Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even helemaal weg!

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Even helemaal weg!

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik verwacht (en hoop) dat het volgende week mooi weer wordt. Niet te heet, maar ook niet te koud en regenachtig. Heb vandaag wel anderehalve week vrijgenomen en net wat geboekt in Drente. Vanaf maandag dus lekker vrij :cheer:
Er is echt heel weinig tot helemaal niets meer beschikbaar, dus is het Drente geworden.

Center Parcs, park de Huttenheugte.. :roll: Ben benieuwd :smile: Wel aan het water, dat is wel weer lekker!

Maar wie weet in de buurt van Dalen losloopgebieden voor de hond, en het liefst met water?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

He! Kom je gezellig deze kant op :mrgreen:
Losloopgebieden daar :19: Het is hier 20 km vandaan...dus dat weet ik zo niet.
IN Emmen heb je bos en waterplassen maar of je daar off los mag lopen weet ik niet.
Hier in Hardenberg mag het nergens officieel, maar in het bos bij de Oldemeijer wordt het gedoogd.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

mercedes2803 schreef:He! Kom je gezellig deze kant op :mrgreen:
IN Emmen heb je bos en waterplassen maar of je daar off los mag lopen weet ik niet.
Hier in Hardenberg mag het nergens officieel, maar in het bos bij de Oldemeijer wordt het gedoogd.
Is Hardenberg zo dichtbij joh?

Het gebied bij de plas Oldemeijer had ik ook gezien ja, op de anwb site :wink: Lijkt me wel lekker daar met dat water, alleen mogen ze niet los aan het water.

En de Haarplas, is dat wat? Mogen de honden daar wel los of jij weet?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Tamara en Bowie schreef:
mercedes2803 schreef:He! Kom je gezellig deze kant op :mrgreen:
Is Hardenberg zo dichtbij joh?

Het gebied bij de plas Oldemeijer had ik ook gezien ja, op de anwb site :wink: Lijkt me wel lekker daar met dat water, alleen mogen ze niet los aan het water.

En de Haarplas, is dat wat? Mogen de honden daar wel los of jij weet?
Als je bij de Oldemeijer 's avonds gaat sjouwen denk ik dat je weinig last zult hebben...maar overdag als de mensen daar aan het strandje liggen dan zou ik het idd niet doen nee. dan krijg je gezeur dat honden daar niet mogen komen.
Officieel moeten ze in het bos eromheen (waar verschillende wandelroutes zijn) vast...maar niemand die dat doet hoor.

De Haarplas....even denken..
Is dat bij Kloosterhaar en Westerhaar in de buurt? Daar loop Marie Josee weleens geloof ik. Volgens mij is daar idd ook water en kunnen ze daar gewoon los.

Bij Kloosterhaar heb je wel een stuk heide (Engberts Dijk Vennen) behoorlijk uitgestrekt en daar lopen ook vaak mensen met honden geloof ik. Geen bosjes mensen hoor...maar het is een hondengebied geloof ik.

Bij Coevorden (een dikke 7 km bij Dalen vandaan) zit ook vast wel wat bos en zo...maar ik heb daar de trek niet naartoe.
Als je van Coevorden naar Hardenberg rijdt (kwartiertje) dan heb je als je Hardenberg binnenkomt, rechts het Engelandsche bos. (ligt naast mijn woonwijk :wink: ) en dat is ook best leuk lopen...daar lopen wij ook af ent oe weleens..

Als je dan nog een kwartiertje doorrijd richting Ommen -Beerze, heb je ook weer prachtige stukken bos (die grenzen aan het bosgebied van de Oldemeijer zeg maar...) en heide...
We hebben pas gelopen in Beerze...dat was ook heerlijk.

Dalen - Emmen is goed te doen...moet je eens kijken of daar wat is.
Ik weet dat je daar de rietplas hebt..daar ligt een woonwijk omheen geloof ik, maar daar kun je ook best goed lopen hoor ik.

Tussen Dalen en Emmen heb je ook nog een gebied Ermerzand...daar heb je campings, bungalowpark en zo. Daar is ook veel bos en waterpartijen..Kijk eens of je daar wat op vinden kunt! :ok:

En Yep...Dalen is hier dichtbij..ik heb er jaren terug schoonmaakwerk gedaan bij Centerparcs :wink: Dus ik weet hoe je huisje eruit ziet :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij zijn een paar keer in de Huttenheugte (dat is altijd nog beschikbaar als last minute ;-)) geweest en ik vind het wel een prettig park. Niet zo megadruk, ruim opgezet etc. Losloopgebied weet ik niet direkt in de buurt (wij zijn daar vóór Buffy en met Buffy als pup geweest) maar Odoorn en Exloo is maar een klein eindje rijden en daar mogen de honden los. Jij bent toch ook in het land van Bartje geweest? Dat ligt vlakbij Dalen en daar is in ieder geval flink groot losloopgebied.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”