Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wolfhond
Moderator: moderatorteam
-
lena
wolfhond
ben ik een beetje aan het rond neuzen over wolfhonden lees ik
een hoop ellende in dit ras.
wat kan ik straks verwachten met mijn hond.
hij is een jaar of 4 en ik heb hem via een kennis,
zonder stamboom dus de achtergrond en waar
hij vandaan komt weet ik niet
een hoop ellende in dit ras.
wat kan ik straks verwachten met mijn hond.
hij is een jaar of 4 en ik heb hem via een kennis,
zonder stamboom dus de achtergrond en waar
hij vandaan komt weet ik niet
- Ozzfest
- Zeer actief
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Inderdaad wat voor hond heb jij, het kan ook een Tsjech zijn.rottweilers4ever schreef:Wat voor Wolfshond heb je?
Een Ierse Wolfshond of een Saarloos Wolfshond?
Over die laatste kan Idhor je verder helpen denk ik
Nog voor de goede orde, er komt zeker afwijkingen bij de Saarlooswolfhond voor, maar dat is in elk ras.
Het punt wat ik aanvecht is dat een RV openlijk in boeken en tijdschriften en hun website aan geven dat er bij hun geen enkele kwalijke afwijkingen voorkomen maar wel buiten een RV.
Kijk en als je zelf van een RV 4 erfelijke blindenhonden hebt en mijn eerste SWH is op 10 jarige leeftijd aan een erfelijk verlamde achter hand over leden, ja dan wordt ik een beetje boos.
Dus men kan gewoon een SWH kopen maar er wel van uit gaan dat die net als meerderen rassen soms incidenteel wel eens wat gebreken kan hebben.
Ik hoor wel wat voor wolfhond je hebt.
Gr Bertus.
- Ozzfest
- Zeer actief
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwdidorh schreef:Inderdaad wat voor hond heb jij, het kan ook een Tsjech zijn.rottweilers4ever schreef:Wat voor Wolfshond heb je?
Een Ierse Wolfshond of een Saarloos Wolfshond?
Over die laatste kan Idhor je verder helpen denk ik
Nog voor de goede orde, er komt zeker afwijkingen bij de Saarlooswolfhond voor, maar dat is in elk ras.
Het punt wat ik aanvecht is dat een RV openlijk in boeken en tijdschriften en hun website aan geven dat er bij hun geen enkele kwalijke afwijkingen voorkomen maar wel buiten een RV.
Kijk en als je zelf van een RV 4 erfelijke blindenhonden hebt en mijn eerste SWH is op 10 jarige leeftijd aan een erfelijk verlamde achter hand over leden, ja dan wordt ik een beetje boos.
Dus men kan gewoon een SWH kopen maar er wel van uit gaan dat die net als meerderen rassen soms incidenteel wel eens wat gebreken kan hebben.
Ik hoor wel wat voor wolfhond je hebt.
Gr Bertus.
-
lena
swh
er is mij vertelt dat het een saarlooswolfhond is.
alleen de gene waar hij vandaan komt is het stamboom
kwijt. zodoende weet ik niets over de achtergrond van
deze hond. voor mij is hij erg lief maar van vreemden
moet hij niets hebben, dat is wel vaak vervelend.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: swh
Dan heeft een 4 jarige hond waarschijnlijk een chip, of minder waarschijnlijk een tattoo, en dus is de stamboom zo weer op te vragenlena schreef:er is mij vertelt dat het een saarlooswolfhond is.
Een Saarloos kan inderdaad wel eenkennig zijn maar agressief zijn ze zelden. Een Tjech geeft meer problemen met bezoek waar hij niet van gedient is. Meestal kan je het verschil wel zien in het hoofd en lichaam. Een tjech heeft vaak een wat fellere uitstraling en een meer strak huskie-achtig lichaam. Ik vind Saarlozen vaak wat los en lang maar wel weer meer wolfachtig in het lijf. De hoofden van een Saarloos vind ik wat grover dan bij de Tjech.
Heb je geen foto?
