Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
presa's die pakwerk doen (filmpjes)
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
precies, andere rassen prima en leuk om te zien maar dan kun je ook commentaar verwachten net zo goed als bij een filmpje van de WK bijvoorbeeld hoor als een pakwerker gewoon slecht draait....
Waarom moet je ah en oh zeggen als het niet ah en oh is...?
Waarom moet je ah en oh zeggen als het niet ah en oh is...?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Ik heb geen verstand van IPO maar ben een paar weken terug op een bouvierdag in Didam geweest (wat een drama) waar dus IPO te zien was gemaakt door aardig wat verschillende pakwerkers. Ik kan me niet voorstellen dat al die pakwerkers "slecht" zouden zijn en denk zelf dus dat er maar heel weinig dreiging in de IPO zelf zit?!
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er zit zeker dreiging in de IPO, minder dan in de KNPV echter. Wel verschilt de mate van dreiging echt per pakwerkerLaRep schreef:Ik heb geen verstand van IPO maar ben een paar weken terug op een bouvierdag in Didam geweest (wat een drama) waar dus IPO te zien was gemaakt door aardig wat verschillende pakwerkers. Ik kan me niet voorstellen dat al die pakwerkers "slecht" zouden zijn en denk zelf dus dat er maar heel weinig dreiging in de IPO zelf zit?!

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pakwerken op zich is geen sport.Edwin Fagnano schreef:Ik heb er helemaal geen bal verstand van. Maar pakwerken is een sport?
Wat is de bedoeling dan? Iemand gaat met een pak staan en de hond moet in zijn arm bijten terwijl die man de hond verder opjut?
Kan iemand wat meer uitleggen...
Er hoort meer bij.
Bij het VH/IPO bestaat dit uit 3 onderdelen:
- speuren
- appel
- manwerk.
Bij het speuren wordt een spoor uitgelopen in een weiland, de hond moet dit spoor zoeken. Op het spoor liggen voorwerpen, de hond moet deze voorwerpen verwijzen (aangeven dat er iets ligt). Deze sporen kunnen erg lang zijn en bijv ook een weg overgaan of van gras overgaan in akker. Ook kunnen er verleidingssporen doorlopen, waarbij er dus iemand anders door het spoor loopt...de hond mag dan dus niet het andere spoor gaan volgen.
Appel zegt het al; gehoorzaamheid. Af liggen met afleiding, vooruit sturen, zit en af oefeningen, volg oefeningen etc etc, apporteren e.d.
En dan het manwerk.
Waarbij de hond dus idd de 'boef' moet vangen door hem te bijten in de mouw. Je hebt dan bijv. de vlucht waarbij de manwerker stil staat, de hond een paar meter achter de manwerker gelegd wordt en zodra de manwerker beweegt moet de hond de manwerker tot stilstaan brengen.
Ook een transport waarbij je met de hond de manwerker 'afleverd' bij de keurmeester, als de manwerker probeert te ontsnappen moet de hond weer grijpen.
En zo zijn er dan nog een aantal oefeningen.
En vaak kennen de manwerkers de honden ook en weten ze bijv. dat hond nummer 3 niet zoveel dreiging kan hebben en zich dus inhouden.Inge schreef:Er zit zeker dreiging in de IPO, minder dan in de KNPV echter. Wel verschilt de mate van dreiging echt per pakwerkerLaRep schreef:Ik heb geen verstand van IPO maar ben een paar weken terug op een bouvierdag in Didam geweest (wat een drama) waar dus IPO te zien was gemaakt door aardig wat verschillende pakwerkers. Ik kan me niet voorstellen dat al die pakwerkers "slecht" zouden zijn en denk zelf dus dat er maar heel weinig dreiging in de IPO zelf zit?!
Zou natuurlijk niet mogen...maar ja.
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
Dank je! Maar blijf het maar een 'vreemde' sport vinden.estelle schreef:En vaak kennen de manwerkers de honden ook en weten ze bijv. dat hond nummer 3 niet zoveel dreiging kan hebben en zich dus inhouden.Inge schreef:Er zit zeker dreiging in de IPO, minder dan in de KNPV echter. Wel verschilt de mate van dreiging echt per pakwerkerLaRep schreef:Ik heb geen verstand van IPO maar ben een paar weken terug op een bouvierdag in Didam geweest (wat een drama) waar dus IPO te zien was gemaakt door aardig wat verschillende pakwerkers. Ik kan me niet voorstellen dat al die pakwerkers "slecht" zouden zijn en denk zelf dus dat er maar heel weinig dreiging in de IPO zelf zit?!
Zou natuurlijk niet mogen...maar ja.
Maar dat vind ik persoonlijk bij de meeste honden'sporten'/keuringen en al dat soort dingen.
Maar iedereen zijn hobby!
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het jammer dat het van die dikke honden zijn. De eerste hond lijkt meer op een hoogzwangere teef dan op een sporthond
Mij lijkt het logisch dat je met honden gaat trainen die in goede conditie zijn en niet met vette kwabben omdat ze zo lekker makkelijk bijten op de mouw. Echte training gaat hier waarschijnlijk niet aan vooraf aangezien je iedere hond dit kan leren. Nu het stukje appel en lossen nog en dan eens kijken of DC echt pakwerk doen of alleen mouwen pakken

