Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uithoudingsbrevet 20km fietsen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Lies en co
Zeer actief

Uithoudingsbrevet 20km fietsen

Ongelezen bericht door Lies en co »

Ik heb gehoord dat er zoiets bestaat als een uithoudingsbrevet, bij het 20km fietsen. Klopt dit? Is dit een officiëel brevet? Momenteel gaan we fietsen met Dinah. Ze kan nu al zo'n uur à anderhalfuur meelopen, aan een middelmatig tempo.

Weet er iemand waar en wanneer je zo'n brevet kan halen? Dan is het opstellen van ons trainingsschema iets eenvoudiger, als we een einddoel hebben.
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

Hallo Lies,

Ik heb jaren geleden bij een NBG vereniging mijn UV met m'n Cairn Terrier gehaald. Dit is de URL:
http://www.nbg-hondensport.nl/
Ik zag dat er bij de examens nog steeds wel UV examens staan. Meestal gaan leden trouwens voor, en als er nog plaats over is mogen ook niet-leden meedoen.
Bij de VDH (Duitse Herder Verenigingen) wordt ook wel UV afgenomen, maar daar mogen alleen Duitse Herders meedoen. KC's bij ons in de buurt doen niet aan UV voor zover ik weet.

Groetjes,
Meta
Lies en co
Zeer actief

Oké, bedankt. Ik woon zelf niet zooo ver van de Nederlandse grens, maar ga eerst nog iets in België zoeken. Als ik hier niets vind, dan neem ik een kijkje over de grens. Weet jij soms, of dit een officiëel brevet is? Ik zou het gewoon doen voor de fun, maar als er nog een officiëel kantje aan is, is het natuurlijk nog ietsje leuker :wink:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Beetje ver weg, maar bij de kc Gooi en Eemland wordt ook het examen UV afgenomen.

http://www.kc-gooieneemland.nl
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik weet niet waar je in België woont (je woonplaats zegt me niets) maar in Nederland organiseert KC de Kempen in Geldrop (redelijk dicht tegen Belgische grens) ieder jaar in mei en september / oktober, bij voldoende belangstelling een UV-examen. Het is in Nederland een officieel diploma dat wordt geregistreerd bij je stamboom. Maar hoe dat zit als je vanuit België deelneemt weet ik niet.

De bedoeling is dat je in drie etappes van 8, 7 en 5 km in totaal 20 km met de hond fietst. Na de eerste etappe heb je 20 min. rust, na de tweede etappe een kwartier en aan het einde van de rit moet je nog even een simpel appèl-gedeelte afleggen met de hond. Bij ons was dit een klein stukje volgen, gaat er met name om om te beoordelen of de hond nog fit genoeg is om wat eenvoudige commando's op te volgen.

Het fietsen gebeurt in een tempo van 12 tot 15 km per uur.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Sorry, dubbel gepost
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Lies en co
Zeer actief

Oké, bedankt! Met de info die ik nu heb, ben ik al heel veel!
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Ik heb afgelopen 19 mei UV examen met kyra gedaan in de stromende regen, het is inderdaad een officieel examen hier een verslag van mij :
Vanavond hadden Kyra en ik dus ons uv examen, het zou om 19.00 beginnen maar omdat nog niet iedereen aanwezig was zijn we om 19.30 gestart ( er waren mensen helemaal uit Nijmegen gekomen en die waren om 15.15 vertrokken en hebben constant in de file gestaan)

Omdat we met een vrij grote groep waren, 14 honden, kreeg ik ook de route mee met een portofoon en fietste ik in het midden, als er dan achter blijvers waren konden ze achter mij aan fietsen, maar dat was gelukkig niet nodig de groep bleef mooi bij elkaar.

Het weer zat ons echt niet mee, vooral de eerste 8 km hebben we echt gigantische plensbuien op de kop gehad, ik heb mijn bril gelijk afgedaan, ik had een regen pak aan en ook mijn capuchon had ik op.

Tijdens de eerste pauze werden de voetkussentjes van de honden gecontroleerd en die waren bij alle honden goed. Toen we voor de volgende 7 km vertrokken leek het even goed weer te worden maar al gauw regende het weer en ook de laatste 5 km hebben we in de regen gereden. Om 21.40 waren we weer op het trainingsveld, er werden nog groeps foto's gemaakt, en toen werd iedereen gefeliciteerd, daarna de diploma uitreiking en tegen 22.15 waren Kyra en ik weer thuis.

En toen ik thuis kwam stond er een mooie bos bloemen op me te wachten en een lekkere gerookte bot voor kyra, die had Peter voor ons gehaald, lief he.
Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

12 tot 15 km/h is dat een draftempo? Lijkt me namelijk leuk en ik heb er niet zo veel training meer voor nodig, maar Boris mag dus absoluut niet naast de fiets galopperen dat is een veel te grote belasting voor zijn gewrichten. In draf haalt hij een hoog tempo, dit is geen probleem.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Lil schreef:12 tot 15 km/h is dat een draftempo? Lijkt me namelijk leuk en ik heb er niet zo veel training meer voor nodig, maar Boris mag dus absoluut niet naast de fiets galopperen dat is een veel te grote belasting voor zijn gewrichten. In draf haalt hij een hoog tempo, dit is geen probleem.
12-15 is voor middelmaathonden en groter draf.
Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Ok, bedankt!

Dan is dit het tempo dat ik nu ook al fiets, mijn computertje is kapot dus ik kan het niet nakijken. Vind het zo hard klinken, 12km per uur.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”