Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over Dekgeld
Moderator: moderatorteam
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Vraagje over Dekgeld
HOi,
Even een dilemma.
We hebben een duitse fokker vorige jaar gehad voor een dekking.
De teef werd gedekt op de 10dag van haar loopheids zonder progesteron prikken. Direct de volgende dag zijn ze weer geweest en gingen ze naar huis.
Uiteindelijk bleek de teef leeg te zijn. Niet echt onvoorstelbaar. Teef was met de dekkingen niet heel erg gewillig dus we hadden al een vermoeden. Onze reu is ervaren en heeft meerdere levende nakomelingen in verschillende nesten.
Fokker belt ons in feb. op en wil met korting een teef kopen, ze had zelf een reu gekocht en beide teven door hem laten dekken. Wij geven aan dat het niet zomaar kan maar omdat we niet lullig zijn/ of willen doen gaan we ermee akkoord.
Onze puppen worden geboren en het gezeur begint over geld. Ze wil met vermindering van het volledige dekgeld de pup kopen. Wij geven aan dat we 60% van het dekgeld in mindering willen brengen op de pup geld maar niet meer. Want dekgeld en pupgeld is niet hetzelfde.
We hebben nu ons laatste idee bij haar neer gelegd 70% dekgeld in mindering mailt ze ons ineens dat ze dan haar volledige dekgeld terug wil hebben. Dat was een afspraak met duitse fokkers onderling.
Nu weet ik van de lhasa's dat het niet zo is. En volgens mij is dat nooit gebruikelijk.
(note de teven waren officieel niet door haar eigen reu gedekt toen ze ons belde dat heeft ze dus gelogen en enkele maanden geleden zijn ze wel en is dezelfde teef weer leeg gebleven).
Wat zouden jullie in dit geval doen? Of wat hadden jullie gedaan?
Ik wil van het gezeur of maar uit principe wil ik haar ook niet het dekgeld terug geven. Mijn reu heeft wel zijn werk gedaan. Ze kan nog eens terug komende voor een herdekking.
Even een dilemma.
De teef werd gedekt op de 10dag van haar loopheids zonder progesteron prikken. Direct de volgende dag zijn ze weer geweest en gingen ze naar huis.
Uiteindelijk bleek de teef leeg te zijn. Niet echt onvoorstelbaar. Teef was met de dekkingen niet heel erg gewillig dus we hadden al een vermoeden. Onze reu is ervaren en heeft meerdere levende nakomelingen in verschillende nesten.
Fokker belt ons in feb. op en wil met korting een teef kopen, ze had zelf een reu gekocht en beide teven door hem laten dekken. Wij geven aan dat het niet zomaar kan maar omdat we niet lullig zijn/ of willen doen gaan we ermee akkoord.
Onze puppen worden geboren en het gezeur begint over geld. Ze wil met vermindering van het volledige dekgeld de pup kopen. Wij geven aan dat we 60% van het dekgeld in mindering willen brengen op de pup geld maar niet meer. Want dekgeld en pupgeld is niet hetzelfde.
We hebben nu ons laatste idee bij haar neer gelegd 70% dekgeld in mindering mailt ze ons ineens dat ze dan haar volledige dekgeld terug wil hebben. Dat was een afspraak met duitse fokkers onderling.
Nu weet ik van de lhasa's dat het niet zo is. En volgens mij is dat nooit gebruikelijk.
(note de teven waren officieel niet door haar eigen reu gedekt toen ze ons belde dat heeft ze dus gelogen en enkele maanden geleden zijn ze wel en is dezelfde teef weer leeg gebleven).
Ik wil van het gezeur of maar uit principe wil ik haar ook niet het dekgeld terug geven. Mijn reu heeft wel zijn werk gedaan. Ze kan nog eens terug komende voor een herdekking.
-
jidde
-
Melanie 74
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
dekgeld betaal je bij ons ras en dus ook bij ons voor tijd. Je betaald geld voor de dekking en niet voor de puppen.
De herdekking is altijd gratis en mag zelfs met een andere combinatie dus andere reu of een andere teef die gedekt moet worden, en er is geen tijds limiet dus niet binnen een jaar wat ze bij de duitse lhasa wel doen.
