Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Radeloos, wie helpt?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

Radeloos, wie helpt?

Ongelezen bericht door Bulldog_Maatje »

Hi hi,
Mijn hond Maatje (TEEFJE :O: )heeft sinds kort iets nieuws gevonden..
Ze rijd op mensen...
Vooral op mij...
Ik dacht eerst dat het gewoon was om te domineren maar zo als vandaag ben ik met d'r gaan zwemmen en ik lig lekker op me handoek en in 1 x komt ze bij me zitten begint ze aan me oor te likken en maakt ze van die rijbewegingen :denken:
Ze deed dit eerst ook al bij me moeder als die op de bank zat...
Maar nu begint ze t ook steeds vaker bij mij te doen...

Ik weet ook niet of ik haar moet straffen of iets anders?
Want nu pak ik haar bij d'r nekvel maar t lijkt wel of ze niet snept wat ze fout doet want ik laat haar los en ze begint gewoon opnieuw, tot 2 a 3 x toe..

Wie helpt me wat ik moet doen en vooral WAAROM ze t doet?

Groetjes Linsy
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

is ze gestereliseerd? Het kan misschien een hormonen kwestie zijn.
Tuana heeft 1x gereden op Nanni toen Tuana loops was. Dat heeft ze geweten :mrgreen: Ze kreeg eerst van mij op der kop en daarna van Nanni
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

Nee ze is niet gestereliseerd...

Ja ik straf haar ook maar het helpt niet...

En ben ook bang dat ze het strax ook bij andere gaat doen...
Nu doet ze het bij mij maar strax gaat ze t ook op mensen doen die op bezoek zijn ofzo, daar zit ik niet echt op te wachten.
jidde

Kan het zijn dat ze niet gewoon loops moet worden :denken:
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

Nee is ze 2 maanden geleden geweest, dus dat kan ook niet.
jidde

Dan kan het juist, dan kan ze schijnzwanger zijn. Mijn teef is 9 weken geleden loops geweest en is nu namelijk schijnzwanger. Normaal zou ze nu puppies kunnen krijgen.

Misschien is alles dus een hormoon kwestie? Doet ze het normaal ook?
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

Nee schijnzwanger is ze niet...
We zijn een tijd geleden naar de dierenarts geweest omdat ze dikke tepels had enzo maar toen zei de dierenarts al dat ze niet schijnzwanger was omdat ze dan heel anders zou doen...

Dit is ook anders...
De hond van me moeder werd ook steeds schijnzwanger voor dat ze geholpen werd, maar dat is echt heel anders.

En dit heeft ze pas sinds de afgelopen 2 weken ofzo?

Nu net weer, me moeder zit gewoon tv te kijken en zegt alleen maar : Ha moppie tegen haar en ze springt zo wat op me moeder en begint te rijden...

Het lijkt ook of het steeds erger wordt!
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Schijnzwangerschap kan op verschillende manieren geuit worden door de hond. Dat verschilt per hond per keer.

Bowie heeft aan het begin van haar schijnzwangerschap ook op mij gereden terwijl ze dat nog nooooooit heeft gedaan. Nu is ze niet meer schijnzwanger, heeft het daarna ook helemaal niet meer gedaan.

Elke keer als Bowie het deed, haal ik haar van me af en zei op dat moment nee. Had er ook verder geen aandacht aan besteed.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Blisje 1 keer gedaan en gelijk korte metten gemaakt, nooit meer last van gehad, niet teveel over nadenken en gewoon een ram voor ze bolus verkopen en dan weet ie gelijk dat dat soort gein niet mag :ok:
Tamara.
Zeer actief

Rob* schreef:Blisje 1 keer gedaan en gelijk korte metten gemaakt, nooit meer last van gehad, niet teveel over nadenken en gewoon een ram voor ze bolus verkopen en dan weet ie gelijk dat dat soort gein niet mag :ok:
Bij Bowie was gelukkig een aantal keren een nee zeggen meer dan voldoende.
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Het kan toch ook een vorm van uiting van stress/spanning zijn?

Misschien is er iets in de dagelijkse omstandigheden veranderd?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Tamara en Bowie schreef:
Rob* schreef:Blisje 1 keer gedaan en gelijk korte metten gemaakt, nooit meer last van gehad, niet teveel over nadenken en gewoon een ram voor ze bolus verkopen en dan weet ie gelijk dat dat soort gein niet mag :ok:
dat is dan heel erg fijn voor jou :ok:
Tamara.
Zeer actief

Rob* schreef:
Tamara en Bowie schreef:
dat is dan heel erg fijn voor jou :ok:
Ja, je gaat toch niet zomaar iemand adviseren om zijn hond een ram voor zijn bek te geven als 'ie rijdt?

met bepaalde uitspraken moet je altijd erg oppassen. Mensen nemen vaak dingen gewoon voor waar aan en er zal maar een malloot tussen zitten die door hetgeen jij nu zegt zijn hond een knal voor zijn bek geeft. :roll:
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

Ja maar dat doe ik nie zo maar hoor :wink:
Me hond is me kindje en ze moet al ver gaan wil in haar slaan...
Kan d'r wel eens bij d'r nek pakken maar dat gaat met veel pijn en moeite.

