Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het ging toch mis....foto update

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

ff rustig met je plaats is foto's.... :pffff:

ik zeg alleen maar wat onze DA heeft verteld, ik ben niet bekend met het ras dus weet ik het ook niet :19:
We hebben de vader alleen van een foto gezien, maar dat geeft natuurlijk alles behalve garantie. En het kan me ook weinig schelen wat er in zit, het is mijn hondje niet, en ik heb er helaas weinig mee. ( krijg geen band met die hond)
Zodra ik zin en tijd heb en het niet vergeet zal ik is fotos plaatsen van pebbles zelf, misschien kunnen dan inderdaad de kenners hier eens een oordeel over haar vellen. Misschien valt het wel reuze mee.... :roll:

het is natuurlijk lullig voor die hond, want het is verder een lieverd... en inderdaad, als mn ma voor een ras had gekozen had ze misschien niet zoveel ellende gehad. Dat is dus wel helemaal haar schuld. Maar er zijn toen discussies over geweest enzo, en het leek me ook wel zo eerlijk om te vertellen hoe het zou aflopen....
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

jah maar kijk wel uit dat je toch niet onbewust de hond afstoot om dat je moeder een verkeerde keus heeft gemaakt.. Het hondje kan er niks aan doen!

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Eigenlijk is de vraag of er echt boston in zit, helemaal niet relevant. Je koopt een hondje zonder stamboom en dus heb je geen enkele garantie op raszuiverheid. Klaar.

En als je een echte raszuivere Franse bulldog had willen kopen, dan had je alleen bij een stamboomfokker uit kunnen komen (wat zeker niet gelijk staat aan meteen bij een goede fokker uit kunnen komen!).

Ik heb trouwens even gezocht op spondiloze en heb begrepen dat spondiloze geen erfelijke afwijking hoeft te zijn dus ook zo kan voorkomen. Om het meteen maar erop te gooien dat als je dus eentje met stamboom koopt dat je zoiets voorkomt, vind ik dan wat tever gaan.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het bulletje hoor, zou ook wel een fotootje willen zien. En niet om de raszuiverheid al dan niet, gewoon ook omdat het een bulletje is :wink: .
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Maar spondilose op zo'n jonge leeftijd is wel erg uitzonderlijk, ik ken het alleen bij oude wordende honden........ bv mijn boerenfoxje van (bijna) 11 jaar en dan nog in die mate dat ze nog vrij kan rennen. springen enz.

Vind het voornamelijk triest voor Pebbles, zij is echt de dubbe.
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

Martijn schreef:
Snorko schreef:
Ailena schreef:
MonaToetje schreef:Wat triest! sterkte!

ps Hoe zijn ze er trouwens achter gekomen dat ze 80% een Boston is?
Ze hebben pebbles naast een Boston gezet, en behalve dat ze de kleur van een franse heeft, is het kwa bouw gewoon echt een boston...
dus dan is het voor 80% een Boston? :denken:

dan moet 1 ouder een echte Boston zijn en de andere meer dan een halve :denken:

minstens 1 van de ouders moet je gezien hebben (anders ben je echt bij een erg vage fokker geweest waar bij al een lampje moest gaan branden :idea: ) hoe zag die er dan uit?

plaats is foto's
Vage fokkers hebben vaker wel dan niet de reu in huis hoor.
dat weet ik,bedoel dus dat ze iig de moeder gezien moet hebben en dat als die al afwezig is je beter meteen vertrekt bij zulke ''fokkers'' .
en dat als het hondje werkelijk 80% Boston zou zijn,dat er dan aan de moeder toch ook wel wat van te zien is.
Als je je in een ras verdiept,en ik neem aan dat je dat doet als je een rashond in huis haalt,is er echt wel duidelijk verschil te zien tussen een FranseBull en een BostonTerrier.
Afbeelding
Snorko
Zeer actief

Riboet schreef:
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het bulletje hoor, zou ook wel een fotootje willen zien. En niet om de raszuiverheid al dan niet, gewoon ook omdat het een bulletje is :wink: .
ja precies,ben erg benieuwd of ze veel op een Boston lijkt,gewoon interrese
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Mijn hond heeft een stamboom, de fokster is aangesloten bij de rasvereniging en de honden hadden alle onderzoeken gehad op gezondheid eer ze er mee ging fokken. Ik heb niets dan ellende met de hond. Het is verder de liefste die ik ooit gehad heb zij heeft op 2 jarige leeftijd spondylose gekregen, verder heeft ze iets aan haar ogen waardoor die telkens ontstoken raken. Ze is er al 1 keer aan geopereerd maar moet nog een keer. Ik vind een stamboom geen garantie op een gezonde hond. Heb dan ook een stamboomloze bij gekocht die nooit problemen heeft.

