Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kent iemand hier de patterdale terrier???
Moderator: moderatorteam
-
sennalover
- Vaste gebruiker
kent iemand hier de patterdale terrier???
Hallo mijn vader is in bezit van een heel onbekend hondenras
nou is mijn vraag zijn hier ook mensen die een patterdale hebben?
ik hoor het graag van jullie?
dankje wel
dankje wel
ik ben in voor een grote wandeling met veel honden hoe meer des te gezelliger!!!
-
maanbo
- Actief
- Contacteer:
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
Boelie
- Actief
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
-
Rob*
- Zeer actief
-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
op konijnen is het het gevaarlijkste, de holen storten sneller in. Daar gebruik ik de fret voor. en het is de bedoeling dat ze de vos laten uit het hol springen of in het nauw drijven. De hond heeft een zendertje rond de hals en wij een peepbox en die geeft precies aan waar de hond is en hoe diep hij zit en graven we hem uit. De eerste keren dat ik het meemaakte ging men hart tekeer jho, maar nog niks ernstigs gebeurt. het wordt pas te gevaarlijk als je een te brede en te grote hond in een smalle pijp zit dan is de kans groot dat de hond vastzit en gevaarlijk gewond kan worden door de vos of dat de lucht in de pijp opgeraakt en de hond stikt. Lang leve de zenders hoor
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
-
kees
- Vaste gebruiker
jagen
[quote="loony"]op konijnen is het het gevaarlijkste, de holen storten sneller in. Daar gebruik ik de fret voor. en het is de bedoeling dat ze de vos laten uit het hol springen of in het nauw drijven. De hond heeft een zendertje rond de hals en wij een peepbox en die geeft precies aan waar de hond is en hoe diep hij zit en graven we hem uit. De eerste keren dat ik het meemaakte ging men hart tekeer jho, maar nog niks ernstigs gebeurt. het wordt pas te gevaarlijk als je een te brede en te grote hond in een smalle pijp zit dan is de kans groot dat de hond vastzit en gevaarlijk gewond kan worden door de vos of dat de lucht in de pijp opgeraakt en de hond stikt. Lang leve de zenders hoor[/quote]
Ik zou met mijn hond wel eens op jou willen jagen
kees
Ik zou met mijn hond wel eens op jou willen jagen
kees
waarom houden honden van ons?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
loony schreef:op konijnen is het het gevaarlijkste, de holen storten sneller in. Daar gebruik ik de fret voor. en het is de bedoeling dat ze de vos laten uit het hol springen of in het nauw drijven. De hond heeft een zendertje rond de hals en wij een peepbox en die geeft precies aan waar de hond is en hoe diep hij zit en graven we hem uit. De eerste keren dat ik het meemaakte ging men hart tekeer jho, maar nog niks ernstigs gebeurt. het wordt pas te gevaarlijk als je een te brede en te grote hond in een smalle pijp zit dan is de kans groot dat de hond vastzit en gevaarlijk gewond kan worden door de vos of dat de lucht in de pijp opgeraakt en de hond stikt. Lang leve de zenders hoor
proest*
wil je mij even foto laten zien dat JIJ dit met je honden hebt gedaan?\
ik begin echt langzaam een hekel aan je te krijgen, met je stoere verhalen, van horen zeggen , je hebt geen enkel idee waar je over
praat... kun je je eigen d j terrier niet opvoeden meid? of is die al verkloot? net zoals de jack is?
- starfleet
- Erelid
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja..starfleet schreef:Langzaamyamie schreef:
ik begin echt langzaam een hekel aan je te krijgen![]()
Anne
ik "ken" haar van meerdere fora, ze groeit op een verkeerde manier op mij
dus meisje..... kom even op met je ervaring en uitleg, het waarom een hond gefokt is en daarom mee omgegaan word.. ik zie ook graag foto's, en wil je ook even vertellen warom de jr een verkloot ras is?
-
Rob*
- Zeer actief
Als ik het zo lees willen mensen altijd een gezonde hond, een hond die nog echt is en toch walgen ze van sommige rassen(of de mensen) die hun originele taak vervullen, door die oude taken zijn die hondenrassen van nu er, maar ze zijn vaak een schim van wat ze waren....kijk naar de boxer, door alleen maar naar uiterlijk te kijken heeft het ras fysieke gebreken ontwikkeld, deden boxers nog maar aan bullenbijten dan wist je zeker dat ie 100% gezond was zonder lijden.