Maar deze fokker wil alleen maar pupgeld minus dekgeld en dat kan niet.
Dekgeld is heel iets anders. Plus dat mijn reu zijn werk wel heeft gedaan, ik ervoor vrij heb genomen omdat ze op maandag zouden komen en pas dinsdagochtend ineens kwamen zonder tegenbericht.
Letterlijk het geld eraf tellen dat vind ik niet kunnen. Pupgeld heb ik letterlijk veel meer kosten aan.
Gr Maria.
De herdekking is altijd gratis en mag zelfs met een andere combinatie dus andere reu of een andere teef die gedekt moet worden, en er is geen tijds limiet dus niet binnen een jaar wat ze bij de duitse lhasa wel doen.
Maar deze fokker wil alleen maar pupgeld minus dekgeld en dat kan niet.
Dekgeld is heel iets anders. Plus dat mijn reu zijn werk wel heeft gedaan, ik ervoor vrij heb genomen omdat ze op maandag zouden komen en pas dinsdagochtend ineens kwamen zonder tegenbericht.
Letterlijk het geld eraf tellen dat vind ik niet kunnen. Pupgeld heb ik letterlijk veel meer kosten aan.
Gr Maria.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je het niet wil dan doe je het toch niet?
Een herdekking aanbieden en zeggen dat je afziet van de verkoop van de pup. Bij mij zouden zulke afdingers niet eens een pup mogen kopen.
Een herdekking aanbieden en zeggen dat je afziet van de verkoop van de pup. Bij mij zouden zulke afdingers niet eens een pup mogen kopen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
jidde
Waarom wil je geen dekgeld terug geven?
Ik krijg op deze manier het idee dat het alleen om het geld gaat... :N:
je zegt dat je reu zijn werk gedaan heeft. Blijkbaar niet, anders liepen er nu pups rond.
je wilt namelijk wel een gratis dekking geven aan hem, waarom dan geen geld terug? hij heeft toch geen waar gekregen van zijn geld (even bot gesproken)
je zegt dat je reu zijn werk gedaan heeft. Blijkbaar niet, anders liepen er nu pups rond.
je wilt namelijk wel een gratis dekking geven aan hem, waarom dan geen geld terug? hij heeft toch geen waar gekregen van zijn geld (even bot gesproken)
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk ik fok niet voor het geld. Daarvoor heb ik mijn baan. Ik vind het leuk om te doen en probeer iets te verbeteren.jidde schreef:Waarom wil je geen dekgeld terug geven?Ik krijg op deze manier het idee dat het alleen om het geld gaat... :N:
Daar in tegen gaat dat wel met kosten gepaard. Dit nest van dit teefje is een ontzettend duur nest geworden. Progesteron prikken, keizersnede, entingen, stambomen. Dan maar even niet te zwijgen over het feit dat door de keizersnede ze nu gecasteerd is en maar 5 puppies aan ons heeft gegeven ( 1x een nestje van 1 pup en nu een nestje van 4 puppies) Terwijl het teefje 1500 euro kost.
Ik ben altijd een verliesgevend bedrijf. En vind het helemaal geen ramp maar het moet welk leuk blijven.
Ik ben helemaal niet moeilijk om meerdere herdekkingen te geven maar letterlijk geld terug wil ik niet. Het hun niet mijn probleem dat de teef is leeg gebleven. Mijn reu heeft 4 (grote) nesten gegeven al reeds zonder problemen. Dat zij alleen maar een keer willen dekken op dag 10 is hun probleem. Dat is het risico als je maar een keer dekt zonder te testen al het wel de juiste dag is. Plus de teef is ook de tweede keer met een reu van hun eigen leeg gebleven.
