Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sientje hapt ( kleine up - date pag. 13 )

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Eline* schreef::ok: Klinkt hardstikke goed hoor Jan! Ik ben blij voor je en gezien de korte tijd dat je haar pas hebt is de kans er best als je deze lijn zo doorzet dat je over een jaar of 2 met twee vingers in je neus de honden loopt uit te laten! :mrgreen:
Ben benieuwd. Hoop dat sien in de loop der tijd toch wat toleranter en milder wordt. We zullen zien.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Eline* schreef:....dat je over een jaar of 2 met twee vingers in je neus de honden loopt uit te laten! :mrgreen:
dat wil ik zien :lol1: :mrgreen: !
dan wiordt het tijd voor een derde hond :pffff:

nee hoor, grapje, ik heb spok, en ik heb sien, en daar blijft het bij :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Zoie schreef:Wat het moeilijk maakt is het feit dat ik continu geconcentreerd moet zijn, altijd moet opletten, haar altijd in zicht moet hebben, d.w.z. eigenlijk, uitzonderingen daargelaten, altijd met het balletje moet spelen ( als ik haar laat gaan loopt ze net zo makkelijk net zo ver van me weg als spok, en nog verder, d.w.z. compleet uit zicht. Eigenlijk heb ik geen idee wat ze zou doen als ze dan een hond zou tegen komen, ik vermoed niks, maar weten doe ik het niet. )

Ik merk wel dat de automatismen er steeds beter in komen te zitten, en ik hoop manieren te vinden om steeds langere stukken zonder bal te kunnen lopen, maar goed, misschien zit dat er gewoon niet in.
Jan, ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik ben ook continu geconcentreerd bezig met mijn hond als hij los loopt. Ik ben dan niet zo bang voor aanvaringen met andere honden (hoewel met een ongecastreerde reu weet je het nooit) maar ik let meer op andere signalen. Zoals kop in de lucht en snuiven :wink:. Dan weet ik dat ik alert moet zijn; hé, hij heeft een geur opgenomen, wat zou het zijn; een loopse teef, een konijn?
Begrijp me goed, ik wil je probleem niet bagatelliseren, maar ik vraag me af hoe veel hondenbazen 'met twee vingers in hun neus :wink: ' hun hond uitlaten? En dan bedoel ik natuurlijk de gemotiveerde, verantwoordelijke hondenbazen,niet de -laat maar waaien- types.
Als ik in het park liep (is lang geleden maar dat heeft een andere reden) was ik eigenlijk nooit zo blij als er iemand 'gezellig' meeliep. Dan gebeurde er ook vaak wat, geen wereldschokkende dingen; maar was ik Dante even kwijt of zoiets. Was ik in mijn eentje, met Dante, dan kon ik beter anticiperen op allerlei dingen. Bovendien deden we dan ook veel met elkaar en dat vind ik eigenlijk veel leuker en geeft veel meer voldoening dan een uurtje beppen met andere hondenbezitters; maar dat is voor mij persoonlijk :wink:
Volgens mij heb je al heel veel bereikt als ik het zo allemaal lees :ok:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zoie schreef:
Inge O schreef:
Eline* schreef:....dat je over een jaar of 2 met twee vingers in je neus de honden loopt uit te laten! :mrgreen:

Nou inderdaad als je dan 1 hand uit je neus haalt kan daar precies een riem in met bijv. een leuke fila pup :mrgreen: :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

tineke schreef:[Nou inderdaad als je dan 1 hand uit je neus haalt kan daar precies een riem in met bijv. een leuke fila pup :mrgreen: :mrgreen:
haha, ja, dan zou ik helemaal de zenuwen krijgen, vrees ik :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tineke schreef:
Zoie schreef:
Inge O schreef:

Nou inderdaad als je dan 1 hand uit je neus haalt kan daar precies een riem in met bijv. een leuke fila pup :mrgreen: :mrgreen:
*Proest*
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Moon schreef: ik vraag me af hoe veel hondenbazen 'met twee vingers in hun neus :wink: ' hun hond uitlaten?
Weet je dat ik dat eigenlijk een hele interessante vraag vind? Ik ga er eens een polletje over openen! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Duivelinnetje
Actief

Ongelezen bericht door Duivelinnetje »

Eline* schreef:
Moon schreef: ik vraag me af hoe veel hondenbazen 'met twee vingers in hun neus :wink: ' hun hond uitlaten?
Weet je dat ik dat eigenlijk een hele interessante vraag vind? Ik ga er eens een polletje over openen! :wink:
Dit vind ik ook een heel interessante vraag.
Ik geloof namelijk niet dat er veel hondenbazen zijn die met twee vingers in hun neus de hond(en) uitlaten. Bij ons in het bos loopt er wel zo één, maar die hond is dan ook voortdurend op een andere plek in het bos dan de baas. Ik vermoed dat de hond is aangeschaft voor het sociale leven van de baas :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Duivelinnetje schreef:
Eline* schreef:
Ik geloof namelijk niet dat er veel hondenbazen zijn die met twee vingers in hun neus de hond(en) uitlaten. Bij ons in het bos loopt er wel zo één, maar die hond is dan ook voortdurend op een andere plek in het bos dan de baas. Ik vermoed dat de hond is aangeschaft voor het sociale leven van de baas :wink:
nou, ik geloof dat er toch een boel bazen zijn die dat wel doen, maar dan niet omdat het kan, maar omdat ze er geen donder van snappen dat dat dus niet altijd kan.
Duivelinnetje
Actief

Ongelezen bericht door Duivelinnetje »

yamie schreef:
Duivelinnetje schreef:
Eline* schreef:
nou, ik geloof dat er toch een boel bazen zijn die dat wel doen, maar dan niet omdat het kan, maar omdat ze er geen donder van snappen dat dat dus niet altijd kan.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, vandaar mijn voorbeeld over die baas met hond bij ons in het bos :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”