Mij lijkt het logisch dat je met honden gaat trainen die in goede conditie zijn en niet met vette kwabben omdat ze zo lekker makkelijk bijten op de mouw. Echte training gaat hier waarschijnlijk niet aan vooraf aangezien je iedere hond dit kan leren. Nu het stukje appel en lossen nog en dan eens kijken of DC echt pakwerk doen of alleen mouwen pakken

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
snap je het nogEdwin Fagnano schreef:Meer uit onbegrip denk ik, ik was al wat aan het lezen
Maar wanneer wint iemand dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
haha ja hoor, stees beter. Volgens mij doen ze hier niet aan pakwerk, nou ja ergens zullen ze het wel doen, maar als ik in Nederland ben ga ik denk eens kijken het lijkt me wel leuk om zon wedstrijd te zien.malinois schreef:snap je het nogEdwin Fagnano schreef:Meer uit onbegrip denk ik, ik was al wat aan het lezen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
vast welEdwin Fagnano schreef:haha ja hoor, stees beter. Volgens mij doen ze hier niet aan pakwerk, nou ja ergens zullen ze het wel doen, maar als ik in Nederland ben ga ik denk eens kijken het lijkt me wel leuk om zon wedstrijd te zien.malinois schreef:snap je het nogEdwin Fagnano schreef:Meer uit onbegrip denk ik, ik was al wat aan het lezen

- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
Het zal hier dan wel gewoon 'pak' heten want werken heb ik hier nog nooit iemand zien doen.malinois schreef:vast welEdwin Fagnano schreef:haha ja hoor, stees beter. Volgens mij doen ze hier niet aan pakwerk, nou ja ergens zullen ze het wel doen, maar als ik in Nederland ben ga ik denk eens kijken het lijkt me wel leuk om zon wedstrijd te zien.malinois schreef:snap je het nogEdwin Fagnano schreef:Meer uit onbegrip denk ik, ik was al wat aan het lezen

H
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het programma heeft IPO, ik weet niet hoe het daar zit maar het kan daar ook Schutzhund heten, afgekort SchH. Is een vergelijkbaar programma als IPO. Misschien dat je daar eens op kan zoeken.Edwin Fagnano schreef:Het zal hier dan wel gewoon 'pak' heten want werken heb ik hier nog nooit iemand zien doen.malinois schreef:vast welEdwin Fagnano schreef:haha ja hoor, stees beter. Volgens mij doen ze hier niet aan pakwerk, nou ja ergens zullen ze het wel doen, maar als ik in Nederland ben ga ik denk eens kijken het lijkt me wel leuk om zon wedstrijd te zien.malinois schreef: snap je het nog
H

- Edwin Fagnano
- Actief
- Contacteer:
Heet hier ook IPOmalinois schreef:Het programma heeft IPO, ik weet niet hoe het daar zit maar het kan daar ook Schutzhund heten, afgekort SchH. Is een vergelijkbaar programma als IPO. Misschien dat je daar eens op kan zoeken.Edwin Fagnano schreef:Het zal hier dan wel gewoon 'pak' heten want werken heb ik hier nog nooit iemand zien doen.malinois schreef:vast welEdwin Fagnano schreef: haha ja hoor, stees beter. Volgens mij doen ze hier niet aan pakwerk, nou ja ergens zullen ze het wel doen, maar als ik in Nederland ben ga ik denk eens kijken het lijkt me wel leuk om zon wedstrijd te zien.
H