Ik heb onkosten gemaakt voor dat dekgeld en dat is het principe van geen geld terug geven. Het heeft mij ook geld gekost.
gr Maria.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik zou het zo doen ( denk ik)
als een pup 700 euro kost
en een dekking 500
zou ik 200 tot 250 euro korting geven op de pup, OF een gratis herdekking, OF ( en dat doen ze bij de shih tzu wel wat ik weet) dat ze mag terugkomen voor een dekking met 1 andere teef.
als een pup 700 euro kost
en een dekking 500
zou ik 200 tot 250 euro korting geven op de pup, OF een gratis herdekking, OF ( en dat doen ze bij de shih tzu wel wat ik weet) dat ze mag terugkomen voor een dekking met 1 andere teef.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Vraagje over Dekgeld
Ik weet niet wat jullie onderling afgesproken hebben, maar wat duitse fokkers onderling afspreken, of wat gebruikelijk is heb je natuurlijk geen boodschap aan.Maria schreef:HOi,
Even een dilemma.
Heb je geen dekcontract o.i.d.? zo nee, leuk voor de volgende keer, zet alles zwart op wit, heeft iedereen duidelijkheid.
Dekgeld is dekgeld, jouw reu heeft gedekt, ze mag terugkomen. Lijkt me een normale gang van zaken. Dat ze nu een pup van je wil is leuk, maar veranderd weinig aan de dekovereenkomst. Aangezien je het nu blijkbaar al een zeikei vind zou ik haar voorstellen terug te komen voor een dekking maar kon ze voor een pup wat mij betreft de boom in.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
hier ben ik het ook mee eens.Melanie 74 schreef:Begrijp ik nou dat deze duitse fokster wel dekgeld heeft betaald ondanks dat de teef leeg gebleven is en nu van jullie een pup wil kopen.
Dus pupprijs minus dekgeld wat ze al betaald heeft??
Dat zou ik dan fair vinden.
Kijk je hebt dan wellicht wat kosten gehad aan de dekking maar lang niet zoveel als dat de mensen van de teef hebben gehad en zij hebben nu ook niets
ik heb ook met een paar fokkers de afspraak gemaakt dat we per levend gezond geboren pup een bepaald bedrag betalen, zo schiet je er nooit bij in als teefeigenaar en blijft het ook fair tegenover de dekreueigenaar.
ik ken ook fokkers die een "servicefee" vragen voor de dekking en dan nog een bedrag per levend gezond geboren pup, dan heb je toch wat voor de dekking als het misgaat en de teefeigenaar betaal dzich niet scheel voor een nest wat ze niet heeft gekregen
maar iedereen moet dat voor zichzelf weten, ik vind wel dat de teefeigenaar veel meer kosten heeft dan de reueigenaar en daarin kan je best tegemoetkomen . helemaal als de teef leeg gebleven is.?? ofwel dekgeld terug of herdekking.
net zoals dat wanneer er maar 1 pup geboren word en wel het volledige dekgeld innen, risico? alá maar fair nee
stel je zelf anders in haar situatie voor en wat zou je dan willen of doen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Goede afspraken maken is het toverwoord. Mevrouw de duitse fokker kocht in deze een dekking en niet een nest met puppen. En natuurlijk is het dan fair dat ze terugkomt als de teef leeg is of als het nestje erg klein is, maar als ze dekgeld terug wil bij een lege teef had ze dat vantevoren moeten bespreken. En dan erbij, ook dat is niet gebruikelijk en in duitsland al helemaal niet.
En wie er in deze de meeste kosten heeft gemaakt doet er niet zo toe. Voordat men een reu wil gebruiken zijn er ook heel veel kosten gemaakt die voor een teef vaak niet gemaakt worden. En kosten zitten gewoon verwerkt in de pupprijs.
En voor iedere vorm van dekgeld of hoeveelpuppenwordenergeborengeld valt wat voor of tegen te zeggen. Maar je gaat vantevoren wel of niet akkoord met de dekvoorwaarden, moet je achteraf niet liggen zeiken.
En wie er in deze de meeste kosten heeft gemaakt doet er niet zo toe. Voordat men een reu wil gebruiken zijn er ook heel veel kosten gemaakt die voor een teef vaak niet gemaakt worden. En kosten zitten gewoon verwerkt in de pupprijs.
En voor iedere vorm van dekgeld of hoeveelpuppenwordenergeborengeld valt wat voor of tegen te zeggen. Maar je gaat vantevoren wel of niet akkoord met de dekvoorwaarden, moet je achteraf niet liggen zeiken.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind dekgeld zowiezo al een apart fenomeen. Ik zou voor een pup gaan uit de combinatie of de reu gewoon laten dekken en de evt onkosten vergoed willen zien. Mocht ik ooit een reu hebben die als dekreu gebruikt werd dan moesten mensen de teef gewoon brengen en bood ik ze een kop koffie aan. Mocht ik een pup willen uit de combi dan moesten ze die geven. Hoefde ik geen pup dan was de dekking gratis.
