Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Netjes?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Netjes?

Ongelezen bericht door Caro. »

Gisteravond laat kwam ik voor het eerst met de honden een dronken jongen tegen.
De jongen kwam net met twee stuks tuinverlichting ( :denken: ) uit de tuin van de overbuurman lopen en hij zwalkte op zijn poten en begon direct heel vreemd te praten tegen me.

Kaya vond dit natuurlijk zeer vreemd gedrag en begon direct enorm te blaffen tegen hem.
Ze bleef keurig op afstand (zo'n 3 meter) maar bleef blaffen.

De jongen was in het geheel niet onder de indruk, want 'hij was honden gewend' en probeerde Kaya te paaien. Hij wilde op haar aflopen en haar aaien, zijn hand was wat hoger om haar dus bovenop haar kop te aaien.
Direct zei ik dat ik dit nu maar niet zou doen :neenee:
Kaya deed een pas achteruit, maar bleef daar weer staan en bleef blaffen.

Het was een beetje warrig, want superheld Moritz ( :smile: ) wilde steeds vluchten, dus die moest ik ook in de gaten houden.

Ik vond het netjes gedrag van Kaya, maar tegelijkertijd wel moeilijk omdat de jongen, weliswaar dronken, geen kwaad in de zin had. Niet tegen mij en niet tegen Kaya.
Ik wilde haar dus niet bestraffen en heb uiteindelijk gezegd 'het is goed, genoeg zo'. Dit nam ze zeer bedenkelijk aan van me.
De jongen liet haar aan zijn hand ruiken toen, maar ook dat vertrouwde ze niet en na een seconde gesnuffel, deed ze weer een pas achteruit (nog steeds erg op haar hoede en waaks).

Ik zei de jongen beter door te lopen en dat deed hij toen, maar Kaya begon toen opnieuw te blaffen en deed een paar passen naar voren.
Ik riep haar terug en toen was het goed allemaal.

Dit was dus voor het eerst dat Kaya een dronken figuur tegenkwam. Op zich vond ik haar reactie netjes, toch? ze deed geen enkele aanval tot bijten, maar bleef wel op haar plaats naast mij om hem duidelijk te maken 'tot hier en niet verder'. Bij een stap van de jongen, deed ze één pas achteruit en bleef dan weer staan.

Mijn eigen reactie vond ik moeilijker, want ik wilde haar dus niet op haar kop geven, maar aan de andere kant had de jongen geen kwaad in de zin.
Goed gehandeld zo om Kaya te zeggen dat het allemaal in orde was? Of was er een andere mogelijkheid geweest?
(we stonden op een smal pad, dus ontwijken was niet mogelijk en die jongen kwam dus ook ineens uit die tuin tevoorschijn toen wij erlangs liepen).

Aan Moritz heb ik geloof ik niet zoveel :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos kan ook zo reageren op iemand die echt flink dronken is. Of nou ja, dat is 1 keer gebeurt; ik kom niet zo vaak dronken mensen tegen :denken: :mrgreen:

Hij ging ook staan blaffen, alleen met het verschil tussen hem en Kaya dat zodra die man dichterbij kwam Moos met de staart tussen zijn poten wegschoot (held op sokken :mrgreen: ).

Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan je nu gedaan hebt, zeker omdat die man rond bleef hangen bij Kaya. Ik ben met Moos zelf doorgelopen en heb verder niks tegen hem gezegd.
Afbeelding
tineke

Re: Netjes?

Ongelezen bericht door tineke »

Stang schreef:Gisteravond laat kwam ik voor het eerst met de honden een dronken jongen tegen.
De jongen kwam net met twee stuks tuinverlichting ( :denken: ) uit de tuin van de overbuurman lopen en hij zwalkte op zijn poten en begon direct heel vreemd te praten tegen me.

Kaya vond dit natuurlijk zeer vreemd gedrag en begon direct enorm te blaffen tegen hem.
Ze bleef keurig op afstand (zo'n 3 meter) maar bleef blaffen.

