :mrgreen:

Ik denk dat dit vanzelf wel beter zal gaan. In ieder geval wel als er echt een tweede hond komt in huis (ik neem aan dat je daarmee ook een beetje in je achterhoofd zit? :wink: ).
Toen pupje Saar kwam hebben ze de eerste dagen alleen maar gespeeld, maar het werd al snel 'gewoon' en dan gingen ze ook slapen en elkaar negeren :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef: Ja, hihi, Saar zorgde er heel sneeky voor dat Vegas' hoofd op hol sloeg. Arme Vegas :jank: :mrgreen:

Ik denk dat dit vanzelf wel beter zal gaan. In ieder geval wel als er echt een tweede hond komt in huis (ik neem aan dat je daarmee ook een beetje in je achterhoofd zit? :wink: ).
Toen pupje Saar kwam hebben ze de eerste dagen alleen maar gespeeld, maar het werd al snel 'gewoon' en dan gingen ze ook slapen en elkaar negeren :wink:
Die teefjes zijn gehaaid hoor! Dana schroomde ook niet Vegas een beetje uit te dagen als ik hem vasthad. Saar was ook al zo gluiperig bezig :lees: :mrgreen: Bitchjes :pffff:

Het zit natuurlijk een klein beetje in mijn achterhoofd :wink: maar het is niet iets waar ik me zorgen om maak :wink: Ik wil eigenlijk gewoon dat Dana en eventueel andere honden (teven dan maar :N: ) gewoon op bezoek kunnen komen zonder dat Vegas als een debiel tekeer gaat :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:
Moos schreef: Ja, hihi, Saar zorgde er heel sneeky voor dat Vegas' hoofd op hol sloeg. Arme Vegas :jank: :mrgreen:

Die teefjes zijn gehaaid hoor! Dana schroomde ook niet Vegas een beetje uit te dagen als ik hem vasthad. Saar was ook al zo gluiperig bezig :lees: :mrgreen: Bitchjes :pffff:

Het zit natuurlijk een klein beetje in mijn achterhoofd :wink: maar het is niet iets waar ik me zorgen om maak :wink: Ik wil eigenlijk gewoon dat Dana en eventueel andere honden (teven dan maar :N: ) gewoon op bezoek kunnen komen zonder dat Vegas als een debiel tekeer gaat :mrgreen:
Ja, haha, kleine etterbakjes zijn het die teven! :boos: :mrgreen:

Komt Dana binnenkort weer eens langs?
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef: Ja, haha, kleine etterbakjes zijn het die teven! :boos: :mrgreen:

Ik weet niet of Tamara nog wil :N: :mrgreen:

In principe was het wel de bedoeling dat we het nog een keer gaan proberen. Ik weet zeker dat Vegas (als hij eenmaal normaal doet) het hartstikke leuk zal vinden om samen met Dana door het huis en de tuin te struinen :wink:
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Rock leeft hier met een teefje, inmiddels alweer 3 jaar en dat gaat prima.
Alleen als zij gigadruk doet en hem enorm uitdaagt (bumperen met d'r kont, springen etc) dan wil ie nog wel eens een poging wagen om te rijden. Ik zie dat wel als 'dominantie', hij wil op dat moment laten zien dat ie de baas is.
Ik heb hem nog nooit horen grommen tijdens het rijden. Bedacht me net wel dat er hier eigenlijk altijd reuen over de vloer (letterlijk :wink: )kwamen en dat hij die wilde rijden zonder gegrom en tegen de vloer aanwerkte met gegrom.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier een kleine noot van kritiek :wink: ; denk je niet dat je te lang gewacht hebt met dit hele gebeuren? Dat Vegas wat meer op zijn gemak zou zijn geweest als hij van pups af aan af en toe hondenbezoek had gekregen en op die manier ook meer aan gewend was en geleerd had ermee om te gaan? Ik snap dat je er nu niets meer aan hebt hoor, maar misschien wel iets om over na te denken als er eventueel een volgende hond in huis komt. Anders heb je straks twee honden die als pingpong ballen door het huis vliegen wanneer er een hond op visite komt. :N:

Hetzelfde geld voor op visite gaan bij een andere hond, ook iets waar je vanaf het begin af aan mee aan de slag zou kunnen gaan.

Maarre....dit is kritiek van een evengrote hondenamateur als jij hoor, dus wie weet kraam ik onzin uit. :wink:
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:Hier een kleine noot van kritiek :wink: ; denk je niet dat je te lang gewacht hebt met dit hele gebeuren? Dat Vegas wat meer op zijn gemak zou zijn geweest als hij van pups af aan af en toe hondenbezoek had gekregen en op die manier ook meer aan gewend was en geleerd had ermee om te gaan? Ik snap dat je er nu niets meer aan hebt hoor, maar misschien wel iets om over na te denken als er eventueel een volgende hond in huis komt. Anders heb je straks twee honden die als pingpong ballen door het huis vliegen wanneer er een hond op visite komt. :N:

Hetzelfde geld voor op visite gaan bij een andere hond, ook iets waar je vanaf het begin af aan mee aan de slag zou kunnen gaan.