Kost mij weinig moeite nl en de hond zal het zelf wel leuk vinden lijkt me. 
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik snap je punt wel maar waarom in godsnaam moet dat gratisMARC_S schreef:Ik vind dekgeld zowiezo al een apart fenomeen. Ik zou voor een pup gaan uit de combinatie of de reu gewoon laten dekken en de evt onkosten vergoed willen zien. Mocht ik ooit een reu hebben die als dekreu gebruikt werd dan moesten mensen de teef gewoon brengen en bood ik ze een kop koffie aan. Mocht ik een pup willen uit de combi dan moesten ze die geven. Hoefde ik geen pup dan was de dekking gratis.Kost mij weinig moeite nl en de hond zal het zelf wel leuk vinden lijkt me.
als dekreu eigenaar heb je ook kosten> gezondheidsonderzoeken, shows
ik heb bv een reu uit australie gehaald, kostte me ook klauwen met geld, heb ik er voor over, hij is in principe voor mijn eigen fok, maar als iemand anders hem ook voor een dekking wil gebruiken dan betalen ze er ook maar mooi voor, beetje gratis profiteren van alle moeite en kosten die ik er aan heb gehad zeker
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het vanzelfsprekend dat men van te voren duidelijk afspraken maakt over het dekgeld en wat te doen bij leeg of 1 pupAngelique25 schreef:Goede afspraken maken is het toverwoord. Mevrouw de duitse fokker kocht in deze een dekking en niet een nest met puppen. En natuurlijk is het dan fair dat ze terugkomt als de teef leeg is of als het nestje erg klein is, maar als ze dekgeld terug wil bij een lege teef had ze dat vantevoren moeten bespreken. En dan erbij, ook dat is niet gebruikelijk en in duitsland al helemaal niet.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel voor jullie adviezen.
In Nederland hebben we altijd een dekcontract en met deze duitse fokker een mondelinge afspraak dat ze een gratis herdekking heeft.
Zij belde ineens uit het niets op dat ze zelf een reu het gekocht en haar teven had laten dekken door hem. Daarom wilde ze een puppie-teef met korting. We hebben haar een korting van eerst 250 aangeboden en nu van 350 euro. Wat naar onze mening ontzettend coulante is gezien de kosten die ik aan dit nest heb.
Op dit moment wil ik haar ook geen pup meer verkopen. Ze doet moeilijk een dan gaat ze maar lekker naar een ander.
En kosten die deze fokker heeft gehad om haar teef door onze reu te laten dekken was alleen benzine/diesel geld en dekgeld want voor de rest hebben ze er niets aan gedaan.
Neen we hebben zekers wat geleerd en gaan ook zeker het dekcontact in het Engels en Duits nu opstellen zodat het niet weer gebeurd.
Gr Maria.
In Nederland hebben we altijd een dekcontract en met deze duitse fokker een mondelinge afspraak dat ze een gratis herdekking heeft.
Zij belde ineens uit het niets op dat ze zelf een reu het gekocht en haar teven had laten dekken door hem. Daarom wilde ze een puppie-teef met korting. We hebben haar een korting van eerst 250 aangeboden en nu van 350 euro. Wat naar onze mening ontzettend coulante is gezien de kosten die ik aan dit nest heb.
Op dit moment wil ik haar ook geen pup meer verkopen. Ze doet moeilijk een dan gaat ze maar lekker naar een ander.
En kosten die deze fokker heeft gehad om haar teef door onze reu te laten dekken was alleen benzine/diesel geld en dekgeld want voor de rest hebben ze er niets aan gedaan.
Neen we hebben zekers wat geleerd en gaan ook zeker het dekcontact in het Engels en Duits nu opstellen zodat het niet weer gebeurd.
Gr Maria.
-
jazzlyn
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Juist omdat ze uit Duitsland komen zou je verwachten dat er een progesterontest is gedaan.