En kijk maar naar hoeveel honden zo zijn verkloot.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Je kan ook je hond gebruiken met de driften die in hem zitten zonder dat daar andere dieren de dupe van zijn hoor.Rob* schreef:Als ik het zo lees willen mensen altijd een gezonde hond, een hond die nog echt is en toch walgen ze van sommige rassen(of de mensen) die hun originele taak vervullen, door die oude taken zijn die hondenrassen van nu er, maar ze zijn vaak een schim van wat ze waren....kijk naar de boxer, door alleen maar naar uiterlijk te kijken heeft het ras fysieke gebreken ontwikkeld, deden boxers nog maar aan bullenbijten dan wist je zeker dat ie 100% gezond was zonder lijden.
-
Rob*
- Zeer actief
Tamara en Bowie schreef:Je kan ook je hond gebruiken met de driften die in hem zitten zonder dat daar andere dieren de dupe van zijn hoor.Rob* schreef:Als ik het zo lees willen mensen altijd een gezonde hond, een hond die nog echt is en toch walgen ze van sommige rassen(of de mensen) die hun originele taak vervullen, door die oude taken zijn die hondenrassen van nu er, maar ze zijn vaak een schim van wat ze waren....kijk naar de boxer, door alleen maar naar uiterlijk te kijken heeft het ras fysieke gebreken ontwikkeld, deden boxers nog maar aan bullenbijten dan wist je zeker dat ie 100% gezond was zonder lijden.
Maar als je een hond wil behouden voor de toekomst moet ie die driften kunnen uitoefenen, hoe wil je dat met een echte jachthond uitoefenen?lijkt mij met de jacht.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Simuleren.Rob* schreef:Tamara en Bowie schreef:Je kan ook je hond gebruiken met de driften die in hem zitten zonder dat daar andere dieren de dupe van zijn hoor.Rob* schreef:Als ik het zo lees willen mensen altijd een gezonde hond, een hond die nog echt is en toch walgen ze van sommige rassen(of de mensen) die hun originele taak vervullen, door die oude taken zijn die hondenrassen van nu er, maar ze zijn vaak een schim van wat ze waren....kijk naar de boxer, door alleen maar naar uiterlijk te kijken heeft het ras fysieke gebreken ontwikkeld, deden boxers nog maar aan bullenbijten dan wist je zeker dat ie 100% gezond was zonder lijden.
Maar als je een hond wil behouden voor de toekomst moet ie die driften kunnen uitoefenen, hoe wil je dat met een echte jachthond uitoefenen?lijkt mij met de jacht.
Mijn ouders hebben altijd Drenten gehad en als er kadavers langs de weg lagen die nog gaaf waren, gingen ze daar mee oefenen. Er zijn zat mogelijkheden om die driften erin te houden zonder dat er daadwerkelijk dieren de dupe moeten zijn.
Met een beetje creativiteit kom je een heel eind
-
Rob*
- Zeer actief
Tamara en Bowie schreef:Simuleren.Rob* schreef:Tamara en Bowie schreef:Je kan ook je hond gebruiken met de driften die in hem zitten zonder dat daar andere dieren de dupe van zijn hoor.Rob* schreef:Als ik het zo lees willen mensen altijd een gezonde hond, een hond die nog echt is en toch walgen ze van sommige rassen(of de mensen) die hun originele taak vervullen, door die oude taken zijn die hondenrassen van nu er, maar ze zijn vaak een schim van wat ze waren....kijk naar de boxer, door alleen maar naar uiterlijk te kijken heeft het ras fysieke gebreken ontwikkeld, deden boxers nog maar aan bullenbijten dan wist je zeker dat ie 100% gezond was zonder lijden.
Mijn ouders hebben altijd Drenten gehad en als er kadavers langs de weg lagen die nog gaaf waren, gingen ze daar mee oefenen. Er zijn zat mogelijkheden om die driften erin te houden zonder dat er daadwerkelijk dieren de dupe moeten zijn.