De jongen was in het geheel niet onder de indruk, want 'hij was honden gewend' en probeerde Kaya te paaien. Hij wilde op haar aflopen en haar aaien, zijn hand was wat hoger om haar dus bovenop haar kop te aaien.
Direct zei ik dat ik dit nu maar niet zou doen :neenee:
Kaya deed een pas achteruit, maar bleef daar weer staan en bleef blaffen.

Het was een beetje warrig, want superheld Moritz ( :smile: ) wilde steeds vluchten, dus die moest ik ook in de gaten houden.

Ik vond het netjes gedrag van Kaya, maar tegelijkertijd wel moeilijk omdat de jongen, weliswaar dronken, geen kwaad in de zin had. Niet tegen mij en niet tegen Kaya.
Ik wilde haar dus niet bestraffen en heb uiteindelijk gezegd 'het is goed, genoeg zo'. Dit nam ze zeer bedenkelijk aan van me.
De jongen liet haar aan zijn hand ruiken toen, maar ook dat vertrouwde ze niet en na een seconde gesnuffel, deed ze weer een pas achteruit (nog steeds erg op haar hoede en waaks).

Ik zei de jongen beter door te lopen en dat deed hij toen, maar Kaya begon toen opnieuw te blaffen en deed een paar passen naar voren.
Ik riep haar terug en toen was het goed allemaal.

Dit was dus voor het eerst dat Kaya een dronken figuur tegenkwam. Op zich vond ik haar reactie netjes, toch? ze deed geen enkele aanval tot bijten, maar bleef wel op haar plaats naast mij om hem duidelijk te maken 'tot hier en niet verder'. Bij een stap van de jongen, deed ze één pas achteruit en bleef dan weer staan.

Mijn eigen reactie vond ik moeilijker, want ik wilde haar dus niet op haar kop geven, maar aan de andere kant had de jongen geen kwaad in de zin.
Goed gehandeld zo om Kaya te zeggen dat het allemaal in orde was? Of was er een andere mogelijkheid geweest?
(we stonden op een smal pad, dus ontwijken was niet mogelijk en die jongen kwam dus ook ineens uit die tuin tevoorschijn toen wij erlangs liepen).

Aan Moritz heb ik geloof ik niet zoveel :smile:
Mijn doemscanario als ik Orson 'snachts uit laat :N: :N:

Als wij een ''vreemd'' persoon tegen komen in donker ,Orson vind ze al snel vreemd,dan mag hij van mij ook grommen.
Wel neem ik het daarna over en moet hij zijn mond houden maar ik ben bang dat als ik het grommen bestraf hij die stap gaat overslaan met alle mogelijke gevolgen vandien.
Ik zeg hem dan ook dat het goed is en loop door ,mensen mogen hem van mij niet aanraken omdat ik weet dat hij dat vervelend vind. :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Volgens mij heb je het prima opgelost. :ok:
En jouw hond heeft zich op een begrijpelijke manier gedragen en heeft er blijk van gegeven dat er geen echt gevaar was.
Lijkt me helemaal in orde zo
Groetjes
Nettie
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Stang schreef:De jongen was in het geheel niet onder de indruk, want 'hij was honden gewend' en probeerde Kaya te paaien. Hij wilde op haar aflopen en haar aaien, zijn hand was wat hoger om haar dus bovenop haar kop te aaien. :
:denken: Wat bezielt mensen toch ?

Om je vraag te bantwoorden, ik vind dat Kaya het netjes heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door Zoie op 26 jun 2006 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Stang schreef:De jongen was in het geheel niet onder de indruk, want 'hij was honden gewend' en probeerde Kaya te paaien. Hij wilde op haar aflopen en haar aaien, zijn hand was wat hoger om haar dus bovenop haar kop te aaien. :
:denken: Wat bezoelt mensen toch ?

Ja, je vraagt het je af.... ik ben allerminst bang voor honden, maar als een vreemde grote hond (in dit geval Rottweiler) 's nachts tegen mij staat te blaffen, dan ga ik toch echt niet proberen die hond bovenop z'n kop te aaien :N: :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Stang schreef:
Zoie schreef:

Ja, je vraagt het je af.... ik ben allerminst bang voor honden, maar als een vreemde grote hond (in dit geval Rottweiler) 's nachts tegen mij staat te blaffen, dan ga ik toch echt niet proberen die hond bovenop z'n kop te aaien :N: :roll:
Ach, als de drank is in de man......
Maar naar mijn mening hebben jullie het allebei prima "aangepakt".

