Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raar gedrag??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

raar gedrag??

Ongelezen bericht door fenneke »

ik heb voor amos een bench gekocht :N:

dit is voor de vakantie bedoeld amos gaat voor het eest mee kamperen en ik ben bang dat hij onder het doek van de tent doorkruipt
en ik hem ook niet helemaal vertrouw met kinderen en ik wel ongestoord even naar de wasplaats enz wil kunnen gaan :mrgreen:
let wel het is niet de bedoeling dat hij er de hele dag in doorbrengt :pffff:

de bench staat inmiddels 2 maanden in de kamer met zijn mand erin en vanaf de eerste minuut ligt/slaapt amos heel veel in de bench maar altijd met het deurtje open :mrgreen:

nu deze week deed ik het deurtje dicht en hij was eigenlijk direkt in paniek in alle hoeken krabben en bijten dat hij er uit wilde ik ben er naast gaan zitten lezen en toen hij maar even rustig was heb ik het deurtje weer open gedaan

na een poosje ging hij trouwens gewoon weer liggen in zijn mand om te gaan slapen maar met het deurtje dicht wil hij dus beslist niet dan blijft hij onrustig en wil niet gaan liggen

is er een kans dat hij het nog wel kan leren of moet ik maar gewoon niet op vakantie gaan :wink:

ps amos is nu 5 jaar oud en heeft altijd gewoon in de kamer geslapen

wie heeft er tips??
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

geen tips mbt bench, maar kun je hem niet in de tent vast maken met zo'n pin in de grond?
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Gonny schreef:geen tips mbt bench, maar kun je hem niet in de tent vast maken met zo'n pin in de grond?
ja die heb ik ook 2 pinnen met een looplijn ertussen en als hij echt niet went zal dat misschien ook een oplossing zijn

ik ben zo benieuwd waar dit gedrag wegkomt :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik ga ook kamperen en heb een grondpen en een aantal meters lijn gekocht voor het geval dat...

Eerlijk gezegd heb ik niet eens overwogen om een bench mee te nemen; in een vreemde omgeving lijkt het me al helemaal vreselijk voor een hond om daar in te moeten zitten....
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
fenneke
Zeer actief

Annelies schreef:Eerlijk gezegd heb ik niet eens overwogen om een bench mee te nemen; ....
ik wel :mrgreen:

amos aan een touw en dan een andere hond of kind in de buurt :N:

dat is vragen om moeilijkheden :wink: en niet eens negatief hoor maar heel erg druk doen en alles omverlopen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

fenneke schreef:
Annelies schreef:Eerlijk gezegd heb ik niet eens overwogen om een bench mee te nemen; ....
ik wel :mrgreen:

amos aan een touw en dan een andere hond of kind in de buurt :N:

dat is vragen om moeilijkheden :wink: en niet eens negatief hoor maar heel erg druk doen en alles omverlopen
Bij onze kampeerplaats zal niemand langskomen want we staan op het achterste plekje van de camping, aan een rivier...
Whaaaaa...!! Ik krijg accute vakantiekriebels... :cheer:

Waar ga jij eigenlijk kamperen...?
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
fenneke
Zeer actief

weten we nog niet meestal beslissen we pas de laatste dag :mrgreen:

is er hier zon dan blijft het nederland is het slechter weer dan zoeken we de zon op :mrgreen:

tot nu toe was er steeds wel een van de kinderen thuis en bleef amos thuis maar dit jaat gaat hij dus mee
Fenneke en Baloe
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb mijn honden altijd vanaf pup gewend in de bench. Dat vond ik thuis handig, maar óók tijdens het kamperen.
Daardoor is het nooit een probleem geweest.
Je zou nog kunnen proberen om het aanvaardbaarder te maken door hem ook in de bench eten te geven of een lekker goedgevulde kong.
Anders dus tocu maar aan een touw en om de beurt douchen.
Groetjes van Nettie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb Laika vroeger aan een bench willen wennen, maar ook bij haar brak de paniek uit zodra ze het gevoel had opgesloten te gaan worden in die kooi. En echt..ik heb het heel zorgvuldig opgebouwd en haar maanden laten wennen voordat ik uberhaupt aan het deurtje begon te zitten.
Paniek is bij een volwassen hond ook al snel verontrustend in een bench. Ze kunnen zich flink beschadigen.

Voor Kiki hadden we een bench mee naar Spanje, maar uiteindelijk heb ik met de riem vastgebonden om mijn middel heen geslapen en tijdens de overnachting onderweg heb ik gewoon in de auto geslapen.
Ook kiki werd hysterisch.
Ik denk dat een volwassen hond ook veel eerder in protest komt tegen het weggestopt worden in een kooi.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
fenneke
Zeer actief

Eline* schreef:Ik heb Laika vroeger aan een bench willen wennen, maar ook bij haar brak de paniek uit zodra ze het gevoel had opgesloten te gaan worden in die kooi. En echt..ik heb het heel zorgvuldig opgebouwd en haar maanden laten wennen voordat ik uberhaupt aan het deurtje begon te zitten.
Paniek is bij een volwassen hond ook al snel verontrustend in een bench. Ze kunnen zich flink beschadigen.

Voor Kiki hadden we een bench mee naar Spanje, maar uiteindelijk heb ik met de riem vastgebonden om mijn middel heen geslapen en tijdens de overnachting onderweg heb ik gewoon in de auto geslapen.
Ook kiki werd hysterisch.
Ik denk dat een volwassen hond ook veel eerder in protest komt tegen het weggestopt worden in een kooi.
ja bij ons staat de bench ook al 2 maanden in de kamer en eigenlijk had ik helemaal geen problemen verwacht :19: hij is zo cool in dat soort dingen en nu dit maar goed het is geen halszaak dan maar geen bench mee maar ik zal het nog blijven proberen tot de vakantie :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”