Vandaag ben ik weer met d'r gaan zwemmen en nu doet ze het zelfs bij andere :ugh: Ik weet echt niet wat ik met d'r aan moet...
Moet ik naar de dierenarts gaan of d'r gewoon steeds aanpakken als ze t doet? Maar dat helpt niet echt...
Ze is een bulldog en die staan bekend om hun eigenwijsheid en hun oost indisch doof heid :wink: ik weet t nie meer..
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Bulldog_Maatje schreef:Ja maar dat doe ik nie zo maar hoor :wink:

Vandaag ben ik weer met d'r gaan zwemmen en nu doet ze het zelfs bij andere :ugh: Ik weet echt niet wat ik met d'r aan moet...
Moet ik naar de dierenarts gaan of d'r gewoon steeds aanpakken als ze t doet? Maar dat helpt niet echt...
Ze is een bulldog en die staan bekend om hun eigenwijsheid en hun oost indisch doof heid :wink: ik weet t nie meer..
nou ja... ze kunnen best ergens bekend om staan, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen afleren ;)

wat is nou precies de situatie waarin ze het doet? is ze dan erg druk geweest? heeft ze net een commando gehad ?

het kan nl iets zijn van iets afreageren, spanning, niet weten wat ze ergens mee aan moet.

het kan ook puur uitproberen of dominantie zijn en ik het laatste geval krijgen ze bij mij toch echt wel op hun donder, maar goed je moet dus eerst weten hoe het ontstaat voordat je er iets mee gaat doen
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

yamie schreef:

nou ja... ze kunnen best ergens bekend om staan, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen afleren ;)

wat is nou precies de situatie waarin ze het doet? is ze dan erg druk geweest? heeft ze net een commando gehad ?

het kan nl iets zijn van iets afreageren, spanning, niet weten wat ze ergens mee aan moet.

het kan ook puur uitproberen of dominantie zijn en ik het laatste geval krijgen ze bij mij toch echt wel op hun donder, maar goed je moet dus eerst weten hoe het ontstaat voordat je er iets mee gaat doen
Dat zeg ik ook niet.
Maar t probleem is: HOE leer ik t af?
Ik hou er niet van om mijn hond te slaan!
Dat kan ook op een andere manier.

Er is niet specifiek iets waarna ze t doet.
Meestal als ze aandacht krijgt en je zit op de grond of op de bank en ze staat hoger als me dan doet ze dat.
Zo als ik op me handoek lag aan het zwembad en ze boven me gaat staan...

Ik pak haar ook bij d'r nek als ze t doet maar zo dra ik d'r los laat doet ze t weer.
Dus ze trekt zich er nix van aan.
Maar toch weet ze dat t niet mag want als ik opsta rent ze weg dus ze weet dat t niet mag.
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Bulldog_Maatje schreef:
yamie schreef:

Dat zeg ik ook niet.
Maar t probleem is: HOE leer ik t af?
Ik hou er niet van om mijn hond te slaan!
Dat kan ook op een andere manier.

Er is niet specifiek iets waarna ze t doet.
Meestal als ze aandacht krijgt en je zit op de grond of op de bank en ze staat hoger als me dan doet ze dat.
Zo als ik op me handoek lag aan het zwembad en ze boven me gaat staan...

Ik pak haar ook bij d'r nek als ze t doet maar zo dra ik d'r los laat doet ze t weer.
Dus ze trekt zich er nix van aan.
Maar toch weet ze dat t niet mag want als ik opsta rent ze weg dus ze weet dat t niet mag.
Nee zeggen, laten zitten (dat helpt bij ons echt supergoed als hij iets wil herhalen of veel te enthousiast is), en dat goed volhouden?
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

yamie schreef:
Nee zeggen, laten zitten (dat helpt bij ons echt supergoed als hij iets wil herhalen of veel te enthousiast is), en dat goed volhouden?
Dat werkt dus net, heb het geprobeerd maar helaas :(
Laatst gewijzigd door Bulldog_Maatje op 07 jul 2006 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Bulldog_Maatje schreef:
yamie schreef:
Dat werkt dus net, heb het geprobeerd maar helaas :(
he ho.. dat heb ik niet gezegd :mrgreen:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Tamara en Bowie schreef:
Meegaande hond is Bowie dan. Hier heb ik ook heel flink moeten optreden tegen twee van de reuen om duidelijk te maken dat het niet mocht. Niets hielp totdat ik mijn knie op het goede moment draaide. Klinkt gemeen, maar sindsdien geen last meer en daarvoor was het niet leuk die 60 kg rijdende hond op je! :N: Beter dan dat hij even pijn heeft en duidelijkheid heeft dan dat hij me blijft bespringen e.d.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”