Of iig met een schouwreu gekeken is hoe ver de teef was.
Dan als ze op dag 10 komen en dan ook weer gelijk vertrekken zonder 2e of 3e dekking....................tja dan zou ik zeggen jammer voor de teef eigenaar.
ALs alles nou piekfijn in orde is, en ze er kosten nog moeite voor gespaard hadden , dan zou ik het dekgeld misschien wel in mindering brengen op een pup
Maar nu dus niet
Herdekken, gratis, desnoods met een andere teef
Maar voor de rest zou ze de boom in kunnen, en heel hoog ook
En die pup ging er voor het dubbele van wat ze kosten nog niet naar haar toe
Of iig met een schouwreu gekeken is hoe ver de teef was.
Dan als ze op dag 10 komen en dan ook weer gelijk vertrekken zonder 2e of 3e dekking....................tja dan zou ik zeggen jammer voor de teef eigenaar.
ALs alles nou piekfijn in orde is, en ze er kosten nog moeite voor gespaard hadden , dan zou ik het dekgeld misschien wel in mindering brengen op een pup
Maar nu dus niet
Herdekken, gratis, desnoods met een andere teef
Maar voor de rest zou ze de boom in kunnen, en heel hoog ook
En die pup ging er voor het dubbele van wat ze kosten nog niet naar haar toe
- starfleet
- Erelid
Ik ben niet op de hoogte van de regelingen van dekgeld, maar ik lees al eerder dat je zo'n grote kosten gehad hebt aan dit nest en dat je daarom ook al problemen hebt met het gratis geven van een pup. Dat is natuurlijk niet zo prettig, maar zulke kosten bereken je niet door en dat mag geen rol spelen in je beslissing. Je kan ook niet 100 euro meer vragen voor een pup omdat die toevallig met een keizersnee is geboren, dat is het risico van het "vak".Maria schreef:Wat naar onze mening ontzettend coulante is gezien de kosten die ik aan dit nest heb.
.
Anne
-
Fahrah
- Actief
Ik heb mijn teef in Duitsland laten dekken en helaas was ze leeg gebleven. De volgende loopsheid weer een dekking en weer leeg. De reu heeft zowel voor als na onze teef gedekt met nakomelingen. Wij hadden dus pech maar ik vind niet dat je het dekgeld terug kunt vragen. Zij hebben ook tijd vrij (genomen) gemaakt. Hebben de reu laten aankeuren (incl. gezondheidsonderzoeken etc) Maar het zou misschien wel verstandig zijn om van te voren (heb ik ook gedaan
) wat er gebeurt ingeval van leeg blijven.
Maar ook bij deze Duitse fokker word er dus geen geld teruggegeven.
Maar ook bij deze Duitse fokker word er dus geen geld teruggegeven.
groetjes,
Carolina

Carolina

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ach ja die discussie is al eens geweest en daarin zijn dezelfde dingen gezegt die jij nu zegt en die ik anders weer zou zeggen maar dat doe ik dus niet want zoals ik al zei die discussie is al geweest
jij denkt er zo over en ik niet 
-
Fahrah
- Actief
Waarom is het bij de pups dan niet haalbaar? Die zijn er dan toch ook alleen maar omdat jij beslist dat er pups moeten komen.Martijn schreef: Die dekreu is er dan omdat wij die wilde hebben, is gekeurd omdat wij er mee willen fokken enzovoort.
Het is dat het domweg niet haalbaar is anders gingen de pups waarschijnlijk ook gratis.![]()
Overigens een leuke visie over het dekgeld, die had ik nog niet eerder gehoord.
groetjes,
Carolina

Carolina

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
een dekreu kost met shows, aankeuringen, gezondheidsonderzoeken en wat nog meer ook bakken met geldMartijn schreef:Ja..maar ik denk niet dat we ervoor kiezen om een nest te fokken als dat bakken met geld kost waar niets van terug komt.Fahrah schreef:Waarom is het bij de pups dan niet haalbaar? Die zijn er dan toch ook alleen maar omdat jij beslist dat er pups moeten komen.Martijn schreef: Die dekreu is er dan omdat wij die wilde hebben, is gekeurd omdat wij er mee willen fokken enzovoort.
