Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
buitenren?
Moderator: moderatorteam
buitenren?
Zodra ik thuis ben mag mijn hond lekker lopen waar hij wilt (en naast mij gaan liggen). Het probleem is echter dat ik binnenkort wat meer weg ben (ben op een milimeter na afgestudeerd en druk op zoek naar een baan). Tijdens de warme dagen heb ik de buitendeur laten openstaan (normaal loopt Boris los in huis) en het viel me op dat Boris heerlijk in de tuin lag. Nu was dit geen probleem omdat de buren thuis waren, maar zijn die er niet dan weet je nooit wat er gebeurd (ontsnappen, verwonden e.d.). Nu denk ik eraan om een ren aan te schaffen, maar weet niet of ik dit moet doen. Boris kan maar niet wennen aan een bench (hij heeft heel veel trainingen gehad, maar waarschijnlijk een trauma. Hij is geboren in een bench van 90 cm bij 50 cm en daar lag hij met moeder en zeven broers/zusjes). Nu is een ren erg duur, maar goed. Denken jullie dat het een goed idee is? Voordeel: hij kan plassen wanneer hij wilt/moet. Ik ben van plan als ik het doe om hem echt super groot te maken, een stuk op de bestrating en een stuk op het gras, een afdak en een buitenhok (buiten de ren, zodat hij lekker veel plaats heeft daar heb je speciale hekken voor met zo'n gat voor de opening van het hok).
Wie o wie heeft er advies?
Wie o wie heeft er advies?
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kennels huren???Tamara en Bowie schreef:Niet echt een advies voor je, maar als je een ren wilt gaan proberen zou je deze het beste eerst kunnen huren. Daar zijn bij de wat grotere dierenwinkels vaak mogelijkheden voor. Als het niets is, ben je niet meteen een groot aanschaf bedrag kwijt
Daar heb ik nog nooit van gehoord

In mijn ogen is er niets mis met een kennel, zeker niet als je hond gewoon binnen mag als je thuis bent.
Biène zit ook in een kennel als ik van huis ben en als ik thuis ben loopt ze vrijwel altijd gewoon los.
Ze gaat uit zichzelf ook vaak buiten liggen.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Inge schreef:Kennels huren???Tamara en Bowie schreef:Niet echt een advies voor je, maar als je een ren wilt gaan proberen zou je deze het beste eerst kunnen huren. Daar zijn bij de wat grotere dierenwinkels vaak mogelijkheden voor. Als het niets is, ben je niet meteen een groot aanschaf bedrag kwijt
Daar heb ik nog nooit van gehoord![]()
In mijn ogen is er niets mis met een kennel, zeker niet als je hond gewoon binnen mag als je thuis bent.
Biène zit ook in een kennel als ik van huis ben en als ik thuis ben loopt ze vrijwel altijd gewoon los.
Is een ren iets anders dan een kennel? Je hebt toch ook zoiets als een puppyren? Die heb je toch ook in grotere varianten?
Bij een dierenzaak hier, groothandel, kun je alles huren, waaronder rennen en benches