-
bulldogmiep
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Engelse bullterrier - Locatie: Arcen
- Contacteer:
de ogen van een Tjech staan ook iets anders
ik persoonlijk vind ze kwader kijken
mijn schoon vader heeft 2 saarloozen
en hebook wel eens een Tjech gezien maar de gewoone vind ik persoonlijk mooier
dit zijn kennissen van hun
http://www.saarlooswolfhonden.info/
hun honden heb ik ook eenpaar keer gezien die zijn ook zekers mooi
ik persoonlijk vind ze kwader kijken
mijn schoon vader heeft 2 saarloozen
en hebook wel eens een Tjech gezien maar de gewoone vind ik persoonlijk mooier
dit zijn kennissen van hun
http://www.saarlooswolfhonden.info/
hun honden heb ik ook eenpaar keer gezien die zijn ook zekers mooi
-
nanoekie
- Actief
- Contacteer:
mooie omschrijving van de in het oog springende verschillen...Een tjech heeft vaak een wat fellere uitstraling en een meer strak huskie-achtig lichaam. Ik vind Saarlozen vaak wat los en lang maar wel weer meer wolfachtig in het lijf. De hoofden van een Saarloos vind ik wat grover dan bij de Tjech.
is je wolfhond grijs of bruin?
Als tie bruin is kan het alleen maar een SWH zijn
Ben idd ook wel benieuwd naar een foto .
Groetjes Nanouk

- tekaya
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden
- Erick
- geregistreerd lid
wolfshond
Hoi allemaal,
Als het over wolfshonden gaat dan is het bijna altijd de Saarlooswolfshond of de Iersewolfshond o, ja of die tjech. Maar dan wordt er een wolfhond vergeten. De Barzoi of wel de Russischewolfshond
of ook wel de Russischewindhond. Je zal het misschien niet aan de Barzoi zien, maar de tsaar was een jager in hart en nieren en met zijn Barzoi's ging hij graag op wolfen jagen.
Groetjes, Erick
Als het over wolfshonden gaat dan is het bijna altijd de Saarlooswolfshond of de Iersewolfshond o, ja of die tjech. Maar dan wordt er een wolfhond vergeten. De Barzoi of wel de Russischewolfshond
of ook wel de Russischewindhond. Je zal het misschien niet aan de Barzoi zien, maar de tsaar was een jager in hart en nieren en met zijn Barzoi's ging hij graag op wolfen jagen.
Groetjes, Erick
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: wolfshond
Een Wolfhond en een WolfShond zijn wel twee hele verschillende dingen.Erick schreef:Hoi allemaal,
Groetjes, Erick
De één heet wolfhond omdat ie op een wolf lijkt (of ermee gekruist is).
De ander heet wolfShond omdat hij op wolven joeg.
- Erick
- geregistreerd lid
Wolfshond
Hoi Sonja,
Je hebt gelijk over het verschil in de wolfshonden. Dat wist ik ook wel, maar ik reageerde eigenlijk op de reactie van boven aan Rottweilers4ever daar werden maar 2 honden genoemd. Ja en ik als barzoiliefhebber wilde er toch mijn hondje ook bij zien. Maar de Saarloos is gefokt uit de wolf en de Ier die net als de Barzoi voor het jagen was. Ook de Tsjechoslowaakse wolfhond is uit de wolf gefokt. Maar de Ier, Barzoi en de Saarloos zijn wolfshonden en alleen de Tjech is wolfhond zonder de S er tussen, dacht ik.
Groetjes Erick
Je hebt gelijk over het verschil in de wolfshonden. Dat wist ik ook wel, maar ik reageerde eigenlijk op de reactie van boven aan Rottweilers4ever daar werden maar 2 honden genoemd. Ja en ik als barzoiliefhebber wilde er toch mijn hondje ook bij zien. Maar de Saarloos is gefokt uit de wolf en de Ier die net als de Barzoi voor het jagen was. Ook de Tsjechoslowaakse wolfhond is uit de wolf gefokt. Maar de Ier, Barzoi en de Saarloos zijn wolfshonden en alleen de Tjech is wolfhond zonder de S er tussen, dacht ik.
Groetjes Erick
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Wolfshond
nee, het is saarlooswolfhond en tjechische wolfhond zonder s.Erick schreef:Hoi Sonja,
Groetjes Erick
- Erick
- geregistreerd lid
Wolf(s)hond
Hoi Yamie,
Ik lees jou reactie en denk: Ik weet het zeker dat ik gelijk heb! want ik had dat net ergens zo gelezen. Ik duik op het internet en zie........ jij hebt gelijk. Dus de uit wolf gefokte zijn de wolfhonden en de jagers op wolfen hebben wel de S wolfshond. Als ik dat nu zo voor me zie staan denk ik "logisch"
Groetjes, Erick
Ik lees jou reactie en denk: Ik weet het zeker dat ik gelijk heb! want ik had dat net ergens zo gelezen. Ik duik op het internet en zie........ jij hebt gelijk. Dus de uit wolf gefokte zijn de wolfhonden en de jagers op wolfen hebben wel de S wolfshond. Als ik dat nu zo voor me zie staan denk ik "logisch"
Groetjes, Erick