Het is dat het domweg niet haalbaar is anders gingen de pups waarschijnlijk ook gratis.![]()
is dus hetzelfde wat jij zegt met een nest fokken allen betreft het hier de vader van een nest
edit: niemand heeft gezegt dat ik die reu moest ophalen, heb ik zelf voor gekozen maar ze maken er maar graag gebruik van , prima maar niet voor niets, het heeft mij ook genoeg gekost
damn ga ik er toch weer op in
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik eigenlijk ook nietMartijn schreef: Dank u.
Ik begrijp trouwens niet waarom je je verdedigt.
p.s. de zin die jij in mijn vorige tekst hebt dikgemaakt en dank u op zegt....brengt me dan weer terug op jouw opmerkingen....niemand zegt dat jij dat nest moet fokken.......
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
er zijn andere dingen die bepalen of je een goede fokker bent of nietMartijn schreef:Nou en. Moet je dan zonodig alles maar vanaf een kant zien? Word je daar zo'n goede fokker van?Podenji schreef:ik eigenlijk ook nietMartijn schreef: Dank u.
Ik begrijp trouwens niet waarom je je verdedigt.![]()
p.s. de zin die jij in mijn vorige tekst hebt dikgemaakt en dank u op zegt....brengt me dan weer terug op jouw opmerkingen....niemand zegt dat jij dat nest moet fokken.......dus het is allemaal een beetje dubbel wat je zegt
.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor, ik voel me niet persoonlijk aangevallen , ik vind het wel intressant om verschillende visies te delen dat helpt je ook je denkbeeld te verruimen immersMartijn schreef: Hmmm...nou..dat weet ik eigenlijk niet. Ik vind eenzijdigheid van denken een behoorlijke hondernis.
Niet dat jij eenzijdig denkt trouwens..voor we dat weer krijgen.
ik wil alleen maar zeggen dat het al dan niet vragen van dekgeld of de hoogte van je pupprijs niets zegt over of je een goede fokker bent of niet.
ik ken iemand die ik persoonlijk een goede fokker vind, maar hij vraagt 1500 euro dekgeld, dat vind ik persoonlijk behoorlijk overdreven, mensen komen bij hem voor een dekking niet om de hond te kopen
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
niet letterlijk, maar je komt tijdens een discussie wel eens op andere dingen die niet letterlijk gezegt wordenMartijn schreef:Heb ik dat dan gezegd?Podenji schreef: ik wil alleen maar zeggen dat het al dan niet vragen van dekgeld of de hoogte van je pupprijs niets zegt over of je een goede fokker bent of niet.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
prima maar in een discussie gaat het er niet alleen om over wat iemand letterlijk zegt, je komt ook op andere punten/ dingen en gedachtewisselingen.Martijn schreef: Als ik het niet zeg, bedoel ik het niet. Ga daar maar vanuit.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
Martijn schreef:Als jij zegt dat ik iets bedoel wat ik nog niet eens bedacht had is dat geen gedachtewisseling maar projectie.Podenji schreef:prima maar in een discussie gaat het er niet alleen om over wat iemand letterlijk zegt, je komt ook op andere punten/ dingen en gedachtewisselingen.Martijn schreef: Als ik het niet zeg, bedoel ik het niet. Ga daar maar vanuit.
ik heb dat niet gezegt dus projecteer zelf niet zo.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ja zo kan je alles in je straatje draaien, deze discussie die jij nu hierover gestart bent is pas niet relevant, ook apart maar moet kunnen hoorMartijn schreef:Podenji schreef:niet letterlijk, maar je komt tijdens een discussie wel eens op andere dingen die niet letterlijk gezegt wordenMartijn schreef:Heb ik dat dan gezegd?Podenji schreef: ik wil alleen maar zeggen dat het al dan niet vragen van dekgeld of de hoogte van je pupprijs niets zegt over of je een goede fokker bent of niet.
Maar goed...kennelijk was je gewoon iets aan het roepen zonder dat het relevant was aan de discussie.
Apart..maar moet kunnen.
en tenzij er weer over het oorspronkelijke onderwerp gesproken kan worden ben ik hier uitgesproken .