Maarre....dit is kritiek van een evengrote hondenamateur als jij hoor, dus wie weet kraam ik onzin uit. :wink:
In eerste instantie (toen Vegas nog baby-Vegas was) heb ik daar nooit zo over nagedacht. Ik ging (en ga) wel regelmatig bij andere honden op bezoek :wink: . Ik heb in de eerste maanden van Vegas zijn leven (na de puppy fase) niet zo een intensief contact gehad met andere teveneigenaren als nu, vandaar eigenlijk dat ik er nu pas aan begin :wink: Een reu hoef ik hier niet in huis te halen en ik ga pas de laatste tijd veel wandelen met Tamara en bijvoorbeeld ook Yvette (met Sita). Dat zijn teven waar Vegas heel goed mee omgaat en waarvan ik weet dat er geen problemen komen. Ik zou niet weten welke andere honden ik thuis zou moeten uitnodigen want een reu durf ik niet aan en eerder 'kende' ik dus ook nog niet zoveel teefjes.

Ik ben er wat te laat mee, dat besef ik me zeker, maar ik denk dat Vegas er wel aan kan wennen en ik weet gewoon zeker dat hij, als hij eenmaal over de spanning van het hele gebeuren heenstapt, het hartstikke leuk vind als er vriendinnetjes op visite komen. En ik vind dat ook erg leuk :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Je bent natuurlijk best een aantal keren hier geweest toen Vegas nog echt een jonge hond was; dus je hebt er wel iets aan gedaan :mrgreen: :wink:

Alleen het was toen zo jammer dat Saar veel te klein is om het maar te laten gaan en te kijken hoe of wat in Vegas zijn vrolijjk enthousiasme :wink:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Misschien troost het je dat als wij hondenbezoek krijgen (en dat is toch met grote regelmaat) in de eerste 10 minuten dat de honden binnen zijn ons interieur niet meer op zijn plaats staat :mrgreen:

Tis dan wel geen rij gedrag maar drukte, spelen en spanning moeten er dan toch even uit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

als cusco hier komt staat het huis ook op zijn kop :roll: cusco rijdt ook altijd op Déesse (of doet poging daartoe) maar Déesse laat het (meestal) niet toe. als het haar echt teveel wordt, kruipt zij gewoon op hem :eek: en dan staat ze daar zo stom te kijken, zo van 'wat is hier nou leuk aan dat hij dat steeds wil doen :denken: '
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Reini, Indy was hier gisteravond (teef) en die maakt idd
geluid bij het rijden.

Sinds Dana de laatste keer loops was doet Indy af en toe
rijden op Dana :denken:

Gister heeft ze het dus ook weer een keer gedaan. Zodra
Martijn er wat van zegt is het ook wel weer klaar.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

O haha, ik wil ook niet beweren dat mijn honden braaf op hun plaats gaan zitten hoor. :smile: Maar ze zijn wel gewent aan zowel reuen als teven bezoek en na de eerste stuiterbal momenten zijn ze ook redelijk goed te hanteren. :mrgreen:
Voor mijn gevoel heeft het zeker meegespeeld dat ik hier veel mee bezig ben geweest toen ze jonger waren, maar ik kan er heel goed naast zitten hoor. :wink:
Tamara&Dana
Actief

Reini schreef:
Moos schreef: Ja, haha, kleine etterbakjes zijn het die teven! :boos: :mrgreen:

Ik weet niet of Tamara nog wil :N: :mrgreen:

In principe was het wel de bedoeling dat we het nog een keer gaan proberen. Ik weet zeker dat Vegas (als hij eenmaal normaal doet) het hartstikke leuk zal vinden om samen met Dana door het huis en de tuin te struinen :wink:
Tamara komt net zo lang met Dana langs tot het goed gaat.
Ik zie dat Dana niet bang is maar het gewoon niet kan winnen.
Dus zij mag best het testteefje zijn voor Vegas.

