Heel af en toe werd er hier in huis ook wel wat lelijk tegen elkaar gedaan maar dat was vooral als er een speeltje of een kong in het spel was. Smek was dan degene die zijn bezit verdedigde als hij vond dat Casper te dicht bijkwam.
Maar nu is het helemaal mis aan het gaan. Ze zijn deze week al twee keer op de vuist gegaan. Steeds was het Smek die op Casper klapte. Smek is ook begonnen met om de haverklap naar Cas te grommen. Ook zonder dat er eten of een speeltje in het spel is.
Voorbeeld: van de week zat Smek tussen mij en een vriendin die op bezoek was in op de grond. Casper loopt aan de andere kant van de salontafel langs richting de bank om daar op zijn vaste plekje te gaan liggen. En Smekkie begint naar hem te grommen. Compleet met opgetrokken lip. Dat doet hij dus steeds vaker. Vanochtend gromde hij al twee keer in een paar minuten tijd naar Cas.
Nu zit Cas op het moment even helemaal niet lekker in zijn velletje. Het is in onze omgeving verschrikkelijk druk overal (grote groepen drukke scholieren die op excursie zijn, toeristen, skateboarders, kermis e.d.) en dat wordt hem teveel. Hij is zich weer een beetje in zichzelf aan het keren en wordt weer heel snel bang. Zou dat er wat mee te maken hebben?
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik ermee moet. Als ik begin te vermoeden dat het mis dreigt te gaan dan probeer ik ze allebei af te leiden in de hoop dat op die manier de ergste druk er vanaf is. Toen ze van de week op de vuist gingen was gelukkig mijn man er ook bij zodat we allebei een hond konden grijpen. Moesten ze echt goed vasthouden want ze waren zo weer op elkaar geklapt.
Ik ben zo bang dat het niet een tijdelijk iets is
Alle tips en adviezen zijn welkom.