Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
traan ogen
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
traan ogen
diesel heeft bijna altijd traan ogen. nu weet ik wel hoe ik het schoonkan houden enzo maar hoe kan ik het voorkomen?
hij heeft nu kort haar dus dat zou het niet kunnen zijn.
of is het zo dat hij dat nou eenmaal altijd heeft en ik het alleen maar bij kan houden?
hij heeft nu kort haar dus dat zou het niet kunnen zijn.
of is het zo dat hij dat nou eenmaal altijd heeft en ik het alleen maar bij kan houden?
Groetjes Silvia en Diesel
- Daantje*
- Zeer actief
Ik weet niet wat er tegen te doen is, maar ik vroeg me af hoe jij dat schoon houdt?
Een tante van me heeft een kruising shitzu maltezer en die heeft echt van die vieze soepogen altijd. Dat heel de vacht eronder verkleurd is zeg maar.
Ze vroeg me laatst hoe je dat schoon houdt. Maar ik heb daar met mijn borders geen last van, dus heb me daar nooit in verdiept
Een tante van me heeft een kruising shitzu maltezer en die heeft echt van die vieze soepogen altijd. Dat heel de vacht eronder verkleurd is zeg maar.
Ze vroeg me laatst hoe je dat schoon houdt. Maar ik heb daar met mijn borders geen last van, dus heb me daar nooit in verdiept

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daantje*
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daantje*
- Zeer actief
Thnxxtwinmamasilvia schreef:grappij zeg dat plaatje.
onze diesel lijkt wel op simba alleen vond ik het persoonlijk een beetje raar een disney naam.
in onze buurt heten veel honden Nala en simba balou timon en poemba enzo.
Ik noem hem wel vaak leeuwke omdat hij dus gewoon echt net simba is.

Ik vind, als disney-fan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
Re: traan ogen
Misschien mist Diesel traanbuisjes; dat kan je dierenarts onderzoeken...twinmamasilvia schreef:diesel heeft bijna altijd traan ogen. nu weet ik wel hoe ik het schoonkan houden enzo maar hoe kan ik het voorkomen?

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
?? waar komt dat vocht dan vandaanAnnelies schreef:Misschien mist Diesel traanbuisjes; dat kan je dierenarts onderzoeken...twinmamasilvia schreef:diesel heeft bijna altijd traan ogen. nu weet ik wel hoe ik het schoonkan houden enzo maar hoe kan ik het voorkomen?
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Actief
Uit de traanklieren, die zitten schuin boven het oog (geloof ik). de traanbuisjes moeten het traanvocht afvoeren en lopen van het onderste ooglid naar de neusholte. Als die verstopt zijn of er helemaal niet zitten, dan "stromen de ogen dus over".twinmamasilvia schreef:?? waar komt dat vocht dan vandaanAnnelies schreef:Misschien mist Diesel traanbuisjes; dat kan je dierenarts onderzoeken...twinmamasilvia schreef:diesel heeft bijna altijd traan ogen. nu weet ik wel hoe ik het schoonkan houden enzo maar hoe kan ik het voorkomen?

- Annelies
- Zeer actief
Precies...Laila schreef:Uit de traanklieren, die zitten schuin boven het oog (geloof ik). de traanbuisjes moeten het traanvocht afvoeren en lopen van het onderste ooglid naar de neusholte. Als die verstopt zijn of er helemaal niet zitten, dan "stromen de ogen dus over".twinmamasilvia schreef:?? waar komt dat vocht dan vandaanAnnelies schreef:Misschien mist Diesel traanbuisjes; dat kan je dierenarts onderzoeken...twinmamasilvia schreef:diesel heeft bijna altijd traan ogen. nu weet ik wel hoe ik het schoonkan houden enzo maar hoe kan ik het voorkomen?
Noa had een poosje geleden wat last van haar ogen en na het druppelen met een kleurvloeistof liep dat uit haar neusgaten; via haar traanbuisjes dus...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Het kan ook entropion (hopen dat ik het goed schrijf) zijn. Dan zijn de wimperhaartjes iets naar binnengekruld, waardoor ze de oogbol irriteren, waardoor de ogen extra gaan tranen.
De dierenarts heeft daar wel een handig zalfje voor, eventueel kan het geloof ik ook operatief gecorrigeerd worden, een soort facelift voor de ogen
Ik zou dus gewoon even langs de dierenarts gaan en kijken wat het is zodat je een (eventueel) behandelplan kunt opstellen.
De dierenarts heeft daar wel een handig zalfje voor, eventueel kan het geloof ik ook operatief gecorrigeerd worden, een soort facelift voor de ogen

Ik zou dus gewoon even langs de dierenarts gaan en kijken wat het is zodat je een (eventueel) behandelplan kunt opstellen.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.