Het blijft een discussie die eindeloos gevoerd kan worden.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

hondeponnetje schreef:Mijn hond heeft een stamboom, de fokster is aangesloten bij de rasvereniging en de honden hadden alle onderzoeken gehad op gezondheid eer ze er mee ging fokken. Ik heb niets dan ellende met de hond. Het is verder de liefste die ik ooit gehad heb zij heeft op 2 jarige leeftijd spondylose gekregen, verder heeft ze iets aan haar ogen waardoor die telkens ontstoken raken. Ze is er al 1 keer aan geopereerd maar moet nog een keer. Ik vind een stamboom geen garantie op een gezonde hond. Heb dan ook een stamboomloze bij gekocht die nooit problemen heeft.

Stamboom zegt niets over goed fokken. Het voordeel van het kopen van een pup bij een goede fokker is dat zoveel mogelijk wordt uitgesloten qua erfelijke gebreken. Mocht er toch iets voorkomen wordt daar iets mee gedaan om het in de toekomst zoveel mogelijk uit te sluiten. Daar heb je niets aan als het om jouw hond gaat maar dat voorkomt hopelijk dat andere dezelfde ellende moeten doormaken.
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Snorko schreef:
Martijn schreef:
Snorko schreef:
Ailena schreef: Ze hebben pebbles naast een Boston gezet, en behalve dat ze de kleur van een franse heeft, is het kwa bouw gewoon echt een boston...
dus dan is het voor 80% een Boston? :denken:

dan moet 1 ouder een echte Boston zijn en de andere meer dan een halve :denken:

minstens 1 van de ouders moet je gezien hebben (anders ben je echt bij een erg vage fokker geweest waar bij al een lampje moest gaan branden :idea: ) hoe zag die er dan uit?

plaats is foto's
Vage fokkers hebben vaker wel dan niet de reu in huis hoor.
dat weet ik,bedoel dus dat ze iig de moeder gezien moet hebben en dat als die al afwezig is je beter meteen vertrekt bij zulke ''fokkers'' .
en dat als het hondje werkelijk 80% Boston zou zijn,dat er dan aan de moeder toch ook wel wat van te zien is.
Als je je in een ras verdiept,en ik neem aan dat je dat doet als je een rashond in huis haalt,is er echt wel duidelijk verschil te zien tussen een FranseBull en een BostonTerrier.
Dat zal best, en jullie hebben ook best gelijk. Maar ik heb niet de beslissing genomen om me erin te verdiepen. Ik wil niet zo'n hondje. Dat wilde mn ma. En dat zij het heeft nagelaten om goede info op te zoeken......
Daarom zeg ik, volgens de DA moesten we het zien als 80% boston. En kwa foto's lijkt ze er inderdaad op ja als ik zelf kijk. Maar ik ben daar dus een leek in....
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

even buiten beschouwing gelaten dat ze zonder stamboom is, hier wat fotos van pebbles.... wat zeggen nu de echte kenners over haar?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