Als zij lekker aan zijn pipi gaat snuffelen zodra jij Vegas vast
hebt dan vraagt ze er ook wel een beetje om eigenlijk :mrgreen:
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief

Reini schreef:
miekmiek schreef:Hier een kleine noot van kritiek :wink: ; denk je niet dat je te lang gewacht hebt met dit hele gebeuren? Dat Vegas wat meer op zijn gemak zou zijn geweest als hij van pups af aan af en toe hondenbezoek had gekregen en op die manier ook meer aan gewend was en geleerd had ermee om te gaan? Ik snap dat je er nu niets meer aan hebt hoor, maar misschien wel iets om over na te denken als er eventueel een volgende hond in huis komt. Anders heb je straks twee honden die als pingpong ballen door het huis vliegen wanneer er een hond op visite komt. :N:

In eerste instantie (toen Vegas nog baby-Vegas was) heb ik daar nooit zo over nagedacht. Ik ging (en ga) wel regelmatig bij andere honden op bezoek :wink: . Ik heb in de eerste maanden van Vegas zijn leven (na de puppy fase) niet zo een intensief contact gehad met andere teveneigenaren als nu, vandaar eigenlijk dat ik er nu pas aan begin :wink: Een reu hoef ik hier niet in huis te halen en ik ga pas de laatste tijd veel wandelen met Tamara en bijvoorbeeld ook Yvette (met Sita). Dat zijn teven waar Vegas heel goed mee omgaat en waarvan ik weet dat er geen problemen komen. Ik zou niet weten welke andere honden ik thuis zou moeten uitnodigen want een reu durf ik niet aan en eerder 'kende' ik dus ook nog niet zoveel teefjes.

Ik ben er wat te laat mee, dat besef ik me zeker, maar ik denk dat Vegas er wel aan kan wennen en ik weet gewoon zeker dat hij, als hij eenmaal over de spanning van het hele gebeuren heenstapt, het hartstikke leuk vind als er vriendinnetjes op visite komen. En ik vind dat ook erg leuk :mrgreen: :wink:
Reini als jij een SBT erbij wilt dan moet je rekening ermee houden
dat je sowieso een stuiterballetje in huis hebt het 1e half uur bij
hondenbezoek. Dana doet het nog steeds met Indy, Kaya en Roxy.
En Indy en Rox kent ze van pup af aan en ziet ze met regelmaat.
Met mensen trouwens hetzelfde verhaal maar dat kun je snel verhelpen door je bezoek dit gedrag te laten negeren.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:O haha, ik wil ook niet beweren dat mijn honden braaf op hun plaats gaan zitten hoor. :smile: Maar ze zijn wel gewent aan zowel reuen als teven bezoek en na de eerste stuiterbal momenten zijn ze ook redelijk goed te hanteren. :mrgreen:
Voor mijn gevoel heeft het zeker meegespeeld dat ik hier veel mee bezig ben geweest toen ze jonger waren, maar ik kan er heel goed naast zitten hoor. :wink:
Ik denk dat dat ook wel meespeelt, maar ik denk dat het ook wel ligt aan het type hond dat je hebt. Moos heeft het eerste jaar eigenlijk nooit andere honden op bezoek gehad en is zelf ook niet bij andere honden op bezoek geweest. Toch kan hij dat prima en kunnen andere honden ook hier binnen komen. Stoere reuen moeten zich niet al te wild gaan gedragen, in de zin van Moos steeds opzoeken en op hem springen, maar voorderest is er niks aan de hand verder. Hij wordt er ook niet drukker van ofzo.

Saar heeft wel als pup/jonge hond een aantal keer vreemde honden hier binnen gehad, maar ook maar een keer of 5-6 denk ik (en dan ook nog steeds dezelfde honden), dus of dat nou qua trainen en oefenen heel veel uitmaakt :denken:

Maar Moos en Saar zijn ook niet zo snel super-super enthousiast en blij. Vegas wel natuurlijk; en die is dan niet alleen blij maar ook druk en stuiterig uit enthousiasme, en ik denk dat dat ook wel meespeelt :wink:
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief

Inge O schreef:ik heb hier zelf weer geen enkele twijfel over : doodnormale geilheid is dit voor mij. ik kan er eerlijk gezegd weer geen greintje domineren (los van sex dan) in ontdekken, en vraag me af waar mensen bij rijden van een volle reu op een volle teef het dominantieverhaal eigenlijk vandaan halen, ik snap dat echt niet goed :denken: .

de allereerste betekenis van rijden IS gewoon sexueel, het is pas als dit gedrag in een andere context wordt uitgevoerd dat het een dubbele betekenis krijgt. dan wordt het niet meer 'ik ga je pakken, en wel nú', maar eerder 'ik zou je kunnen pakken als ik wil, zie je wel'. de achterliggende gedachte blijft dus sexueel (net zoals verkrachting bij mensen in wezen hoofdzakelijk ook eerst met domineren en macht en de uiting daarvan te maken heeft, wat dan wel sexueel 'bewezen' wordt - dat laatste bestaat bij dieren niet, maar de rest van het dubbele patroon is identiek).
Bedoel je met andere context teef op teef misschien?
Dat zal toch wel een vorm van dominantie zijn?
Afbeelding
maart
Zeer actief

