De jongen kwam net met twee stuks tuinverlichting (
Kaya vond dit natuurlijk zeer vreemd gedrag en begon direct enorm te blaffen tegen hem.
Ze bleef keurig op afstand (zo'n 3 meter) maar bleef blaffen.
De jongen was in het geheel niet onder de indruk, want 'hij was honden gewend' en probeerde Kaya te paaien. Hij wilde op haar aflopen en haar aaien, zijn hand was wat hoger om haar dus bovenop haar kop te aaien.
Direct zei ik dat ik dit nu maar niet zou doen
Kaya deed een pas achteruit, maar bleef daar weer staan en bleef blaffen.
Het was een beetje warrig, want superheld Moritz (
Ik vond het netjes gedrag van Kaya, maar tegelijkertijd wel moeilijk omdat de jongen, weliswaar dronken, geen kwaad in de zin had. Niet tegen mij en niet tegen Kaya.
Ik wilde haar dus niet bestraffen en heb uiteindelijk gezegd 'het is goed, genoeg zo'. Dit nam ze zeer bedenkelijk aan van me.
De jongen liet haar aan zijn hand ruiken toen, maar ook dat vertrouwde ze niet en na een seconde gesnuffel, deed ze weer een pas achteruit (nog steeds erg op haar hoede en waaks).
Ik zei de jongen beter door te lopen en dat deed hij toen, maar Kaya begon toen opnieuw te blaffen en deed een paar passen naar voren.
Ik riep haar terug en toen was het goed allemaal.
Dit was dus voor het eerst dat Kaya een dronken figuur tegenkwam. Op zich vond ik haar reactie netjes, toch? ze deed geen enkele aanval tot bijten, maar bleef wel op haar plaats naast mij om hem duidelijk te maken 'tot hier en niet verder'. Bij een stap van de jongen, deed ze één pas achteruit en bleef dan weer staan.
Mijn eigen reactie vond ik moeilijker, want ik wilde haar dus niet op haar kop geven, maar aan de andere kant had de jongen geen kwaad in de zin.
Goed gehandeld zo om Kaya te zeggen dat het allemaal in orde was? Of was er een andere mogelijkheid geweest?
(we stonden op een smal pad, dus ontwijken was niet mogelijk en die jongen kwam dus ook ineens uit die tuin tevoorschijn toen wij erlangs liepen).
Aan Moritz heb ik geloof ik niet zoveel