Hallo Allemaal,
Mijn shi Tzu is nu 8 maanden en gaat voor het eerst naar de kapper.
Nu heb ik van iemand gehoord dat als je hem tekort knipt of scheert dat zijn vacht kan veranderen (de structuur van zijn haar, dat het pluizig wordt enzo)
Klopt dan ? En......... hoe wordt een Shi Tzu eigenlijkt geknipt ?
Toch niet met een tondeuse er over ? Ik wil hem niet te kaal !
Groetjes,
Gabrielle
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onassis gaat voor het eerst naar de kapper
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
shih's kan je in allerlei lengtes zetten net wat jij wil en praktisch vindt.
te kort veranderd inderdaad de vacht, je hondje is nu 8 maanden en nog niet helemaal op lengte, ik zou er een klein stukje afdoen en dan bv onder de oksels en tussen de achterbeentje kort.
rond deze leeftijd gaan ze van vacht wisselen en laten ze hun onderwol schieten en die kan je beter verwijderen als het wat langer is, te kort kan blijft de wol erin en wordt de vacht alleen maar pluiziger en onhandelbaarder. je kan beter nu iets langer laten en veel kammen dat de goede vacht er door is, en dan als de volwassenvacht er is, kan je eventueel een iets korter model kiezen.
voor het eventuele warme weer hoef je het niet te doen, een vacht biedt ook de nodige bescherming voor de zon.
breng je hondje naar een gediplomeerde salon aangesloten bij de ABHB .
te kort veranderd inderdaad de vacht, je hondje is nu 8 maanden en nog niet helemaal op lengte, ik zou er een klein stukje afdoen en dan bv onder de oksels en tussen de achterbeentje kort.
rond deze leeftijd gaan ze van vacht wisselen en laten ze hun onderwol schieten en die kan je beter verwijderen als het wat langer is, te kort kan blijft de wol erin en wordt de vacht alleen maar pluiziger en onhandelbaarder. je kan beter nu iets langer laten en veel kammen dat de goede vacht er door is, en dan als de volwassenvacht er is, kan je eventueel een iets korter model kiezen.
voor het eventuele warme weer hoef je het niet te doen, een vacht biedt ook de nodige bescherming voor de zon.

breng je hondje naar een gediplomeerde salon aangesloten bij de ABHB .