Met een beetje creativiteit kom je een heel eind
creativiteit kom je heel ver daarom doen ze dat ook vaak met het verdelgen van ongedierte wat schadelijk is zoals een muskusrat...en ik zie liever een patterdaler op een muskusrat jagen dan dat ze er met vallen te lijf gaan of gif, denk dat een patterdaler dan veel diervriendelijker is.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is helemaal niet diervriendelijk. Die vossen vallen echt niet zomaar binnen een seconde dood neer van het gif hoor. Om nog maar niet te spreken van alle andere dieren die per ongeluk het aas wat voor de vossen bedoeld is, opeten. Bijvoorbeeld honden, die fijn een wandeling met hun baas in het bos maken.johan1969 schreef:Er bestaan diervriendelijker manieren om de vossenpopulatie binnen de perken te houden dan afslachten.
Bv aas met anticonceptie erin. Maar ja, da's niet zo spectaculair natuurlijk.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
tineke
Hij heeft het niet over gif hoor volgens mij maar over aas waar anticonceptie inzit zodat ze steriel worden tochRoelfien schreef:Is helemaal niet diervriendelijk. Die vossen vallen echt niet zomaar binnen een seconde dood neer van het gif hoor. Om nog maar niet te spreken van alle andere dieren die per ongeluk het aas wat voor de vossen bedoeld is, opeten. Bijvoorbeeld honden, die fijn een wandeling met hun baas in het bos maken.johan1969 schreef:Er bestaan diervriendelijker manieren om de vossenpopulatie binnen de perken te houden dan afslachten.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sjips, ja, je hebt gelijk.tineke schreef:Hij heeft het niet over gif hoor volgens mij maar over aas waar anticonceptie inzit zodat ze steriel worden tochRoelfien schreef:Is helemaal niet diervriendelijk. Die vossen vallen echt niet zomaar binnen een seconde dood neer van het gif hoor. Om nog maar niet te spreken van alle andere dieren die per ongeluk het aas wat voor de vossen bedoeld is, opeten. Bijvoorbeeld honden, die fijn een wandeling met hun baas in het bos maken.johan1969 schreef:Er bestaan diervriendelijker manieren om de vossenpopulatie binnen de perken te houden dan afslachten.
Johan mijn excuus, ik had het verkeerd gelezen.
Maar dat komt ook een beetje omdat ik nu al een paar keer in Zuid België gekampeerd heb waar in de bossen overal bordjes hingen: kijk uit, giftig aas voor de vossen aanwezig.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
uhmmm...Looney is volgens mij idd een beetje looney....
Looney jaagt op konijnen en vossen op een akelige manier (mijn inziens)...schieten en opvreten vind ik nog een keer tot daar aan toe...maar drijfjacht en zo....nee dank je...
Looney zet geen poot over de drempel bij een Islamitische Slagerij...
Tja...je zult maar opgeblazen worden door zo'n idioot die daar zijn vlees staat te verkopen...
Ik voelde me allerminst gekwetst door de opmerking dat Looney geen Islam.slagerij binnenstapt voor vlees voor zijn honden...en dan liever FrostiFit koopt wat schrijnend duur is...
Maar goed...na dit stukje en een paar andere berichten is Looney bij mij in terrecht gekomen in de catagorie : "laat maar...niet het soort mens waar ik gezellig mee ga kletsen"
Looney jaagt op konijnen en vossen op een akelige manier (mijn inziens)...schieten en opvreten vind ik nog een keer tot daar aan toe...maar drijfjacht en zo....nee dank je...
Looney zet geen poot over de drempel bij een Islamitische Slagerij...
Tja...je zult maar opgeblazen worden door zo'n idioot die daar zijn vlees staat te verkopen...
Ik voelde me allerminst gekwetst door de opmerking dat Looney geen Islam.slagerij binnenstapt voor vlees voor zijn honden...en dan liever FrostiFit koopt wat schrijnend duur is...
Maar goed...na dit stukje en een paar andere berichten is Looney bij mij in terrecht gekomen in de catagorie : "laat maar...niet het soort mens waar ik gezellig mee ga kletsen"
- mercedes2803
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
Re: kent iemand hier de patterdale terrier???
http://www.dog.com/breed/docgrafx/patterda.jpgsennalover schreef:Hallo mijn vader is in bezit van een heel onbekend hondenras
dankje wel
wat een leuk ding zeg
-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
mwohjohan1969 schreef:Da's een kortharige bruine, meesten zijn toch zwart en ruwharig, niet ?
http://www.ptca.00go.com/
daarbij, voor de fokkers gaat het om werklust, uiterlijk en kleur is van ondergeschikt belang...
deze hondjes zijn ook niet erkend oid, ( ja bij "lokale" kennel clubs
maar dus niet FCI..