Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond naar tante tijdens vakantie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

naikel
Vaste gebruiker

hond naar tante tijdens vakantie

Ongelezen bericht door naikel »

als we dit jaar op vakantie gaan kan Chiko die 2 weken naar een tante van mij toe.

het probleem is dat chiko heel eenkennig is naar mij toe .Zelfs als ik even het huis uitga en ze is bij de andere van het gezin ligt ze piepend voor de deur op me te wachten. :roll:
we zijn al vaker bij die tante geweest maar chiko is dan heel achterdochtig. Dat is ze altijd tegen vreemde mensen. Ze zal zich nooit eens laten aaien door mensen die ze minder dan 1x per week ziet.
Paar weken terug is ze bij mijn moeder gaan logeren (waar ze wel altijd heel blij mee is) daar weigerde ze te eten, ze blafte veel bij ieder geluidje, deed heel nerveus, kortom het was voor beide geen succes.
Nu ben ik bang dat ze bij mijn tante helemaal angstig en nerveus gaat doen omdat chiko niet aan haar gewend is.
Kan iemand me tips geven om het toch een leuke tijd te laten worden voor iedereen??
Ik las trouwens het topic over bach rescue spray. Zou dat helpen als ze dat gedurende de vakantie krijgt?
:19:
Laatst gewijzigd door naikel op 07 jul 2006 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Als ik dit zou weten van mijn hond zou ik dus niet op vakantie gaan, of mijn hond meenemen. Voor het volgende jaar kan je dan misschien je hond langzamerhand gaan trainen in wat tijd bij een ander doorbrengen. Ik zou dus niet een hond die er niet tegen kan en gewend is altijd bij jou te zijn zo plompverloren voor 2 weken bij een ander onderbrengen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik zou mijn hond dus niet bij iemand anders onderbrengen als de hond dat niet trekt.
Gewoon hond mee op vakantie en anders lekker thuis en oefenen in de hoop dat ie wat minder eenkennig wordt.
naikel
Vaste gebruiker

Is inderdaad dan geen leuke vakantie als ik weet dat ze het niet fijn heeft. Dan neem ik haar toch maar liever mee.
Ik dacht dat misschien iemand de goude tip had om het haar naar haar zin te laten hebben bij mijn tante. :idea:

maar is wel logisch dat dat niet zo snel kan. Maar : ze gaat mee heb ik me net bedacht.
Alleen de reis, daar zie ik wel tegen op. Normaal houd ze niet zo van auto rijden. Maar nu gaan we s'nachts dan slaapt ze misschien de meeste tijd. net als de kinderen. :slaap:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Goed idee dat je haar meeneemt.

Waar gaat de reis naartoe? Misschien moet je nog inentingen of zo halen nl.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Let inderdaad op de entingen.
Als je later gaat oefenen om Chiko ergens te laten logeren kan je ook Ignatia geven (homeopathie).
In de verdunning D 6 3 x daags 5 druppels
In de verdunning D 30 1 x daags 2 korrels een half uur voor het eten
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Goed dat je haar meeneemt en haar niet zomaar in haar ogen "plompverloren" bij iemand achterlaat :ok: .
Ik heb vandaag ook Bach Rescue gekocht, het lijkt me een prima middel. Je kunt haar dat dan ook geven voor de autoreis, dan is ze rustiger en zal denk ik goed slapen.

Fijne vakantie!
naikel
Vaste gebruiker

We gaan naar Oostenrijk , daar heb je geen extra inentingen voor nodig, toch? (ze is al extra tegen hondsdolheid geent)

Wat is het effect van die ignatia druppels Ranetje? En wat doet bachrescue nou precies tekkelgek?
Rustgevend of zo? en is het om langere tijd te geven of alleen voor spannende periodes?
Chiko is best een nerveuze hond, snel angstig en schrikachtig, meteen op haar hoede als ze iets hoort en als ze een andere hond van ver ziet staat ze al schrap ,als ze dichterbij komt hangt ze in de riem en gaat blaffen . Ze is dan helemaal niet te corrigeren ook na de tips op de cursus niet.
Daarom vraag ik me weleens af om haar al eens iets te geven dat de scherpe kantjes ervan af haalt. niet iets waar ze slaperig van word natuurlijk,of iets met bijwerkingen maar als ze gewoon kalmer blijft is het ook makkelijker voor haar zelf.
Bestaat zo een middeltje? :U:
groetjes :jump1:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

naikel schreef:We gaan naar Oostenrijk , daar heb je geen extra inentingen voor nodig, toch? (ze is al extra tegen hondsdolheid geent)

Wat is het effect van die ignatia druppels Ranetje? En wat doet bachrescue nou precies tekkelgek?
Rustgevend of zo? en is het om langere tijd te geven of alleen voor spannende periodes?
Chiko is best een nerveuze hond, snel angstig en schrikachtig, meteen op haar hoede als ze iets hoort en als ze een andere hond van ver ziet staat ze al schrap ,als ze dichterbij komt hangt ze in de riem en gaat blaffen . Ze is dan helemaal niet te corrigeren ook na de tips op de cursus niet.
Daarom vraag ik me weleens af om haar al eens iets te geven dat de scherpe kantjes ervan af haalt. niet iets waar ze slaperig van word natuurlijk,of iets met bijwerkingen maar als ze gewoon kalmer blijft is het ook makkelijker voor haar zelf.
Ignatia is een heimwee middel. Het haalt de scherpe kantjes van de onrust en angst door heimwee af. Het heeft mijn honden goed geholpen bij de verhuizing. Ook heb ik het gegeven toen mijn oudste (leider) reu overleed en de andere hond volledig van slag was omdat hij zijn directe leider kwijt was en even niet meer wist hoe het nu zat met de "rangen"in de roedel.
Rescue van Bach is een middel dat je kan geven direct als de hond in paniek raakt of angstig/onzeker gedrag vertoont bij autorijden enz.Het haalt de scherpe kantjes er wat van af en geeft je de gelegenheid weer contact met je hond te krijgen.
Als dat lukt kan je daar weer voor belonen. Dat kan een verbetering geven ook tijdens trainingen (zolang je niet te veel druk op de hond zet)
Ze worden er niet suf van.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

ranetje schreef:
naikel schreef:We gaan naar Oostenrijk , daar heb je geen extra inentingen voor nodig, toch? (ze is al extra tegen hondsdolheid geent)

Ignatia is een heimwee middel. Het haalt de scherpe kantjes van de onrust en angst door heimwee af. Het heeft mijn honden goed geholpen bij de verhuizing. Ook heb ik het gegeven toen mijn oudste (leider) reu overleed en de andere hond volledig van slag was omdat hij zijn directe leider kwijt was en even niet meer wist hoe het nu zat met de "rangen"in de roedel.
Rescue van Bach is een middel dat je kan geven direct als de hond in paniek raakt of angstig/onzeker gedrag vertoont bij autorijden enz.Het haalt de scherpe kantjes er wat van af en geeft je de gelegenheid weer contact met je hond te krijgen.
Als dat lukt kan je daar weer voor belonen. Dat kan een verbetering geven ook tijdens trainingen (zolang je niet te veel druk op de hond zet)
Ze worden er niet suf van.
Niks aan toe te voegen :ok: .
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”