geen echte kenner hier...maar ik vind het een mooi hondje :ok: Er zit een lief koppie op
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Wij hebben nog maar sinds kort een Franse bull maar als ik Pebbles (wat een schatje trouwens) vergelijk met Belle dan staat Pebbles vrij hoog op d'r poten en is d'r rug ook best lang. Ook dr koppie lijkt wat 'langer' dan de FB's die ik ken. Maar ik ben geen expert :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ze staat inderdaad hoger op de pootjes , dan de FB die ik tot nu toe gezien heb. Ze heeft geen puntoortjes , maar ik vind haar koppie toch best veel weg hebben van een FB ... maar ze is ook nog jong hè? Pas een maandje of 6-7??
Naar mijn mening is ze of een hoog op de pootjes staande FB , die nog goed moet uitzwaren of gewoon iel is , of er zit toch een " klein " vleugje Boston in, maar 80% vind ik teveel.
Een Boston kan ook gestroomd zijn , alleen mist Pebbles de aftekeningen die een Boston moet hebben.
Dazwa : een Boston heeft ook een kort snoetje :wink: Qua kop lijken ze veel op elkaar , ze worden niet voor niks met elkaar verward.
Je ziet het meestal alleen aan de oortjes , de aftekeningen en de bouw dat het een Boston is.
Mona`s moeder is ook een flinke dame.

Ik vind haar wel erg schattig Ailena! :ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

MonaToetje schreef: Dazwa : een Boston heeft ook een kort snoetje :wink:
Klopt, weet ik :wink: Maar wat bij mij opkwam is dat haar snoet wat langer leek ofzo, de wangen.. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen :wink:
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

ze heeft hamsterwangen, zoals ik ze noem :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Melanie 74 schreef:Maar spondilose op zo'n jonge leeftijd is wel erg uitzonderlijk, ik ken het alleen bij oude wordende honden........ bv mijn boerenfoxje van (bijna) 11 jaar en dan nog in die mate dat ze nog vrij kan rennen. springen enz.

Vind het voornamelijk triest voor Pebbles, zij is echt de dubbe.
Mijn hond heeft spondylose en is 4 jaar oud. Komt van een goede fokker en is van een ras wat niet veel voorkomt.

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

MonaToetje schreef:Ze staat inderdaad hoger op de pootjes , dan de FB die ik tot nu toe gezien heb. Ze heeft geen puntoortjes , maar ik vind haar koppie toch best veel weg hebben van een FB ... maar ze is ook nog jong hè? Pas een maandje of 6-7??
Naar mijn mening is ze of een hoog op de pootjes staande FB , die nog goed moet uitzwaren of gewoon iel is
Zo zie ik het ook. Boston zit er volgens mij niet in, het moet iets anders zijn (boxer?). Pebbles heeft veel te veel snuit voor een Fransje. Maar ze heeft wel echt het koppie en de gelaatsuitdrukking van een fransje, zeker op foto 1 :I: . Ze staat inderdaad hoog op de poten en de rug is lang (maar ik zie ze liever wat langer dan dat hele gedrongen compacte :wink:). Ik vind haar wel leuk, hoor, zo.
Maar ze is nog jong en ben benieuwd hoe ze uitzwaart.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

hondeponnetje schreef:Mijn hond heeft een stamboom, de fokster is aangesloten bij de rasvereniging en de honden hadden alle onderzoeken gehad op gezondheid eer ze er mee ging fokken. Ik heb niets dan ellende met de hond. Het is verder de liefste die ik ooit gehad heb zij heeft op 2 jarige leeftijd spondylose gekregen, verder heeft ze iets aan haar ogen waardoor die telkens ontstoken raken. Ze is er al 1 keer aan geopereerd maar moet nog een keer. Ik vind een stamboom geen garantie op een gezonde hond. Heb dan ook een stamboomloze bij gekocht die nooit problemen heeft.

Een stamboom is geen garantie voor een gezonde hond. Het is een document waar de afkomst van de hond op is vastgelegd en met die afkomst kan je uitvinden of er erfelijke gebreken in de lijnen zitten waaruit de hond is gefokt. Dat kan je nooit bij een stamboomloze hond, daar moet je vertrouwen op de fokker.
Afbeelding
Snorko
Zeer actief

ik zie er ook geen Bostonkruising in,volgens mij is er iets anders door gefokt,wat het ''lange'' hoofd en langere snuit en de hogere pootjes moet verklaren.
Hoeveel weegt ze nu?

wel een leuk hondje!
Afbeelding
Bulley
Zeer actief
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik zie ook een fb koppie erin met een iets langere snuit en ze staat hoog op de poten en heeft een langere rug!! Maar zie er weinig boston in!!
Maar ze heeft wel een heeeel lief koppie, leuk beessie!!
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

heel veel sterkte voor je moeder en Pebbles.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”