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
tja of je hond er aan wennen kan, gewoon proberen en opbouwen.
Wij hebben een kennel met binnenhok gehad, beviel prima. Dit was puur om de reden dat Ivan met 8 maanden zo uit een kennel kwam en absoluut niet in huis kon wennen, wilde altijd maar naar buiten.
Na een dik jaar is hij weer afgebroken. Je moet er voor zorgen dat hij droog kan liggen en warm of schaduw.
De aanschaf is wel duur, anders kijk je even naar kenneldelen op marktplaats oid, kan toch ook wel tweedehands.
Het is Ivan goed bevallen in ieder geval.
Wij hebben een kennel met binnenhok gehad, beviel prima. Dit was puur om de reden dat Ivan met 8 maanden zo uit een kennel kwam en absoluut niet in huis kon wennen, wilde altijd maar naar buiten.
Na een dik jaar is hij weer afgebroken. Je moet er voor zorgen dat hij droog kan liggen en warm of schaduw.
De aanschaf is wel duur, anders kijk je even naar kenneldelen op marktplaats oid, kan toch ook wel tweedehands.
Het is Ivan goed bevallen in ieder geval.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Is in ieder geval een goed advies, ga eens kijken of dat hier ook ergens kan. Aan een bench kon ik hem niet laten wennen en ik ben dus bang dat het anders weggegooid geld is.Tamara en Bowie schreef:Inge schreef:Kennels huren???Tamara en Bowie schreef:Niet echt een advies voor je, maar als je een ren wilt gaan proberen zou je deze het beste eerst kunnen huren. Daar zijn bij de wat grotere dierenwinkels vaak mogelijkheden voor. Als het niets is, ben je niet meteen een groot aanschaf bedrag kwijt
Daar heb ik nog nooit van gehoord![]()
Is een ren iets anders dan een kennel? Je hebt toch ook zoiets als een puppyren? Die heb je toch ook in grotere varianten?
Bij een dierenzaak hier, groothandel, kun je alles huren, waaronder rennen en benches
Eigenlijk is mijn tuin ontsnapproof, maar bang ben ik toch. Is laatst (gedurende 8 uur!) als noodoplossing ook goed gegaan, maar toen stond wel de achterdeur open. Maar goed als hij weg had gewilt, dan was hij dus al weg geweest.
Achter staat een grote duiventil met onder een ruimte van 15 cm, daar past hij niet door (de katten nemen die route wel). Links staat gaas van 1.80 m bij zijn lievelingsburen (gaan vaak met hem wandelen en geven hem heel veel koekjes/knuffels). Aan de andere kant zijn er alleen muren. Verder is er nog een afdak bij het zitterras. Er is geen paadje achterom, alleen rechts buren en links een stuk of vier tuinen van de zijstraat (heb een grote tuin, als hij niet zo raar was ingedeeld). Misschien moet ik het gewoon eens gaan proberen (korte tijd bijvoorbeeld als ik boodschappen doe) en mijn angst aan de kant zetten. Hoef ik alleen een goed hok (om te schuilen) aan te schaffen.
Achter staat een grote duiventil met onder een ruimte van 15 cm, daar past hij niet door (de katten nemen die route wel). Links staat gaas van 1.80 m bij zijn lievelingsburen (gaan vaak met hem wandelen en geven hem heel veel koekjes/knuffels). Aan de andere kant zijn er alleen muren. Verder is er nog een afdak bij het zitterras. Er is geen paadje achterom, alleen rechts buren en links een stuk of vier tuinen van de zijstraat (heb een grote tuin, als hij niet zo raar was ingedeeld). Misschien moet ik het gewoon eens gaan proberen (korte tijd bijvoorbeeld als ik boodschappen doe) en mijn angst aan de kant zetten. Hoef ik alleen een goed hok (om te schuilen) aan te schaffen.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Welke deur? Je bedoelt de tuindeur? Het gaat dus erom dat die dicht moet ivm inbraak. Ik had hem open laten staan, zodat de hond zichzelf kon uitlaten (de buren waren toch thuis, maar hadden bezoek zodat hij niet bij hun kon zijn). De tuindeur is de deur die vanuit de woonkamer de tuin in gaat. Er is geen pad bij ons achterom (zoals ik al schreef). Waarom schuttingen? Daar heeft hij een afzetpunt (hij springt tot 1.40 m, maar 1.80m haalt hij echt niet, ik denk zelfs dat hij 1.40 niet meer haalt met zijn rug). Daarbij mag dat volgens ons huurcontract niet.
Ik bedoel dus hij is 8 uur alleen geweest, waarvan volgens de buren hoofdzakelijk in de tuin en hij is niet ontsnapt en heeft het ook niet geprobeerd. Had hij weg gewilt dan was het hem wel gelukt (dan had hij bevoorbeeld gegraven, dat is de enige weg die hij heeft. Hij kan niet over de muur of over de draad of over/onder de duiventil dat is onmogelijk) Boris is 5 jaar en heeft nog nooit gegraven, moet ik dan toch wat tegen graven doen en wat? De draad is bevestigd aan zo'n plastic borderrol die zo'n 20cm diep in de grond steekt(zodat ons gazon niet verdergroeid in de border van de buren), de draad is van dat dikke rasterdraad.
Ik bedoel dus hij is 8 uur alleen geweest, waarvan volgens de buren hoofdzakelijk in de tuin en hij is niet ontsnapt en heeft het ook niet geprobeerd. Had hij weg gewilt dan was het hem wel gelukt (dan had hij bevoorbeeld gegraven, dat is de enige weg die hij heeft. Hij kan niet over de muur of over de draad of over/onder de duiventil dat is onmogelijk) Boris is 5 jaar en heeft nog nooit gegraven, moet ik dan toch wat tegen graven doen en wat? De draad is bevestigd aan zo'n plastic borderrol die zo'n 20cm diep in de grond steekt(zodat ons gazon niet verdergroeid in de border van de buren), de draad is van dat dikke rasterdraad.
Ja, leek mij ook al. Daarom vroeg ik me af waarom die dikke goede tuindraad slechter was als een schutting (buiten het feit dat de verhuurder het niet wilt en dat kan ik me voorstellen, het is de afscheiding met hun tuin die erg mooi is en we hebben ruime privacy in het zitgedeelte, maar de tuinen lopen zo optisch gezien mooi in elkaar over). Ik ben ook niet bang dat hij naar de buren uitbreekt, die zijn gek met hem en hun tuin was helemaal proof voor een new foundlander, die helaas is gestorven. Sindsdien is Boris hun pleegkindje, maar goed in de zomer zijn ze bijna altijd weg en dan kan Boris niet naar hun toe als ik weg ben.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
als ik het goed lees dan hoef je alleen maar een hok aan te schaffen tegen wind en kou je hond kan zelfs zonder hok droog liggen onder het zitterras,ik zou het gewoon een keer uitproberen als je buren thuis zijn zodat ze een oogje in het zeil kunnen houden of de hond zich rustig gedraagt of ontsnappingspogingen doet of blaft ofzo en dan langzaam opbouwen,
groetjes patries.
groetjes patries.
Groetjes Patries

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat een kennel een prima oplossing is.
maar vergis je niet in de prijs in het kopen en aanleggen van een kennel!
Bij mijn weten kan je ze ook niet huren.
Hier komt in Augustus een kennel, eigenlijk om een beetje dezelfde redenen, En omdat er buiten nog wat te beleven valt voor Ben.
Hij is ook heel graag buiten.
gr Aimee
maar vergis je niet in de prijs in het kopen en aanleggen van een kennel!
Bij mijn weten kan je ze ook niet huren.
Hier komt in Augustus een kennel, eigenlijk om een beetje dezelfde redenen, En omdat er buiten nog wat te beleven valt voor Ben.
Hij is ook heel graag buiten.
gr Aimee