Maar wanneer en in welke situaties kun je Bach rescue gebruiken?
Hoe lang na een bepaalde gebeurtenis kun je het nog gebruiken?
De hoeveelheid is die afhankelijk van het gewicht? En hoe lang kun je het beste gebruiken?
Iemand ervaring?
Moderator: moderatorteam

Dank!!Simmetje schreef:Over de dosering:
Rescue wordt op twee manieren aangeboden. In de winkel kun je zogenaamde stokflesjes kopen. Dit is een hele hoge concentratie. De andere mogelijkheid is een 'gebruikersflesje'. Dit is een oplossing met conserveeralcohol en een kleine hoeveelheid Rescue remedy.
Als je een stokflesje gebruikt dan is de dosering voor een hond hoog uit een enkele druppel per keer. Van een gebruikersflesje kun je meer gebruiken.
Er is ook verschil of je Rescue in een acute situatie geeft of in een onderhoudsdosering om door een bepaalde periode of bepaalde angst heen te komen. Acuut is de dosering niet zo zeer hoger, maar je geeft het vaker.
Voor mensen is de dosering (stokflesje) niet meer dan 4 druppels in een glas water. Voor honden ligt dat dus veel lager omdat zij veel minder gewicht hebben en veel ´natuurlijker´ op dingen reageren.
Over het moment van gebruik:
Als je van te voren weet dat een bepaalde situatie stress en angst gaat geven dan kun je van te voren beginnen met Rescue in een lage dosering.
Als er opeens een schrik ontstaat dan zo snel mogelijk een druppel in de bek van de hond. Natuurlijk moet hierdoor niet nog meer stress ontstaan.
Als de situatie alweer helemaal voorbij is en de hond is het voorval alweer vergeten dan is Rescue niet meer nodig, maar blijft hij onrustig/anstig dan zou ik zeker wel Rescue geven in een onderhoudsdosering.
--
Ik gebruik zelf het liefst de hoge concentratie en zeker niet alleen bij dieren. Een enkele druppel is dan voor Sebas al voldoende. Vroeger kreeg hij ook wel een druppel als ik naar de dierenarts moest voor iets vervelends. Ik heb het altijd bij me.
S&S
Ps ik volg een opleiding kruidengeneeskunde en de Bach Bloesem remedies komen zijdelings aanbod. Ik weet er dus ook niet alles van, maar ben wel een enthousiast gebruiker van Rescue.

Het zou erop moeten staan. Als het een klein flesje is, is het hoogst waarschijnlijk een stokflesje. Ik heb zelf nog nooit iets anders gezien in een winkel.Hoe weet ik of ik een "stokflesje" of een "gebruikersflesje" heb? Het is het eigen merk van De Tuinen.
Dit advies heb ik een keer opgevolgd en heeft toen goed geholpen. Waarvoor nog dank overigensEline* schreef:Nou, zo zie je maar hoe meningen en ervaringen verschillen, want ik heb geleerd dat de dosering voor honden hoger ligt dan voor mensen.![]()
Mijn advies? Bij hevige schrik kun je resque geven, 4 tot 6 druppels en zo nodig na een kwartier herhalen. Als de stressituatie aanhoudt of de hond nog niet echt ontspannen is kun je 4 tot 6 maal daags 4 druppels blijven geven. Ik zou Bowie de komende dagen eens op de resuqe zetten en kijken wat het oplevert. Het kan geen kwaad!

Mijn ervaring is dat het absoluut niet werkt als een tranquilizer hoor; volgens mij is dat ook zeker niet de bedoeling.Sassie schreef:Is het zo dat ze echt rustiger worden van Bach en dat het niet werkt als een soort tranquilizer? Bij sommige tranquilizers worden ze sloom maar maken nog wel bewust dingen mee en kunnen dan niet reageren.
Ik twijfel want ik wil Bach ook bij Wolf gaan proberen voordat het vuurwerk eind van het jaar losbarst maar vooral mijn vriend heeft het niet zo op homeopathie.

Nee, het werkt niet als een tranquilizer. De remedie helpt om niet in de paniek te schieten. Je emoties blijven als het ware hanteerbaar. Ik zeg tegen mensen die ik Rescue geef altijd dat het je niet minder verdrietig of minder boos (of bang natuurlijk) maakt, maar dat het helpt om met die emotie of dat gevoel om te gaan.Sassie schreef:Is het zo dat ze echt rustiger worden van Bach en dat het niet werkt als een soort tranquilizer? Bij sommige tranquilizers worden ze sloom maar maken nog wel bewust dingen mee en kunnen dan niet reageren.
Ik twijfel want ik wil Bach ook bij Wolf gaan proberen voordat het vuurwerk eind van het jaar losbarst maar vooral mijn vriend heeft het niet zo op homeopathie.
Nou dan zullen ze het hier ook wel hebben. Soest is tenslotte een wereldstadMoos schreef:JaTeckelgek schreef:Ik zou het ook wel in huis willen hebben, voor het geval dat.
Waar koop je het? Gewoon bij de drogist?![]()
Tenminste, hier hebben ze het gewoon bij de drogist in het dorp.