Ik ben hier altijd bang voor als ik s'avonds laat met Jagger loop. Volgens mij schrikt hij niet echt ungure types af :wink: .
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Stang schreef:
Zoie schreef:

Kleine honden is nog vervelender, want dan zijn mensen vaak helemaal niet bang. En als je dan toevallig een pittige tussen hebt zitten, is het hap.

Maar idd, je maakt de raarste dingen mee wat dat betreft, heb het met Zoë ook vaak mee gemaakt, je moet er altijd op bedacht zijn.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Stang schreef:
Zoie schreef:

Kleine honden is nog vervelender, want dan zijn mensen vaak helemaal niet bang. En als je dan toevallig een pittige tussen hebt zitten, is het hap.

Maar idd, je maakt de raarste dingen mee wat dat betreft, heb het met Zoë ook vaak mee gemaakt, je moet er altijd op bedacht zijn.
Nou ja, inderdaad: bij een kleine hond moet je op dat moment ook gewoon je handen thuishouden :wink:
Zou ik trouwens ook doen hoor, ik aai zeer weinig honden zomaar, behalve als ze echt bij me komen om te kroelen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ja hoor, prima zo, toch? die jongen had niks kwaads in zin, nee, maar wist kaya veel?

bij attack hoeven ze nog niet eens dronken zijn om dit scenario te krijgen :mrgreen: .
Daarom heet ze natuurlijk ook 'Attack' (aanvalluh) en Kaya 'Kaya' (betekenis: 'wijs kind' :pffff: ) *proest* :smile: :smile:

Nee, Kaya trekt zich normaal gesproken totaal niets van mensen op straat aan. Ze kijkt niet op of om, ook niet van fietsende mensen, rennende kinderen ofzo. Ze kan rustig banjeren tussen 10 kinderen die aan het voetballen zijn ofzo :19:

Maar dit vond ze vreemd, zo'n zwalkende vent die raar stond te praten en maar haar stond aan te kijken en probeerde te paaien.
Van het paaien moet ze sowieso weinig hebben, want een ieder die haar heel lief, maar geforceerd, probeert te benaderen daar heeft ze enig wantrouwen tegen.
Afbeelding
A good dog never dies...

tineke

Inge O schreef:ja hoor, prima zo, toch? die jongen had niks kwaads in zin, nee, maar wist kaya veel?

bij attack hoeven ze nog niet eens dronken zijn om dit scenario te krijgen :mrgreen: .
Bij orson ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: alleen zit hij wel altijd vast hier in de buurt en is hij niet echt een blaffer meer een grommer of :N: :mrgreen: :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:

Bij orson ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: alleen zit hij wel altijd vast hier in de buurt en is hij niet echt een blaffer meer een grommer of :N: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Ik heb maanden geleden eens een 'karate man' meegemaakt hier :smile:
Die stond tegenover Kaya en begon karate bewegingen te maken, slaan met de armen en schoppen met de benen.
Kaya keek hem aan van 'joh, ben jij nou aan het doen?' :roll:
Het interesseert haar werkelijk helemaal niets.

Behalve dan dus dronken zijn blijkbaar, daar moet ze niks van hebben.

De jongen vroeg ook nog aan mij of ik wist waar de tuinverlichting thuis hoorde? Nou jaa.... dronken mafketel, hij had ze net uit die tuin gejat.
Dus ik heel droog 'ik denk daar waar je ze net vandaan hebt gehaald'
:roll: 'owwww dan zal ik ze maar weer terugzetten he?'.... 'ja doet dat maar' :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

tineke

Stang schreef:
tineke schreef:

Die stond tegenover Kaya en begon karate bewegingen te maken, slaan met de armen en schoppen met de benen.

