Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oeps dat liep goed af: kat

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

oeps dat liep goed af: kat

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik liep met mijn hond in een open tuin waar allerhande voorlichting gegeven werd. Neem hem wel vaker mee en dat vinden ze prima gaat goed.

Nu was ik na het groepsgebeuren nog even aan het rondlopen, zit daar een kat. Nieuwsgierig, okay.

Ik houd mijn hond uiteraard bij me en doe er niet gek over. Hij kent wel katten van de buren.

Daarna bolt die kat zijn rug, alle haren overeind, hond en ik treden terug, maar we blijven belaagd worden want ik wil daar nog wat zien. Kat lijkt even weg, pffff maar komt later terug en wil echt in de aanval gaan.
Eng hoor, ik had mijn hond opgetild maar toen wilde die kat mij bespringen.
Ik ben er als een haas vandoorgegaan, het is ook eigen territorium van de kat natuurlijk....

Zo'n kat kan flinke wonden veroorzaken lijkt me.... :denken:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Toen ik de titel van dit topic las dacht ik dat de kat er goed vanaf was gekomen, maar tot m'n verbazing werden jullie bijna te grazen genomen :N: Enge beesten die katten :mrgreen:
AnneMarie
Zeer actief

Volgens mij heeft een kat vaak meer kans om te winnen.... :devil: als die flink uithaalt met zijn nagels dan kan zelfs een grote hond niet zoveel meer :19:
Marion.

Re: oeps dat liep goed af: kat

Ongelezen bericht door Marion. »

AnneMarie schreef:Zo'n kat kan flinke wonden veroorzaken lijkt me.... :denken:
Haha, oh jezus. Klinkt als horror :mrgreen:

Ik heb wel eens een verhaaltje hier op het forum gezet (als slapstick-verhaaltje), dat ik en mijn pup van een half jaar op de ren gingen voor een kat. Ik heb helemaal niks met katten, kan ze niet lezen, vind ze niet leuk. En een zwarte kat kwam Saar en mij achterna, hij bleef ons achtervolgen :N:

Het had gewoon gefilmd moeten worden, het was geen gezicht. Inmiddels ben ik een beetje afgehard in het hond/kat verhaal, en geloof me... katten zijn echt 1000x sneller. Die klauwen niet zomaar naar je hond hoor :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Katten zijn rot beesten af en toe! Pas had ik er ook één die niet opzij ging terwijl ik er met vier honden langs moest en geen uitwijk mogelijkheid had (tja, straten omlopen). Drie vreten de kat het liefst op en boris niet, dus boris los en hup naar de kat, kat wil niet weg en wil slaan. Boris is nog nooit zo goed bij me gebleven. hij kwam niet in de buurt van de kat (mijn bink was bang :denken: :smile2: )
Toen alles maar heel kort gehouden en gauw langs de kat gegaan. Wat een gemeen ding was dat en helaas is dat niet de enigste hier in de buurt!
AnneMarie
Zeer actief

Re: oeps dat liep goed af: kat

Marion. schreef:
AnneMarie schreef:Zo'n kat kan flinke wonden veroorzaken lijkt me.... :denken:
Haha, oh jezus. Klinkt als horror :mrgreen:

Ik heb wel eens een verhaaltje hier op het forum gezet (als slapstick-verhaaltje), dat ik en mijn pup van een half jaar op de ren gingen voor een kat. Ik heb helemaal niks met katten, kan ze niet lezen, vind ze niet leuk. En een zwarte kat kwam Saar en mij achterna, hij bleef ons achtervolgen :N:

Het had gewoon gefilmd moeten worden, het was geen gezicht. Inmiddels ben ik een beetje afgehard in het hond/kat verhaal, en geloof me... katten zijn echt 1000x sneller. Die klauwen niet zomaar naar je hond hoor :wink:
katten zijn sneller met vluchten wil je zeggen, klopt, maar deze was echt bezig in de aanval te gaan en had echt wel zin om te klauwen hoor
Enge minipanter , tijger :jank:
AnneMarie
Zeer actief

Ik heb ook wel meerdere katten en katjes hier die op de vlucht slaan, of op een afstand blijven, één is zelfs heel nieuwsgierig, en kan makkelijk onder de auto's die hier staan dus dat is ook goed.

Soms wil die kat echter naar boven en staat mijn hond daar :denken:
dan lukt het hem wel, die kat is snel en als ik het zie probeer ik mijn hond wel te roepen/ruimte te laten maken en dat lukt dan wel :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het kunnen echt etters zijn hoor :wink:
Wij hebben een buurkat (voorheen twee) die honden dus echt aanvalt! Zelfs bij Herders hebben ze om hun nek gehangen en mensen waren echt bang om voorbij te lopen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
AnneMarie
Zeer actief

brrr een hond kun je nog met 'hondentaal' benaderen, maar een kat?
ervandoor gaan maar denk ik
of ontwijken :denken:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Haha, ik dacht dat ik de enige was die weleens wat vrees heeft voor een zeer zelfverzekerde kat met van die vurige ogen :devil: :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:Haha, ik dacht dat ik de enige was die weleens wat vrees heeft voor een zeer zelfverzekerde kat met van die vurige ogen :devil: :N:
Nee hoor, geef mij maar een kwade hond tegenover me ipv een kwade kat :N: :N: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Katten kunnen écht monstertjes zijn hoor! Onze Dirk zit regelmatig achter de deur om Harrie op te wachten en verkoopt hem dan een timmer (als wij de kat niet tot de orde roepen).
Ze kunnen spontaan uit het niets uithalen en waarom? Geen idee :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

AnneMarie schreef:brrr een hond kun je nog met 'hondentaal' benaderen, maar een kat?
ervandoor gaan maar denk ik
of ontwijken :denken:
Of met "kattentaal"benaderen? :denken:
:wink: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
AnneMarie
Zeer actief

Zal vast bestaan kattetaal

kattekwaad
kattestreken
katterig doen

:denken:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wij hebben ook 2 katten, de ene een 12-jarige mislukte Siamees, Parcival, is een schat van een beest en laat zich door Cody van 6 maanden lijdzaam ringeloren. Alleen als Cody te hardhandig wordt, miauwt hij klaaglijk en moet ik hem redden (hij is niet slim genoeg om weg te rennen).
Maar mijn andere kat, de 9-jarige Isis, is een verschrikkelijke kenau en regeert mijn roedel met straffe klauw :mrgreen: . Het is een kleine, véél te dikke cyperse poes met een hangbuik die bijna op de grond hangt dus moeders mooiste is ze echt niet :wink: .
Zij gaat ook regelmatig mee op de kleine ronde en loopt dan parmantig voorop terwijl de honden haar braaf volgen :smile: (ik zal nog eens een foto maken). Het grappigst vind ik als zij heel stoer op andere honden afloopt en dan de meest stoere herders of andere grote lummels verstijfd zien staan terwijl zij hun hevig mekkerend duidelijk maakt dat zij (op het hondenuitlaatveld!) haar in de weg lopen :smile2: ! En als ze dan nog niet maken dat ze wegkomen, deelt ze ook gewoon links en rechts een draai om wat flaporen uit :smile: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”