Inge O schreef:ik heb hier zelf weer geen enkele twijfel over : doodnormale geilheid is dit voor mij. ik kan er eerlijk gezegd weer geen greintje domineren (los van sex dan) in ontdekken, en vraag me af waar mensen bij rijden van een volle reu op een volle teef het dominantieverhaal eigenlijk vandaan halen, ik snap dat echt niet goed :denken: .

de allereerste betekenis van rijden IS gewoon sexueel, het is pas als dit gedrag in een andere context wordt uitgevoerd dat het een dubbele betekenis krijgt. dan wordt het niet meer 'ik ga je pakken, en wel nú', maar eerder 'ik zou je kunnen pakken als ik wil, zie je wel'. de achterliggende gedachte blijft dus sexueel (net zoals verkrachting bij mensen in wezen hoofdzakelijk ook eerst met domineren en macht en de uiting daarvan te maken heeft, wat dan wel sexueel 'bewezen' wordt - dat laatste bestaat bij dieren niet, maar de rest van het dubbele patroon is identiek).
en wat dan met mijn teef die op een reu wil rijden?
da gedachte kan toch niet zijn 'ik zou je kunnen pakken als ik wil'
(eerder: ik zou je willen pakken moest ik kunnen' zou beter geplaatst zijn. :wink: )

maar een echt dominante teef heb ik nou ook weer niet. gewoon als ze er genoeg van heeft, dan rijd ze. anders laat ze zich altijd doen.
Reini
Zeer actief

pooh schreef:Misschien troost het je dat als wij hondenbezoek krijgen (en dat is toch met grote regelmaat) in de eerste 10 minuten dat de honden binnen zijn ons interieur niet meer op zijn plaats staat :mrgreen:

Tis dan wel geen rij gedrag maar drukte, spelen en spanning moeten er dan toch even uit.
Dat het niet rustig is met twee staffie's in huis maakt me niks uit, ik had het glaswerk van te voren al van tafel gehaald :mrgreen: Maar voor de bezoekende partij (Dana dus) moet het ook wel een beetje leuk zijn :mrgreen: In plaats van dat ze constant wordt bereden :N: :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Tamara&Dana schreef:
Tamara komt net zo lang met Dana langs tot het goed gaat.
Ik zie dat Dana niet bang is maar het gewoon niet kan winnen.
Dus zij mag best het testteefje zijn voor Vegas.

Als zij lekker aan zijn pipi gaat snuffelen zodra jij Vegas vast
hebt dan vraagt ze er ook wel een beetje om eigenlijk :mrgreen:
Dana vond het over het algemeen genomen niet echt heel erg vervelend nee :wink: Ik 'baalde' meer van Vegas dan Dana waarschijnlijk. Toen ik hem vast had ging ze hem ook uitgebreid besnuffelen en ze bleef hem ook wel opzoeken inderdaad :wink:

We proberen het gewoon weer een keer. De spanning van de eerste keer is eraf, Vegas moet gewoon even wennen.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef:

en wat dan met mijn teef die op een reu wil rijden?
da gedachte kan toch niet zijn 'ik zou je kunnen pakken als ik wil'
(eerder: ik zou je willen pakken moest ik kunnen' zou beter geplaatst zijn. :wink: )
en waarom niet? het gaat hem maar om de boodschap die ze op die manier over willen brengen, of er dan wel of niet een piemel aanzit realiseren dieren zich echt niet :wink: .
ok :ok: boodschap begrepen :mrgreen:
Reini
Zeer actief

Tamara&Dana schreef: Reini als jij een SBT erbij wilt dan moet je rekening ermee houden
dat je sowieso een stuiterballetje in huis hebt het 1e half uur bij
hondenbezoek. Dana doet het nog steeds met Indy, Kaya en Roxy.
En Indy en Rox kent ze van pup af aan en ziet ze met regelmaat.
Met mensen trouwens hetzelfde verhaal maar dat kun je snel verhelpen door je bezoek dit gedrag te laten negeren.
Ik heb al een stuiterbal in huis zodra visite binnenkomt, eentje meer kan er vast wel bij in de toekomst :mrgreen: .
De drukte maakt me ook echt helemaal niks uit, dat vind ik alleen maar leuk maar dan moet het wel drukte vanuit spelen en ravotten zijn en niet vanuit Vegas continu achterna lopen om hem te weerhouden Dana te pletten :roll: :wink:
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief

Vegas moet idd gewoon even wennen.
En dat kunnen we nog op zoveel manieren proberen!

Komt helemaal goed :ok:

Mijn conlusie is wel: Dana is een berijdbaar teefje :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”