De jongen vroeg ook nog aan mij of ik wist waar de tuinverlichting thuis hoorde? Nou jaa.... dronken mafketel, hij had ze net uit die tuin gejat.
:roll: 'owwww dan zal ik ze maar weer terugzetten he?'.... 'ja doet dat maar' :mrgreen:
Hier op het kerkplein stond ook regelmatig een man karate te doen daar waren onze honden niet dol op moet ik zeggen.
Hij kon ook grust al trappend en oefenend op je af komen en dan moest ik echt maken dat ik weg kwam want dat vinden zowel Orson als Rio niets
Nadat een keer de kopspijkers in de reclame waren geweest bij de karwei heb ik die meneer niet meer gezien :19: :mrgreen: :smile: :wink:

Wat een sukkel zeg dat dronken droppie :eek:
Dronken mensen zijn vaak irritant zeker als je zelf nuchter bent valt me de laatse tijd erg op :smile: :smile:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef:

Daarom heet ze natuurlijk ook 'Attack' (aanvalluh) en Kaya 'Kaya' (betekenis: 'wijs kind' :pffff: ) *proest* :smile: :smile:

Nee, Kaya trekt zich normaal gesproken totaal niets van mensen op straat aan. Ze kijkt niet op of om, ook niet van fietsende mensen, rennende kinderen ofzo. Ze kan rustig banjeren tussen 10 kinderen die aan het voetballen zijn ofzo :19:
en wát staat er toevallig in jouw onderschrift :engel: :engel: ??

nee, attack kan ook prima tussen drukte, maar bij een één op één benadering op een stille plek kan ze heel wantrouwend worden (vlammetje overigens nog erger :mrgreen: ).
Hahahahaha, ja dat zal je net zien :N:

Ja precies, wat Attack wantrouwend vindt, dat vindt Kaya dus ook. Groep mensen, prima. Eén op één ook prima, behalve als ze haar dan echt proberen te paaien, dan wantrouwt ze de boel behoorlijk. Dit laat ze overigens netjes merken, door gewoon achteruit te lopen, maar ja..... sommige mensen snappen zelfs dát niet :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Stang schreef:
tineke schreef:

Hier op het kerkplein stond ook regelmatig een man karate te doen daar waren onze honden niet dol op moet ik zeggen.
Hij kon ook grust al trappend en oefenend op je af komen en dan moest ik echt maken dat ik weg kwam want dat vinden zowel Orson als Rio niets
Nadat een keer de kopspijkers in de reclame waren geweest bij de karwei heb ik die meneer niet meer gezien :19: :mrgreen: :smile: :wink:

Wat een sukkel zeg dat dronken droppie :eek:
Dronken mensen zijn vaak irritant zeker als je zelf nuchter bent valt me de laatse tijd erg op :smile: :smile:
Ik drink nooit alcohol (gewoon omdat ik het niet lekker vind) en ik vind dronken mensen dus echt bijzonder irritant. Zelfs als ze een vrolijke dronk hebben, dan vind ik het zo nep gewoon.
Dus ik kan me wel voorstellen dat een hond dit ook erg vreemd gedrag vindt :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vraag me altijd af in hoeverre honden voelen, merken (ruiken, wellicht) of iemand dronken of anderzins onder invloed is. En waarom ze dat zo bedreigend vinden.
Toen ik nog Rotterdam woonde en voor het laatste plas-rondje aangewezen was op het ongure stadsparkje, kwam ik soms om de paar passen dronken mensen tegen of mensen die (hard)drugs hadden gebruikt.
Billy moest helemaal niets van die mensen hebben, borstelen, grommen, blaffen, de hele mikmak.
Het 'lullige' van Billy is wel dat 'ie er heel onschuldig uitziet en dat sommige mensen zijn gedrag niet zo nauw namen...
Geen ontspannen laatste rondjes waren dat dus! :mrgreen:
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Wolf zou precies zo reageren als Kaya en ik vind dat alleen maar prima. Ik zeg ook als hij blijft blaffen 'genoeg' en dat is meestal voldoende. Kom hier ook regelmatig rare snuiters tegen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”