Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuwe riem kopen > wat voor riem?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

nieuwe riem kopen > wat voor riem?

Ongelezen bericht door chuckie »

ik ga morgen een nieuwe riem halen voor chuckie omdat deze stuk gegaan is.we hebben op dit moment een leren riem van 2 meter,nu willen we wel weer een lange riem,maar nu een van nylon.
we twijfelen tussen een flexi (is het netjes aan de riem moeten lopen dan nog wel duidelijk voor hem?)
of een politielijn (kan je verstellen in lengte),of een lange nylon lijn maar dan kom je al snel op een lijn van 5 meter,ik heb op internet gekeken en alle nylon lijnen zijn rond de 140,of ze zijn 2meter maar dan heb je dus een politielijn (dubbele lijn heb je dan eigenlijk toch?),of het wordt dan dus een 5 meter lijn maar dat lijkt me ook zo onhandig zo'n lang end in je handen,of valt dat best mee?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind persoonlijk voor de aanlijn-rondjes door de buurt zo'n lijn van rond de 1.20 m of 1.40 m het handigst. Een flexi is leuk, en die kan je ook best vaak gebruiken, maar als enige lijn vind ik het niet aan te raden.

Ik vind zo'n flexi bijvoorbeeld echt rot vasthouden als je langs een drukke weg staat te wachten, of als je een andere hond moet passeren (en jouw hond wil er naartoe). Dan moet je hem erg kort maken, en sta je met dat rare handvat te frutten. Zo'n nylon of leren riem kan je gewoon een paar keer om je hand slaan en dan heb je veel beter grip dat met zo'n flexi handvat vind ik.
Voor erbij is een flexi altijd fijn :ok:
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

pfff moeilijk hoor!zo'n politielijn lijkt me toch ook lastig omdat je dan eigenlijk een dubbele riem in je hand hebt.
zo'n flexi is natuurlijk ook te gebruiken als gewone lijn omdat je hem op slot kan doen,begrijpt jou hond wel het verschil tussen vrij en gewoon meelopen?chuckie loopt nu keurig netjes mee als ik naast zeg,en ik ben zo bang dat ik dat verpest met zo'n flexi,maar als ik er dan gewoon een commando (vrij ofzo) aan koppel dan is het verschil toch wel duidelijk?
aan de riem die ik nu gebruik loopt hij langs de weg keurig netjes naast,en als we ergens lopen waar hij niet los kan,maar wel de ruimte heeft,dan geef ik hem ook de hele lijn,dus eigenlijk is het principe hetzelfde.en zo hard hoeven ze toch niet te trekken aan zo'n flexi om een beetje lijn te krijgen?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik gebruik voor de gewone rondjes altijd een leren politieriem of nu ook vaak een gewone nylon riem van 1.00-1.20. Die flexi's heb ik niks aan want ik loop altijd naast de weg en 5 meter voor mij kan dan ook 5 meter op de weg worden en dat vind ik nogal gevaarlijk. Iedere dag mag hij zich los uitleven :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

chuckie schreef:pfff moeilijk hoor!zo'n politielijn lijkt me toch ook lastig omdat je dan eigenlijk een dubbele riem in je hand hebt.
zo'n flexi is natuurlijk ook te gebruiken als gewone lijn omdat je hem op slot kan doen,begrijpt jou hond wel het verschil tussen vrij en gewoon meelopen?chuckie loopt nu keurig netjes mee als ik naast zeg,en ik ben zo bang dat ik dat verpest met zo'n flexi,maar als ik er dan gewoon een commando (vrij ofzo) aan koppel dan is het verschil toch wel duidelijk?
aan de riem die ik nu gebruik loopt hij langs de weg keurig netjes naast,en als we ergens lopen waar hij niet los kan,maar wel de ruimte heeft,dan geef ik hem ook de hele lijn,dus eigenlijk is het principe hetzelfde.en zo hard hoeven ze toch niet te trekken aan zo'n flexi om een beetje lijn te krijgen?
Moos en Saar trekken niet, en de zeldzame keren dat ik ze aan de flexi heb snappen ze dat wel meteen. En als ik dan de wandeling daarop weer de gewone riemen van 1.20 m gebruik lopen ze gewoon met een slap lijntje weer mee.
Je kan altijd kijken hoe het gaat. Gaat Chuckie opeens trekken nadat je een tijdje met de flexi hebt gelopen dan kan je er altijd nog mee stoppen.

Zo'n flexi kan je wel gebruiken als gewone lijn door hem kort te doen, maar mijn ervaring daarmee is slecht. Ten eerste vind ik dat handvat gewoon irritant lopen omdat ik het gevoel heb te weinig grip te hebben. De gewone lijn sla ik nog weleens een paar keer om mijn hand heen als ze heel kort moeten blijven, en dan heb ik naar mijn idee veel meer grip dan met zijn handvat waar dan weer een lijntje uitkomt.
Daarbij hebben mijn honden iig wel feilloos door dat ze dus wel aan de flexi lopen. Doe ik hem dan opeens op slot en kort dan blijven ze er een beetje in hangen omdat ze denken hem op die manier toch langer te kunnen maken.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik heb het liefst nylon/stoffe riemen van 2 meter :ok: dit vindt ik een hele fijne lengte ik heb er 2 van rogs for dogz die ik kan verstellen (zonder ringen heb een trauma aan een politielijn over gehouden :mrgreen: ik heb mijn vinger gebroken :wink: en sindsdien kan ik er niet meer zo goed mee werken :roll: ) en de rest van mijn riemen laat ik altijd in een dierenwinkel maken voor "werkhonden" die maken meestal zelf hun riemen en meestal hebben ze hele fijne matrialen :ok: want ik ben nog al een zeikerd en vindt al gauw een riem niet fijn :pffff: heb volgens mij wel 20 riemen waarvan ik er dus maar 4 gebruik :wink: ook gebruik ik vaak de rollijn en als je ze leert om aan de rollijn te luisteren :wink: dan gaat dat prima :ok: maar zelf gebruik ik ze alleen in het park :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Jasmijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasmijn »

ik heb een boel riemen, en halsbanden (het is bijna een verslavind!! afentoe koop ik gewoon "een setje" :mrgreen: )

maar ik vind het fijnste toch wel een riem van 1.20 f 1.40.
of een politielijn van 2 meter (die dan dubbel is).
een flexie vind ik echt helemaal niks, heb ik ooit van iemand gekregen, 1 keer gebruikt en nu ligt hij stoffig te worden in de kast.

maar Aimee moet gewoon naast lopen, of ze mag los.
dus dan is een flexi echt niet handig.

maar het is simpelweg uitproberen wat jij het fijnste vind.
smaken verschillen, e gelukkig maar, anders zou de wereld ook zo saai zijn!!
groetjes Jasmijn
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

wij gebruiken om hier in het dorp te wandelen een nylon riem van ongeveer 2 meter. dan trekt ons hondje niet en loopt netjes mee. gaan we naar het bos of park dan hebben we een flexi van 8 meter en heeft hij dus meer vrijheid. het verschil kent hij wel, maar in het bos aan dekorte riem is wel vaker trekken. omdat hij volgens mij wel weet dat hij in het bos de flexi heeft.

groetjes kim
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”